Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2017

<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 22 Mei 2017 19:16

Re: Afvaltopic 2017

Hoii Dames!

Een heel gesprek over de sportschool :P Daar heb ik niets op aan te merken want ik heb geen idee haha! MAAR ik heb wel even jullie 'hulp' nodig.. ik sta echt al weken stil qua gewicht :confused: Ik heb nu zo'n 8 maand een implanon en waar ik eerder nooit last had van bijwerkingen heb ik dat bij deze wel: gewichtstoename :laughcry: Volgens mij is het nu stabiel aangezien ik sinds een paar weken niets meer ben aangekomen. Oke goed, ik moet gaan bewegen/sporten (Ik vind sporten niet leuk, als ik bezig ben wel maar om ook daadwerkelijk te gaan. Ik kan wel zeggen dat ik heel goed ben in smoesjes bedenken haha) maar goed ik moet want 1) ik ben veel te zwaar en dat is niet goed 2) ik voel mij niet lekker in mijn lijf 3) ik ben het zat om kleding te kopen wat goed staat ipv kleding wat ik zelf leuk vind..ennn zo kan ik nog wel even doorgaan :P Oké ik wijk af...ik moet sporten en ik ga mij woensdag inschrijven bij B.asic F.it, vrijdag ga ik dan sporten maar bij B.asic F.it hebben ze geen intake/instructie les wat op zich geen probleem is omdat ik wel weet hoe het werkt. Maar is het raar als ik daar rondloop met een notitieblokje zodat ik weet welk gewicht ik bij de apparaten moet gebruiken?
Wat als het lukt
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 26 Mei 2017 11:44

Re: Afvaltopic 2017

Pfff ik heb mij vanmorgen ingeschreven en ik ben meteen wezen sporten...er is nog veel werk aan de winkel! Wat is mijn conditie slecht :laughcry: De kracht ging wel goed maar de cardio jeetje..ik dacht na 5min crosstrainer 'Ik moet aan de beademing :palm:' maar goed dat is een kwestie van opbouwen. Maandag ga ik weer, die kilootjes gaan er niet vanzelf af haha

Hoe gaat het met jullie?
Wat als het lukt
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 26 Mei 2017 13:57

Re: Afvaltopic 2017

Goed dat je begonnen bent, de crosstrainer is een goed apparaat, pas alleen op dat je niet gaat "bouncen" want dan laat je het apparaat voor je werken :)

Gisteren en vandaag zijn het qua eten slechte dagen geweest, desondanks woog ik vandaag weer 0,1 minder. Morgen weer netjes alles invullen.

Ben gisteren weer gaan sporten, maar ik denk dat ik te fanatiek ben geweest want nu heb ik pijn in mijn armen (andere pijn dan spierpijn) :(
AfbeeldingAfbeelding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 26 Mei 2017 14:32

Re: Afvaltopic 2017

Ik heb me ook ingeschreven bij een sportschool, dinsdag intake, ben heel benieuwd of ik het wat vind. Het eten gaat wat minder, veel feestjes en etentjes gehad.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

anoniem203

Bericht 31 Mei 2017 08:23

Re: Afvaltopic 2017

Hier staat het ook even stil. Ik heb er even geen zin meer in. Ik heb echt ineens een afkeer gekregen tegen al het eten wat ik de afgelopen tijd heb gegeten. Ik kan geen avocado of Yoghurt meer zien. Gelukkig kan ik mij redelijk inhouden wbt snoep, chips en koekjes. Maar ijs heeft mij echt de das om gedaan de laatste tijd. Maar gelukkig kan ik het allemaal in de hand houden en blijf ik al een aantal weken netjes op gewicht. Ik heb ook het idee dat mijn lichaam zich even aan het stabiliseren is op dit moment ofzo. Heel gek. Ik ben nu nog steeds ruim 7,5 kilo kwijt en die andere 7,5 gaat mij ook nog zeker lukken. Alleen nu even niet. Ik heb door dit weer ook gewoon geen zin om 6x per dag te eten.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Mei 2017 08:28

Re: Afvaltopic 2017

Succes Ava, het gaat goed komen!
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 31 Mei 2017 09:18

Re: Afvaltopic 2017

Ava, wat vervelend dat het even niet zo goed lukt. In elk geval wel fijn dat je niet aangekomen bent. Misschien helpt het om nu juist niet zo met voeding bezig te zijn maar te focussen op de andere dingen. Wat extra bewegen door te voetballen met je jongens bijvoorbeeld, voldoende water te drinken en zorgen voor genoeg slaap. Dat helpt bij mij vaak om weer in de goede flow te komen om ook het eten weer op te pakken. Succes! En 7,5 kg is al een heel mooi resultaat!

MrsMath, hoe was je intake?

Briggy, balen van je arm! Hopelijk heb je er nu geen last meer van.

Pannetoet, goed dat je bent begonnen met sporten! Hoe vaak wil je per week gaan? Volgens mij kan je prima met een papiertje rondlopen hoor, sowieso kun je dan ook goed bijhouden of je vooruit gaat. Ik moet dat in mijn sportschool ook. Als je het onopvallender wil doen kun je het ook in je telefoon bijhouden :wink:

Whatever en Fedora, hoe gaat het bij jullie?

All, afgelopen twee weken ging het hier even wat minder. Twee weken geleden was de laatste week van mijn programma in de sportschool. Ik heb toen die maandag nog wel getraind maar daarna kreeg ik hoofdpijn die maar niet over ging. Woensdag was dat migraine geworden waardoor ik het trainen maar over geslagen heb. Donderdagavond wel 1,5 uur dansles gehad ondanks nog steeds hoofdpijn. Vrijdagochtend voelde ik me eindelijk iets beter maar heb besloten toen rust te nemen aangezien we zaterdag een wedstrijd hadden van dansen (en nog een prijs gewonnen ook :D). Uiteindelijk ben ik die week toch nog een kilo afgevallen.

Vorige week heb ik de hele week niet gesport want al die migraine was wel echt een teken dat ik wat meer rust nodig heb. Maar ja, mijn oudste dochter was ook vrij van school en het was mooi weer dus iets te veel ijs, barbecue en lekkere dingen :eyes: Maandag zat er dus weer 0,6kg aan. Maar meteen 's ochtends weer gaan trainen en mezelf opgegeven voor het volgende programma. Dat betekent twee of drie keer per week trainen met een op maat gemaakt schema en elke maand een sessie met een personal trainer tot ik mijn doel bereikt heb. Vanochtend zat ik op 79.9, voor het eerst sinds december 2012 onder de 80, nog 4 ons en ik ben op de helft :cheering:
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 31 Mei 2017 09:20

Re: Afvaltopic 2017



ForumnaamLengteStartgewicht StreefgewichtHuidig gewichtAfgevallen
Briggy1,7878,5 7074,54,0
Fedora1,6377.4 5869.97.5
Rose.1,78104,6 75-80103,61,0
Maddie1,7287,3 7884,62,7
Duchess1,7084,9 7081,23,7
Merlin1,7283,9 6875,88,1
Scandic1,8583,5 8083,50,0
Bliss1,8396,7<9095,21,5
Olijfje1,7474 6869,84.2
Isabel_1,6584,2 79,984,20,0
Silly-one1,7286 7584,51,5
Jada1,7788,8 79,988,80,0
Parel1,7687,1 7784,82,3
Lejow1,7078,2 6578,20,0
MrsMath1,7280,5 6970,7 9,8
Sayhtia1,6794,2 6980,513,7
Ava1,6180 6572,37,7
Pannetoet1,5874,8 69,973.71,1
Novalee1,6994 6579,914,1
Whatever1,8184.7 7582.81,9
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 01 Jun 2017 13:05

Re: Afvaltopic 2017

Novalee, goed bezig zeg met de personal trainer. Wel balen dat je lichaam je twee weken geleden terug gefloten had, hopelijk gaat het nu weer de goede kant op.

Ava, stabiel blijven is ook al goed, en die knop gaat vast weer om. Super hoe je bezig bent!

Dinsdag de intake gehad en vandaag ook weer een rondje gaan sporten. Ik vind het niet superleuk, maar het is vol te houden. Ik wil eerst een aantal keer fitnessen (egym, met een armbandje waardoor het apparaat precies goed ingesteld wordt en ik op het scherm goed kan zien wat ik moet doen) en daarna misschien ook groepslessen gaan doen.
Op dinsdagmorgen lopen er ook veel leerlingen van me rond, dat wordt nog wel een psychologische drempel over.
Qua gewicht gaat het niet zo best, maar ja, dat komt omdat ik 's avonds veel te veel snoep. Niet dat ik veel aangekomen ben (paar ons), maar er gaat zo ook niks af.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 01 Jun 2017 19:07

Re: Afvaltopic 2017

Alohaaaa! (Slaat nergens op dit maar vond het leuk haha)

Hoe gaat 'ie hier? Hebben we allemaal de hitte overleefd? :P

@ Briggy: Aii, misschien heb je een spier verrekt ofzo? Eventjes rustig aan doen..

@ MrsMath: Die feestjes en etentjes zijn altijd de boosdoener hé, zulke dingen vind ik ook altijd lastig hoor.. Maar hoe is je intake gegaan? * Ah ik zie al dat je bent geweest haha maar fitness is niet het leukste wat er is, dat klopt, ik vind het ook niet superleuk dat ik denk 'YES Ik mag weer sporten!' maar het moet :P

@ Ava: Oh ja dit is zo herkenbaar! Maar je kan ook gaan variëren met je eten, dan houdt je het ook langer vol denk ik.. is lastig i know, ik heb zelf ook de neiging om elke dag hetzelfde te eten omdat dat 'veilig' voelt ofzo maar variatie is veel beter. Is dat geen idee? Wel heel fijn dat je je in kan houden!

@ Novalee: Ah jeetje wat vreselijk die hoofdpijn cq migraine, kan dat niet door het weer komen? Enne whoehoeee wat goed dat je bent afgevallen! Super!

Ik wil trouwens minimaal 3x per week sporten, en ergens zitten er twee stemmetjes in mijn hoofd waarvan de één zegt 'Je kan ook 5x per week gaan, die-hard sporten & die-hard afvallen > mijn werk zit namelijk een paar minuten van de sportschool af' maar het tweede stemmetje zegt weer 'Drie keer is veel te veel, ga je toch niet volhouden blabla' en dat stemmetje vind ik zo vreselijk! Ik ben nu 3x geweest en ik moet zeggen dat ik ook elke weer -Net als wat MrsMath zegt- die drempel over moet vanwege dat tweede stemmetje 'Je hebt geen zin, ga lekker naar huis blabla' :laughcry: Maar ik moet! Ik ging vorige week winkelen omdat ik t-shirtjes nodig had. Alles van vorig jaar past niet meer, hoe ernstig! Oké dat heeft ook een reden: Ik heb in december vorig jaar een implanon laten plaatsen en één van de bijwerkingen is gewichtstoename..normaal heb ik daar nooit last van maar bij deze dus wel :( +9kg :shock: Ja, echt heel erg dus die moeten eraf! De pil oid is geen optie ivm mijn trombose-verleden..alleen blijven die kg's vooralsnog 'gezellig' plakken. Maar goed ik kon echt geen enkel shirtje wat gewoon mooi zat :laughcry: Dus ik hoop wel dat het sporten zijn vruchten af gaat werpen.. met dit weer ook, ik hou van warmte maar alles zit mij gewoon in de weg.. Naja goed tot zover mijn frustraties haha
Wat als het lukt
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 02 Jun 2017 14:21

Re: Afvaltopic 2017

Even een update na mijn klaagzang van gisteren :P
Ik heb mij vanmorgen gewogen en ik ben gewoon een halve kg afgevallen -AFGEVALLEN!- Dat had ik dus echt helemaal niet verwacht! Ben er 3x op gaan staan omdat ik het niet geloofde :palm: En nog steeds denk ik dat het misschien niet klopt haha. Verder ben ik ook wezen sporten en dat was lekker! Ik heb wel het idee dat mijn conditie iets beter is (Kan dat al na 3 keer?) Ik heb dit keer ook een ander apparaat meegepakt die je kuiten traint -De achterkant van je onderbenen, dat zijn toch je kuiten?- anyway ik voel het nu al! Dat wordt dus serieuze spierpijn..
Wat als het lukt
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 07 Jun 2017 23:10

Re: Afvaltopic 2017

No pain, no gain ;) Maar goed bezig Pannetoet!!

Zelf ben ik totaal van de wagen afgevallen, al een week of twee niet meer ingevoerd bij myfitnesspal, niet meer gewogen, niet meer gesport... alles gegeten was los en vast zit (en alleen maar slechte dingen, vandaag ook weer). Stress is niet goed voor mij dat blijkt wel. :palm:

Morgenavond gaan ik en mijn vriend samen weer naar de sportschool. Ik kreeg al een bezorgd berichtje op myfitnesspal, dus ik ga dat morgen ook weer oppakken :D
AfbeeldingAfbeelding
<<

anoniem203

Bericht 08 Jun 2017 11:24

Re: Afvaltopic 2017

Oh balen Briggy! Hopelijk kan je het snel weer oppakken. Ik herken het helaas ook. Ook de laatste weken bijna niet gezwommen en keek het niet zo nauw met het eten. Niet dat ik mij vol at al slechte dingen maar ik had gewoon geen zin om te eten en wat ik dan at was dan brood, ijs, stuk kaas enz. Maar ik heb mezelf herpakt! Gisteren weer langzaam begonnen. Ik probeer weer 6 keer per dag te eten. Al is het niet veel maar ik eet tenminste en ik laat de 'slechte' dingen weer staan. Hopelijk zie ik het volgende week terug op de weegschaal. Ik moet nu nog 2,5 tot 3 kilo eraf en dan kan ik zeggen dat ik 10 kilo ben afgevallen. Eind Augustus gaan we op vakantie en ik hoop dat ik er dan dichtbij zit.

Goed bezig Pannetoet! En idd wat jij zegt lijkt het allemaal veilig als je iedere dag hetzelde eet. Maar dat ga je natuurlijk geen maanden volhouden. Vandaar nu mijn afkeer voor Avocado enzo :laughcry:
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Jun 2017 08:29

Re: Afvaltopic 2017

Ik herken het ook Briggy, helaas. Laatste tijd niet echt heel gezond gegeten en ga er nu weer op letten. Voel me ook echt veel beter dan. Ik vind het wel leuk om hier een eetlijstje te plaatsen, misschien hebben jullie nog tips?

O: Havermout met plantaardige melk, banaan, kaneel, rozijnen.
T: Courgettemuffin (op basis van havermout)
L: Drie boterhammen met paprikaspread en komkommer
T: Appel
D: Chili sin carne (recept van Chicks Love Food)
T: Stukje chocola
<<

anoniem203

Bericht 09 Jun 2017 08:56

Re: Afvaltopic 2017

Nou prima toch Scandic!

Mijn lijstje van gisteren (en let op ik ben het weer aan het oppakken dus het kan beter :laughcry:)

O : Atkins shake
T : 1 stuk melkliga
L : 3 crackers. 2 met kaas en tomaat/komkommer en 1 met sandwich spread
T : appel en twee Oreo koekjes
A : flink bord prei gehakt ovenschotel en een mini magnum na
T : niks want ik lag heerlijk al om 21.00 uur in mijn bedje!

Ik moet dus eigenlijk de koekjes en het ijsje laten liggen en vervangen door fruit of iets eiwit rijk. En ik moet overdag ook meer eten en ook veel meer drinken. Ik heb alleen zo geen eetlust de laatste weken bah..
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 09 Jun 2017 11:08

Re: Afvaltopic 2017

Ava schreef:Goed bezig Pannetoet! En idd wat jij zegt lijkt het allemaal veilig als je iedere dag hetzelde eet. Maar dat ga je natuurlijk geen maanden volhouden. Vandaar nu mijn afkeer voor Avocado enzo :laughcry:


Haha dat had ik ook een hele tijd hoor...toen at ik als ontbijt en lunch rijstwafels met avocado en zalm, heel lekker maar ik was er op een gegeven moment zo zat van dat ik het nu al 1.5 jaar niet meer gegeten heb :P Probeer nu te variëren al is dat wel lastig. Maar wat goed dat je jezelf herpakt hebt! Je eet 6x per dag, wat eet je dan zoal? Daar ben ik wel benieuwd naar, mijn hoofdmaaltijden gaan goed maar die 2/3x tussendoor blijf ik lastig vinden.. eigenlijk sla ik ze de helft van de tijd over :laughcry: Ah, maar 7.5/8kg is ook iets om trots op te zijn! Zet maar eens 7 pakken suiker naast elkaar, dat is best veel!

@ Briggy: Hahaha die irritante reminders altijd :P Dat heb ik altijd van runtastic, twee keer gebruikt met skeeleren en ik krijg minimaal elke week een berichtje...MAAR vanavond ga je er weer tegenaan! Toch?!

@ Scandic: Wow wat eet jij goed gezond zeg!

Goed, ik heb keihard gefaald deze week :palm: Ik ben vorige week vrijdag wezen sporten en deze week niet meer...echt zo slecht! Terwijl ik het sporten echt wel lekker vond/vind zocht ik afgelopen week steeds naar smoesjes -> veel huishoudelijke dingetjes, het regent en ik heb geen zin om twee keer nat te worden (ik ga altijd op de scooter naar mijn werk en de sportschool ligt 2min rijden van mijn werk af), geen zin en ik ga morgen wel blabla...slaat echt nergens op. Ik ga, en moet, het maandag weer oppakken want anders wordt het niks. Waarom maandag? Vandaag heb ik het echt te druk, in het weekend ga ik niet omdat het dan heel druk is en dat haat ik dus dat :) Ik heb mij vanmorgen wel gewogen, 100gram eraf...vrijwel niets haha maar beter dan erbij. Oké mijn eetlijstje (wel van gisteren)

- Ontbijt: Bolletje met kaas en een beschuit met muisjes -> verslaving
- Tusssendoor: Boterham met Leverkaas
- Lunch: Boterham met kaas en een appel
- Avondeten: Maaltijdsalade kaas/bacon van de Jumbo (Vriend moest werken)
- Tussendoor: Schaaltje chocoladevla -> Ook een verslaving
- Drinken: 3 glazen water á 200ml, 2 glazen ranja

Wat beter kan zijn de hoeveelheid koolhydraten, daar moet ik dus iets voor zien te vinden want ik ben niet het type wat zin heeft om lang in de keuken te staan. Havermout bijv is heel goed maar dat krijg ik echt niet weg :pale: En de zoetigheid zoals de muisjes kan ik beperken tot het weekend bijv. Dus als iemand nog ideetjes heeft voor een gezond, makkelijk te maken ontbijt dan hoor ik dat graag :)
Wat als het lukt
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 20 Jun 2017 11:00

Re: Afvaltopic 2017

Joehoeee! Even een upje want het is hier zo angstvallig stil haha
Trekken we de warmte een beetje?

Het sporten gaat bij mij nu heel goed! Ik moest er volgens mij even inkomen ofzo maar ik ben nu lekker bezig. Ik ga sowieso 3x per week en ik merk ook dat ik mij er beter door voel, fitter. Ik dacht altijd dat dat stofje bij mij niet bestond haha maar dus wel! Qua kilo's is het drama...er gebeurt echt niets :confused: Maar dat komt waarschijnlijk door de implanon (Ik heb volgende week een afspraak bij de gyneacoloog) MAAR ik meet mijzelf ook en daarin is er wel iets veranderd; Er is 6cm van mijn taille af, en 4cm van mijn heupen :cheering: Ik vind het alleen apart dat er dan niets qua gewicht gebeurd..
Wat als het lukt
<<

Anoniem255

Bericht 20 Jun 2017 20:33

Re: Afvaltopic 2017

Ik meld me... Al weet ik niet of ik heel actief mee zal schrijven. Ben eigenlijk te druk.

Ik ben zo'n 3mnd terug gestopt met al mijn medicatie. Ik was het zo beu dat ik me niet beter ging voelen... het kon 2 kanten op en gelukkig is het de goede kant op gegaan. De laatste 3 maanden voel ik me beter als de afgelopen 7/8 jaar. Ik heb zelfs weer puf om te sporten. Dat doe ik nu ongeveer een maand en dan 3x per week. Het is een (niet lachen) sportschool alleen voor vrouwen. Ik hou echt niet van die spierballen checkers dus dit is ideaal. Constante begeleiding en je moet per week opgeven wanneer je komt (goede stok achter de deur voor mij).

2 jaar geleden ben ik al begonnen met afvallen en uiteindelijk was er 20 kilo af (zonder sporten). Inmiddels weer 4 kilo erbij (84 kilo nu) en hoop ik er in totaal nog 7 tot 10 kilo af te krijgen.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 Jun 2017 10:42

Re: Afvaltopic 2017

Ik heb nog niet meegeschreven, maar lees af en toe mee.

Pannetoet: dat er iets verandert in cm zegt natuurlijk ook wel wat :) Er gebeurt wel iets in ieder geval. Wel een tegenvaller dat je dit niet aan het gewicht ziet. Hopelijk helpt het als de implanon weg is.

Ik ben sinds een paar weken begonnen met een personal trainer en meer bewegen.

Vorig jaar maart ben ik bevallen van de tweede en sindsdien willen de kilo's er maar niet af. Komt ook doordat ik er natuurlijk niet echt mee bezig was, maar nu gaat het me irriteren. Ik woog voor de kinderen altijd rond de 60-62 kilo.
Nu bleef ik steeds hangen op 74 kilo en ik wil weer terug naar in ieder geval 65.
Nu gestart bij een personal trainer en zat vorige week op 72,4. Afgelopen weekend weg geweest met vrienden en de kinderen. Dat zorgde uiteraard voor extra en slecht eten dus er zit ook weer wat aan denk ik.

Door de drukte van het gezin, werk en privé afspraken vind ik het lastig om het sporten in te plannen.
Op donderdagavond ga ik in ieder geval naar mijn personal trainer. In het weekend wil ik een rondje hardlopen doen en dan nog een avond sportschool. Ik kan via mijn werkgever erg goedkoop sporten dus dat scheelt. Mijn zwager neemt mij nu steeds mee en helpt met mijn oefeningen. Dit zal hij verwacht ik niet blijven doen dus op een gegeven moment moet ik alleen en dat is waar de discipline lastig zal zijn.

Die avond sporten is vaak wel lastig doordat mijn man ook afspraken/sport heeft. Hoe doen andere moeders dit?
Mijn man en ik willen natuurlijk ook elkaar nog wel eens zien 's avonds en dat is nog best moeilijk zo.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Jun 2017 14:59

Re: Afvaltopic 2017

In een klassiek geval van huishoudvermijdend gedrag ben ik even aan het meelezen hier en ik zie dat ijs een valkuil voor je is Ava. Nou las ik laatst in het nieuw geprobeerd-topic over Koupe ijs, is dat niet iets voor jou? Minder suiker, meer vezels en eiwitten. Moet je nog steeds geen liters van eten natuurlijk, maar ik denk wel dat het meer verzadigt en volgens Susan is het nog lekker ook. :wink:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jun 2017 16:04

Re: Afvaltopic 2017

Koupe is inderdaad heel lekker! Het zit in kleine bekertjes, dus dat is ook makkelijk, dan kom je niet in de verleiding een grote bak leeg te lepelen. Eén bekertje bevat ongeveer 170 kcal.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem222

Bericht 21 Jun 2017 16:07

Re: Afvaltopic 2017

Off je maakt ijs van een pakje bevroren frambozen en een hele rijpe avocado. Heel lekker! Gewoon in de keukenmachine mieteren en klaar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Jun 2017 07:36

Re: Afvaltopic 2017

Maar 170 calorieën is nog steeds best wel veel. Staat gelijk aan een cornetto of twee boterhammen.

Frozen yoghurt is ook een optie en heel makkelijk zelf te maken. Wat vers fruit erdoor wat het nog lekkerder en gezonder maakt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jun 2017 08:34

Re: Afvaltopic 2017

Harrison schreef:Off je maakt ijs van een pakje bevroren frambozen en een hele rijpe avocado. Heel lekker! Gewoon in de keukenmachine mieteren en klaar.

Ohhh lekker!

Ik lees hier nog steeds wel mee. Na m`n miskraam een beetje teveel met Ben & Jerry op de bank gezeten. Ben niet heel veel aangekomen, maar wil het er wel weer af hebben.

Ben de eerste kilo alweer kwijt!
<<

anoniem203

Bericht 28 Jun 2017 08:42

Re: Afvaltopic 2017

Idd goede tips wbt die ijsjes! Mijn trek in ijs is gelukkig alweer wat minder geworden. Ik heb alleen nog steeds mijn eetlust niet terug en durf al 2 weken niet op de weegschaal te staan. Na mijn menstruatie toch maar weer even doen.

Knap dat je al een kilo kwijt bent Cotton. Gebruik je nu weer van die shakes of ben je gezond aan het eten/bewegen?
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 28 Jun 2017 08:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers