Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groenten

<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 24 Mei 2017 09:11

Re: Groenten

Ik kom dit recept net tegen, lijkt me erg lekker:
http://www.culy.nl/recepten/broccoli-co ... -van-zalm/
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mei 2017 09:12

Re: Groenten

Hmm klinkt zeker lekker! Leuk een nieuwe bereiding van broccoli. Dat was mijn zwangerschapscraving dus heb het nogal veel gegeten haha.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Mei 2017 09:25

Re: Groenten

Ik heb niet alles gelezen, mijn moeder had laatst bloemkool als rijst gebruikt en Nasi gemaakt. Was erg lekker!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 29 Mei 2017 09:43

Re: Groenten

Bij de action verkopen ze pasta, rijst en noodles zonder koolhydraten. Is gemaakt van planten. Misschien heb je daar iets aan!
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Mei 2017 10:26

Re: Groenten

Niekske schreef:Bij de action verkopen ze pasta, rijst en noodles zonder koolhydraten. Is gemaakt van planten. Misschien heb je daar iets aan!


Ja die ken ik, hebben wel eens pasta van sojabonen gehad. Best handig.

Maar met dit topic bedoel ik niet persé groenten als vervanging van koolhydraten maar meer bereidingswijzen met bijv bepaalde kruiden of combinaties etc met groenten. Dus echt groente gerechten, niet persé als neplasagne of nepspaghetti. Zo maak ik vaak spruitjes klaar met pijnboompitten en balsamico, of met cashews en sojasaus. Misschien een leuke variatietip voor een ander maar zelf ben ik er al beetje op uit gekeken.

Ik ga zo boodschappen doen en ga zeker even dit topic doornemen voor ideetjes. Die geroosterde venkel die langs kwam leek me wel wat en ik zag iets met spinazie, dat hebben we ook een tijd al niet gegeten.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Mei 2017 10:37

Re: Groenten

Ik heb ook niet zo veel tips, ik ben nooit zo heel creatief met de bereiding van groente. Maar van de week heb ik nog wel wat lekkers gemaakt, wie weet heb je er wat aan.
Lauwwarme salade van gegrilde groente. Ik heb pastinaak geroosterd in de oven. En in de grilpan courgette, aubergine en verschillende kleuren puntpaprika gegrild. Dat in een grote schaal met wat rauwe sjalot en geitenkaas erop. Zoiets kan natuurlijk ook makkelijk met andere groenten als je wilt variëren.
Sowieso zijn wij hier de laatste tijd wel gek op pastinaak. Je kunt het ook lekker wokken met nog een andere groente en wat sojasaus.
Verder is spinazie lekker om te wokken maar je kunt er ook een lekkere salade van maken. Zelfde geldt voor witlof.
Wortels roosteren in de oven met wat honing. Of in de pan bakken of grillen met honing.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Mei 2017 10:54

Re: Groenten

Klinkt lekker Mizz_s! M'n man had van de week een lekkere tomatensalade gemaakt met geitenkaas. Zonder dressing want de kaas fungeerde al als grote smaakmaker. Was ook erg lekker.
Pastinaak is lekker he, vind ik ook.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Mei 2017 11:22

Re: Groenten

Ik had hier inderdaad ook geen dressing op. Was niet nodig, de groenten en kaas hadden al genoeg smaak.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 29 Mei 2017 11:40

Re: Groenten

Dit is trouwens ook heerlijk: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... spruitjesx

Ik laat de prei en de slagroom weg.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mei 2017 06:47

Re: Groenten

Misschien kan je een paar keer soep maken met groente.
Vorige week heb ik een gegrilde tomaten paprika soep gemaakt en ik maak regelmatig komkommersoep als ik die weer te lang laat liggen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 31 Mei 2017 10:48

Re: Groenten

Komkommersoep? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :angel:
09-07-2018
11-07-2021
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 31 Mei 2017 12:45

Re: Groenten

Ohja komkommer-slasoep is heel erg lekker. Komkommer, kropsla en knoflook fruiten, laten koken in bouillon en pureren. Zout en peper erbij en klaar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Mei 2017 17:06

Re: Groenten

Eet je dat warm?
Gazpacho zelf maken is ook wel keer goed idee, met tomaat paprika en komkommer. Lekker fris.

Intussen paar dingetjes uit dit topic gehaald, lekker om wat variatie te hebben!
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mei 2017 18:33

Re: Groenten

Tante Toos schreef:Komkommersoep? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :angel:


Uitje fruiten in een pan. 2 Komkommers schillen en zaadlijsten verwijderen. In blokjes snijden. Even mee aan braden en afblussen met een halve liter bouillon. 20 minuten koken. Blender er doorheen halen. Creme fraise toevoegen en klaar. Eventueel serveren met plakjes rauwe ham of zalmsnippers.

Gisteren een beetje lopen experimenteren met kruiden. Teentje knoflook meegenomen met fruiten en wat garam masala toegevoegd. Gaf het iets meer pit
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem198

Bericht 31 Mei 2017 19:34

Re: Groenten

Ik vind deze bloemkoolstamppot ook erg lekker.

https://uitpaulineskeuken.nl/2015/10/bl ... pelen.html
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 01 Jun 2017 07:08

Re: Groenten

Ik ben zo brutaal om even een vraag te stellen in je topic hoor, Marin.

Is er iemand met een lekker veganistisch recept met broccoli toevallig? Ik ben een beetje inspiratieloos op dit moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Jun 2017 10:06

Re: Groenten

Winegum schreef:Ik ben zo brutaal om even een vraag te stellen in je topic hoor, Marin.

Is er iemand met een lekker veganistisch recept met broccoli toevallig? Ik ben een beetje inspiratieloos op dit moment.


Broccoli, lekker!
Broccolisoep? Met sojaroom ipv kookroom bijvoorbeeld.
Of gewokte/geroosterde broccoli met chilipeper en cashewnoten.
Let's discover the world together.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 01 Jun 2017 10:09

Re: Groenten

Broccolisoep had ik ook al aan zitten denken ja, maar ik wil het eigenlijk als hoofdmaaltijd maken en dan vind ik soep niet helemaal geschikt.

Je laatste optie klinkt ook goed!

Ik zit er nu aan te denken om er een curry van te maken, samen met o.a. kikkererwten en kokosroom.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Jun 2017 10:13

Re: Groenten

Hm lekker! Ik weet niet of kokosroom 100% veganistisch is, dat zou je even moeten nagaan. Denk het wel hoor, maar ik zit niet zo in dat wereldje.
Let's discover the world together.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 01 Jun 2017 10:15

Re: Groenten

Jawel hoor, dat is wel het geval. Althans, de gene die ik altijd heb wel! Maar volgens mij zijn ze allemaal wel veganistisch.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 01 Jun 2017 10:35

Re: Groenten

Dit recept van spruitjes met spekjes, zoete aardappel, rozemarijn en sinaasappelsap uit de oven heb ik wel eens gemaakt en ik vond het erg lekker! Ik weet niet of je man wel zoete aardappel wil/mag maar die kun je ook weglaten of vervangen door bijvoorbeeld peterseliewortel. http://www.paleonewbie.com/paleo-brusse ... bs-recipe/
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers