Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leesboek voor 9 jarige jongen

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mei 2017 17:22

Leesboek voor 9 jarige jongen

Mijn neefje wordt binnenkort 9 en ik ben voor hem opzoek naar een leesboek.
Hij is hoogbegaafd met PPD-NOS kenmerken, dus ik wil ook echt een boek voor hem, waarmee hij zich kan terugtrekken als het allemaal teveel wordt.

De boeke van de verschikkelijke boomhut vindt hij heel leuk, maar die heeft hij al meerdere in de kast staan.
Tevens de boeken van Geromion Stilton, maar dat vindt mijn zus wat minder worden vanwege zijn leeftijd.

Nu zat ik de denken van de boeken van 'De grijze Jager'. Iemand ervaring met deze serie? Het zou een milde vorm van LOTR zijn, waardoor het voor kinderen goed te begrijpen is.
Ik wil vooral een boek voor hem, wat hem ook uitdaagt. Hij is erg lui en gemakkelijk namelijk als het aankomt op lezen, terwijl hij wel graag leest. Daarbij is hij net een spons en alle informatie die hij leest neemt hij op.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 31 Mei 2017 19:33

Re: Leesboek voor 9 jarige jongen

De boeken van Thea Beckman? Jan Terlouw: oorlogswinter, koning van katoren?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mei 2017 19:48

Re: Leesboek voor 9 jarige jongen

Bedankt voor de tip girli, maar die staan bij mijn ouders in de kast. Dus die kan hij daar lenen. Mijn moeder heeft een boeken tik, dus die sleep hem vanzelf mee die kamer in.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 31 Mei 2017 19:51

Re: Leesboek voor 9 jarige jongen

Dummy de mummie?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 31 Mei 2017 20:01

Re: Leesboek voor 9 jarige jongen

Die boeken van 'de grijze jager' waren bij mijn kids uit groep 6/7/8 zeer populair! Zeker de moeite waard om die hem cadeau te geven. En Harry Potter? En de boeken van 'het leven van een loser'?
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 31 Mei 2017 20:12

Re: Leesboek voor 9 jarige jongen

De boomhut boeken zijn erg leuk voor die leeftijd.
Ook mees kees boeken
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 31 Mei 2017 20:14

Re: Leesboek voor 9 jarige jongen

Ik heb zelf geen ervaring maar mijn collega zei laatst dat 'de grijze jager' echt een aanrader is voor als F. een jaar of 9/10 is!
⁠♡♡♡
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 31 Mei 2017 21:27

Re: Leesboek voor 9 jarige jongen

Mijn dochter is bezig in de boeken van 'leven van een loser'. Niet heel uitdagend qua inhoud maar het daagt mijn dochter wel uit om te gaan lezen door de soort van 'stripjes' die er ook in staan.
Misschien is een abonnement op de Donald Duck ook iets? Zoiets lijkt me juist fijn om te lezen als je even wilt 'ontprikkelen'. Je kan dan ook via marktplaats een stapel donald ducks kopen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 31 Mei 2017 21:29

Re: Leesboek voor 9 jarige jongen

Verder leuke boeken zijn ook wel de boeken van Roald Dahl, mijn dochter vindt 'joris en de geheimzinnige toverdrank' en de 'gvr' erg leuk. En boeken zoals 'puddingtarzan' en 'de kleine kapitein'.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder