Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dreumes drinkt bijna niks

<<

Anoniem253

Bericht 29 Mei 2017 13:34

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Sublimo schreef:Ik lees mee. Mijn exact even oude dreumes is ook zo'n eigenwijs kreng die niet wil drinken... z'n fles gaat er S ochtends goed in (150 cc), maar de rest van de dag blijft het bij muizenslokjes water. Hij heeft het zelfs een weeklang gepresteerd om naast die fles van 150 cc geen druppel meer te drinken. Hij is gelukkig nooit uitgedroogd geweest en heeft redelijke plasluiers (geen idee waarvan), maar ik maak me ook zorgen met de zomer in aantocht.

Bijkomend probleem bij ons is dat hij niet goed groeit. Hij zat bij de geboorte iets onder de nullijn maar is in de laatste drie maanden afgezakt tot onder de onderste lijnen, zowel qua gewicht als qua lengte. Wordt in de gaten gehouden door het cb en ze zeiden dat ik me nog geen zorgen most maken, maar relaxed is anders.

Goed, dat is verder geheel off-topic, maar oke. Ik hoop dua ook op de ultieme tip om hem aan het drinken te krijgen!



Oh wat lastig zeg! Dronk hij als baby al slecht? Misschien wat extra fruit aanbieden voor het vocht?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Mei 2017 15:41

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Wat vervelend Sublimo! De meeste goede tips zijn denk ik al gegeven, extra fruit, washandje, ijsblokje. Mijn zoon bleven we vragen of hij een slokje wilde nemen op dagen dat hij minder dronk. Kleine beetjes maakte me dan niet uit. Lukt dat wel?
L2014 & H2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Mei 2017 15:58

Re: Dreumes drinkt bijna niks

mzcharlotte schreef:Wat vervelend Sublimo! De meeste goede tips zijn denk ik al gegeven, extra fruit, washandje, ijsblokje. Mijn zoon bleven we vragen of hij een slokje wilde nemen op dagen dat hij minder dronk. Kleine beetjes maakte me dan niet uit. Lukt dat wel?


Dit doe ik ook de hele dag. Ik begin er 's ochtends bij het fruit al mee. Steeds een slokje.
Na zijn slaapje drinkt hij dan wel weer meer. En ook na het brood.
Ook als hij aan het spelen is hou ik steeds de rietjesbeker even voor hem. Zo krijgt hij genoeg gedurende de dag.
2016
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 29 Mei 2017 16:01

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Het gaat hier in de hitte redelijk... hij drinkt nu af en toe wel wat uit een bekertje, maar weigert nog steeds regelmatig. Aardbeien is hij dol op, dus die geef ik m regelmatig voor wat extra vocht. En we bieden hem nu S avonds ook een fles aan en op hele warme dagen drinkt hij die redelijk goed. Het houdt nog steeds niet over, maar ik ben in ieder geval niet direct bang voor uitdroging.

Hoe gaat het bij jou nu in de hitte UN?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Mei 2017 16:35

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Fijn Salome (sorry voor de naamswisseling). Ik denk dat het zo prima gaat, veel succes!
L2014 & H2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Mei 2017 16:38

Re: Dreumes drinkt bijna niks

mzcharlotte schreef:Fijn Salome (sorry voor de naamswisseling). Ik denk dat het zo prima gaat, veel succes!


Is geen naamswisseling denk ik. Je reageerde op sublimo. En ik reageerde ook gewoon :smile:
2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Mei 2017 16:47

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Haha! Ok, iets met mijn focus er niet helemaal bij hebben!
L2014 & H2017
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 29 Mei 2017 22:08

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Ik zou voor de warme dagen ijsjes maken voor erbij en verder gewoon doorgaan met aanbieden.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Mei 2017 23:49

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Sublimo schreef:Het gaat hier in de hitte redelijk... hij drinkt nu af en toe wel wat uit een bekertje, maar weigert nog steeds regelmatig. Aardbeien is hij dol op, dus die geef ik m regelmatig voor wat extra vocht. En we bieden hem nu S avonds ook een fles aan en op hele warme dagen drinkt hij die redelijk goed. Het houdt nog steeds niet over, maar ik ben in ieder geval niet direct bang voor uitdroging.

Hoe gaat het bij jou nu in de hitte UN?
Fijn dat hij nu wel wat drinkt!
Hier gaat het redelijk. Hij snapt sinds een paar dagen ineens z'n drinkbeker en vindt dat wel geinig dus dat schiet al wat meer op. Al vindt hij het nu ook hilarisch om een slok te nemen en die langzaam weer uit z'n mond te laten lopen terwijl hij mij aankijkt.
#teammaple🍁
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers