Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tuin water geven tijdens vakantie

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 22 Mei 2017 22:36

Tuin water geven tijdens vakantie

Wij gaan woensdagavond weg t/m maandagmiddag. We hebben van die hangzakken met bloemen die elke dag water nodig hebben. Onze naaste buren zijn zelf ook op vakantie en verder hebben we geen contact met buren. Familie kan ook niet.

Kunnen we ze in ons bad zetten met een laagje water?
Of de gok maar nemen en ze dus zo lang (met de komende temperaturen...!) zonder water laten hangen?

Of moeten we onze oppas (voor de kids dus) die een paar straten achter ons woont vragen en die er dus wat voor betalen ofzo?
<<

anoniem203

Bericht 22 Mei 2017 22:38

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

Ik zou de oppas vragen en er geld voor geven. Wat je bijv. normaal geeft als je een avondje weg bent.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 23 Mei 2017 09:13

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

Flessen water omgekeerd in de grond steken? Als het goed is lopen ze niet in één keer leeg.
<<

Linvi

Bericht 23 Mei 2017 09:23

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

Kun je ze niet tijdelijk bij haar in haar tuin ophangen?
<<

Anoniem193

Bericht 23 Mei 2017 09:40

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

Of ergens ophangen waar ze niet in de directe zon hangen?
<<

Anoniem197

Bericht 23 Mei 2017 12:46

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

Er zijn speciale pipetten voor. Misschien is dat iets?
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 23 Mei 2017 14:34

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

Als je ze water geeft dat ze al het water geabsorbeerd hebben en dan op een koele plek weghangt evt donker? Bv garage. Dan moet het ook wel kunnen
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 23 Mei 2017 14:38

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

Ik zou de oppas vragen en wat kopen als bedankje ipv geld geven.
En dan ergens waar ze koel hangen ophangen zodat ze om de dag water kan komen geven.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 23 Mei 2017 18:09

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

In bad met een laagje water raden jullie dus niet aan?
Man wil dat doen, maar dan hebben ze én geen zonlicht én staan ze 24/7 in water...
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 23 Mei 2017 18:30

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

Daar kunnen tuinplanten niet tegen hoor, 24/7 in een laag water zonder zon. Ik zou ze (tegen betaling) laten verzorgen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Mei 2017 19:37

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

Ik zou ze of bij familie brengen of de oppas vragen dat zij langs wil komen of dat je de planten bij haar brengt.

Maar wie doet de post/kranten dan? Of hebben jlie een grote brievenbus of een in de deur?
2014 2016
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 23 Mei 2017 21:32

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

We gaan maar 5 daagjes weg he :)
Maar we hebben idd gewoon een brievenbus in de deur en we krijgen amper post (alles digitaal).
<<

Anoniem282

Bericht 23 Mei 2017 21:40

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

Sawadee schreef:Ik zou de oppas vragen en wat kopen als bedankje ipv geld geven.
En dan ergens waar ze koel hangen ophangen zodat ze om de dag water kan komen geven.


Ik zou wel betalen. De oppas ontvangt normaal gesproken voor haar tijd ook geld (d.m.v. oppassen). Vind het dan raar overkomen om nu aan de oppas om een andere dienst te vragen en dit opeens kosteloos te willen. Daar komt bij dat de komende dagen vrij warm worden en dat je er dus niet met 1x water geven vanaf bent en het niet om een vriend(in) gaat en ook niet de buren die binnen 5 minuten weer thuis zijn. Waarschijnlijk had ik daarnaast een kleinigheidje gegeven na terugkomst. Als je zelf geen oplossing hebt en afhankelijk bent van derden, is de oppas hiervoor betalen nog altijd vele malen goedkoper dan een tuin vol nieuwe planten moeten kopen waar anders niets van over zou blijven na 5 dagen zon.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2017 06:04

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

Eens met Guattari. Gewoon aan de oppas vragen en haar betalen.
Ik kreeg vroeger ook wel eens klusjes zoals de post doen of de katten verzorgen. Bij dat laatste kreeg ik sowieso betaald.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Mei 2017 08:20

Re: Tuin water geven tijdens vakantie

Dit kwam ik tegen op internet:

1: De Plant-Inn!
Woon je in of in de buurt van Haarlem, dan vind je bij Kunst om de Hoek een Plant-Inn. Vanaf 1 euro per week verzorgen ze hier je woonplanten tijdens je vakantie. De enige voorwaarde is dat ze door de deur kunnen. Bij Kunst om de Hoek werken mensen met een lichamelijke beperking die je planten met liefde verzorgen.

2. DOE-HET-ZELF VOOR KAMERKANJERS
Lekker bijtanken

Planten hebben graag gezelschap, maar met een beetje hulp kunnen ze ook heel zelfredzaam zijn. Doordrenk een dikke katoenen draad met water. Hang dan het ene uiteinde tot op de bodem van een fles of een vaas met water en stop de andere kant diep in de grond van de woonplant. Hiermee zou een plant zo’n twee weken moeten kunnen bijtanken. Het principe werkt ook met een volle badkuip: leg er planken over, zet daar de potten op en stop het uiteinde van de draad door het drainagegat van de pot diep tussen de wortels. Het einde van de draad moet op de bodem van het bad liggen. Voor grote planten en plantenbakken zijn twee tot drie draden nodig.

DE TRUC MET DE HANDDOEK
Staat je collectie groene huisvrienden in gewone aardewerken potten? Laat dan de spoelbak goed vollopen en check of de stopper echt afsluit. Doordrenk een dikke handdoek in het water. Laat één uiteinde tot op de bodem van de spoelbak rusten, leg het andere uiteinde, al dan niet dubbel, op het afdruipdeel. Zet hier de potten op. De stof zal het water opzuigen en het vocht afgeven aan de poreuze potten.

3. WATERWORLD 2.0
Roomservice!

Een andere manier om je planten fit te houden is het hulpje van Waterworks. Het ding bestaat uit een terracotta steker met daarop een glazen bol met een kurk. Je vult de bol met water, sluit ‘m af met de kurk en steekt het terracottadeel diep in de grond. Omdat terracotta poreus is, geeft het langzaam vocht af aan de plant die zo kan lurken tot je zelf weer met hem kunt proosten.

https://thesecretyumiverse.wonderhowto. ... n-0130874/
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers