Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij een rijbewijs?

Heb jij een rijbewijs

Ja!
117
91%
Nee, maar ik heb nu wel rijles
3
2%
Nee, maar ik wil mijn rijbewijs in de toekomst wel gaan halen
5
4%
Nee, geen behoefte aan
2
2%
Nee ik kan nooit een rijbewijs halen (bijvoorbeeld door een beperking o.i.d.)
2
2%
 
Aantal stemmen : 129
<<

Anoniem210

Bericht 23 Mei 2017 09:58

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik ben meteen op mijn 18e verjaardag begonnen met rijlessen en zou echt niet meer zonder kunnen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Mei 2017 10:36

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja! Wat een kapitaal heeft dat gekost, ben blij dat ik het gehaald heb toen ik nog geen paard en kinderen had.
Ik heb, als ik het goed herinner, vier keer examen gedaan. Achteraf gezien klikte het totaal niet met mijn instructeur en had ik over moeten stappen, maar steeds dacht ik dat ik er bijna was.

Ik heb mijn lessen voor de helft zelf moeten betalen. Als ik niet zou roken voor mijn 18e zouden mijn ouders de helft betalen en dat is dus gelukt.
Ooit zou ik graag mijn E willen halen, maar op dit moment geen geld over.
<<

anoniem203

Bericht 23 Mei 2017 11:33

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja al 14 jaar. Met veel moeite gehaald want ik was ontzettend onzeker. Ik had het eigenlijk de eerste keer kunnen halen dat weet ik nog goed. Ik moest toen net op toen het ontzettend hard regende. Op de weg stonden pijlen. Een naar links en een recht door. Door de regen zag ik die pijlen niet en bleef ik op de weg die rechtdoor ging. Plus had ik een ontzettende chagrijnige examinator en hij pakte mij alleen op dat ene punt en toen was ik dus gezakt. Mijn lesinstructeur is toen nog een gesprek met hem aangegaan maar dat hielp niks. Uiteindelijk ben ik pas op het 5e examen geslaagd. Gewoon puur door de zenuwen en onzekerheid.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 23 Mei 2017 13:41

Re: Heb jij een rijbewijs?

Wij konden na ons eindexamen kiezen: een scooter of rijlessen. Mijn zus heeft de mavo gedaan en was op haar 16e klaar en koos dus begrijpelijkerwijs voor de scooter. Ik deed havo en ben een jaar blijven zitten en was ruim 18 toen ik mijn eindexamen haalde. Ik koos dus de rijlessen. De eerste keer ben ik gezakt, 2e keer had ik hem. Inmiddels al 13 jaar geloof ik. Ik rij graag en voor mijn werk 3x per week 24km enkele reis. Die reis is met het ov niet te doen. Vooral omdat ik in het weekend nooit weet hoe laat ik klaar ben met werken. Als we met het gezin weg gaan, rijdt mijn vriend meestal. Ik heb er helaas nogal snel last van om in slaap te vallen in de auto. Dan is het absoluut niet verantwoord om lange stukken te rijden.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 23 Mei 2017 13:54

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja gelijk toen ik 18 werd 2 a 3 x per week gaan lessen en binnen 10 weken was ik geslaagd.
Mijn ouders betaalden mijn rijbewijs tot en met de eerste keer afrijden. In mijn geval hoefde ik dus niets zelf te betalen, super fijn!
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem193

Bericht 23 Mei 2017 14:05

Re: Heb jij een rijbewijs?

Silly-One schreef:
Beachgirl schreef:Het probleem is dat voordat ik in de bergen ben met de motor ik een hele dag (of 2 dagen) non stop rijden verder ben, en dat ben ik dus ook niet gewend, zulke lange ritten rijden.
Ik wil wel een keer een beginners circuit training gaan doen in lelystad, maar ook dan ben ik bang om op mijn plaat te gaan :redface:


Anders begin je met een dagje Ardenne. In Luxemburg kan je ook heel leuk rijden.
Woensdag klap ik na een dagje werken naar Swartswald. Even 700 km rijden op een dag. Niet mijn grootste hobby, maar ach snelweg is goed te doen. Ik ben alleen wel gaar als ik aankom. Toen ik met de motor op vakantie ging hield ik 250 km per dag binnendoor aan.
Het is ook echt een kwestie van doen.


Ik kan je echt motorcursussen.nl aanraden. Ik heb al veel instructies gehad en gevolgd, maar van hen heb ik tot nu toe het meest en het beste geleerd.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 23 Mei 2017 15:53

Re: Heb jij een rijbewijs?

Op mijn 18e verjaardag ben ik gelijk gaan lessen en had een snelcursus gekregen en ben gelukkig in 1 keer geslaagd.
Oftewel ik heb alweer bijna 17 jaar mijn rijbewijs :wtf: wat gaan de jaren toch snel
<<

Anoniem315

Bericht 23 Mei 2017 20:11

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb voor mezelf op m'n 18e verjaardag de eerste les geregeld. Daarmee was ik mijn ouders voor. Vonden ze niet leuk. Zij wilden namelijk de eerste zoveel lessen betalen (en aanvragen).

Inmiddels heb ik het 13 jaar.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 24 Dec 2016 00:37

Bericht 23 Mei 2017 20:43

Re: Heb jij een rijbewijs?

Yup, al jaren.
<<

Anoniem286

Bericht 23 Mei 2017 21:23

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja maar wel pas op mijn 26/27e gehaald, nu dus een jaar of 6/7. Eerder studeerde ik nog en deed ik alles met het ov of de fiets dus vond ik het niet nodig.
<<

ChantalD

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 08 Mei 2017 08:58

Woonplaats: Wateringen

Bericht 23 Mei 2017 23:08

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb geen rijbewijs. Ik zou hem wel graag willen halen alleen ben ik nachtblind.
Aangezien ik toch vaak 's avonds/'s nachts de auto nodig zou hebben, vind ik het toch erg zonde.
<<

Anoniem197

Bericht 24 Mei 2017 07:05

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb hem en zou ook nooit zonder kunnen. Maar ik heb geen auto als mijn man moet werken. Ik ben dan vooral op loopafstand. Als dochter ook op de fiets mag, kan ik weer iets verder weg.
Ik rij voortaan wel te weinig dus ik heb met man afgesproken dat ik vaker rij als we weg gaan.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron