Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mei 2017 22:56

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Mizz_S schreef:
Lejow schreef:
Exogenesis schreef:
Nou, wat een onvriendelijke reactie :(


Nou inderdaad..
Wat hij dan ook mag zijn, hij heeft totaal geen idee wat zich op de werkvloer afspeelt.


Kijk even hierboven, ik had al op Exo gereageerd. ;-)

Overigens, ik ben het heel vaak niet met Dekker eens, bijna nooit eigenlijk, maar hij is wel een heel kundig politicus weet ik uit eigen ervaring. Hij heeft gewoon andere belangen. Of dat de goede belangen zijn daar valt natuurlijk over te discussiëren. :wink:


Feit dat je t dom noemt maakt het niet veel beter ;)

Hij zal best kundig zijn, maar ik vind zijn uitspraken over het onderwijs gewoon schandalig. Hij maakt er geen vrienden mee, laat ik het zo zeggen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Mei 2017 23:03

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Nou ik zei niet dat je dom bent hoor. Maar het komt op mij gewoon een beetje dom over als je iets zo fel zegt en het klopt dan niet. Maar ik had het wel anders kunnen verwoorden. Ik moet gewoon niet zo vaak via mijn telefoon reageren want dan wil ik even snel reageren omdat ik het niet fijn vind typen en dan komt het nooit goed over zoals ik het bedoel.

En daar ben ik het wel mee eens. Hij verwoordt dingen in de media nooit zo goed ook, of komt er later op terug. Dat is jammer want achter de schermen is hij juist heel goed.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Mei 2017 06:43

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Dat is zeker jammer, want dat is natuurlijk alleen wat we te zien krijgen.
Ik vind het vooral jammer dat het lijkt alsof de beslissingen die gemaakt worden voor/over het onderwijs totaal niet logisch en doordacht zijn.

Nu zal dat vast voor meer beroepsgroepen gelden overigens, alleen dit 'voel' ik natuurlijk zelf ook.
<<

Anoniem272

Bericht 14 Mei 2017 07:36

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik ben commercieel medewerker / projectleider bij een sales consultancy bureau.

Leuke kanten:
- het contact met de accountmanagers van onze klanten
- dat het zo afwisselend is: ik heb nu projecten waarbij ik new business werf voor IT-bedrijven, maar ook voor een subsidieadviesbureau en een educatie-organisatie
- veel vrijheid in hoe ik mijn dag indeel
- er wordt een groot beroep gedaan op mijn creativiteit en vindingrijkheid. Ik heb een functie waarin ik veel voor 'detective' mag spelen. Heerlijk vind ik dat.

Minder leuke kanten:

Euh... geen?
Misschien de stress of ik mijn targets haal en we onze klanten behouden. Maar dat gaat eigenlijk erg goed.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 14 Mei 2017 10:01

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Dee schreef:Interessant Fantine. Was hier laatst ook een vacature voor alleen heb ik niet helemaal de juiste ervaring. Lijkt me tegelijkertijd ook een hele lastige functie juist omdat je niet meer 'op de vloer' bent maar wel verantwoordelijk bent voor wat daar gebeurt.


Ik ben er ook ingerold hoor dus gewoon proberen. Het is ook wel een lastige functie dat kan ik echt zeggen. Maar ik haal er ook veel voldoening uit. Mocht je nog vragen hebben, stuur me gerust een pb. Het helpt wel echt in mijn werk dat ik zelf jarenlang op de vloer heb gestaan en gewertkt heb met de doelgroep die nu vooral in mijn gezinnen terugkomt. Hierdoor kan ik "paniek" situaties vaak relativeren en van meerdere kanten bekijken.
Laatst gewijzigd door Fantine op 14 Mei 2017 10:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2017 10:03

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Exogenesis schreef:
Mizz_S schreef:
Lejow schreef:
De minister van Onderwijs, Sander Dekker, die werkelijk GEEN idee heeft waar hij over praat.



Jij blijkbaar ook niet. Hij is staatssecretaris.


Nou, wat een onvriendelijke reactie :(

Ik moest wel een beetje lachen hoor.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Mei 2017 19:09

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik heb nu ruim een maand een nieuwe baan, waarvan ik bijna twee weken vakantie heb gehad, maar tot nu toe heb ik nog geen kanten ontdekt die ik niet leuk vind! Dat is heel wat voor mij, blij mee!

Nou ja, het inwerken had beter gekund, maar aan de andere kant heb ik nu al veel zelfstandig gedaan en daar leer ik toch het meest van. Ik heb teksten op de website en intranet geplaatst, veel afspraken met mensen ingepland en gesprekken gevoerd over de nieuw te maken opleidingsbrochures, een persbericht geschreven, een bestuursverslag geredigeerd etc. Allemaal dingen die ik leuk vind en daarbij vind ik drie dagen werken nu perfect én ik fiets elke dag 20 km. Al met al ben ik momenteel erg blij met m'n baan!
❤ 7 juni 2018
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 21 Mei 2017 18:08

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik begin pas over 2 weken met mijn nieuwe baan, maar als ik een schatting zou maken:

Pluspunten:
Internationaal bedrijf, veel contact met mensen uit andere landen, andere culturen.
Veel vakantiedagen
Heel gevarieerd werk, veel moeten multitasken, samenwerken met andere afdelingen
Veel verantwoordelijkheid

Minpunten: Afhankelijk zijn van andere afdelingen. Ik heb alleen interne klanten, hoewel dat ook wel weer pluspunt kan zijn soms :).
Communicatie is in het Engels. Over het algemeen is dat geen probleem, alleen in sommige gevallen kan je je toch niet helemaal uitdrukken hoe je zelf wil.
Cultuurverschillen kan ook een minpunt zijn.
Ik verwacht af en toe presentaties te moeten maken, en ben daar heel slecht in.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers