Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dreumes drinkt bijna niks

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Mei 2017 07:29

Dreumes drinkt bijna niks

Louis is 14 maanden en vrolijk en gezond, en daardoor denk ik vaak 'het zal wel, dan drinkt ie maar weinig' maar af en toe denk ik toch dat ik wat tips nodig heb om hem meer te laten drinken.

Hij drinkt sochtends een fles melk leeg, dat is 180ml. En daarna verspreid over de dag nog eens 150ml vocht.

Meer gaat er niet in. We bieden het op verschillende manieren aan: fles, tuitbeker, gewone beker, een ding van nuby, beker met een rietje. Hij neemt een slok en duwt het weg. Water, thee, melk, diksap.

Hij krijgt wel wat vocht binnen dmv fruit en yoghurt, maar ik blijf twee flessen gewoon weinig vinden! Hij krijgt nieuwe tanden dus dat zou nog mee kunnen spelen.

Iemand met tips of de geruststelling dat het niet uitmaakt?
Ohja dit duurt nu ongeveer een maand al.
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Mei 2017 08:31

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Ik herken het. T drinkt ook echt heel erg weinig. 'sochtends een laagje water, tussen de middag een laagje melk, en savonds bij het eten ook een laagje melk. Tussendoor wil ie wel een slokje water als je het hem bijna force feed maar hij zoekt het zelf niet op.

Diksap klokt ie wel zo weg, hoe groot de beker ook is. En als we op een terrasje zitten en hij krijgt appelsap, dan ad ie die ook in 1 teug. Hij vindt ander drinken gewoon saai en heeft weinig dorst? Ik vind het ook wel lastig hoor...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 21 Mei 2017 08:38

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Maar diksap drinkt-ie dus wel heel goed Zora. En UN's kind niet dus dat is toch anders?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 21 Mei 2017 08:43

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Hè, lastig is dat UN. Zeker nu het warme weer eraan komt. F. vindt drinken erg interessant als ze zelf mag inschenken met een kannetje in een bekertje enzo. Is dat een idee? Of een gezond waterijsje en watermeloen?

Je kan aan het velletje op zijn handje zien of hij te weinig binnenkrijgt. Heeft hij wel goede plasluiers?

Verder drinkt ze hier ook alleen melk en diksap hoor Zora. Water en thee weigert ze terwijl ik vroeger voor ik moeder was dat maar onzin vond, maar ja. :smile:
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 21 Mei 2017 08:55

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Kate drinkt ook heel weinig, 500ml per dag redden we zeker niet. Zolang ze goede plasluiers blijft houden, en makkelijk poept heb ik me er bij neergelegd. Wat ik d'r soms nog wel extra in krijg is knijpfruit, en op warme dagen geef ik een ijsje.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Mei 2017 08:56

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Ja spelen met bekertjes en bakjes vindt hij ook leuk SoGood, maar drinken doet ie dan niet :)
Het is idd met dat warme weer in aankomst dat ik me wat meer zorgen maak. Een paar maanden geleden is hij al eens bijna uitgedroogd geweest en dat wil ik niet nog eens.

Als hij diksap en appelsap goed zou drinken zou hij van mij elke dag drie glazen krijgen :)
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Mei 2017 08:58

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Ohja plasluiers zijn medium. Nooit heel veel geweest sinds hij een jaar is en minder drinkt. Z'n velletje is wel gewoon ok.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Mei 2017 09:00

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Ik weet niet eens wat het minimum is parel, maar jij hebt het over 500, wordt dat geadviseerd? Louis drinkt dus maar 300 op een dag. En als hij dan zoals gisteren 3 spuitluiers heeft dan vind ik dat niet zo leuk en een beetje spannend. Heb wel ORS in huis voor de zekerheid.
#teammaple🍁
<<

Geel

Bericht 21 Mei 2017 09:00

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Volgens mij moet een kind 300 ml vocht per dag binnenkrijgen om niet uit te drogen toch? Dus een flinke fles en vocht in z'n eten is dan wel net genoeg denk ik. Ik weet iig van mijn babyhulp vh CB, dat een kind zo door het eten heen vaak wel genoeg binnenkrijgt. Maak je z'n prutjes/eten ook met lekker veel vocht? Ik doe vaak een soort jus'tje (hoe schrijf je dit?) door het avondeten van water, boter en wat kruiden bv. En ik kook haar appel en peer een beetje zodat daar ook wat meer vocht in zit. En geregeld meerdere slokken ipv in één keer drinken?
<<

Anoniem281

Bericht 21 Mei 2017 09:02

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Volgensmij wordt 500 ml geadviseerd. Vindt-ie waterijs niet interessant? Oh en watermeloen?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 21 Mei 2017 09:11

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Melk drinkt hij dus wel goed? Ik zou dan misschien overwegen om voor het naar bed gaan weer een fles (warme) melk te geven.
<<

ChiQ

Bericht 21 Mei 2017 09:18

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Ik maakte voor Julian perensap daar deed ik water bij en vroor ik in een ijsjesvorm in. Of het heel gezond was weet ik niet, maar zo kreeg hij wel vocht binnen. Julian is ook nooit een goede drinker geweest, hij drinkt mét moeite een pak wicky bijv leeg.
<<

Anoniem197

Bericht 21 Mei 2017 09:20

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Zoon heeft dat ook een paar maanden gedaan en gaat nu weer goed. Voorheen dronk hij echt bekers op. Nu dus minder maar wel weer voldoende. Is denk ik een fase?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Mei 2017 09:37

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Toevallig dat ik het vorige keer gevraagd heb bij het cb. Maar ze moeten 750cc drinken incl melkproducten dus ook yoghurt.
Dat zou betekenen:
S ochtends 150ml
Tussendoor 100ml
Lunch 150ml
Tussendoor 100ml
Avondeten (yoghurt) 100ml
Voor de nacht? 150ml

Ik maak s ochtends na het ontbijt een rietjesbeker erg verdunde diksap aan. Dit is 200 ml.
Hier drinkt hij tussendoor steeds van. Bij het ontbijt en lunch bied ik 150ml melk aan.
Het gaat niet altijd op hoor. Maar zo weet ik dat hij iig tussen de 500 en 750 per dag komt.

http://webshop.voedingscentrum.nl/pdf/D752-4.pdf

Sorry niet echt geruststellend mijn post.
Ze hebben trouwens 50ml per kg lichaamsgewicht per dag aan vocht nodig om niet uit te drogen, dit is incl het vocht in eten. Dus bij 10kg 500 ml als je dan 2 stuks fruit geeft en 100gr groente en hij daarnaast ook nog 2 flessen drinkt dan krijgt hij dus niet te weinig..
2016
<<

Geel

Bericht 21 Mei 2017 09:54

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Maar is 500 ml het minimale wat een 1-jarige moet binnenkrijgen om niet uit te drogen?

Met spuitluiers erbij is het ook spannend ja. Mss ff de HAP bellen voor nog wat info/tips?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Mei 2017 10:05

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Mijn zoon drinkt eigenlijk heel goed, maar ik zou me niet echt zorgen maken als hij slokjes wel accepteert. Bij ons staat er continu een beker drinken op tafel. Ik zou dan eerder vaker hem helpen herinneren/aanbieden, dan me echt zorgen te maken. Immers, hij drinkt wél al is het niet zoveel als dat jullie per keer zouden wensen. Verder vind ik de tips voor extra vocht wel goed!
L2014 & H2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Mei 2017 10:10

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Geel schreef:Maar is 500 ml het minimale wat een 1-jarige moet binnenkrijgen om niet uit te drogen?

Met spuitluiers erbij is het ook spannend ja. Mss ff de HAP bellen voor nog wat info/tips?

Ja dat is wel wat ik altijd geleerd heb op school :smile:
Dat is dan bij 10kg dus. Maar je telt alles mee hé.
50 ml per kg lichaamsgewicht per dag aan vocht. Onze T is 9 kg dus die moet 450 ml vocht binnen krijgen.
Hij heeft nu een griepje te pakken maar heeft gister wel 150gr fruit gehad (kiwi en peer dus vocht), 2 flessen van 180 melk, en daarnaast nog 100ml diksap ofzo. Dus dan zit ik al op 600 ml. Ook heeft hij nog wel groente gehad.

Als ik hem in de kinderstoel zet en de rietjesbeker voor hem neerzet dan pakt hij hem zelf. Als hij dan gefocust naar Brandweerman Sam oid aan het kijken is dan drinkt hij zo de helft op. Terwijl als ik de beker vasthoud hij hem wegdrukt.
2016
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 21 Mei 2017 10:28

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Mijn dochter drinkt ook heel weinig. De arts van het cb adviseerde me om alleen drinken aan te bieden op momenten dat je bijv. Een tussendoortje doet of zo. Dus omtbijt, tussendoortje, lunch enz. En niet steeds een beker drinken te laten staan omdat dan het dorstreflex weg zou kunnen gaan. Ik heb me er eigenlijk nooit zo druk om gemaakt. Als het warm wordt gaan ze vaak vanzelf wel wat meer drinken en anders bied je fruit aan met veel vocht of maak je gezonde ijsjes.
<<

Geel

Bericht 21 Mei 2017 10:40

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Ja maar Zenna, jouw kind was ook niet bijna uitgedroogd. Het klinkt een beetje laconiek, alsof UN zich ook niet zo druk zou moeten maken (maar mss bedoel je dat niet), maar als je kind eerder problemen heeft gehad hiermee, snap ik heel goed dat je je wél zorgen maakt.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 21 Mei 2017 11:05

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Oh ja dan snap ik het ook wel. Ik vatte het meer op als: uitgedroogd toen hij ziek was. Maar dat heb ik zelf aangenomrn want dat staat idd nergens.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Mei 2017 12:49

Re: Dreumes drinkt bijna niks

S was rond zijn eerste verjaardag ook bijna uitgedroogd omdat hij flink ziek was, toen vertelde ze me in het ziekenhuis dat het lichaam 20minuten nodig heeft om vocht op te nemen. Dus ondanks dat hij spuitluiers gehad heeft, dan heeft hij wel alsnog vocht opgenomen zo ver ik begreep, misschien een beetje een geruststelling.

Helpt het misschien om het drinken wat interessanter te maken? Iksklontjes in zijn rietjes beker, super leuk een rammelaar en drinken in 1. S vind het ook leuk om te helpen, dan snijd ik fruit en mag hij het in zijn rietjesbeker/ een kan doen en heeft hij drinken "gemaakt", maar misschien is L daar nog wat jong voor. Of iets van bevroren frambozen in zijn beker water, wellicht vind hij dat wel heel interresant?
En ik heb in de zomer altijd ijsjes van gepureerd diepvriesfruit, banaan en Griekse yoghurt in de vriezer zitten, ik vind Chiq haar ijsjes idee ook een goede en die dan gewoon als tussendoortje geven na zijn middag slaapje en 'S avonds ook gewoon nog yoghurt.
En misschien echt voor alle drinkmomenten echt even de tijd nemen? Aan tafel gaan zitten in de kinderstoel, zelf ook even een kopje thee pakken, brood/ tussendoortje er bij en samen eten en dus ook vooral drinken?

Als hij dan echt over de dag heen voor je gevoel te weinig heeft gedronken dat zou ik voor het slapen gaan lekker nog een klein flesje melk geven.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem281

Bericht 21 Mei 2017 12:52

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Oh en smoothies? Tobias is dol op smoothies!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Mei 2017 13:13

Re: Dreumes drinkt bijna niks

Bazinga schreef:Oh en smoothies? Tobias is dol op smoothies!


Ow ja, natuurlijk! Toetjes drinken noemt S dat :smile:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

anoniem196

Bericht 22 Mei 2017 05:39

Re: Dreumes drinkt bijna niks

R. drinkt wel diksap maar niet genoeg.

daarom geven wij voor het slapen nog een fles van 120 water + 2 schepjes.
Misschien kan je dat overdag proberen?

Ochtend 150 + 4
Middag 150+ 2
Avond 120 + 2.
En ik doe extra water door haar avond eten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Mei 2017 05:43

Re: Dreumes drinkt bijna niks

ikknutsel schreef:R. drinkt wel diksap maar niet genoeg.

daarom geven wij voor het slapen nog een fles van 120 water + 2 schepjes.
Misschien kan je dat overdag proberen?

Ochtend 150 + 4
Middag 150+ 2
Avond 120 + 2.
En ik doe extra water door haar avond eten.
Dat soort dingen probeer ik ook, maar hij drinkt dus niets.
Nu net 50ml bij het opstaan. En ws de rest van de dag nog hier en daar wat slokjes.

Bedankt voor de tips iedereen hoor! Drinken interessanter maken levert helaas ook weinig op. Waterijsje komt van de zomer, daar is hij nu nog te klein voor. Watermeloen eet hij niet, alleen banaan en appel en druiven dus daar varieer ik mee.
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers