Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten samen laten komen.

<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 19 Mei 2017 13:27

Katten samen laten komen.

Ik ben al een tijdje niet zo actief meer hier maar kan jullie hulp nu even gebruiken.
Vorige week is mijn vader overleden.
Hij had twee katten, Pebbles en BamBam en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze ergens anders te plaatsen dus ik wil ze graag meenemen. Probleem is een beetje dat ik al een kat heb, Joey.
Joey en BamBam zijn broertjes en hebben van 2007 tot 2008 samen met Pebbles bij mijn vader gewoond toen ik daar ook woonde.
Ik heb al een mandje van Joey in mijn vaders huis neergelegd en daar ligt Pebbles heerlijk in te slapen. Van Pebbles en BamBam heb ik een doek meegenomen. Daar heeft Joey aan gesnuffeld en verder niks.
Hoe kan ik dit het beste verder aanpakken?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 19 Mei 2017 13:52

Re: Katten samen laten komen.

De nieuwe katten eerst opsluiten in een eigen ruimte tot ze een beetje gewend zijn. Dan hebben ze ook een veilig, bekend plekje waar ze zich terug kunnen trekken wanneer het teveel wordt. Ondertussen zullen er wel wat geurtjes onder de deur doorkomen.
Na een aantal dagen voorzichtig en onder toezicht kennis laten maken en zodra het teveel wordt weer uit elkaar halen. Doe een activiteit met ze die ze allemaal wel kunnen waarderen, zoals lekker eten of spelen.

Ik heb dit nu 4x gedaan en na een dag of 3 konden ze goed genoeg met elkaar overweg om zonder toezicht samen te zijn.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 19 Mei 2017 16:58

Re: Katten samen laten komen.

Dank je wel voor je reactie en fijn om te horen dat het goed kan gaan. Ik hoop zo dat het lukt.......
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 19 Mei 2017 17:42

Re: Katten samen laten komen.

Hier geen tips voor de katten maar gecondoleerd met het verlies van je vader.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 19 Mei 2017 17:50

Re: Katten samen laten komen.

Dank je wel
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Mei 2017 18:02

Re: Katten samen laten komen.

als eerste gecondoleerd, Ik zou eigenlijk nog wat stappen aan het deel van nan toevoegen. Namelijk katten van je vader in ruimte 1, eigen kat in ruimte 2 dat een paar dagen en dan van ruimte wisselen. Dit een paar keer herhalen zodat ze elkaars geur leren kennen. Dan kijken of ze elkaar kunnen zien maar niet bij elkaar kunnen komen. En het zo steeds iets uitbreiden. Het kost echt veel tijd maar een goede introductie zorgt wel dat het gezellige blijft.
2015 💙
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 19 Mei 2017 19:23

Re: Katten samen laten komen.

Dank je wel Minx
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 19 Mei 2017 19:24

Re: Katten samen laten komen.

Zou het nog schelen dat het vroeger vriendjes waren?

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers