Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het gras bij de buren...herkenbaar?

<<

Anoniem336

Bericht 19 Mei 2017 13:51

Het gras bij de buren...herkenbaar?

Ja, topictitel is een lastige, maar kon even niets beters verzinnen.

Ik heb soms het idee dat het bij anderen zo makkelijk gaat. Dat kinderen luisteren, dat alles vanzelfsprekend gaat, dat het altijd gezellig is in huis, etc. etc..

Vanochtend liep ik naar school, en een moeder uit de buurt had moeite om haar 3 kids mee te krijgen.
"kom, loop nu eens door", "laatste keer, ik ben even klaar met jouw gedrag", "en nu heel rap!" etc..
Van dit gezin heb ik altijd het idee dat alles altijd soepeltjes verloopt. Om jaloers op te worden.

Stiekem moest ik van binnen even glimlachen. Herkenning! Ha! Yes! Ook bij hen is er dus weleens gedram en gezeur. :banaan:

Herkenbaar gevoel?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Mei 2017 13:59

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Ja herkenbaar! Ik kan soms heel boos worden bij bepaald (aanhoudend) gedrag en als ik dan hoor dat andere, in mijn ogen perfecte, moeders dit ook hebben, dan vind ik dat best wel een opluchting.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mei 2017 14:03

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Nee, ik heb dat niet zo. Van de mensen om me heen die ik ken en die belangrijk voor me zijn, weet ik dat niet altijd alles 100% perfect is - waarom zou het ook. En van de mensen waarvan ik dat niet weet, kan het allemaal weinig schelen, want daar vergelijk ik mezelf niet mee.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Mei 2017 14:31

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Oh nee dat idee heb ik helemaal niet alles bij een ander soepeler loopt eerlijk gezegd.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mei 2017 14:35

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Misschien ligt het aan mij, maar mensen delen met mij altijd wat er allemaal misloopt. Of mis - ik bedoel de verhalen van kinderen die niet willen slapen/eten/spelen, het racen van werk naar opvang, de gemorste rode bieten op het mooie babyblauwe shirtje, het om 17h maar een glas wijn inschenken en je kinderen voor Netflix zetten - dat soort verhalen, die hoor ik voortdurend om me heen.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Mei 2017 14:44

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Dan heb ik vast andere mensen om mij heen, want ik ken niemand bij wie alles vlekkeloos gaat.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Mei 2017 14:48

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Oh dat heb ik niet. Mijn gras is groen genoeg :)
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 19 Mei 2017 14:57

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Nee. Niet echt. Vind zelf dat ik het redelijk "goed" doe. Ik vind zelf dat ik leuke kinderen heb en dat alles oke loopt hier. Dat wil niet zeggen dat ik een perfect opgeruimd huis heb en dat mijn kids altijd luisteren en netjes in het gareel lopen. Maar gewoon dat we het goed en gezellig hebben met z'n viertjes als gezin.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 19 Mei 2017 15:13

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Ik vind het zo nu en dan zeker herkenbaar. Er zijn hier soms gewoon dagen dat niks goed lijkt te gaan en met name op school zijn er wat mensen waarbij alles perfect lijkt te gaan. Wat natuurlijk ook maar van buitenaf zo lijkt, want iedereen heeft vast wel eens wat.

Maar als ik dan eens ergens kom om dochter op te halen en de woonkamer is ontploft, of iemand anders z'n kind heeft een driftbui, dat soort dingen, dan voel ik me soms wel een beetje opgelucht. Dat bepaalde dingen overal voor kunnen komen. Wat ik ook wel weet, maar met name als het allemaal even tegen zit kan het soms aanvoelen of je de enige bent of dat je niet 'normaal' bent.

En verhalen van wat er bij anderen al dan niet mis gaat hoor ik zelden, dat maakt ook wel dat het gras dan al snel groener lijkt bij een ander. Tot je soms ziet dat ook daar wel eens wat is.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 19 Mei 2017 15:23

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Hippie schreef:Maar als ik dan eens ergens kom om dochter op te halen en de woonkamer is ontploft, of iemand anders z'n kind heeft een driftbui, dat soort dingen, dan voel ik me soms wel een beetje opgelucht. Dat bepaalde dingen overal voor kunnen komen. Wat ik ook wel weet, maar met name als het allemaal even tegen zit kan het soms aanvoelen of je de enige bent of dat je niet 'normaal' bent.


Haha ja ik heb ook wel eens dat ik "blij" ben dat de grond bezaaid ligt met hagelslag als ik m'n kinderen ophaal. Of dat het eruit ziet als een halve intertoys waar ingebroken is. Ik ben echt heel slecht in opruimen en schoonmaken dus dan zie ik weer even dat het niet alleen bij mij af en toe zo'n zooi is. Ik heb ze ook wel eens opgehaald bij mensen waar ik me echt afvroeg of de kinderen wel mochten bewegen daar. Zo wit, schoon en opgeruimd en geen speelgoed te zien.
2010 2012
<<

Anoniem316

Bericht 19 Mei 2017 15:48

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Ik vind het nu nog niet herkenbaar, ik vind dat ik het prima doe, maar dat ga ik vast ook wel eens krijgen. Heeft iedereen dit niet eens?
Je weet nooit hoe het er ergens thuis aan toe gaat.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Mei 2017 15:50

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Ik heb dit eigenlijk alleen met (door)slapen.
Gelukkig lees ik op dit forum ook andere verhalen. Niet leuk voor jullie natuurlijk maar voor mij wel fijn om herkenbaarheid te lezen.
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Mei 2017 16:53

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Nee, ik heb dat gevoel ook niet echt. Dat komt denk ik ook omdat ik mijn vriendinnen ook als uitlaatklep kan gebruiken en andersom ook en dat we ook tips aan elkaar vragen, dus ik weet dat het gras daar net zo goed niet altijd groen is. En over het algemeen is het gras hier best groen, dus ik heb ook niet zoveel om "jaloers" op te zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem243

Bericht 19 Mei 2017 19:41

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Caulfield schreef:Nee, ik heb dat niet zo. Van de mensen om me heen die ik ken en die belangrijk voor me zijn, weet ik dat niet altijd alles 100% perfect is - waarom zou het ook. En van de mensen waarvan ik dat niet weet, kan het allemaal weinig schelen, want daar vergelijk ik mezelf niet mee.


Dit. Ik hoor ook meer verhalen waarin het ook niet helemaal loopt zoals je als ouder wel zou willen dan anders eigenlijk. En ik zie het ook vaak genoeg, haha.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Mei 2017 19:55

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Mijn gras heeft ook wel wat gele vlekken. Maar denk dat elk grasveldje dat heeft. Niemand is toch perfect.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem331

Bericht 19 Mei 2017 19:57

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Dan hebben die mensen kunstgras Sam ;)
Sowieso niet eerlijk dan.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Mei 2017 20:00

Re: Het gras bij de buren...herkenbaar?

Hahahahahah!!!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers