Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oktoberkindje al naar groep 1?

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 17 Mei 2017 19:08

Re: Oktoberkindje al naar groep 1?

Ik vind het zo gek dat hij al in september mag beginnen, want volgens mij mag dat wettelijk gezien helemaal niet. Voor de 4e verjaardag mogen ze maar 10 dagdelen naar school (behalve september kinderen).
Als de enige keuze is september volledig of januari met halve dagen dan zou ik voor meteen beginnen kiezen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 17 Mei 2017 19:12

Re: Oktoberkindje al naar groep 1?

Wat gebeurt er met de kinderen die tussen januari en juni 4 worden?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Mei 2017 19:16

Re: Oktoberkindje al naar groep 1?

MrsMath schreef:Ik vind het zo gek dat hij al in september mag beginnen, want volgens mij mag dat wettelijk gezien helemaal niet. Voor de 4e verjaardag mogen ze maar 10 dagdelen naar school (behalve september kinderen).
Als de enige keuze is september volledig of januari met halve dagen dan zou ik voor meteen beginnen kiezen.

Ik ken situaties waarin kinderen met 3,5 al naar school gaan. Edit: of 3 jaar 9 mnd
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Mei 2017 19:29

Re: Oktoberkindje al naar groep 1?

Mijn meiden zijn ook van oktober. Zijn ook gewoon toen ze 4 werden gestart op de basisschool. Alle dagen en op woensdag en vrijdag alleen de ochtend. Ze zijn overgegaan naar groep 2. En in maart dit jaar liet de juf weten dat ze gewoon naar groep 3 kunnen.

Ik ken de constructie van jou school niet echt nog nooit van deze manier gehoord. Maar ik denk dat ik hem volledig naar school zou laten gaan zodra hij 4 is.
:heart: :heart: 2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Mei 2017 20:09

Re: Oktoberkindje al naar groep 1?

Ik zou er net als jouw man voor kiezen om hem dan in september naar school te laten gaan. Als ze 4 jaar zijn mag je ze toch nog thuis houden dus als het dan niet gaat dan laat je hem zelf vanaf september toch minder dan 4 dagen naar school gaan? Hij draait dan tenminste al gewoon mee in groep 1 en dan heb je als hij in groep 2 zit tenminste nog een keuze of hij het jaar nog een keer doet of doorgaat naar groep 3.
Als je hem pas in januari laat starten dan heb je die keuze niet en dat lijkt me vervelend als later blijkt dat 3 jaar kleuteren veel te lang is voor hem.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Mei 2017 20:26

Re: Oktoberkindje al naar groep 1?

GeKKiE schreef:Bij ons op school mogen kinderen van 3 jaar nog niet naar school, pas met 4 jaar.
Ik dacht dat mijn directrice zelfs een keer vertelde dat kinderen van 3 jaar dan ook helemaal niet verzekerd zijn.
Er ging een KDV in de buurt failliet en ouders wilde toen dan hun kinderen een paar weken eerder op school startte.
Toen gaf ze dat o.a. als reden.
Maar ik heb er nog nooit eerder van gehoord, dat kinderen van 3 jaar al starten op de basisschool.
Zou het ook zeker niet doen! Ze kunnen nog lang genoeg naar school.


Dit heeft mijn directrice ook verteld.
En voor de rest ook eens met Gekkie
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 17 Mei 2017 21:16

Re: Oktoberkindje al naar groep 1?

Onze jongste is van 15 oktober en is na de herfstvakantie gestart in groep 1, voor zover ik weet gaat ze straks gewoon over naar groep 2.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 17 Mei 2017 23:06

Re: Oktoberkindje al naar groep 1?

Ik.vind het erg raar klinken, maar dat komt omdat ik er nog nooit van gehoord heb. Ik weet niet beter dat een kindje met 4 jaar gewoon naar school gaat. Ik zou dus kiezen voor september en dan volledig. In mijn omgeving zijn er maar weinig kindjes die thuisbleven. Ook Y. ging gewoon vanaf het begin 5 dagen naar school. Hij is van eind januari en is toen na de kerstvakantie gestart en was dus 3 jaar en 11 maanden toen hij begon.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers