Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma: etentje verjaardag

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 16 Mei 2017 19:06

Dilemma: etentje verjaardag

Hoi meiden,

Ik heb een dilemma. Wij hebben van het weekend een etentje voor de verjaardag van een vriend van ons. Zijn vriendin organiseert het maar wil niet betalen. Haar idee was dat iedereen voor zichzelf betaalt en geen kado meer meeneemt. Ik vind het ergens een beetje gek, maar goed. We kunnen er natuurlijk niet met goed fatsoen onderuit dus gaan gewoon.
Zouden jullie toch nog een kado meenemen? Ik vind het een beetje lullig om met lege handen te komen maar dat etentje kost ons ook zeker € 70,-
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 16 Mei 2017 19:07

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Dan zou ik gewoon een kaart geven. Die 70 euro is al een flink cadeau.
Krijgen jullie cavier en Moët?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Mei 2017 19:08

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Ik zou een klein kaartje meenemen of iets kleins van 2-3 euro. Gewoon om te laten merken dat je er aan gedacht hebt. Ik zal geen groots cadeau kopen. Het cadeau is dus dat je mee eet
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 16 Mei 2017 19:10

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Prosecco schreef:Dan zou ik gewoon een kaart geven. Die 70 euro is al een flink cadeau.
Krijgen jullie cavier en Moët?


Vast niet :laughcry:
Maar met een etentje ben je dat natuurlijk al snel kwijt met 2 personen.
<<

Anoniem282

Bericht 16 Mei 2017 19:21

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Als ik het zou kunnen missen zou ik nog iets kleins erbij geven, maar als ik het niet zou kunnen missen zou ik niet gaan. Het is geen verplichting, want je wordt wel op kosten 'gejaagd'. Haha, kaviaar en champagne vind ik voor deze prijs niet realistisch. Het is 35 euro p.p., geen 135 euro p.p. ;-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2017 19:25

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Eens met Guattari. Ik zou het wel gezellig vinden overigens.
Let's discover the world together.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 16 Mei 2017 20:04

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Maar als je thuis een etentje organiseert waar meerdere mensen komen eten is 35 euro pp toch een behoorlijk bedrag? Als ik voor 70 euro boodschappen doe kunnen we daar met 10 personen leuk van eten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2017 20:05

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Waar lees je dat het thuis is dan?
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Mei 2017 20:06

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Ik was er ook voor dit bedrag vanuit gegaan dat ze ergens gaan eten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 16 Mei 2017 20:09

Re: Dilemma: etentje verjaardag

We gaan ergens eten. Het is ook niet dat we het niet kunnen missen maar ik voel me inderdaad op kosten gejaagd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2017 20:11

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Ja dat snap ik wel hoor Emma. Hopelijk is het wel gezellig en lekker!
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Mei 2017 20:21

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Emma schreef:We gaan ergens eten. Het is ook niet dat we het niet kunnen missen maar ik voel me inderdaad op kosten gejaagd.


Ik herken het wel hoor. Ik had met mijn verjaardag hetzelfde dilemma. Ik wilde graag uit eten met een aantal vrienden, maar ik kan het gewoon niet voor iedereen betalen. Dus ik heb vrij lang gewacht met vragen of er iemand mee wilde gaan eten. Juist omdat ik dan mensen op kosten jaag, omdat ik op mijn verjaardag uit eten wilde. Uiteindelijk gewoon gedaan, maar ook eerlijk gezegd dat het niet als mijn verjaardag gezien moest worden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 16 Mei 2017 20:34

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Ik zou het gezellig vinden en dus doen. Dan zou ik geen kleinigheidje meenemen - serieus, wat koop je voor een volwassenen voor 2-3 euro?
Maar als je het niet kunt missen zou ik dat aangeven en dat je daarom niet mee doet. Onder vrienden moet dat kunnen.
<<

Anoniem282

Bericht 16 Mei 2017 20:37

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Ik heb wel vaker zulke verjaardagen en vind het eigenlijk alleen maar gezellig. Het is wel prijziger dan op verjaardagsvisite gaan, omdat de jarige niet zelf hoeft te betalen. Dat bedrag wordt dan nog weer gesplit onder de genodigden, maar als je dit niet gewend bent en je het niet kunt missen/het er niet voor over hebt, is dat niet raar/onbeleefd. Ik zou dus alleen gaan als je je daar zelf prettig bij voelt. :)
<<

Anoniem249

Bericht 16 Mei 2017 21:08

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Ik vind dit echt doodnormaal. Heb heel vaak dit soort verjaardagen en neem dan ook altijd nog een cadeautje mee. Is toch hartstikke gezellig om uit eten te gaan?
Als je nou krap bij kas zat vond ik het wat anders.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mei 2017 21:42

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Ik vind het ook helemaal niet gek en nog een goedkoop etentje ook. :wink:

Maar het staat je denk ik vrij om al dan niet te gaan. Als je krap bij kas zit dan sla je lekker over. Ik doe overigens lang niet altijd alsnog een cadeautje en zo wel een kleinigheidje.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 17 Mei 2017 06:30

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Emma schreef:We gaan ergens eten. Het is ook niet dat we het niet kunnen missen maar ik voel me inderdaad op kosten gejaagd.


Dan heb ik het verkeerd begrepen. Voor uit eten ben je dat bedrag inderdaad snel kwijt
<<

Anoniem301

Bericht 17 Mei 2017 11:29

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Ik heb dat met mijn verjaardag ook een keer gedaan, was heel gezellig! Ik heb toen gewoon mijn eigen eten betaald, dat hoefden de anderen niet voor mij te betalen, dat vind ik wat gek. En het 1e rondje was voor mij. Was echt leuk! En iedereen vooraf gemaild of ze het een goed idee vonden :smile: En kreeg zelfs ook nog cadeautjes! Superlief allemaal.
<<

Anoniem282

Bericht 17 Mei 2017 12:38

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Als de jarige zelf voorstelt dat er voor hem/haar wordt betaald, zou ik dat ook gek vinden. Was vergeten erbij te zeggen dat de jarige zelf niet wist van tevoren dat we met een groepje uit eten zouden gaan. :) Ik vier mijn verjaardag de laatste jaren in de kroeg. Ideaal! Geen rotzooi thuis en ik dek de rekening tot een X-bedrag.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 17 Mei 2017 13:25

Re: Dilemma: etentje verjaardag

In het geval van de TO ga ik er vanuit dat de vriendin van de jarige betaalt, aangezien zij het regelt. Althans, als ik een verrassingsetentje voor mijn man zou organiseren, zou ik wel zijn deel betalen en dat niet door het hele gezelschap laten betalen.

In Guattari haar geval zou ik het ook zo doen. Als jullie met een groepje vrienden afspreken om te gaan eten met de jarige zou ik ook de kosten van de jarige door het gezelschap delen, eigenlijk net zoals met een vrijgezellenfeest ofzo.

Overigens vind ik het ook wel een leuk idee om met iemands verjaardag uit eten te gaan. Ik zou dan denk ik zelf ook nog wel een cadeautje meenemen.
2012 & 2016
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 19 Mei 2017 06:42

Re: Dilemma: etentje verjaardag

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben het gewoon niet zo gewend op deze manier maar blijkbaar ligt dat aan mij :)

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron