Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hand, voet en mondziekte

<<

Anoniem291

Bericht 17 Mei 2017 00:26

Hand, voet en mondziekte

Mijn kleine man is al dagen niet in orde, veel huilen, constant bij je willen zijn en niet willen slapen. Vandaag heeft hij blaasjes gekregen in/bij z'n mond, op z'n handjes en voetjes dus denk dat we de diagnose hand, voet en mondziekte wel kunnen stellen maar hij heeft er zoveel last van. Zetpil helpt niet voldoende, hebben jullie nog wat tips om te verlichten want z'n mondje doet zo zeer.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 17 Mei 2017 00:39

Re: Hand, voet en mondziekte

Een enkele zetpil zal onvoldoende werken, dus ik zou even volgens een schema/vaste tijden geven. Een spiegel opbouwen zou hem wat meer verlichting moeten geven! Verder is het echt een kwestie van uitzitten, erg sneu! Hier hielp het om zuivel (verdikt het slijm, waardoor moeilijker slikken) citrusvruchten (bijt uit) te vermijden. Verder veel koude drinken aanbieden, dat verlicht ook wat. Via de zoekfunctie komen er vast nog wat recente topics naar boven met verdere tips! Beterschap voor je mannetje!
<<

Anoniem291

Bericht 17 Mei 2017 07:29

Re: Hand, voet en mondziekte

Bedankt voor je reactie. Geef zetpil structureel inderdaad, hij komt net uit bed dus gelijk eentje gegeven. Bedoelde met alleen zetpil niet dat ik hem eenmalig geef maar alleen zetpillen niet voldoende is, was beetje onduidelijk.
<<

Anoniem236

Bericht 17 Mei 2017 08:01

Re: Hand, voet en mondziekte

Hier ook de mond voet hand ziekte. Ze twijfelen bij de dokter tussen krentenbaard en hand voet mond, maar huisarts gaf aan dat behandeling hetzelfde is. (Hij had vooral rond neus en mond, enkel blaasje op z'n handje)
Wij hebben een zalf gekregen, drie keer per dag op de blaasjes doen en ze werden al vrij snel minder. Nu zijn het nog alleen rode vlekjes, niet meer die lekkende gele blaasjes zoals het maandag was.

Verder zou ik bij pijn zetpillen blijven geven en veel water laten drinken, hier vond hij dat heel fijn met de blaasjes in z'n mon
Beterschap!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 17 Mei 2017 08:49

Re: Hand, voet en mondziekte

Wij hebben op het heb waar ik werk pas een epedemi gehad. Helaas kan je er zeer weinig aan doen.
Wel waren er een aantal kindjes die een verkoelende zalf van de huisarts hadden gekregen. Ik heb alleen geen idee hoe dat heet. Maar misschien kan je ze eens bellen om te kijken onze iets verkoelende hebben voor hem.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 17 Mei 2017 09:30

Re: Hand, voet en mondziekte

Onze dochter heeft eind februari krentenbaard gehad met waarschijnllijk ook hand voet mond ziekte. Dat laatste is alleen nooit door de dokter vastgesteld omdat die dacht aan krentenbaard. De gastouder herkende er wel hand voet mond ziekte in. Ik heb wel de assistente toen nog gebeld, maar was niet nodig om langs te komen omdat we voor de krentenbaard al een zalfje hadden.

Dat zalfje hielp toen erg goed. Wellicht kun je die vragen bij de huisarts.
Verder is het inderdaad uitzitten en het is heel pijnlijk voor die kleintjes. Bij ons werd het met het zalfje na een dag of 2/3 al veel beter.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx