Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn bevallingsverhaal

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Mei 2017 11:52

Mijn bevallingsverhaal

Op dinsdag 9 mei werd ik wakker en had ik jeuk ‘downunder’. Toen mijn hand boven de dekens uitkwam, waren ze een beetje nat. Omdat ik het ‘s nachts zo vreselijk warm heb, dacht ik dat het zweet was en heb er verder niet veel bij stilgestaan. Die dag nog gezwommen en 2 keer in bad dus heb verder ook weinig gemerkt van eventueel vocht verlies.
Woensdag 10 mei gebeurde me precies hetzelfde: weer ‘s morgens wat nattigheid na het plassen langs mijn benen. Maar paar druppeltjes maar toch. Ik ben die middag gewoon gaan lesgeven en toen ik de leerlingen ophaalde van hun gewone school raakte ik aan de praat met een moeder die toevallig arts is. Zij schrok van mijn verhaal en dwong me meteen ziekenhuis te bellen voor consult. Ziekenhuis vroeg me die middag nog langs te komen. Man kon wat eerder weg van zijn werk, ouders van leerlingen kwamen eerder thuis en op naar het ziekenhuis. Daar gingen ze testen of mijn vliezen gebroken waren en… jawel!

Vervelende was dat dat dus waarschijnlijk al op dinsdagochtend gebeurd was en vanwege infectie gevaar voor de baby, werd ik meteen aan de antibiotica gelegd en moest ik in het ziekenhuis blijven om de ochtend erna meteen ingeleid te worden. Omdat ik mini aderen heb moesten ze me wel 5 keer prikken met als gevolg dat mijn handen en polsen donkerblauw zijn nu haha.

Donderdagochtend kwam mijn man al vroeg en werd ik naar de bevallingskamer gereden. Een geweldig leuke en lieve verloskundige (van nog maar 24 jaar!!) met ontzettend veel ervaring zou mij begeleiden. Ik werd aan de opwekkers gezet en de weeen kwamen rustig op gang. Mijn beste vriendin was intussen ook gearriveerd en we hebben rustig zitten kaarten met z’n 3en. Ik had een heerlijk bad met sterke stralen op mijn kamer maar mocht er geen gebruik van maken omdat ik aan apparatuur zat – ZO jammer (ik ben gek op badderen). Ik kon de weeen goed opvangen en mijn ontsluiting werd gemeten: 2 cm. Great - not. Omdat ik zo goed reageerde op de weeen maar de ontsluiting zo langzaam gebeurde, werd besloten om de weeenopwekking te verhogen. Maar dat was een grote inschattingsfout van ons allemaal. Ik schoot van draagbare pijn naar een ontzettende weeenstorm die elke minuut kwam en door mijn hele lichaam ging. Ik kon ze niet meer opvangen en vroeg om gas. Zo stoned als een garnaal werd ik daarvan en omdat ik evenwicht stoornis heb, werd ik er helemaal duizelig van. Dus buiten de weeen, moest ik er ook nog op letten dat ik niet omviel. Dit ging niet werken en mijn concentratie op de pijn was helemaal weg. Toen de verloskundige me, na me onderzocht te hebben, vertelde dat ik pas 3 cm ontsluiting had en het waarschijnlijk nog een uur of 4 zou duren (ik was intussen al een uur bezig met de heftige weeen), besloot ik tot een ruggenprik. Die kreeg ik vrijwel meteen (nadat ik bijna van het bed gevallen was door het gas, mijn man ving me net op) en de pijn was vrijwel meteen weg. Voor de zekerheid gingen ze me nog eens onderzoeken op ontsluiting (was 20 min na de vorige keer) en… 10 cm. Oh shit. Dus ik zat net lekker in de ruggenprik, moest die eerst weer uitwerken. Na ongeveer een uur was hij genoeg uitgewerkt en mocht ik pushen. Na 40 minuten kwam kleine R.afi op de wereld.

We warden naar onze kamer gebracht en ik mocht borstvoeden. Je mag hier het ziekenhuis pas verlaten als je baby zijn eerste poep heeft gedaan. Normaal is dat na max. 24 uur maar R.afi had na 36 uur nog niet gepoept. Dus ik ging naar de ‘sick ward’ om hem daar te laten onderzoeken. De dokter daar pakte hem op en hij bewoog opeens niet meer; hij hing slap in haar handen. Omdat mijn vliezen zo vroeg gebroken waren, waren ze meteen bang voor sepsis (geen idee of dat Nederlands is); een gevaarlijke infectie. Meteen werd een poging tot infuus gedaan maar meneer is net als zijn moeder: aderen te klein. Dus hem ook helemaal lek geprikt, ZO vreselijk zielig. Hij reageerde ook helemaal niet op de prikken wat natuurlijk nog extra zorgelijk was. Mijn kraamtranen kwamen lekker op gang, dus ik was echt een wrak. Man was ook enorm aangeslagen. Ze hebben R.afi meteen antibiotica gegeven en bloed opgestuurd. Uitslag zou 48 uur duren. Tot die tijd moest hij daar blijven, mocht ik terug naar de kamer en werd ik elke keer gebeld als hij wakker was en gevoed moest worden. Intussen kreeg hij poedermelk om zijn darmen op gang te brengen want dat was toen ook al 48 uur niet gebeurd. Echt, wat een nachtmerrie. Zo’n makkelijke zwangerschap en relatief makkelijke bevalling en dan opeens dit!

We hebben hier natuurlijk geen familie maar man, wat zijn onze vrienden geweldig geweest. Onze vriezer zit vol met eten, huis werd verzorgd en de was gedaan en ze kwamen allemaal langs met lekker eten want ziekenhuis eten was niet te doen. Niet dat ik heel hongerig was maar het was welkom.

Die nacht mocht mijn man bij mij blijven op de kamer omdat ik echt niet alleen wilde zijn en elke paar uur ging ik voeden. Na de laatste voeding lagen we net weer te slapen toen een zuster ons wakker maakte. We schrokken ons dood maar ze had goed nieuws: 2 volle luiers. Gelukkig maar.

De volgende dag was er nog steeds niks bekend, het duurt even voordat de bloeduitslagen er waren. Dus weer een slopende dag met heen en weer naar de baby ziekenboeg etc. Onze kleine baby zo fragiel, niet leuk. Maar toen, aan het eind van de middag, kregen we te horen dat hij alleen een kleine Staph infectie had gehad en geen scepsis! Uiteindelijk was dus het hele circus met antibiotica en misprikken niet nodig geweest, dus mijn arme kleintje heeft het voor niks gehad, maar wel fijn dat het zekere voor het onzekere werd genomen.

Vanmorgen is hij nog 1 keer gecontroleerd, zijn ontlasting is nu helemaal up to date, hij is 100% weer aan de borstvoeding (dankzij een fantastische verloskundige die mij zodanig heeft laten borstvoeden dat het volledig op gang was toen we naar huis mochten) en we mochten om 13.00 uur naar huis. Het is hier nu avond, heb weer een voeding achter de rug en een gelukkig mannetje. En wij zijn ook onwijs opgelucht. Hart vervuld van liefde naar mijn man, die een geweldige naturale papa is en me onwijs veel uit handen neemt. Omdat R.afi 2 weken ‘te vroeg’ is was veel nog niet op orde maar hij heeft alles geregeld en zorgt ervoor dat we ons echt een team voelen. 5 dagen oud is de kleine nu, het voelt net alsof hij er al weken is. Wel gek vanavond in mijn eigen bed slapen met een kleintje ernaast en niet in het ziekenhuis!

Lichamelijk lijk ik er vrijwel niks aan over te hebben gehouden. Mijn buik is al vrijwel weer plat (yay) en ik heb ook geen last met zitten of lopen. Dus ik kijk enorm uit morgen stuk te gaan lopen met de kinderwagen. Volgende week woensdag komt mijn vader en mijn man is ook nog paar weken vrij. Alles lekker langzaam aan. Ik ben officieel nog niet met verlof van de universiteit maar als ik morgen de laatste dingen aanlever, ga ik daar ook vervroegd. Dan kunnen we ons echt richten op ons gezinnetje. Ben vooral erg opgelucht en kijk met een ontzettend goed gevoel terug op de bevalling.

Omdat ze ons zo super begeleid hebben heb ik nog even chocola en waarderingskaartjes achtergelaten voor het team in het ziekenhuis en ik wilde dat jullie hier woonden zodat ik jullie dit ziekenhuis kon aanraden.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 16 Mei 2017 12:19, in totaal 2 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 16 Mei 2017 11:59

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wat spannend Marsy. Maar gelukkig goede afloop. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Mei 2017 12:07

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd! Wat een heftige start voor jullie kleine man.
Fijn dat jullie nu thuis zijn. Veel geluk met elkaar.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Mei 2017 12:11

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd. Nare start, maar fijn dat jullie alweer thuis zijn.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Mei 2017 12:19

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd met jullie zoon! Vervelende start, maar gelukkig gaat het nu goed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 16 Mei 2017 12:59

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd! Wat een nare start voor jullie. Fijn dat jullie thuis zijn.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 16 Mei 2017 13:00

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd! Wel een heftige start! Veel geluk samen!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Mei 2017 13:03

Re: Mijn bevallingsverhaal

Heftig zeg! Fijn dat jullie nu thuis zijn.

Doe voorzichtig met een stuk lopen, je bent wel zwanger geweest en bevallen! Wel lekker om buiten te genieten!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem278

Bericht 16 Mei 2017 13:06

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wat heftig Marsy, de arme kleine man. Fijn dat je zoveel vertrouwen hebt en had in de zorg op dat moment, maar wat naar dat het allemaal zo lang onduidelijk was en jullie uit elkaar gehaald moesten worden. Nu dan maar extra veel knuffelen en samen zijn hè, en goed dat je alweer zo op de been bent, maar denk toch een beetje om jezelf hoor, het is toch heel wat, zo'n bevalling!

Enne: Gefeliciteerd, ook voor de papa natuurlijk:

Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 16 Mei 2017 13:07

Re: Mijn bevallingsverhaal

Nogmaals gefeliciteerd!

Jeetje wat zijn de eerste paar dagen spannend geweest zeg! Gelukkig zijn jullie weer lekker thuis.
Geniet er van!

Zijn je ouders er nu trouwens al, nu je eerder dan de uitgerekende datum bent bevallen?
10.04.17
<<

Anoniem250

Bericht 16 Mei 2017 13:48

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd! Heel veel geluk samen!
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 16 Mei 2017 13:49

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat een heftige start maar fijn dat alles goed is en jullie nu als gezinnetje lekker thuis zijn.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 16 Mei 2017 14:07

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Mei 2017 14:14

Re: Mijn bevallingsverhaal

Oh jeetje, wat een spanning zo tijdens en na de bevalling! Nogmaals gefeliciteerd en geniet van jullie gezinnetje!
30-04-2017
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 16 Mei 2017 14:20

Re: Mijn bevallingsverhaal

Geniet van het samen thuis zijn.
En gelukkig is alles goed nu :)
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 16 Mei 2017 14:26

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd. En war fijn dat het nu allemaal goed gaat!
<<

Anoniem221

Bericht 16 Mei 2017 14:34

Re: Mijn bevallingsverhaal

Dat klinkt toch wel heftig als je kind niet direct de luiers volpoept. Dan moet je toch vol spanning zitten? Maar fijn dat alles goed is gegaan op het eind.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Mei 2017 14:36

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat fijn dat alles goed afgelopen is en heerlijk dat jij je zo goed voelt. Mooi ook te horen dat je positief en dankbaar terug kunt kijken. De spanning heb je nu gehad, dus hopelijk mag nu alles heel voorspoedig lopen.

Ik schrik wel een beetje van je gebroken vliezen verhaal. Ik heb zelf namelijk een lang weekend met gebroken vliezen gelopen en werd dus ook direct ingeleid toen het ontdekt werd. Maar ik heb me nergens druk om gemaakt. Is dat echt zo gevaarlijk? Ook als de vliesscheur hoog zit? Kennelijk heb ik de ernst wat onderschat.
<<

Anoniem222

Bericht 16 Mei 2017 14:36

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd! Fijn dat jullie lekker thuis zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Mei 2017 16:00

Re: Mijn bevallingsverhaal

Exogenesis schreef:Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat fijn dat alles goed afgelopen is en heerlijk dat jij je zo goed voelt. Mooi ook te horen dat je positief en dankbaar terug kunt kijken. De spanning heb je nu gehad, dus hopelijk mag nu alles heel voorspoedig lopen.

Ik schrik wel een beetje van je gebroken vliezen verhaal. Ik heb zelf namelijk een lang weekend met gebroken vliezen gelopen en werd dus ook direct ingeleid toen het ontdekt werd. Maar ik heb me nergens druk om gemaakt. Is dat echt zo gevaarlijk? Ook als de vliesscheur hoog zit? Kennelijk heb ik de ernst wat onderschat.

Met zwemmen en in bad gaan wel toch?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mei 2017 16:05

Re: Mijn bevallingsverhaal

Ja je mag niet meer in bad/zwemmen etc ivm infectiegevaar.

Jeetje Marsy dat is nog een behoorlijke bevalling met een nasleep geworden.

Fijn he, die ruggenprik. Daarom wilde ik dat ook liever dan zoiets waar je zo stoned van wordt. Dat lijkt me heel naar. Klinkt alsof voor jou die ruggenprik ook een veel betere keuze was uiteindelijk.

Ik heb al wat fotootjes op Facebook langs zien komen. Lekker knap ventje hebben jullie op de wereld gezet!

Ik vroeg me ook af of je vader er al is. Hopelijk wel!
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Mei 2017 16:07

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd Marsy! Wat schrikken toen hij zo slap werd maar gelukkig is er adequaat gehandeld en is hij nu al lekker thuis bij jullie.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem278

Bericht 16 Mei 2017 16:13

Re: Mijn bevallingsverhaal

Het staat toch in het stuk van Marsy dat haar vader volgende week woensdag komt ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mei 2017 16:18

Re: Mijn bevallingsverhaal

Quizzle schreef:Het staat toch in het stuk van Marsy dat haar vader volgende week woensdag komt ?


Ooh daar heb ik dan over heen gelezen! Balen dat hij er nu nog niet is dan, maar jullie redden het vast de eerste daagjes zelf ook wel als je al een stuk wilt gaan lopen (waar ik wel wat voorzichtig mee zou zijn als ik jou was, let goed op jezelf). Maar hopelijk komt de trotse opa gauw helpen!
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Mei 2017 16:50

Re: Mijn bevallingsverhaal

Gefeliciteerd Marsy!
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers