Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Anoniem328

Bericht 15 Mei 2017 10:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Shally spannend joh! Wanneer ga je ook alweer trouwen? En daarna dus meteen door voor een 2e kindje. Hopelijk gaat het dit keer allemaal voortvarend!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 15 Mei 2017 17:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wij trouwen vrijdag.

Ik hoop het ook maar ga er niet vanuit, dan kan het alleen maar meevallen.
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 16 Mei 2017 06:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Mzcharlotte dank je voor je lieve reactie!

Shally, de fertiliteitsarts zei inderdaad dat dat invloed kan hebben op mijn vruchtbaarheid, en ook dat het misschien de kans op een miskraam verhoogt. Waren de bloedwaarden van jouw schildklier ook te hoog? En is het ingewikkeld om dat weer goed te krijgen? Ik ben benieuwd wat er uit mijn tweede bloedonderzoek komt.
Spannend dat jij voor de tweede keer gaat starten met de mmm. Hoe is dat voor jullie nu je al een beetje weet wat dat inhoudt?

Anousch ik ben heel benieuwd hoe het met jou is!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 16 Mei 2017 11:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Jennings schreef:Mzcharlotte dank je voor je lieve reactie!

Shally, de fertiliteitsarts zei inderdaad dat dat invloed kan hebben op mijn vruchtbaarheid, en ook dat het misschien de kans op een miskraam verhoogt. Waren de bloedwaarden van jouw schildklier ook te hoog? En is het ingewikkeld om dat weer goed te krijgen? Ik ben benieuwd wat er uit mijn tweede bloedonderzoek komt.
Spannend dat jij voor de tweede keer gaat starten met de mmm. Hoe is dat voor jullie nu je al een beetje weet wat dat inhoudt?

Anousch ik ben heel benieuwd hoe het met jou is!

Ja was echt rond de 30 ofzo terwijl 1.0 of lager moet zijn.
Ik ben thyrax gaan slikken en na 3 maanden moest ik bloed prikken en toen zat het rond de 1.0.
Daarna mochten we starten met de mmm. Het is daarna 3x mis gegaan voordat ik een goede zwangerschap had maar mn schildier staat daar dus los van.

Ik word nu goed in de gaten gehouden door de internist en moet zodra we weer starten regelmatig bloed prikken.

Wordt er bij jou ook iets aan gedaan of niet? Want anders zou ik toch een doorverwijzing vragen voor de internist.

Ik heb heel veel zin om weer te starten (klinkt gek he). Moet mezelf weer gaan prikken maar zie er helemaal niet tegen op.
<<

Cato

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 01 Okt 2015 17:17

Bericht 16 Mei 2017 16:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Anoush, ik ben ook benieuwd hoe het met je is.

@jennings de echo's zijnidd voor Cyclusmonitoring. Hopelijk stabiliseren de schildklier waarden weer. En geduld is een schone zaak idd.

shally heel veel succes, knap dat je niet tegen de prikken opziet.lijkt me vreselijk al is het voor een goed doel.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 18 Mei 2017 08:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoi! Sorry daar ben ik weer... vandaag zou ik de operatie hebben, maar helaas.
Maandag geen menstruatie, dinsdagochtend maar nog een keer getest.. negatief.. inmiddels is het donderdag en nog steeds geen menstruatie.
Ik heb het ziekenhuis gebeld om mijn afspraak af te zeggen en gevraagd wat ik het beste kon doen, maar het antwoord wat ze geven is "afwachten". Met clomid mag je cyclus max 35 dagen wezen dus daarna kan ik aan de bel trekken.
Stiekem ergens heb ik nog een klein beetje hoop dat gewoon mijn test positief gaat worden, ook al is dat natuurlijk onzin.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 18 Mei 2017 12:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ach Anousch wat vervelend en spannend allemaal. Kan me voorstellen dat je gewoon wilt weten waar je aan toe bent nu. Kunnen ze die operatie volgende week doen als je bijvoorbeeld dan wel ongesteld bent geworden? Dikke knuffel voor jou!
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Mei 2017 19:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah wat zit het je tegen Anousch! Hoe gaat het nu verder?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Mei 2017 13:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Lieve dames, ik las dit interessante nieuwsbericht en wil het graag met jullie delen. Dat jullie kinderwens gauw vervult mag raken! :hug:

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/hoge ... s-met-olie
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 19 Mei 2017 15:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

He anousch wat een teleurstelling weer! Ik snap heel goed dat je nu stiekem hoopt op een positieve zwangerschapstest, zou ik ook hebben denk ik! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Shally vandaag jullie grote dag! Gefeliciteerd en ik hoop dat jullie een prachtige dag hebben. En ik snap wel een beetje dat je uitkijkt naar het traject, je begint er tenslotte aan voor een heel mooi doel!
Mijn schildklier waarde was echt maar heel minimaal verhoogd, bij de huisarts zou het niet eens als afwijkend gezien worden, maar in het ziekenhuis kijken ze natuurlijk strenger. Daarom nu eerst opnieuw een bloedtest en dan maar weer verder kijken.
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 19 Mei 2017 15:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Lady: inderdaad een interessant bericht. Dank voor het delen! Onze arts had het erover dat als ik over een half jaar nog niet zwanger ben, ze dat onderzoek waarschijnlijk zou gaan doen. Moet dit er dan maar weer even bijhalen ;) schijnt wel een best pijnlijk onderzoek te zijn?
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 21 Mei 2017 09:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik ben helaas gisterochtend ongesteld geworden :cry:

Ik heb een aantal weken terug dat onderzoek gehad met contrastvloeistof en daarbij zou je ook aantal maanden meer kans hebben op zwangerschap.. maar als ze nu zouden zeggen we gaan het nog een keer doen maar dan met olie, no way! Wat een drama was dat onderzoek bij mij.

Hoe gaat het met jou Jennings?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 24 Mei 2017 22:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Anousch hoe is het nu met je? Wat zijn voor jou de vervolgstappen?

Hier wachten op de menstruatie ergens komend weekend. Dan moet ik bellen voor een afspraak voor een echo om mijn cyclus te gaan monitoren. Hopelijk krijg ik het een beetje gepland in combinatie met werk. Daarna een belafspraak met de fertiliteitsarts, ben ook benieuwd wat er uit het tweede bloedonderzoek gekomen is.
Verder nog updates hier?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 25 Mei 2017 15:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

@Anousch, binnenkort de operatie toch?

@jennings, wordt je gedurende cyclus in de gaten gehouden om te kijken of je een goede eisprong hebt?


Ik ben weer begonneb met provera, morgen de laatste 2 en dan afwachten wanneer ik ongesteld ga worden.
Zie daar meer tegenop dan tegen het spuiten. Gewoon 2 jaar niet ongesteld geweest dus zal me benieuwen hoe heftig het word.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 26 Mei 2017 16:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Shally, hopelijk valt het mee!

Ben benieuwd Jennings!

Ik heb inderdaad aankomende donderdag de kijkoperatie. Ik heb dit keer om echo's gevraagd zodat ik kan zien of de clomid nog wel wat doet.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 27 Mei 2017 12:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik ben er ineens weer zoooveel mee bezig... iedereen om me heen is zwanger, of ze komen een zwangerschapsshoot doen waardoor ik denk 'ik wil ooook'...

Meiden die al positieve ervaringen hebben, hoe hielden jullie het vol? Ik kan niet 'even' mijn gevoel uitzetten en gewoon doorgaan.. ik doe m'n best maar het gaaaat niet :(
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 27 Mei 2017 12:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Anousch schreef:Ik ben er ineens weer zoooveel mee bezig... iedereen om me heen is zwanger, of ze komen een zwangerschapsshoot doen waardoor ik denk 'ik wil ooook'...

Meiden die al positieve ervaringen hebben, hoe hielden jullie het vol? Ik kan niet 'even' mijn gevoel uitzetten en gewoon doorgaan.. ik doe m'n best maar het gaaaat niet :(

Aaach, rot voor je, Anousch! Ik heb geen tips, maar wel een dikke knuffel. :hug:
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Cato

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 01 Okt 2015 17:17

Bericht 31 Mei 2017 13:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoi Allemaal, hier was ik ook weer.
@anoush, heel vervelend voor je dat de operatie niet door kon gaan. Nu mag je morgen toch?
@ Jennings, hopelijk lukt het om de afspraken van de cyclus monitoring een beetje te plannen met het werk. Het is altijd een heel geregel. Weten collega's het? Ik heb het aan een paar collega's verteld, omdat ik toch wel vragen kreeg waarom ik soms wat later was. of tussendoor even weg ging.
@ Shally, ben je inmiddels al ongesteld geworden na de provera?

Hier afgelopen zaterdag ook het nieuws van een vriendin dat ze zwanger is. Ik kon me op dat moment groot houden, moest wel even slikken. Maar terug in de auto kwamen toch de tranen. Een vriendin die wel weet wat er speelt belde me nog onderweg, en steunde me wel. Ik overweeg toch maar om het aan meer mensen in mijn omgeving te vertellen, vooral vriendinnen om pijnlijke situaties te voorkomen. Ik was er toch wel een dag vanslag van. Zo moeilijk om mee om te gaan. Dus heel herkenbaar Anoush, helaas geen tips. Bij mij gaat het een beetje met vlagen, ene moment doet het me niet zo veel en het andere moment vindt ik het allemaal heel erg oneerlijk en maakt het me verdrietig.

Weten bij jullie veel mensen in de omgeving het. Mijn ouders weten het wel, schoonouders niet. aantal collega's en mijn beste vriendinnetjes

Ik zou vandaag ongesteld moeten worden, nog niets aan de hand. Was echter wel toen ik aan egin van de cyclus de clomid gebruikte 1 dag flink ziek. Toen heb ik de clomid ook weer uitgespugd 1 avond. Dat zal wel invloed hebben op de cyclus omdat je dan toch minder hormonen krijgt. Al loop ik mezelf wel weer helemaal gek te maken. Zou het toch mijn geluksmaand zijn? Ik hoop dat ik me kan bedwingen om te wachten met testen tot as zaterdag, al ben ik bang dat ik morgen vroeg toch bedenk. Stom die onzekerheid.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 02 Jun 2017 10:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoe is het Cato? Inmiddels al ongesteld geworden?

En hoe gaat het met jou Jennings?

De kijkoperatie is goed gegaan... ik vond de ruggenprik heel spannend omdat ik bij vorige operatie een man heel erg had horen gillen, maar t viel me heel erg mee.. alleen dat gevoel dat je niks meer voelt, doodeng.. raakte ook in paniek maar kreeg wat kalmerends.
Iedereen was heel lief voor me, en ze hebben me al pratend er door heen gesleept.
En dan nu t goede nieuws... er werd gekeken of ik wel 2 eileiders heb en ja hoor! Ze zitten er allebei en zien er goed uit :) dus dat is een opluchting.
Aanstaande zaterdag is het weer een meting of er een eitje zit ;-) en over 3 weken weer terug naar de gynaecoloog om te bespreken hoe verder!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Cato

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 01 Okt 2015 17:17

Bericht 02 Jun 2017 17:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Anoush, gelukkig heb je het achter de rug en waren en gewoon 2 eierstokken te zien. Kan me voorstellen dat je in paniek raakt na de ruggenprik, lijkt me ook heel eng. Fijn dat ze je zo goed begeleidden.

Ik kon me toch niet bedwingen en heb donderdag getest met een action test, negatief. Maar ook nog niet ongesteld.
Dus blijf in de onzekerheid zitten. Er zit niks anders op dan af te wachten.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Jun 2017 18:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Pff van de week een hele tekst getypt, kreeg ik een fout melding.

Anousch, fijn dat de operatie goed is gegaan en dat alles er goed uitzag!!
Waren nou ook je eileiders al doorgespoten?
En hoe voel je je nu?

Cato, balen meid. Maar wanneer zou je ongesteld moeten worden?
Weet je wel zeker dat je een eisprong hebt gehad?

En nog even terug te komen op je reactie..logisch dat je een zwangerschapsaankondiging moeilijk vindt. Het is zo moeilijk om zoiets te horen als het zelf je grootste wens is en het lukt niet.
Toen we de mmm in gingen voor C.as zijn we open geweest tegen collega's en directe familie. Maar nu we voor een 2e gaan heb ik het alleen mn 2 directe collega's verteld en mn zus.

Ik ben trouwens woensdag ongesteld geworden en net mn eerste spuit gezet. Volgende week vrijdag de eerste fm.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 04 Jun 2017 09:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik voel me gelukkig goed, wel wat last van mijn buik gehad maar is niet gek ook.
Gisteren kreeg ik weer een follikelmeting, dag 15 van mijn cyclus en helaas nog steeds niks meetbaars.
Dit was een andere gynaecoloog als die van mezelf maar hebben het uitgebreid gehad over de volgende stap: FSH injecties.
Mijn eigen gynaecoloog wilde me eigenlijk nog 3 maanden aan de clomid hebben, maar deze gynaecoloog vond dat onzin. Hij heeft dus ook een opmerking erbij gezet om het volgende gesprek met mij alle voor en nadelen van de injecties uit te leggen.
Moet dinsdag nog 1 keer kijken en als er dan niks zit is het deze ronde weer afgelopen helaas.

Hoe erg ik ook een stap verder wil met hopelijk extra kansen vind ik het wel ontzettend spannend. Ik had (heel naief) toch de hoop dat clomid bij mij dat extra zetje was geweest..

Spannend Shally! Viel het mee?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 04 Jun 2017 15:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Valt reuze mee het spuiten.

Het is een grote stap om te gaan spuiten maar met spuiten weet je dat je een eisprong hebt.
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 05 Jun 2017 15:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik heb weer even bijgelezen. Anousch weer wat ontwikkelingen bij jou, een stapje verder lees ik. Snap dat je dat spannend vindt! Maar morgen eerst nog een echo toch?

Cato hoe is het bij jou? Heeft je menstruatie uiteindelijk doorgezet? Ik hoop van niet!

Lastig he dat het af en toe zo moeilijk is om er mee om te gaan. Ik heb niet zoveel moeite met andere zwangerschappen, maar ik voel steeds meer echt een gemis, het is zo pijnlijk soms om te beseffen dat we het zo graag willen, er zo klaar voor zijn en maar niet weten hoe lang we nog moeten wachten. Dat is inderdaad niet iets wat je uit kunt zetten, op sommige momenten is dat er gewoon even. Bij mij weten nog niet zoveel mensen het, ik bindbhet voorlopig ook wel prettig om dat zo te houden.

Shally viel het mee je menstruatie na zo'n lange tijd? Met wat voor behandeling ben je eigenlijk begonnen? Sorry ik kan het op mijn telefoon niet zo gemakkelijk terugzoeken.

Ik ben begonnen met echo's i.v.m. cyclusmonitoring. Vorige week eerste echo gehad op dag drie en morgen de tweede echo. Ik had trouwens de uitslag van het tweede bloedonderzoek en dat was deze keer goed, dus daar doen ze verder niets mee. Tot nu toe ziet alles er dus uit zoals het hoort, wat natuurlijk goed nieuws is, maar het maakt me ook een beetje wanhopig omdat er dus geen behandeling voor ons is. Pure pech al twee jaar lang? Lastig hoor..
<<

Cato

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 01 Okt 2015 17:17

Bericht 07 Jun 2017 17:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

@ anoush, was er bij jou bij de follikelmeting nu wel wta te zien. En ga je nu het gesprek over de injecties aan. Vervelend he als artsen niet op 1 lijn zitten, ik wordt daar ontzettend onzeker van.

@ shally, fijn dat het spuiten meevalt. Ik zit er ook nog niet zo op te wachten. maar wat je zegt je weet dan wel zeker dat je eisprong hebt.

@ jennings, fijn dat je bloeduitslagen goed waren. Hoe gaat het met de folikelmetingen?

IK ben helaas toch 5 dagen later ongesteld geworden. Was een dikke teleurstelling. Heb er wel even een traantje om gelaten. Nu toch maar weer gebeld voor follikelmetingen, vraag me af of de 150mg clomid nog wel voldoende werkt. Ik had nu een cyclus van 37 dagen. Ze hadden aangegeven dat 35 dagen toch wel de max is met clomid. Mocht clomid niet voldoende werke dan is spuiten voor mij ook de volgende stap. Al wil ik daar nog helemaal niet aan. Afwachten maar weer, over anderhalve week de eerste echo weer gepland.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers