Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonnebrand

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 11 Mei 2017 11:17

Zonnebrand

Smeren jullie je kinderen nu al in met zonnebrand als jullie naar buiten gaan?
En welke zonnebrand gebruik je/vind je fijn?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem219

Bericht 11 Mei 2017 11:25

Re: Zonnebrand

Ik smeer ze al in, zeker als ik weet dat ze lange tijd in de zon gaat zijn.
Ik heb voor beide vision factor 50
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Mei 2017 12:15

Re: Zonnebrand

Geen idee hoe het weer momenteel is in Nederland. Wij zijn met vakantie. Maar als ik voor langere tijd met ze buiten ben in de zon dan smeer ik ze in met factor 50 van het kruidvat.

Edit maar pas bij 18 graden of meer
Laatst gewijzigd door bosjesvrouw op 11 Mei 2017 12:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
2014 2016
<<

Geel

Bericht 11 Mei 2017 12:27

Re: Zonnebrand

Soms wel, als ik weet dat ze lang buiten zal zijn of gaat spelen. Ze is erg licht, dus heeft het ook wel nodig.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Mei 2017 13:02

Re: Zonnebrand

Nee, ook nog niet over nagedacht. Na 1 dag mooi weer slaat het toch telkens weer om.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Mei 2017 13:19

Re: Zonnebrand

Ik heb het dit jaar nog niet gedaan, maar ik zal wel weer zo'n bus van die spray klaar gaan zetten. Had er nog helemaal niet aan gedacht, sowieso is mijn tijdgevoel erg in de war doordat het zo lang koud is geweest. Ik ben soms gewoon verbaasd dat het al mei is (hè, nu al eindexamens/nu al Songfestival et cetera).

Ik heb meestal gewoon die spray van Nivea. Of die kleine flaconnetjes van Nivea die je makkelijk in je tas gooit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 11 Mei 2017 13:34

Re: Zonnebrand

Mijn dochter smeert zich al wel in met factor 30, als het nog zonniger en warmer is dan gaat ze met factor 50 smeren. Mijn zoon heb ik nog niet ingesmeerd. Dochter heeft rode haren en een hele bleke huid, bij haar is het wel echt al nodig.
<<

Anoniem197

Bericht 11 Mei 2017 13:35

Re: Zonnebrand

Ik ben daar normaal wel streng op maar ben het nu al 2 keer vergeten terwijl we van huis waren.
Had er altijd in mijn tas of luiertas zitten maar heb geen tas meer en in de luiertas zit hij niet meer door een wasbeurt.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 11 Mei 2017 13:40

Re: Zonnebrand

Als ze met mooi weer langer naar buiten gaan zou ik dat zeker doen. Ik ben dit jaar al 2x verbrand, 1x heel licht en 1x serieus dat het paar dagen duurde voor het weggetrokken was. Terrasje, zonnetje, briesje, gezellige verjaardagslunch met groep mensen en glazen bubbels en ongemerkt toch zonniger dan je denkt en hoppa. Eind maart/begin april al.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 11 Mei 2017 21:43

Re: Zonnebrand

bosjesvrouw schreef:Edit maar pas bij 18 graden of meer

Dit hoor ik wel vaker, dat de temperatuur een graadmeter ( :^^: ) is. Ik begrijp dat de stralingskracht en de warmte aan elkaar gerelateerd zijn, maar ik zie dit niet als een voorwaarde voor smeren.

Ik smeer als het zonnig is en we langere tijd buiten zullen zijn. Tot nu toe is dit alleen op vakantie geweest. Aangezien A nog niet kruipt, leg ik hem op een kleedje in de schaduw. Ook in de kinderwagen zit hij in de schaduw. Al zou ik inmiddels ook dan wel smeren, in de schaduw kun je ook verbranden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 11 Mei 2017 21:48

Re: Zonnebrand

Ik smeer zijn koppie al wel in als ik een stuk ga wandelen
2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 11 Mei 2017 21:51

Re: Zonnebrand

Ja, ik smeer wel. Ook om haar een beetje te laten wennen. Ze haat het overigens volgens mij echt.
⁠♡♡♡
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 11 Mei 2017 22:03

Re: Zonnebrand

Gister voor het eerst gedaan ivm voetbaltraining. Y. is best bleekjes en dan een uur in de volle zon over dat veld rennen, dus gesmeerd. Het wordt nu wat warmer de komende dagen, dus ook dan zullen we smeren. Hij heeft continu rooster en ik wil niet om 15.00 uur een rood mannetje ophalen, dus voor de zekerheid gewoon smeren 's ochtends.
Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 12 Mei 2017 10:45

Re: Zonnebrand

Ik smeer ze ook zeker al in. De zon kan in de lente net zo krachtig zijn als in de zomer dus zie geen reden om het niet te doen. Mijn kinderen verbranden niet snel, worden vrijwel direct bruin maar alsnog vind ik smeren belangrijk. Alle verbrandingen die ik kan voorkomen door te smeren verlaagd de kans op huidkanker dus ik begin op tijd met smeren. Als we in de winter langer dan een half uur-uur buiten zijn in de zon smeer ik ook.

Ik heb altijd 50ml tubes van Garnier Ambre Solaire Sensitive factor 50, in al mijn tassen een tube, in de schooltassen, in vakje vd kinderwagen en voor thuis een grote tube.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem286

Bericht 12 Mei 2017 10:49

Re: Zonnebrand

Nog niet gedaan maar wel gisteren toevallig een nieuwe gekocht, sunspray van kruidvat factor 30.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Mei 2017 10:49

Re: Zonnebrand

Ik bedacht mij gisteravond dat ik dat nu wel moet gaan doen als het zonnig is.
Toen ik ging douchen waren mijn eigen schouders aardig rood.
De kinderen spelen ook veel in de schaduw, dus zij hadden het gelukkig nog niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Mei 2017 14:50

Re: Zonnebrand

Ik heb nog niet gesmeerd de afgelopen weken, alleen ergens begin maart een keer toen het warm en zonnig was. Ik heb Lovea voor de kids gehaald.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 14 Mei 2017 17:33

Re: Zonnebrand

Zodra ik met mijn dochter op een zonnige dag langer buiten ben, smeer ik haar in. Ik heb altijd zonnebrand bij me en ben daar best heel strikt in. (Ze heeft een lichte huid en een vader die een melanoom had, dus ik probeer haar huid zo goed mogelijk te beschermen).

Ik gebruik Naïf-zonnebrand. Smeert vrij lastig uit, maar blijft goed zitten. Enige nadeel is dat je je handen echt heel goed daarna moet wassen, want het prikt als een gek als je daarna in je ogen wrijft. Vind het ook altijd een beetje eng om tijdens haar gezicht insmeren in de buurt van haar ogeen te komen. Ik weet hoe hey prikt.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers