Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Beschamende) verkopers

<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 10 Mei 2017 13:55

Re: (Beschamende) verkopers

Aan mij hebben ze een hele verkeerde bij het proberen aan te praten van een schuldgevoel.
Hier komen gelukkig sporadisch verkopers aan de deur.
Laatst nog wel een klein jochie dat namens het WNF geld inzamelde voor bescherming van de haai. Dan schrijf ik me wel in om eenmalig een bedrag te doneren.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Mei 2017 14:33

Re: (Beschamende) verkopers

Wij hebben een sticker op de deur dat verkopers niet welkom zijn. Die zat er al toen we er kwamen wonen. Leek ons een beetje cru, maar nu we er een tijdje zitten begrijp ik wel waarom, er wordt anders vaak aangebeld hier. Goede doelen komen hier wel, meestal zijn het wel dezelfde gezichten die elke week een ander doel proberen te werven.
Onlangs belde er iemand aan voor een goed doel, vriend gaf aan dat we al doneren. "Normaal gezien geef ik dan een sleutelhanger, maar die zijn op, dus ik heb een wortel voor je." Vriend kwam stomverbaasd met een wortel in zijn hand weer terug naar binnen. :laughcry:

Verkopers poeierde mijn vriend altijd af door te zeggen dat hij bij bedrijf X (de concurrent van de werver werkt) en de goederen met 50% korting krijgt. Of ze daar overheen kunnen gaan.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Mei 2017 16:29

Re: (Beschamende) verkopers

Leuk om jullie ervaringen te lezen en te zien dat sommige mensen wel heel kort zijn qua beantwoording.

Ik geef meestal aan dat ze geen schijn van kans maken en als ze dan doorpraten.. naja hun tijd; ik blijf bij mijn standpunt. Mijn vriend gooit overigens zo de deur voor dit soort mensen dicht, ik ben dan in ieder geval nog wat beschaafder.

Ik heb wel eens nagedacht over een sticker, want genoeg collectes, wervingen etc. hier aan de deur!
08/2018
05/2021
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 10 Mei 2017 19:54

Re: (Beschamende) verkopers

Wij wonen in de polder en hebben twee grote honden, dus weinig last ervan. Maar jehova's durven wel, die laat ik dan altijd veel te beleefd uitpraten en pak zo'n boekje aan en wens ze een hele goede dag.
In de stad hebben ze, tot ik kinderen kreeg altijd gedacht dat ik nog geen 18 was, en dat speelde ik lekker mee!
<<

Anoniem316

Bericht 10 Mei 2017 19:59

Re: (Beschamende) verkopers

Mijn man trof er vanavond eentje. Hij zegt altijd (was ik ff vergeten): 'Ik koop niet aan de deur en als ik jullie nodig heb, dan weet ik jullie wel te vinden. Doei!'
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 10 Mei 2017 20:06

Re: (Beschamende) verkopers

In mijn eentje ben ik altijd wel wat brutaler. Dan zeg ik gewoon recht door het verhaal heen, nee sorry! Echt geen interesse. Maar vind je de kinderen in Afrika dan niet zielig? Nee, die vind ik niet zielig (tuurlijk vind ik die wel zielig, maar ik vind jou zo vervelend dat als er nog 1 woord uit je mond komt ik serieus ga gillen). Fijne dag verder!

Als ik met andere mensen loop dan zorg ik altijd dat ik op de achtergrond ben en dan mag de andere persoon mooi afpoeieren haha. Dat vindt mijn man zo'n vervelende tic van mij.

Als er kinderen voor mijn deur staan dan zeg ik altijd 'probeer het maar bij de buren' :P
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Mei 2017 20:11

Re: (Beschamende) verkopers

Dee schreef:Mijn man trof er vanavond eentje. Hij zegt altijd (was ik ff vergeten): 'Ik koop niet aan de deur en als ik jullie nodig heb, dan weet ik jullie wel te vinden. Doei!'


En dan gelijk de deur dicht :good:
08/2018
05/2021
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Mei 2017 22:22

Re: (Beschamende) verkopers

In de Lidl:
Ik: 'Meneer verkopen jullie ook havervlokken?'
Hij: 'Ja, die staan hier zo *wijst de chocoladevlokken aan*'
Ik: 'Nee, dat zijn chocoladevlokken, ik zoek ha-ver-vlok-ken!'
Hij: 'Ja hier!! Melk en puur!!'
:palm:
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Mei 2017 06:24

Re: (Beschamende) verkopers

Lejow, haver natuurlijk hetzelfde als chocolade ;) van welke wereld komt deze meneer?
Overigens weet ik dat de Lidl het wel heeft, maar staat het niet naast het broodbeleg!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem260

Bericht 11 Mei 2017 12:12

Re: (Beschamende) verkopers

Hier wel :smile:
Nouja, er tegenover :P
<<

Anoniem193

Bericht 11 Mei 2017 12:34

Re: (Beschamende) verkopers

Haha mijn man gisteren aan de deur bij Cliniclowns:
"Ik zou echt wel willen doneren, maar helaas ik ben getrouwd, zit onder de plak en mag niks doneren van mijn vrouw."
Die jongen wist gelijk niks meer uit te brengen.
Ik zat in de kamer en kon het horen, je kon mij opvegen. :smile:
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 11 Mei 2017 13:34

Re: (Beschamende) verkopers

Haha, Alibi. Briljant!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 11 Mei 2017 13:48

Re: (Beschamende) verkopers

Ze waren hier een keer van een energiemaatschappij. Meteen gezegd dat ik geen interesse had, toen vroeg hij of ik dan niet minder wilde betalen, nou nee dus. Zijn collega kwam er nog bij staan. Vragen ze op een gegeven moment of ik hier alleen woon of dat ik nog een man heb. Uh... Ik heb wel een man ja. Vonden ze dat ik dat toch echt niet alleen kon beslissen. Nou dat lukt me wel hoor maar als je graag mijn man wil spreken kom je toch lekker vanavond terug. Ik denk die komen niet meer maar ze stonden 's avonds voor de deur. Man was net even naar de buren dus kwamen ze een half uur later weer terug. Mijn man open doen, hun beginnen het verhaal. Man vraagt aan mij: "Schat willen we een andere energiemaatschappij?" Nou nee dus. Dus hij tegen die jongens: "Geen interesse, m'n vrouw is de baas hier in huis" Ze dropen redelijk beteuterd af.
2010 2012
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 11 Mei 2017 14:17

Re: (Beschamende) verkopers

Wat een grappige verhalen zitten ertussen!

Hier inmiddels al een hele tijd een sticker bij de bel en maar 1x gehad dat iemand die gemist had. En dat was een vriendelijke vrouw voor een collecte van een goed doel en daar heb ik toen nog wel wat aan gegeven.

Maar het was hier in de straat op een gegeven moment zo erg, er kwam zo vaak iemand aan de deur. En bijna altijd onder het avondeten of als ik de kinderen op bed legde. En een collecte zo nu en dan vind ik bijvoorbeeld prima, maar dit waren meestal ook nog eens dingen als energiemaatschappijen of goede doelen die vaste donateurs zochten. Dus fijn een sticker genomen en ik ben er blij mee.

Wat ik voordat we een sticker hadden nog wel eens deed om er snel vanaf te zijn is zeggen dat de hoofdbewoner niet thuis was. Of een keer toen iemand vroeg of mijn moeder thuis was, toen zei ik dat ze er niet was. Kwam wel goed uit, maar ik was wel heel verbaasd. Ik bedoel, zo extreem jong ben ik niet meer en ik zie er ook niet heel veel jonger uit dan ik ben volgens mij. Maar hilarisch vond ik het wel.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mei 2017 23:02

Re: (Beschamende) verkopers

MissEnergy schreef:Lejow, haver natuurlijk hetzelfde als chocolade ;) van welke wereld komt deze meneer?
Overigens weet ik dat de Lidl het wel heeft, maar staat het niet naast het broodbeleg!


Dit is alweer een poosje geleden, toen hadden ze ze nog niet :D Niet veel later overigens wel hehe
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mei 2017 23:05

Re: (Beschamende) verkopers

Marin schreef:Ik geloof dat ik weet om welke instelling het gaat en ik heb me net over laten halen te doneren. Ben daar zo slecht in. Aan de telefoon kan ik nog wel nee zeggen, maar in het echt aan de deur niet. Heb liever collecte, dan geef ik gewoon paar euro.

Als ik in de stad word aangesproken zeg ik gewoon altijd in perfect Brits accent: 'Sorry I don't speak Dutch' en loop dan door. Werkt altijd.

Eén keertje heb ik wel een stomme ervaring gehad aan de telefoon. Ik sta met m'n bedrijf geregistreerd op dit adres/telefoonnummer dus word daarvoor wel eens gebeld, negen van de tien keer voor zakelijke energieabonnementen, heel irritant. Maar deze keer was het een lokaal initiatief dat sponsors zocht voor een gehandicaptenbusje, dan kwam jouw bedrijf met sticker daarop. Ik had dat jaar maar 1 bruiloft, dus inkomsten van 1000 euro. De donatie was meer dan dat. Dus ik gaf aan dat ik een fotografiebedrijf had, wat niet echt aansloot bij de doelgroep, en dat ik momenteel erg weinig inkomsten had. Kreeg ik als reactie: 'Dus... u wilt geen gehandicapten helpen?'
'Eh... Nee.'. En heb toen opgehangen. Onbeleefd vond ik het.


Dat weet ik nog! Hoe verzinnen ze het..
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Mei 2017 23:12

Re: (Beschamende) verkopers

Lejow schreef:In de Lidl:
Ik: 'Meneer verkopen jullie ook havervlokken?'
Hij: 'Ja, die staan hier zo *wijst de chocoladevlokken aan*'
Ik: 'Nee, dat zijn chocoladevlokken, ik zoek ha-ver-vlok-ken!'
Hij: 'Ja hier!! Melk en puur!!'
:palm:


Oh wat erg! Heb je het hem nog uitgelegd of heb je het maar opgegeven?

Ik heb nooit zo veel last van verkopers aan de deur. Mijn man is goed in afpoeieren dus die laat ik vaak opendoen. Maar als ik alleen ben kap ik ze ook gewoon af.
Ik vind het ook zo storend dat ze bij goede doelen tegenwoordig gelijk willen dat je lid wordt of automatische incasso doet. Ik wil dat niet, ik bepaal zelf wel of ik lid wil worden. Terwijl als ze gewoon met een collectebus komen ik er altijd wat ingooi. Collectes vind ik ook totaal niet vervelend.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Mei 2017 06:40

Re: (Beschamende) verkopers

Ik heb het opgegeven haha
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Mei 2017 06:52

Re: (Beschamende) verkopers

Hahaha Lexi!
L2014 & H2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Mei 2017 12:58

Re: (Beschamende) verkopers

sterke actie Lexi.
Lejow. Sommige mensen snappen het niet en luisteren niet.

Ik ben afgelopen week behoorlijk lomp geweest aan de telefoon. Ik werd gebeld door Essent, ik was en oude klant ( klopt) en hij begon gelijk met een verkooppraatje. Waar ik nu zit ( net een maand een contract) en dat het goedkoper kan. Ik geef aan van niet omdat ik de prijzen op internet had vergeleken. Hij geeft aan dat ze er onder mogen zitten. Dat is leuk, maar zet die prijzen dan ook online. Begint de verkoper aan de telefoon over een bedrijf op mijn adres. Ik heel leuk, dat is knap want ik woon daar niet meer en ik heb in de twee jaar dat ik er gewoond heb ook nooit een bedrijf gehad.
Toen heb ik heel lomp aangegeven, dat ik het niet netjes vond dat hij niet eens vraagt of ik tijd had, dat mijn eten koud as en dat ik toch graag pauze wilde hebben voordat ik weer 25 stuiterende pubers in de klas had. Tot ziens.
Echt die gast bleef praten en verkopen terwijl ik toch echt duidelijk had aangegeven geen interesse te hebben.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

anoniem224

Bericht 14 Mei 2017 13:05

Re: (Beschamende) verkopers

Oh die mensen heb ik altijd zo afgewimpeld gelukkig, als ik de deur al open doe. Ik kan naar buiten kijken wie er aan de deur staat en als ik ze zie staan met een iPad of zo´n bord met zo´n ding erop (weet even niet hoe het heet) dan doe ik niet eens open. Ik moet eigenlijk zo'n sticker aanschaffen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2017 13:33

Re: (Beschamende) verkopers

Silly-One schreef:sterke actie Lexi.
Lejow. Sommige mensen snappen het niet en luisteren niet.

Ik ben afgelopen week behoorlijk lomp geweest aan de telefoon. Ik werd gebeld door Essent, ik was en oude klant ( klopt) en hij begon gelijk met een verkooppraatje. Waar ik nu zit ( net een maand een contract) en dat het goedkoper kan. Ik geef aan van niet omdat ik de prijzen op internet had vergeleken. Hij geeft aan dat ze er onder mogen zitten. Dat is leuk, maar zet die prijzen dan ook online. Begint de verkoper aan de telefoon over een bedrijf op mijn adres. Ik heel leuk, dat is knap want ik woon daar niet meer en ik heb in de twee jaar dat ik er gewoond heb ook nooit een bedrijf gehad.
Toen heb ik heel lomp aangegeven, dat ik het niet netjes vond dat hij niet eens vraagt of ik tijd had, dat mijn eten koud as en dat ik toch graag pauze wilde hebben voordat ik weer 25 stuiterende pubers in de klas had. Tot ziens.
Echt die gast bleef praten en verkopen terwijl ik toch echt duidelijk had aangegeven geen interesse te hebben.


Het klinkt alsof je dezelfde persoon als ik aan de telefoon hebt gehad (was ook Essent). Diegene probeerde me wijs te maken dat als mijn maandbedrag (voorschot) van 90 naar 55 euro per maand ging, ik 35 euro ging besparen... Hallooo! het is een voorschot! Ik vertelde hem dan andere aanbieders een korting geven van 150-200 euro, hij kon me wel 1 maandvoorschot (55 euro) korting geven.

En oja de olieprijzen gaan omhoog dus energie wordt duurder... eeuh ik leer mijn studenten dan we energie halen uit kolen en gas. Zo waren er nog wel wat dingen in zijn redenering die niet klopten. Aan het einde wilde hij dat ik instemde met een korte opname zodat hij me per e-mail zodat hij een contract kon opstellen (koste hem 20 minuten) wat ik via een link zou moeten bevestigen.

Uiteindelijk heb ik gezegd: laten we dit gesprek maar stoppen en ik zoek het zelf wel uit als mijn contract afloopt :smile:
08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Mei 2017 13:52

Re: (Beschamende) verkopers

Miss Energy grote kans. Hij begon te vertellen dat mijn maandbedrag met 20 euro naar beneden kon. Ik begon hard te lachen, want mijn maandbedrag is maar 65 euro.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Mei 2017 15:03

Re: (Beschamende) verkopers

Lejow schreef:Ik heb het opgegeven haha


Begrijpelijk. :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2017 15:21

Re: (Beschamende) verkopers

Oh wij waren ooit ook bij Essent. Ben benieuwd :P
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers