Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #2

<<

Anoniem198

Bericht 14 Mei 2017 10:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Mizz_S schreef:Nou, toch niet het gros lijkt me Cotton? Ik denk dat dat echt een ruime minderheid is. Of denk ik nu zo naïef? Ik ken echt niemand die dat doet.
In dit geval denk ik ook, tsja je hebt nu eenmaal genoeg geld om het te betalen, als dat de regels zijn dan is dat zo. Je kunt zo'n grens niet blijven opschuiven. Dat het vervelend voelt nu snap ik wel, maar ze moeten ergens de grens leggen en vrijstelling of verlaging van het bedrag is nou eenmaal een soort noodmaatregel.


Precies mijn gedachte. In mijn omgeving ken ik bijna niemand die zwart bijbeunt.
Hebben ze de beroepen ook niet voor. Wellicht dat het daardoor komt.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2017 10:55

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Hier in de buurt ( in Friesland) zijn wel veel zwart werkers.
2014 2016
<<

Anoniem288

Bericht 14 Mei 2017 11:14

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Dat ik moet betalen omdat er nu eenmaal een grens is en ik daar dan over heen zit, dat snap ik inderdaad ook wel. Maar het is gewoon een rot idee dat zuinig doen mij nu niets oplevert, omdat ik daar mee nu net over die grens gegaan ben. That's all :)

Geld wegstoppen oid ga ik waarschijnlijk niet doen, maar ik ga waarschijnlijk wel minder zuinig leven. Dan gooi ik wel gewoon vaker de verwarming aan in de winter, als ik er toch niets aan over houd ga ik ook niet meer in de kou zitten. Dat leverde me 400 euro terug op. En zo zijn er nog wel meer dingen waar ik heel bewust op bespaard heb, wat ik dan niet zo meer nodig vind. In sommige dingen ging ik erg ver qua besparen, zoals dus het stoken, omdat ik dat zonde geld vond. Doe dan liever iets met mijn geld waar ik langer iets aan heb. Maar als ik mezelf daar mee net uit die regeling gooi, dan maakt het ook niet meer uit omdat ik het dan hoe dan ook kwijt ben. Kan ik beter wat comfortabeler leven.

Het steekt mij trouwens ook wel wat dat mensen die volledig in de bijstand zitten, hier in aanmerking komen voor automatische kwijtschelding. Die hoeven dan niets meer op te geven zolang hun situatie qua inkomen niet verandert. Ik werk nog gedeeltelijk en krijg een aanvulling (ik krijg maandelijks evenveel binnen als iemand met een volledige uitkering), dus ik kom daar niet voor in aanmerking en moet daarom elk jaar alles opnieuw aanvragen.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 14 Mei 2017 11:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 14 Mei 2017 11:19

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik vind het ook compleet logisch dat je best van regels die dan heus terecht zijn alsnog hartstikke mag balen hoor Nicht Owl!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Mei 2017 11:48

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Daar ben ik het helemaal mee eens hoor NO, heb je super zuinig gedaan in de hoop met dat geld weer eens leuke dingetjes te kunnen doen, en dan moet het uiteindelijk als nog naar de gemeente omdat je net boven die grens uit komt.
Dat is gewoon zuur.

Hier in de buurt zijn trouwens ook veel zwartwerkers hoor, in de bouw, in de kassen etc.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Mei 2017 12:05

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ja, wat ik ook al zei eerder, dat er best veel zwartgewerkt wordt geloof ik heus wel, zeker in bepaalde sectoren. Maar het gros, dat geloof ik niet.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Mei 2017 12:09

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baal omdat ik vandaag best veel dingen wilde doen maar ik mij nu amper kan bewegen omdat ik zo'n stekende pijn links onder mijn ribben heb. Zelfs ademen doet zeer... Het is ineens gekomen, dus hopelijk gaat het ook ineens weer weg.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Mei 2017 12:10

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Dst is ook balen Night Owl, dan had je het jezelf wel iets comfortabeler kunnen maken, had je hetzelfde opgeleverd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Mei 2017 12:13

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Prosecco schreef:Ik baal omdat ik vandaag best veel dingen wilde doen maar ik mij nu amper kan bewegen omdat ik zo'n stekende pijn links onder mijn ribben heb. Zelfs ademen doet zeer... Het is ineens gekomen, dus hopelijk gaat het ook ineens weer weg.


Misschien jezelf even helemaal lang maken en uitstrekken en dan proberen goed diep in en uit te ademen?
Heb dat gevoel soms ook wel eens, alsof er een rib 'in de knoop' zit ofzo.
<<

Anoniem198

Bericht 14 Mei 2017 12:16

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Night owl, ik snap overigens dat je er enorm van baalt dat je je extraatje meteen moet inleveren.

Prosecco wat vervelend die pijn.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Mei 2017 13:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baal van een schoonzus. Kinderen deden een spelletje waarbij het nieuwe shirt van mijn nichtje kapot ging. Mijn dochter haar schuld deels, maar die kreeg even de volle lading van mijn schoonzus. Gek dat je dan niet in ieder geval op het niveau van een kind er wat van kunt zeggen, én ik had er ook al wat van gezegd. Voor mijn dochter dus de dubbele lading. Kind was er in tranen van.
We zijn maar naar huis gegaan en gaan nu maar even fietsen met ons drieën. Zo geen zin in gezeur vandaag.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2017 14:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Mizz_S schreef:Nou, toch niet het gros lijkt me Cotton? Ik denk dat dat echt een ruime minderheid is. Of denk ik nu zo naïef? Ik ken echt niemand die dat doet.

Heb je iedereen gevraagd dan? :P

Bel eens een willekeurige tegelzetter of bouwbedrijf (of wie dan ook in zo'n sector) met de vraag of het ook (deels) zwart kan. Uiteindelijk zal het bij bijna iedereen wel kunnen.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2017 14:23

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Victoria schreef:
Mizz_S schreef:Nou, toch niet het gros lijkt me Cotton? Ik denk dat dat echt een ruime minderheid is. Of denk ik nu zo naïef? Ik ken echt niemand die dat doet.
In dit geval denk ik ook, tsja je hebt nu eenmaal genoeg geld om het te betalen, als dat de regels zijn dan is dat zo. Je kunt zo'n grens niet blijven opschuiven. Dat het vervelend voelt nu snap ik wel, maar ze moeten ergens de grens leggen en vrijstelling of verlaging van het bedrag is nou eenmaal een soort noodmaatregel.


Precies mijn gedachte. In mijn omgeving ken ik bijna niemand die zwart bijbeunt.
Hebben ze de beroepen ook niet voor. Wellicht dat het daardoor komt.

Ja dan lijkt het me logisch. Als je het beroep er niet voor hebt wordt het lastig haha.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2017 14:26

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Mizz_S schreef:Ja, wat ik ook al zei eerder, dat er best veel zwartgewerkt wordt geloof ik heus wel, zeker in bepaalde sectoren. Maar het gros, dat geloof ik niet.

Het gros van de mensen bij wie het mogelijk is qua beroep, doet het, dat weet ik zeker.

En hoeveel belastingadviseurs en accountants doen begin maart niet zwart de aangiftes voor mensen. Het zijn echt niet alleen bouwvakkers.

*Sorry veel reacties, er was alweer een pagina bij :P
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Mei 2017 15:02

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik reageer maar evenop al je reacties in een keer ;-)
Haha, maar dat zei je niet hè, dat je het alleen had over sectoren waarin het kan/veel voorkomt. En nee, ik heb niet iedereen gevraagd. Maar ik weet toch vrij zeker dat van mijn vrienden en kennissen vrijwel niemand zwartwerkt. En ja, er zijn veel beroepsgroepen waarin dat gebeurt, maar ik denk meer waarin het niet gebeurt.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2017 15:19

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Nee, maar dat leek me eigenlijk wel logisch. My bad. :)
<<

Anoniem221

Bericht 14 Mei 2017 18:32

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Vandaag hebben we moederdag gevierd met mijn moeder en stiefmoeder. Eerst moeder en daarna stiefmoeder. We waren nog maar net binnen het ging over de bruiloft. Mijn vader had gehoord dat zijn moeder en zus en man ook uitgenodigd zijn en toen zei mijn vriend:"We hebben jouw broer ook uitgenodigd". Nu is het contact 5 jaar geleden verbroken, maar ik heb met geen enkel familielid problemen en ik wil me al helemaal nergens mee bemoeien en als ik de ene oom en tante uitnodig, dan moet ik toch ook de andere oom en tante uitnodigen? Leek me niet meer dan logisch. Mijn vader flipte de pan uit. Als oom en tante kwamen, dan kwam mijn vader niet. Hoe we het in ons hoofd hadden gehaald. Echt alle frustratie kwam er opnieuw uit en terwijl mijn stiefmoeder zei dat hij het niet kon maken om niet te komen en niet zo achterlijk moest doen, tierde hij verder. Vriend keek me aan en ik? Ik wist gewoon niets te zeggen. Normaal ben ik wel iemand die er tegenin gaat, maar ik had er toch zo geen zin in. Daarnaast hebben oom en tante aangegeven er niet op te zitten wachten om met de rest van de familie geconfronteerd te worden. Dus het probleem heeft zichzelf opgelost. En de rest van de middag was het gewoon gezellig en hebben we de grote dag nog even doorgesproken. Maar ik ben er gewoon nog echt van in een soort shock, had ik enig idee dat hij daar zo heftig op zou reageren?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Mei 2017 19:08

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Atelier Madame schreef:Jip en lejow ik verbaas me een beetje over jullie reacties. Het is gewoon belastingontduiking op die manier. Ja het is vervelend dat Night owl dit moet betalen. Maar ja het gros van de Nederlanders moet dat.. die regels staan gewoon op internet.


Ik wist niet eens dat dat fraude zou zijn eigenlijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mei 2017 19:17

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baalde vanmiddag dat we in een dikke plensbui terug moesten lopen naar de auto. We waren gewoon nét te laat bij het restaurant weg. De bui duurde lang, dus even schuilen was geen optie. Nou ja, word je hard van ;)
En ik baal van mijn jongste dochter die ineens niet meer uit mijn buurt kan zijn. Ze kruipt me constant achterna en weet inmiddels veels te goed dat ik 'mama' genoemd word, dus het is de hele dag 'mmmammma... mmmamma..' op zo'n heerlijk klaagtoontje.
<<

anoniem224

Bericht 15 Mei 2017 09:40

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Mijn verkoudheid zet niet door, en gaat ook niet weg. Voel me al dagen belabberd, slaap slecht doordat alles dicht zit en ben moe. Ben liever gewoon een paar dagen echt ziek dan dit, echt vervelend.

Daar baal ik van :wink:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Mei 2017 10:02

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Jip schreef:
Atelier Madame schreef:Jip en lejow ik verbaas me een beetje over jullie reacties. Het is gewoon belastingontduiking op die manier. Ja het is vervelend dat Night owl dit moet betalen. Maar ja het gros van de Nederlanders moet dat.. die regels staan gewoon op internet.


Ik wist niet eens dat dat fraude zou zijn eigenlijk.


Je mag toch gewoon cash geld in huis hebben liggen? Niet onbeperkt maar als je alleenstaand bent mag je tot 522 euro contact in huis hebben. Mét partner het dubbele.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ntant_geld
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2017 10:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Caro schreef:
Jip schreef:
Atelier Madame schreef:Jip en lejow ik verbaas me een beetje over jullie reacties. Het is gewoon belastingontduiking op die manier. Ja het is vervelend dat Night owl dit moet betalen. Maar ja het gros van de Nederlanders moet dat.. die regels staan gewoon op internet.


Ik wist niet eens dat dat fraude zou zijn eigenlijk.


Je mag toch gewoon cash geld in huis hebben liggen? Niet onbeperkt maar als je alleenstaand bent mag je tot 522 euro contact in huis hebben. Mét partner het dubbele.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ntant_geld

Maar in de bijstand moet je toch alles bij de gemeente opgeven van waarde? Als je dan cash in huis hebt liggen moet je dat volgens mij wel zeggen, want dat telt mee.
Maar goed, mensen die €2000 cash in huis hebben liggen geven dat denk ik ook echt niet op bij de Belastingdienst, dus bij de gemeente al helemaal niet. :nerd:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Mei 2017 10:09

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Oh dat weet ik niet, maar ik had het speciaal even over dat stukje belastingfraude.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mei 2017 10:20

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Jongens, daar gaat het toch helemaal niet over. Het ging over NO die vanwege de bijstand recht had op (gedeeltelijke) kwijtschelding van gemeentelijke heffingen, maar nu vanwege teveel spaargeld dat recht verliest.

Oh en edit: alhoewel ik achter dit soort bijstandregels sta vind ik dit wel sneu, want zo wordt goed gedrag bestraft en je had dit waarschijnlijk niet kunnen zien aankomen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Mei 2017 10:38

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Dat snapte ik ook Caulfield, vandaar dat ik daar niet op inging maar alleen op het stukje over cash geld in huis hebben en of je daarmee wel of niet de belasting ontduikt.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers