Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Anoniem 63

Bericht 01 Sep 2013 11:05

Re: Fotografie Topic

Misschien ga ik er vanmiddag of morgenmiddag nog even op uit met camera. Moet alleen wel iets bedenken want alle bloemetjes, beestjes, waters en bomen hier in de buurt heb ik nou wel gehad :P
<<

Zero

Bericht 01 Sep 2013 11:54

Re: Fotografie Topic

Middleme schreef:Wannabe-fotograaf meldt zich ook! Toch maar eens camera van vriend lenen :)

Oreo, supergaaf! Wij gaan volgend jaar ook, mooi ideeën opdoen zo




Neem me meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
<<

Anoniem205

Bericht 01 Sep 2013 15:30

Re: Fotografie Topic

Halleluja!
EINDELIJK ben ik klaar met een ontzettend verrekte fotoreportage...

Mag ik even applaus? :D Kan ze helaas hier niet inzetten, privacy enzo... Maar kanonne, wat een rotwerk was dat! Helaas is nog niet alles klaar.. nu nog een album!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Sep 2013 15:41

Re: Fotografie Topic

Applaus! Jammer is dat altijd hè, als je foto's niet kan laten zien wegens privacy.

Ik heb mijn lader en reserve-accu gelukkig weer gevonden, was even bang dat ik ze kwijt was. Dan maar volgende week fotograferen op de kinderboerderij, al is er dan net een zomerfeest, dus druk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 01 Sep 2013 15:47

Re: Fotografie Topic

Ja, best jammer.. Alhoewel het niets uit zou maken, want ze kennen deze site toch niet. Maar toch kan ik het niet maken :) Bovendien ben ik niet 1000% tevreden :(

Fijn dat je alles weer gevonden hebt, Susan!
<<

Anoniem205

Bericht 02 Sep 2013 18:49

Re: Fotografie Topic

Stonden we potverdorie al op pagina 2!

Hier gisteren ineens een mailtje over een bruiloft in 2014. Zusje van een bruidje wat ik eerder heb gefotografeerd. Erg leuk! Ben benieuwd of daar wat uit rolt :)
<<

Zero

Bericht 02 Sep 2013 19:58

Re: Fotografie Topic

Leuk Oreo!

Ik begin ook langzamerhand al weer wat binnen te krijgen voor 2014, maar nog lang niet genoeg. Ik weet ook niet of mijn advertenties in Bruid en Bruidegom echt hebben gewerkt.
Ik ga denk ik eind van de maand weer een online campagne uitvoeren.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Sep 2013 12:01

Re: Fotografie Topic

Hopelijk krijgen jullie meer aanvragen, Zero!

Hier een nabestelling van bijna 30 foto's gekregen voor een familiereportage. Zo fijn!
<<

Itsmemaris

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Sep 2013 08:46

Re: Fotografie Topic

Heey wat leuk, hier ook al een fotografie topic :D

Op het vorige forum heb ik een heel klein beetje met jullie mee geschreven... "voornamelijk over de cameratassen toen.... Zora was jij dat met die roze tas van Ebay? ;) "

Hier lijkt het me gezellig iets meer met jullie mee te gaan schrijven! Zelf vind ik het idee van thema's dan ook wel heel erg leuk! Maar ik ben dan ook nog een absolute beginner en vind het leuk om van elkaar te kunnen leren.
<<

Zero

Bericht 04 Sep 2013 11:32

Re: Fotografie Topic

Itsmemaris schreef:Heey wat leuk, hier ook al een fotografie topic :D

Op het vorige forum heb ik een heel klein beetje met jullie mee geschreven... "voornamelijk over de cameratassen toen.... Zora was jij dat met die roze tas van Ebay? ;) "

Hier lijkt het me gezellig iets meer met jullie mee te gaan schrijven! Zelf vind ik het idee van thema's dan ook wel heel erg leuk! Maar ik ben dan ook nog een absolute beginner en vind het leuk om van elkaar te kunnen leren.



Zero ;) en ja - dat was ik. Maar daar wil ik niet meer over praten :cry: dat ding is kwijt geraakt in de post toen ik hem terug wilde sturen voor reparatie...


Maar gezellig dat je mee gaat posten, ben benieuwd naar je foto's! Het is 'maar een forum', dus niveau's tellen hier niet. Het is een hobby, iedereen doet zijn best en het is leuk om tips en trucs te delen!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Sep 2013 11:39

Re: Fotografie Topic

Ik ben bezig om informatie te krijgen over een cursus die ik heel graag wil doen, maar ik zit nu te zwoegen op een mail. De cursus is in Amerika, je kan 'm daar volgen, dat zou ik dolgraag willen maar dat is financieel niet echt haalbaar, je kunt 'm ook op afstand volgen, dan moet je dus de stof zelfstandig bestuderen en zelf je modellen regelen. Je doet dan wel examen, je foto's en website worden beoordeeld en dan krijg je een certificaat. Maar ik moet dus eerst uitzoeken of die cursus überhaupt toegankelijk is voor mensen van buiten de Verenigde Staten. Spannend dus, want ik wil het echt heel graag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zero

Bericht 04 Sep 2013 23:02

Re: Fotografie Topic

Klinkt heel leuk Susan!
Handig is anders, maar ik denk dat het wel te doen is op afstand.

Ik zou zelf ook graag weer wat bij leren, maar op het moment heb ik financiële crisis dus dat gaat hem niet worden >:'(
Wel net weer fotoclub gegeven, is ook erg leuk om je passie te delen/leren aan andere.
<<

Itsmemaris

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Sep 2013 09:51

Re: Fotografie Topic

Wat onwijs balen Zero! Daar zou ik ook niet blij van worden :-(
Heb overigens met mijn eigen tas ook niet heel veel geluk, maar ben te lui om hem terug te sturen....

Gaaf Susan! Wat houd de cursus globaal in? Puur portret/ modellen fotografie? of ook andere onderwerpen? Ben wel heel nieuwschierig! Hoop dat je snel reactie zult krijgen!

Voor de nieuwschierigen, hier een paar foto's van mij, ben heel benieuwd naar jullie mening! Want dat er nog een hoop te verbeteren valt is een feit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Itsmemaris

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Sep 2013 09:53

Re: Fotografie Topic

Zero, wat kan ik me voorstellen bij jou fotoclub? Ik ben namelijk nog opzoek naar een leuke leerzame cursus! *al heb ik geen idee waar je de cursusen geeft en of het qua afstand haalbaar zal zijn hahaha*
<<

Anoniem205

Bericht 06 Sep 2013 10:21

Re: Fotografie Topic

Foto's zijn qua compositie leuk, itsmemaris! Vooral de bovenste twee. Wel vind ik alles vrij donker, maar dat kan ook aan mijn iPad liggen :-)
<<

Anoniem91

Bericht 06 Sep 2013 10:51

Re: Fotografie Topic

Mag ik ook mee schrijven?
Ik merk dat ik toch wel weer vaker mijn camera pak. Teken dat het beter gaat met me :D
<<

Anoniem205

Bericht 06 Sep 2013 12:59

Re: Fotografie Topic

Werd tijd :-)
<<

Zero

Bericht 08 Sep 2013 00:25

Re: Fotografie Topic

@ Itsmemaris : Lekker contrast in je foto's, hou ik wel van!
Ik geef 'cursus' vlakbij Amsterdam (tussen Amsterdam en Haarlem in), ik geef een beginnersclub les (begrijpen hoe je camera werkt en daarmee aan de slag gaan dmv thuis opdrachten) en inmiddels na 2 van deze groepen te hebben gehad kunnen de mensen die daar aan hebben mee gedaan zich inschrijven voor losse club avonden (meer praktijkgericht)
De aankomende wordt waarschijnlijk macro en table top - het zijn wat informelere avonden dan de meeste workshops en cursussen (vandaar het woord 'club'). We snuffelen aan ieder onderwerp een beetje, net leuk genoeg om het te snappen maar geen diepe materie.

@ Weetjewel ; welcome back ;)
<<

Anoniem 63

Bericht 08 Sep 2013 00:29

Re: Fotografie Topic

Zero, zou je me willen pm'en over die cursus? Volgens mij woon je hier in de buurt...
<<

Zero

Bericht 08 Sep 2013 12:05

Re: Fotografie Topic

Doe ik!
<<

Anoniem91

Bericht 11 Sep 2013 15:00

Re: Fotografie Topic

Ik heb alweer 2 bolle buiken mogen fotograferen. Ik kan ze alleen niet op het forum zetten ivm privacy.

Dit was met een vriendin van mij, was heel onverwacht dat Mas erbij was. Dus vandaar dat zijn nageltjes ook niet schoon zijn :P

Afbeelding

Mijn kleine boze meisje en nee ik heb geen lolly afgepakt.

Afbeelding
<<

Zero

Bericht 11 Sep 2013 15:08

Re: Fotografie Topic

Leuk Weetjewel, ik hou wel van die verzadigde kleuren :thumbup:



Ik ben aan het rennen en vliegen momenteel, het is zo druk! Maar wel lekker :)
Al weer een paar aanvragen voor de club, heb daar weer heel veel zin in! En veel schoolfoto bestellingen al binnen!
Morgen ben ik de hele dag op pad en zaterdag ook, dus rust... alleen zondag.
Maandag weer schoolfoto's maken.

:drunken:
<<

Anoniem91

Bericht 12 Sep 2013 02:00

Re: Fotografie Topic

Ik hou ook van verzadigde kleuren!! :)

Ik heb hele mooie ik haal hem morgen middag weg ivm herkenbaarheid.


*weg*
<<

Zero

Bericht 12 Sep 2013 23:03

Re: Fotografie Topic

Ik heb m gemist :(

Ik wilde dit weekend eigenlijk aan de macro, maar toen herinnerde ik me dat ik amper weekend heb :laughcry:
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 14 Sep 2013 11:31

Re: Fotografie Topic

Ik ga hier ook maar eens meelezen en misschien uiteindelijk foto's mee posten!
Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in fotografie, heeft ook altijd al wel in de familie gezeten, mijn opa en mijn oom doen al heel lang aan natuurfotografie en hebben spullen waar je U tegen zegt (jaloers!!).
Ik heb zelf nu een paar jaar een spiegelreflex, eerst een hele oude en sinds anderhalf jaar heb ik een Canon EOS 550D.
Ben er dus pas anderhalf jaar echt mee bezig, daarvoor schoot ik vooral op automatisch en verdiepte ik me er nog niet echt in. Nu kan ik in ieder geval wel op manueel fotograferen :).
Na veel lezen zowel op internet als in boeken en veel uitproberen weet ik nu al wel veel meer dan anderhalf jaar geleden en zie ik mijn foto's ook wel verbeteren, toch vind ik het altijd een grote stap om ze te delen op internet omdat ik foto's van andere mensen vaak veel mooier vind en mijn foto's dan een beetje in het niets vallen.
En misschien ben ik ook wel bang voor kritiek? Al is kritiek natuurlijk wel goed en kan je op die manier alleen maar meer leren en beter worden. Maar voornamelijk ben ik heel kritisch op mezelf.

Voorlopig lees ik hier dus meer een beetje mee, ik wil graag meer leren en vind het altijd leuk om foto's van andere mensen te zien. Uiteindelijk wil ik wel een cursus gaan volgen zodra ik het geld er weer voor heb.
Met name compositie heb ik soms nog wat moeite mee.
Leuk in ieder geval dat er een topic is, en sorry voor het hele verhaal ;).
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers