Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moederdagchallenge

<<

Anoniem298

Bericht 10 Mei 2017 11:09

Moederdagchallenge

Ik kwam vandaag op Facebook het volgende tegen en wil dit graag met jullie delen, omdat ik het zo'n mooie gedachte en een ontzettend goed idee vind:

Over 5 dagen is het moederdag. De dag waarop moeders in het zonnetje worden gezet, ontbijt op bed krijgen en (zelfgemaakte) cadeaus ontvangen.
Maar vinden jullie ook niet dat je met je kind al het mooiste cadeau hebt ontvangen dat je je wensen kunt? Dat je naast de dagelijkste stubbelingen ook iedere dag cadeautjes krijgt door die kleine armpjes om je heen, de grappige uitspraken, de gezellige momenten met je kind en de kusjes die je krijgt?

Daarom wil ik alle moeders uitdagen dit jaar met moederdag de rollen eens om te draaien. Een cadeau te kopen voor iemand in jouw omgeving die graag een kindje had/zou willen krijgen, maar dit (nog) niet werkelijkheid heeft zien worden;
- Je vriendin die nog geen partner heeft, maar graag een gezin had willen hebben
- Je collega die bezig is met IVF-behandelingen en het soms erg zwaar heeft
- De vriendin van je moeder die nooit kinderen heeft gekregen en nu dus ook geen oma wordt
- Je (schoon)zus die graag een leuke ‘tante-rol’ vervult in het leven van jouw kinderen waardoor de pijn iets wordt verzacht.
- Gewoon iemand waarvan je weet dat die het verdriet van ongewenst kinderloos zijn met zich meedraagt.

Doen jullie mee?


Ik wil heel graag iets kopen voor mijn lieve vriendin, die na 4 jaar nog altijd geen kind heeft mogen krijgen na verschillende IUI/IVF-pogingen, maar wat? Misschien ook leuk om ideeën op te doen met elkaar!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Mei 2017 11:25

Re: Moederdagchallenge

Lief idee, let wel op dat het misschien extra confronterend en benadrukkend kan zijn voor diegene. Maar ik neem aan dat je diegene wel in kan schatten hoe ze reageert.

Ik ken (gelukkig) niemand die een langdurige onbeantwoorde kinderwens heeft, dus ik doe niet mee. Maar ik wilde wel wat leuks voor m'n eigen moeder kopen omdat ze een nieuwe oma-rol heeft nu. Telt dat ook?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mei 2017 12:16

Re: Moederdagchallenge

Eens met Marin. De intentie is vast goed, maar ik zou hier de kriebels van krijgen - vooral van dat 'als moeder' een cadeau gaan kopen voor een niet-moeder.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Mei 2017 12:39

Re: Moederdagchallenge

Caulfield schreef:Eens met Marin. De intentie is vast goed, maar ik zou hier de kriebels van krijgen - vooral van dat 'als moeder' een cadeau gaan kopen voor een niet-moeder.

Ja heel erg dit. Het voelt voor mij een beetje hetzelfde als moeders die zeggen "Jouw tijd komt nog wel", als je net voor de zoveelste keer ongesteld geworden bent terwijl je hoopt op een zwangerschap.
Ik zou dit soort dingen dus niet zomaar doen, ik zou eerst peilen hoe de ontvanger hierover denkt.

♥♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 10 Mei 2017 12:42

Re: Moederdagchallenge

Ik had het kunnen waarderen van mijn zus of goede vriendinnen als ze dit gedaan hadden. Mijn man heeft ook wel eens wat gekocht voor moederdag met een kaartje erbij 'de zelfgemaakte ketting met tekening komt ooit ook'. Dat vond ik juist heel lief van hem.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem301

Bericht 10 Mei 2017 12:50

Re: Moederdagchallenge

Taeda schreef:Ik had het kunnen waarderen van mijn zus of goede vriendinnen als ze dit gedaan hadden. Mijn man heeft ook wel eens wat gekocht voor moederdag met een kaartje erbij 'de zelfgemaakte ketting met tekening komt ooit ook'. Dat vond ik juist heel lief van hem.

Ah, dat klinkt wel ontzettend lief en attent van je man!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Mei 2017 13:25

Re: Moederdagchallenge

Het hangt er een beetje van af van wie het zou komen maar ik denk dat ik het enorm zou waarderen. Vind het lezen van de tekst alleen al heel fijn, dat er mensen zijn die begrijpen dat het niet voor iedereen een leuke dag is.

Qua cadeautje zou ik niet iets geven dat te maken heeft met het moederschap. Een bloemetje of een kaartje kan al genoeg zijn, alleen al het gebaar dat je aan haar denkt.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem281

Bericht 10 Mei 2017 13:30

Re: Moederdagchallenge

Ik vind 't idee erachter wel mooi en lief, maar zou het nooit doen, niet meer iig. Als ik zelf nog geen kindje zou hebben, zou ik 't overwegen, maar dan zou ik een cadeau wel weer groot vinden, een kaartje vind ik dan mooier.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip