Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Soulmate.

<<

Anoniem170

Bericht 27 Okt 2013 11:49

Re: Soulmate.

Ja, die heb ik, mijn beste vriend. We hoeven elkaar maar aan te kijken en we weten al vaak wat de ander denkt, haha. Wat apart is, als er in mijn leven iets gebeurt, gebeurt tegelijktertijd of niet veel later hetzelfde in zijn leven of andersom.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Okt 2013 11:56

Re: Soulmate.

Tja Artemis.. jij hebt jouw mening, ik de mijne. Maar dat wil niet zeggen dat jouw mening waarheid is he? Ik ervaar dat dus wel zo, laat me even in mijn waarde alsjeblieft.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Artemis

Bericht 27 Okt 2013 12:22

Re: Soulmate.

Wat heeft mijn werk hiermee te maken? En is het nodig om er zo'n sneer bij te geven 'met kennis uit je boeken'?

Ik geef enkel en alleen mijn visie, net zoals jullie jullie visie geven.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Okt 2013 12:31

Re: Soulmate.

Ik dacht dat ik een soulmate had, maar dat bleek een paar jaar geleden niet zo te zijn. Wij voelden elkaar heel goed aan, konden ons diepste binnenste bij elkaar uitstorten, maar toen hij een vriendin kreeg, was dat ineens weg.

Een soulmate is voor mij iemand die aan jou denkt op het moment dat jij aan hem/haar denkt, iemand waaraan je alles durft te vertellen, die jou accepteert zoals je bent en dat wederzijds. Zoiets wordt niet gecommuniceerd, zoiets voel je.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Okt 2013 13:20

Re: Soulmate.

Nou nee, je visie geven vind ik iets anders. Jij gooit met allemaal zogenaamde feiten die eigenlijk jouw mening zijn en ook nogal kwetsend kunnen worden opgevat. Simpelweg omdat jij het nooit ervaren hebt, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Dat ik niet geloof in God, wil niet zeggen dat hij niet bestaat voor andere mensen.

Deze zinnen vind ik vooral storend van je:

Feitelijk bestaat er niet zoiets, mensen zijn te verschillend en het is niet dat er 'tweelingzielen' zijn die hun hele leven naar elkaar op zoek zijn. Ik denk dat het funest is voor de gemiddelde relatie om te geloven dat soulmates bestaan, aangezien je dan nogal snel teleurgesteld bent als de ander eens een keer iets niet goed aanvoelt.
Dit is een simpele mening. Ik heb dus wel iemand ontmoet die absoluut gelijk is aan mijn persoonlijkheid en funest voor mijn relatie?? Waar haal je die onzin en vooroordelen toch vandaan? Ik heb de meest gezonde en liefdevolle relatie die je kunt bedenken.. En als hij dan eens over iets een beetje anders denkt, ben ik toch niet meteen teleurgesteld, jezus, wat voor persoon ben ik dan haha.. Bizarre gedachte..

Daarnaast is het vooral een vorm van projectie vermoed ik, bedenken wat je zelf wilt en dat projecteren op de ander, en als je mazzel hebt komt dat overeen en vindt de ander dat je hem/haar wel héél goed aanvoelt. En als je dat eenmaal denkt zul je dat beeld ook willen versterken en dus wordt alles in het licht gezet van 'wij zijn soulmates' en kun je van die persoon opeens ook veel meer hebben. Dus zie je niet waar je elkaar even níet aanvoelt en dus lijkt het niet alsof je elkaar enorm goed begrijpt.
Alweer een aanname... Ik zal nooit zeggen dat wij soulmates zijn uit mezelf, zeker niet als er van die mensen zijn die dan weten hoe onze relatie in elkaar zit en het zal dan 'wel saai zijn' of 'het is een sprookjeswereld'. Het kan ook gewoon wel zo zijn he?

Lijkt me ook nogal belastend een vriendschap of relatie waarin je verondersteld wordt soulmates te zijn. Moet je opeens alles snappen en begrijpen en aanvoelen en alle behoeftes van die ander vervullen.
Gewoon communiceren lijkt me beter.

Volgens mij leef jij in een sprookjeswereld. Wie zegt bovenstaand in vredesnaam behalve jij.. Wie zegt dat mijn vriend alles moet snappen of aanvoelen? 9 van de 10 keer IS dat gewoon zo, maar moeten..? Natuurlijk niet. Denk je dat wij niet communiceren? Heb jij in je hoofd dat wij elkaar aankijken en dat we dan maar weten wat de andere zegt? Je leest wel heel erg wat je wilt lezen.. Wij zijn doodnormale mensen, die gewoon over elk belangrijk aspect in het leven hetzelfde denken op dit punt in ons leven. Maar als hij zin heeft in pizza en ik in macaroni, dan heeft dan toch niks met soulmates te maken? En ik spring ook niet elke keer op als mijn vriend zin in sex heeft hoor. Maar als wij ergens zijn en er is een discussie, dan zijn wij vaak samen een front, denken er hetzelfde over. En zo zijn er menig voorbeelden. Ik hoef nooit mijn mening te verdedigen, want hij heeft dezelfde mening. Niet omdat hij een doetje is, nee, omdat we dus zo gelijk zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 27 Okt 2013 16:26

Re: Soulmate.

Ik snap Artemis wel. In hechte vriendschappen en relaties denken mensen over veel dingen inderdaad hetzelfde, veel meningen worden gedeeld. Mensen die dezelfde meningen hebben en op eenzelfde manier denken, trekken naar elkaar toe, en raken bevriend. Maar andersom is het ook zo dat, juist omdat jullie veel op elkaar lijken, je ook je eigen mening gaat projecteren op de ander. Subtiele verschillen zie je niet zo. In hechte vriendschappen lijken mensen op elkaar, maar dat gevoel van gelijkenis is sterker dan de werkelijke gelijkenis. Daar zijn veel wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan, dus in die zin snap ik haar 'feitelijk' wel.

In principe hoeft dit het idee van een soulmate niet in de weg te staan, want een soulmate zoals ik het hier lees, bestaat dus juist in het ervaren van een speciale band, een gelijkenis. Dat een objectieve buitenstaander misschien meer verschillen ziet, hoeft niets af te doen aan jullie ervaring. De term soulmate lijkt te impliceren alsof het iets is dat onveranderlijk is, tja, ik geloof daar zelf niet heel sterk in, mensen veranderen, relaties veranderen. Maar het gevoel een heel hechte band te hebben die niet over zal gaan, daar geloof ik wel in.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Okt 2013 23:11

Re: Soulmate.

Caro schreef:Ja. Ik heb er twee als ik de beschrijving hanteer die Cheese hanteert. Een mannelijke en een vrouwelijke.

Twee ook! Dat is best veel. Mag ik vragen wie dat zijn?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Okt 2013 08:20

Re: Soulmate.

Carrie schreef:
Caro schreef:Ja. Ik heb er twee als ik de beschrijving hanteer die Cheese hanteert. Een mannelijke en een vrouwelijke.

Twee ook! Dat is best veel. Mag ik vragen wie dat zijn?


Als ik puur afga op: wie snapt mij heel erg goed en ik de ander, dan kom ik op twee uit. Maar ik geef er zelf niet zóveel nadruk op. Weet je, het heeft ook met bepaalde fases te maken. En wat nu heel erg klopt en waar je elkaar goed aanvoelt, hoeft niet in te houden dat het een leven lang is.

Als ik kijk naar welke vriendschappen hebben mij het meest geraakt, die zeg maar echt tot de kern gingen/ gaan dan kom ik op twee. Maar ik hanteer die termen niet zo eigenlijk. Ik was meer aan het nadenken over wat Cheese vertelde, en toen kwam ik op twee namen. Maar ik zou ze zelf nooit classificeren op die manier omdat ik eigenlijk zelf niet zo regelmatig over nadenk.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers