Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer voel jij je echt moeder?

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Mei 2017 13:09

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Toen ik zo vreselijk moest strijden om men te laten inzien dat mijn zoon écht niet gezond geboren was. Hij heeft een chromosoom afwijking, wat toen nog niet duidelijk was en zo op het eerste oog niet duidelijk herkenbaar is. Ik wist het vanaf dag 1, ik voelde het en niemand geloofde me. Ik voelde me zo strijdbaar en dus moeder. Het was mijn taak daar achter te komen en dat te bewijzen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem328

Bericht 05 Mei 2017 13:22

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Als D moe en jengelig is iedereen hem probeert af te leiden met speelgoed en eten en gek doen. Niks helpt dan. En ik neem hem vervolgens op m'n schoot of hou hem tegen me aan en ga rustig dansen/wiegen en z'n vingertje gaat direct in z'n mond en hij wordt rustig. Wanneer ik dus als enige (muv mijn man) aanvoel wat hij echt nodig heeft.

Verder heb ik net als velen hier nog heel vaak momenten dat ik denk: Jemig dat is gewoon onze zoon. Dat je je daar opeens even heel bewust van bent.
<<

Anoniem260

Bericht 05 Mei 2017 19:30

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Olijfje schreef: Wanneer ik dus als enige (muv mijn man) aanvoel wat hij echt nodig heeft.

.


Dit
<<

Anoniem211

Bericht 05 Mei 2017 19:42

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Als ik op het schoolplein sta op woensdagmiddag en speelafspraken aan het maken ben met mijn kinderen. De 1 wil bij die, de ander bij die, tussendoor probeer je met de moeders van de kinderen af te spreken waar en wie wie ophaalt en brengt, en tussendoor ligt de jongste ergens in de zandbak te rollen of valt ergens vanaf ofzo waardoor hij hard zit te krijsen met snot all over the place.
<<

Anoniem211

Bericht 05 Mei 2017 19:43

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Oh ja en als er eentje valt of zich zeer doet of verdrietig is en hij niet door mijn vriend getroost wil worden maar alleen door ''Maaaamaaaaaaa'' :D
<<

Anoniem211

Bericht 05 Mei 2017 19:45

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Of het wakker worden 's nachts door een kuchje ofzo. Mijn vriend kan geluiden maken waar ik niet wakker van word, maar als mijn kind een kick geeft staat mijn systeem meteen op alert *poing* wakker! Het is wel minder geworden dan eerst, maar ik heb het nog steeds (mijn jongste is 3)
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 24 Dec 2016 00:37

Bericht 07 Mei 2017 23:39

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Wanneer ik een enorme hoeveelheid eten sta te koken voor mijn dochters. En ook wat Marilyn zegt: wanneer ik de afspraken weer in goede banen kan leiden. Inderdaad de een brengen en ophalen, de ander sporten en de derde zwemles. Voel me dan ook echt een moeder als ik een kwartier na einde schooltijd nog sta te overleggen op het plein :).
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 08 Mei 2017 00:10

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Ik heb heel vaak het idee dat we een soort van vader en moedertje spelen (kinderen zijn 4, 6 en 8). Dat andere mensen met kinderen van die echt getrouwde mensen zijn met een grote mensen huis enzo. Kan het moeilijk onder woorden brengen maar Ik voel mij mee het krijgen van kinderen niet wezenlijk anders, ik doe maar wat (tuurlijk denk ik er wel over na).
<<

Anoniem260

Bericht 08 Mei 2017 16:05

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Anansi schreef:Ik heb heel vaak het idee dat we een soort van vader en moedertje spelen (kinderen zijn 4, 6 en 8). Dat andere mensen met kinderen van die echt getrouwde mensen zijn met een grote mensen huis enzo. Kan het moeilijk onder woorden brengen maar Ik voel mij mee het krijgen van kinderen niet wezenlijk anders, ik doe maar wat (tuurlijk denk ik er wel over na).



Ik dacht dat dit na verloop van tijd wel zou veranderen, maar niet dus :smile: Het voelt precies hetzelfde bij mij. Als ik S van het KDV ophaal, voelt 't soms alsof ik 'net alsof doe' en zie mezelf helemaal niet zoals alle andere moeders daar... Beetje vaag uitgelegd misschien :palm:
<<

Anoniem245

Bericht 08 Mei 2017 16:10

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Jerry schreef:
Anansi schreef:Ik heb heel vaak het idee dat we een soort van vader en moedertje spelen (kinderen zijn 4, 6 en 8). Dat andere mensen met kinderen van die echt getrouwde mensen zijn met een grote mensen huis enzo. Kan het moeilijk onder woorden brengen maar Ik voel mij mee het krijgen van kinderen niet wezenlijk anders, ik doe maar wat (tuurlijk denk ik er wel over na).



Ik dacht dat dit na verloop van tijd wel zou veranderen, maar niet dus :smile: Het voelt precies hetzelfde bij mij. Als ik S van het KDV ophaal, voelt 't soms alsof ik 'net alsof doe' en zie mezelf helemaal niet zoals alle andere moeders daar... Beetje vaag uitgelegd misschien :palm:


Haha dit is ook echt heeeeel erg herkenbaar. Ik zie mezelf ook echt niet als andere moeders. Dat zijn echte moeder-moeders en ik doe maar wat :smile:
<<

Anoniem316

Bericht 08 Mei 2017 16:41

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Haha herkenbaar! Dus eigenlijk zijn we allemaal moeders 'die maar wat doen'. Knap eigenlijk dat het dan allemaal goed en vrijwel vanzelf gaat :wink:
<<

Anoniem260

Bericht 08 Mei 2017 20:29

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Vriendin sprak in mijn kraamtijd de magische woorden "andere moeders doen ook maar wat". Dat is mijn lijfspreuk geworden :cheers:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 08 Mei 2017 21:06

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Haha, dat doen alsof herken ik wel!
Als ik met E. op de fiets zit, of achter de wagen loop, denk ik soms zomaar dat andere mensen vast denken dat ik de oppas ben of zo, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 08 Mei 2017 21:10

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Wat leuk om te lezen dat het zo herkenbaar is!
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 08 Mei 2017 21:11

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Jerry schreef:Vriendin sprak in mijn kraamtijd de magische woorden "andere moeders doen ook maar wat". Dat is mijn lijfspreuk geworden :cheers:


Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mei 2017 21:28

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Haha die heeft m'n schoonzus in huis hangen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Mei 2017 21:55

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Ik vind het ook zo grappig dat veel collega's (ik ben nog best nieuw) het helemaal niet van mij verwachten. Als ik ze dan in het wild tegenkom, zie je ze echt de hele tijd van T naar mij en weer terugkijken echt zo wtf?! Vandaag nav bevrijdingsfestvial ook weer een paar keer de vraag gehad. Was dat jouw EIGEN kindje? Echt? Wat leuk! Haha :D Zo grappig dat je dan bijna letterlijk ziet gebeuren hoe het beeld van jou bij ze verandert ofzo :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 08 Mei 2017 22:02

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Jerry schreef:Vriendin sprak in mijn kraamtijd de magische woorden "andere moeders doen ook maar wat". Dat is mijn lijfspreuk geworden :cheers:


De mijne ook. Soms vraagt iemand mij hoe of wat en dan zeg ik weet ik veel ik doe maar wat.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers