Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Extreem bezuinigen

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Mei 2017 15:01

Re: Extreem bezuinigen

Nou dat vind ik best wel heel knap van je ouders dan Elle! 3x per jaar op vakantie, en de huur betalen allemaal enzo, op 1 salaris :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 05 Mei 2017 15:07

Re: Extreem bezuinigen

Zora schreef:Nou dat vind ik best wel heel knap van je ouders dan Elle! 3x per jaar op vakantie, en de huur betalen allemaal enzo, op 1 salaris :)

Ligt er ook aan hoe hoog dat salaris was natuurlijk. :wink:

Mijn ouders hadden het echt krap met 4 kinderen op 1 salaris. Mijn broer die gestudeerd heeft, heeft dat ook allemaal zelf betaald. En op vakantie zijn we nooit geweest.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 05 Mei 2017 15:27

Re: Extreem bezuinigen

Zora schreef:Nou dat vind ik best wel heel knap van je ouders dan Elle! 3x per jaar op vakantie, en de huur betalen allemaal enzo, op 1 salaris :)


Is dat ook geen kwestie van je eisen en wensen bijstellen.
Wij hebben ook 1salaris maar wij kunnen prima op vakantie, dagjes weg, kopen wat we willen, uit eten, 2 auto's rijden... maar dan is het soms wel keuzes maken of sparen (naast het sparen voor een buffer en onze 3 meiden).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 05 Mei 2017 15:30

Re: Extreem bezuinigen

Vooral ook wat 1 salaris is. Is dat een timmermanssalaris of een dokterssalaris.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 05 Mei 2017 15:34

Re: Extreem bezuinigen

Tsjee,die zijn wel erg extreem haha
<<

Anoniem210

Bericht 05 Mei 2017 19:08

Re: Extreem bezuinigen

Femm schreef:
Zora schreef:Nou dat vind ik best wel heel knap van je ouders dan Elle! 3x per jaar op vakantie, en de huur betalen allemaal enzo, op 1 salaris :)


Is dat ook geen kwestie van je eisen en wensen bijstellen.
Wij hebben ook 1salaris maar wij kunnen prima op vakantie, dagjes weg, kopen wat we willen, uit eten, 2 auto's rijden... maar dan is het soms wel keuzes maken of sparen (naast het sparen voor een buffer en onze 3 meiden).


Ligt er natuurlijk ook aan wat je salaris is.
Ik heb een vrij goede baan maar als mijn vriend niet zou werken zouden we echt net rond kunnen komen elke maand maar dan niets extra's kunnen doen. Laat staan sparen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Mei 2017 21:56

Re: Extreem bezuinigen

Ik vind het eerlijk gezegd ook gewoon sneu voor de kinderen in het artikel.. Rond moeten lopen in een veel te kleine jas, mama die niet bij wil dragen op school.. Het zou me niks verbazen als die kindjes er best eens gepest om kunnen worden. Dat zou het voor mij dus echt niet waard zijn!

Wat minder luxe mag soms echt wel eens, maar dit is wel heel overdreven. Vind het vooral ronduit asociaal om andere mensen jouw uitjes te laten betalen terwijl je het geld in principe prima kunt missen. Ga dan gewoon niet mee en teer niet op de zak van anderen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 05 Mei 2017 22:28

Re: Extreem bezuinigen

Bah, ik vind zulke mensen echt triets.

Onze kinderen zijn verwend, dat geef ik meteen toe. (Al is dat niet zo als je het vergelijkt met het milieu waarin ze opgroeien, best erg eigenlijk)
Maar ook hier komt niks vanzelf en dat kun je ze ook leren zonder ze te verwaarlozen. Zo zonde voor die kindjes.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Mei 2017 23:06

Re: Extreem bezuinigen

Verschrikkelijk zeg, besparen prima, dat doe ik nu ook. Is mn weekgeld op dan is het op. Alleen besparen ten koste van J gaat me echt veel te ver. Ik eet nog liever zelf niet dan dat ik zou moeten besparen op hem. Veel geld hebben we niet maar hij komt echt niets te kort. Dit vind ik gewoon echt niet kunnen. Arme kinderen. Hoe beschadig ik een kind in 3 stappen ofzo....
2015 💙
<<

Anoniem211

Bericht 06 Mei 2017 08:49

Re: Extreem bezuinigen

Tjonge, bijzondere manier van opvoeden... Volgens mij willen ze meegeven dat geld niet zo belangrijk is met het consuminderen maar ik geloof dat ze de nadruk er nu juist extreem op leggen.
<<

Anoniem211

Bericht 06 Mei 2017 08:51

Re: Extreem bezuinigen

Lennox schreef:
Femm schreef:
Zora schreef:Nou dat vind ik best wel heel knap van je ouders dan Elle! 3x per jaar op vakantie, en de huur betalen allemaal enzo, op 1 salaris :)


Is dat ook geen kwestie van je eisen en wensen bijstellen.
Wij hebben ook 1salaris maar wij kunnen prima op vakantie, dagjes weg, kopen wat we willen, uit eten, 2 auto's rijden... maar dan is het soms wel keuzes maken of sparen (naast het sparen voor een buffer en onze 3 meiden).


Ligt er natuurlijk ook aan wat je salaris is.
Ik heb een vrij goede baan maar als mijn vriend niet zou werken zouden we echt net rond kunnen komen elke maand maar dan niets extra's kunnen doen. Laat staan sparen.


Inderdaad. 1 salaris, dat zegt helemaal niks. Mijn buurvrouw werkt ook niet. Hij heeft een inkomen van rond de €4000. Ja nee , dan lukt dat inderdaad prima. Als je 1 salaris van rond de €1600 hebt, wordt dat rondkomen toch echt een ander verhaal.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 06 Mei 2017 09:20

Re: Extreem bezuinigen

Ik vind dit echt idioot en ik vind dat ze de kinderen echt tekort doen door te kleine kleding aan te doen en boterhammen zonder beleg te geven.
Minimaliseren kan ook op een andere manier. Spullen tweedehands kopen bijvoorbeeld.
<<

Anoniem210

Bericht 06 Mei 2017 11:27

Re: Extreem bezuinigen

Ik vind de voorbeelden in het artikel echt waanzin. Je kind in een te kleine jas laten lopen omdat jij te gierig bent om geld uit te geven aan een passende jas? Verwaarlozing als je het mij vraagt. Niet alleen omdat het kind het koud krijgt en het niet lekker zit, het word vast ook erg gepest. Zo sneu.

En dan de moeder die triomfantelijk verteld over het besparen van entree tickets omdat familie en vrienden wel betalen omdat ze denken dat zij het zelf niet kunnen opbrengen. Echt om je rot te schamen. Hoe durf je zo'n misbruik van de goede wil van anderen te maken?

Het brood en geen beleg verhaal begin ik maar niet eens over...
<<

Elle123

Bericht 08 Mei 2017 11:42

Re: Extreem bezuinigen

Cotton schreef:
Zora schreef:Nou dat vind ik best wel heel knap van je ouders dan Elle! 3x per jaar op vakantie, en de huur betalen allemaal enzo, op 1 salaris :)

Ligt er ook aan hoe hoog dat salaris was natuurlijk. :wink:

Mijn ouders hadden het echt krap met 4 kinderen op 1 salaris. Mijn broer die gestudeerd heeft, heeft dat ook allemaal zelf betaald. En op vakantie zijn we nooit geweest.


Mijn vader was leerkracht op een basisschool. Mijn moeder heeft gewerkt tot ze zwanger werd ds ik denk dat ze ook wel veel hadden gespaard. Het huis hebben ze grotendeels zelf gebouwd dus ook daarop veel kunnen besparen. En onze vakanties waren niet zo duur hoor, met de camper en dan sliepen we op camperplaatsen (die zijn vaak gratis) en af en toe op een camping. Douchen moet je dan soms een dagje overslaan.
<<

Anoniem249

Bericht 08 Mei 2017 12:13

Re: Extreem bezuinigen

Als die kinderen zonder beleg overblijven, zou de school daar dan niet wat van zeggen?

Ik kan me zo voorstellen als je eigen kind daar een keer gaat spelen en water met droog brood krijgt je kind daar wel wat over zegt tegen jou.
Zou je daar als ouders dan iets van zeggen tegen de desbtreffende moeder/vader de volgende keer dat je hem/haar ziet?
<<

Anoniem210

Bericht 08 Mei 2017 12:49

Re: Extreem bezuinigen

Claire**** schreef:Als die kinderen zonder beleg overblijven, zou de school daar dan niet wat van zeggen?

Ik kan me zo voorstellen als je eigen kind daar een keer gaat spelen en water met droog brood krijgt je kind daar wel wat over zegt tegen jou.
Zou je daar als ouders dan iets van zeggen tegen de desbtreffende moeder/vader de volgende keer dat je hem/haar ziet?


Ik zou mijn kind een pak hagelslag mee geven. :laughcry:
<<

Anoniem249

Bericht 08 Mei 2017 12:56

Re: Extreem bezuinigen

hahaha goeie Lennox!
<<

Anoniem282

Bericht 08 Mei 2017 13:11

Re: Extreem bezuinigen

Ik vraag me ook af of het doel van deze ouders wordt bereikt: aan je kinderen leren dat extreem bezuinigen/consuminderen een de beste manier van leven. Het kan net zo goed naar de andere kant doorslaan; die kinderen worden volwassen en verdienen hun eigen geld en geven hun salaris uit aan van alles en nog wat om te (over)compenseren. Dat zie je toch ook wel bij kinderen die heel streng zijn opgevoed? Als puber worden ze steeds stiekemer en zodra ze uit huis gaan, gaat het dak eraf en zijn ze van God los.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers