Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatiegesprek voorbereiden

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mei 2017 09:19

Sollicitatiegesprek voorbereiden

Hoe doen jullie dat?
Ik heb vanmiddag een gesprek en ik heb de volgende dingen gedaan:
- Voor mezelf opgeschreven wat exact de reden is dat ik denk dat deze vacature én deze organisatie goed bij mij passen
- Wat informatie/feitjes over de organisatie opgezocht via hun website
- Mezelf ingelezen over het beleid van de afdeling waar ik heb gesolliciteerd
- Mijn competenties en zwakkere punten opgeschreven

Wat kan ik nog meer doen om goed beslagen ten ijs te komen? Ik wil deze baan echt heel graag :smile:

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Mei 2017 09:40

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

- zoek per functie op je CV een raakvlak met de functie waarop je nu solliciteert. Zorg voor een aantal concrete voorbeelden voor de eigenschappen/ kwaliteiten die ze zoeken
- zoek per onderdeel van het functieprofiel al specifieke voorbeelden waardoor jij dat al kan, of juist nog moet verdiepen en bedenk ook specifieke situaties waaruit dat blijkt.
- denk na over je sterke en zwakke punten maar probeer dit ook vooral toe te spitsen op de functie. maak het zo concreet mogelijk. Vaak krijg je de vraag of je nog verbeterpunten etc hebt, en zorg er dan niet iets voor dat bij die functie heel erg belangrijk is :-)
- denk na waarom jij zo goed bij de functie past. Dus vooral 'whats in it voor hun als ze jou aannemen'
- denk na waarom je bij de bedrijf wil werken, welke affiniteit je hebt met hun branche, wat boeit je aan die branche of het bedrijf in kwestie. Kan je je bijvoorbeeld identificeren bij hun core principles?
- check hun website (maar dat heb je al gedaan)
- welke vragen heb je over de functie? Het team bijvoorbeeld, mogelijkheden tot thuiswerken? Wat is voor jou belangrijk dat je krijgt van hún als werkgever. Niet alleen staat dat kritisch naar hun toe, maar zorgt er ook voor dat je serieus wordt genomen omdat je immers ook wil kijken of zij bij jou passen en niet alleen andersom.
- bedenk ook een antwoord op de vraag 'waarom wil je weg'. Bijvoorbeeld 'ik mis uitdaging en flexibiliteit'. Dan zeg je niks over je huidige werkgever, maar geef je wel aan wat voor jou de kernwaardes zijn in een functie.
Laatst gewijzigd door Caro op 08 Mei 2017 10:09, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Mei 2017 09:40

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Ohh en succes natuurlijk!!

ps.. baal jij ook zo van Mattie & Wietze?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mei 2017 09:48

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Wauw Caro wat een fijne lijst, heel erg bedankt!

En ja, ik baal verschrikkelijk. En ik voel ook de hele tijd de behoefte om het voor Mattie op te nemen, want hoewel het niet echt netjes is gelopen kan ik me wel wat bij zijn keuze voorstellen. Maar al met al is het gewoon flink klote dat m'n lievelingsochtendshow niet meer bestaat.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Mei 2017 10:08

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Graag gedaan! En ik hoop dat je de baan krijgt :-)

Ik baal dus ook zo! Vind het gewoon zo stom allemaal, dat ik denk 'jongongs, maak het gewoon weer goed. Doe niet zo raar!'. Al denk ik wel dat de brief van W door hem zelf is uitgelekt, daarvoor was het een iets te chronologisch goed in elkaar gezette mail. En ook iets te uitgebreid.
Ik vind het juist tof dat MAttie bij Q blijft, en niet voor het geld naar Sky zou stappen. Dat vond ik juist klasse, daarom hoopte ik toen al dat het hele gerucht niet waar was. Maar dat W uitgefaseerd zou raken bij Q snap ik ook niet van de directie hoor.

Ik merk wel dat ik daardoor nu Q ook niet meer echt wil luisteren ofzo.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 08 Mei 2017 10:12

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Er is een boekje, solliciteren voor dummies. Daar kijk ik altijd in als ik een gesprek heb :)
<<

Anoniem328

Bericht 08 Mei 2017 10:51

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Totaal niet on topic: Ik dacht juist dat ze bij Sky minder zouden gaan verdienen. En dat daarom gezegd wordt dat Mattie toch bij Q blijft voor het geld.
<<

Anoniem249

Bericht 08 Mei 2017 11:04

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Even over Mattie & Wietze: ik vind het dus wel echt een naaistreek van Mattie en snap wel dat Wietze zijn mail zo heeft opgesteld en laten uitlekken. Ik zou ook echt pissed off zijn. Ik bedoel iedereen mag zelf beslissen waar hij werkt, maar als je een duo bent dan overleg je dat toch?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mei 2017 11:05

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Olijfje schreef:Totaal niet on topic: Ik dacht juist dat ze bij Sky minder zouden gaan verdienen. En dat daarom gezegd wordt dat Mattie toch bij Q blijft voor het geld.

Mattie zij zelf dat het aanbod redelijk vergelijkbaar was. Maar goed, je weet 't niet. Ik vond het juist wel loyaal klinken dat hij wil blijven. En inderdaad, die brief moet haast wel door Wietze zelf gelekt zijn, dat zou wel erg triest zijn hoor. Jammer dat 't zo moet gaan.

Libelle, thanks, dat boek zal ik zeker eens gaan halen voor een eventueel volgend gesprek. Voor nu heb ik er even niet zoveel aan omdat het gesprek vanmiddag al is.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mei 2017 11:05

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Zal ik even een nieuw Mattie en Wietze topic openen? Haha!

♥♥
<<

Anoniem249

Bericht 08 Mei 2017 11:08

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Loyaal? Het was loyaal geweest als hij met Wietze open kaart had gespeeld en daarna bij Q had bijgetekend. Dit klinkt vooral heel achterbaks. Doen alsof je bij Talpa wil tekenen, Wietze komt erachter. Nee ik teken echt met jou bij Sky. Achter z'n rug om bij Q tekenen. Whut?!

Edit: sorry ik gebruik sky en talpa bij elkaar, maar is natuurlijk dezelfde partij.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mei 2017 11:13

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden


♥♥
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 08 Mei 2017 11:23

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Bereid ook een antwoord voor op de vraag: vertel wat over jezelf :)
<<

Anoniem249

Bericht 08 Mei 2017 11:30

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Dat vind ik altijd de leukste vraag!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Mei 2017 18:04

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Hoe ging je gesprek? Voor een volgende keer zou je kunnen kijken naar de Starr methode.
2015 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Mei 2017 19:06

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Beetje te laat, maar salaris indicatie is hier altijd ding. Én: wees vriendelijk en leuk tegen receptioniste. Die geven vaak hun eerste indruk door aan collega's ;) Dus niet met telefoon spelen etc.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Geel

Bericht 08 Mei 2017 19:16

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Hoe ging je gesprek, Elli?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Mei 2017 08:22

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Marsy31 schreef:Beetje te laat, maar salaris indicatie is hier altijd ding. Én: wees vriendelijk en leuk tegen receptioniste. Die geven vaak hun eerste indruk door aan collega's ;) Dus niet met telefoon spelen etc.

Goeie tip van die receptioniste! Ik ben één keer afgewezen omdat ze me te onzeker over vonden komen omdat ik dus heel 'angstig' in de wachtruimte zat. Sindsdien let ik er altijd op, ik ga gewoon even zitten en blader wat in een boekje dat er ligt of ik maak een praatje met de receptioniste als dat mogelijk is.

M'n gesprek ging volgens mij heel goed! Ik had overal een duidelijk antwoord op en volgens mij heb ik ook wel wat goede vragen gesteld. Het verliep erg soepel en zelfs een soort van gezellig. Ik zag mijn gesprekspartners af en toe instemmend knikken wat ik maar als goed teken heb opgevat. Er zijn nog twee andere kandidaten en ik hoor voor het weekend of ik door ben naar de tweede ronde.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Mei 2017 08:39

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Spannend! En wat goed dat het ook nog een soort van gezellig was!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Mei 2017 08:49

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Jaaaa, goed gedaan. Hopelijk krijg je snel een positieve reactie!
<<

Geel

Bericht 09 Mei 2017 10:00

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Hee, mooi man! En fijn dat je 't zo snel hoort. Wat is het voor functie?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Mei 2017 10:11

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Weg
Laatst gewijzigd door Elliot op 10 Mei 2017 17:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Mei 2017 17:30

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Helaas, ik ben afgewezen! Jammer hoor. Ze gaven aan dat ik een goede kandidaat was maar er waren kandidaten met een beter cv. Frustrerend vind ik dat altijd, maarja.

♥♥
<<

Anoniem316

Bericht 10 Mei 2017 20:48

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Balen Elliot :(
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Mei 2017 12:44

Re: Sollicitatiegesprek voorbereiden

Ahh kak! Dat is zo balen :-(.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers