Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Apr 2017 08:20

Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Heeft ouderschapsverlof invloed op een nieuwe hypotheek?
Ik wil volgend schooljaar waarschijnlijk mn ouderschapsverlof opnemen maar we willen waarschijnlijk ook verhuizen.
Nu kunnen we al geen mega hoog bedrag krijgen dus ik vroeg me af of ouderschapsverlof daar nog invloed op heeft.
Het jaar erna ga ik weer gewoon terug naar mn oude wtf.
<<

Anoniem316

Bericht 30 Apr 2017 08:23

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Voor zover ik weet niet en gaan ze uit van je contracturen.
<<

Anoniem278

Bericht 30 Apr 2017 08:27

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Volgens mij heeft het wél invloed. Dat zocht ik even en lees ik ook op diverse sites:
http://www.hypotheekcalculator.org/verl ... hypotheek/

Wat betekent de "wtf" in jouw stukje? Is dat hetzelfde als 'fte' ? (ik las namelijk 'what the f*' )
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Apr 2017 08:40

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

HAHAHA

WerkTijdsFactor
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Apr 2017 08:42

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Hmm ik word niet vrolijk van die link...
<<

Anoniem278

Bericht 30 Apr 2017 08:51

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Ik heb nog verder gezocht maar ik lees overal dat het gebaseerd wordt op een 'huidig inkomen' dus ik ben bang dat het dan wel degelijk invloed heeft.
Wat er wel overal staat is dat een hypotheek heel persoonlijk is en dat het ook afhangt van de hele situatie. misschien zou je een vrijblijvende afspraak met een hypotheek adviseur kunnen maken om jullie persoonlijke situatie voor te leggen?

Ofwel nu meteen het kopen van een ander huis in gang zetten, of je verlof een jaartje opschuiven?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Apr 2017 09:38

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Ja dat misschien maar eens doen ja.
Nu koop in gang zetten gaat/willen we niet, ivm nog geen vast contract van mijn man.

En verlof schuif ik al 2 jaar op, omdat het net niet lekker uit komt iedere keer met de formatie.

Daarnaast zit er een kans in dat de opvang van B op de woe plotseling wegvalt, door wat omstandigheden bij de gastouder, en ze vanaf november tot ongeveer een maand of 4 erna sowieso niet beschikbaar is (mag jij raden wat de omstandigheden zijn :P )
Dus ik dacht: als ik dan ouderschapsverlof opneem is dat probleem uit de wereld en kan ik die woe gebruiken om mijn bedrijf uit te breiden.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Apr 2017 11:12

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Ja, dat heeft zeker invloed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 30 Apr 2017 14:10

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Bij ons niet.wij konden dus de volle mep lenen ( niet gedaan trouwens!) MAAR wij vroegen in oktober een hypotheek gaan en vanaf januari zou ons ouderschapsverlof eindigen. Bank heeft nooit gevraagd of wij voornemens waren dat te verlengen
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 30 Apr 2017 14:33

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Ja ouderschapsverlof heeft invloed, je jaarsalaris is immers lager hierdoor doordat ouderschapsverlof onbetaald is.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 30 Apr 2017 22:19

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Lejow schreef:Ja dat misschien maar eens doen ja.
Nu koop in gang zetten gaat/willen we niet, ivm nog geen vast contract van mijn man.

En verlof schuif ik al 2 jaar op, omdat het net niet lekker uit komt iedere keer met de formatie.

Daarnaast zit er een kans in dat de opvang van B op de woe plotseling wegvalt, door wat omstandigheden bij de gastouder, en ze vanaf november tot ongeveer een maand of 4 erna sowieso niet beschikbaar is (mag jij raden wat de omstandigheden zijn :P )
Dus ik dacht: als ik dan ouderschapsverlof opneem is dat probleem uit de wereld en kan ik die woe gebruiken om mijn bedrijf uit te breiden.


Haha die valt wel in de categorie 'Ik vier mijn partijtje. We vertellen niet wat we gaan doen maar neem je zwemspullen mee'

Ik zou even contact opnemen met een hypotheekadviseur hoe er gekeken wordt naar ouderschapsverlof.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Apr 2017 22:24

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Ja, zo iets ja :P

Bij ons wordt ouderschapsverlof overigens deels doorbetaald.

Het lastige is alleen, dat als we willen verhuizen dat dit pas begin volgend jaar zal zijn, wellicht pas richting zomervakantie. Afhankelijk van wanneer ons huis verkocht wordt dan enz.

Geen idee met welke hypotheekverstrekker we dan in zee gaan, is dat niet lastig rondvragen nu dan?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Mei 2017 07:31

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Er waren een aantal dingen die door mijn hoofd vlogen door je vraag. Je inkomen zal achteruit gaan, dus waarschijnlijk ook het salaris waarop ze de hypotheek bepalen. Ik denk ook dat er een kopje verlof op je loonstrook staat, geen idee hoe hier tegenaan wordt gekeken aangezien je natuurlijk wel een groter (vast) contract hebt. Ik kwam de voorwaarden van ABN Amro tegen en bij ouderschapsverlof wordt gekeken naar het werkelijke inkomen, maar er kan een uitzondering worden gemaakt omdat het gaat om tijdelijke aard. Waarschijnlijk gaan andere banken er ook zo mee om.

Ik dacht eerst kun je niet gewoon een gedeelte verlof opnemen en als het een issue is qua hypotheek ipv verlof gewoon weer werken? Maar mogelijk werkt dat niet zo handig in jou baan ivm klassentoewijzingen.

Bij ons kun je het betaalde en onbetaalde ouderschapsverlof los van elkaar opnemen (ook onderwijs), zolang het kind nog geen 8 is. Het is geloof ik 3 maanden fulltime, half jaar 50% van je aanstelling of een jaar 25%. Meeste collega's doen eerst betaald en daarna eventueel nog een periode onbetaald verlof (1 dag per week). Deze opties bespreek je met je leidinggevende / P&O. Hoe zit dat bij jou?

Telt het inkomen dat je genereert via je eigen bedrijf inmiddels ook mee, of is dat te verwaarlozen? Anders zou je dat als kleine compensatie hebben.

Daarnaast zal het ook een rol spelen wie de hoofdverdiener in jullie huishouden is. Volgens mij wordt een tweede salaris nooit voor 100% meegenomen dus als je man een aardig salaris heeft kan het zijn dat jou iets lagere salaris niet gigantisch effect heeft. Misschien eens wat bedragen invullen in een online hypotheekprogramma?
08/2018
05/2021
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Mei 2017 09:00

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Geen antwoord op je vraag maar wat leuk dat jullie toch besloten hebben te gaan verhuizen! Dat wilde je al langer toch, maar je man niet? Of verwar ik je nou met iemand anders?

♥♥
<<

Pitty

Bericht 01 Mei 2017 09:56

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Je moet ook een werkgeversverklaring inleveren bij de hypotheekverstrekker, daarin staat ook je jaarinkomen. Wellicht kun je ook contact opnemen met hrm?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Mei 2017 22:56

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

Klopt Elliot! Het is nog wel even toekomstmuziek maar het ziet er naar uit dat t wel gaat gebeuren.

Ik heb ondertussen een mail terug van de salarisadministratie. Zij zeggen dat het geen invloed op de hypotheek heeft!

Me, halverwege ineens toch terugkomen is inderdaad lastig ;)
<<

Anoniem239

Bericht 05 Mei 2017 10:46

Re: Ouderschapsverlof en nieuwe hypotheek

2 jaar geleden werkte ik 32 uur. Mijn contract was 40 uur en ik nam 8 uur ouderschapsverlof op. Bij de werkgeversverklaring hadden ze 40 uur ingevuld. Wij hebben dit toen wel aangegeven omdat in een later traject we ook salarisstroken moesten tonen en daar staat natuurlijk wel een inhouding op.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers