Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Selfies in Auschwitz

<<

Anoniem280

Bericht 04 Mei 2017 08:56

Re: Selfies in Auschwitz

Het eerste wat ik dacht toen ik het topic titel las, dat doe je toch niet? Dat is toch ongepast?

Ik heb de foto's bekeken en vind het idd ongepast.
Sowie krijg ik er een raar beeld/gevoel bij.
In je hoofd weet je dat er nare dingen gebeurt zijn. Lijken die overal gelegen hebben.
Ik kan dan niet vrolijk selfies gaan staan maken.

Drinken vind ik een ander verhaal, zeker als het warm weer is. Wat minoessepoes al zei, je staat er dan wel anders naar te kijken. De slachtoffers hadden niks.
Maar waar trek je de grens met warm weer?
De 1 vind tot 24 graden prima, de ander vind 25 al bloedheet en weer een ander vind dat het bij 30+ pas heet is.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Mei 2017 09:07

Re: Selfies in Auschwitz

Ik vind gewoon water drinken of wat drinken prima, maar maak er geen halve picknick van.
<<

Anoniem244

Bericht 04 Mei 2017 12:28

Re: Selfies in Auschwitz

Vind dat project yolocaust van shahak Shapira ook zo indrukwekkend.

http://m.metronieuws.nl/nieuws/extra/20 ... -de-lijken
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6228

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Mei 2017 12:34

Re: Selfies in Auschwitz

Radler schreef:Vind dat project yolocaust van shahak Shapira ook zo indrukwekkend.

http://m.metronieuws.nl/nieuws/extra/20 ... -de-lijken


Zo zeg, inderdaad.

Selfies maken vind ik respectloos, 'gewone' foto's daar niet: dat kan juist de sfeer die daar hangt/hing heel goed vastleggen. En zoals Cotton al zegt: water drinken prima, geen picknick.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Geel

Bericht 04 Mei 2017 12:36

Re: Selfies in Auschwitz

Ik zou het aanpakken op de manier als in een kerk in het buitenland. Mensen gaan daar redelijk bedekt naar binnen, zijn stil(ler), maken niet te veel lol/selfies/weet ik het, terwijl ze heus wel een slokje water drinken of af en toe een foto maken van iets moois of indrukwekkends dat ze zien. Iedereen weet ongeveer hoe je je in een kerk hoort te gedragen. Wat mij betreft mogen bezoekers van Auschwitz daar best in 'opgevoed' worden, door bijvoorbeeld huisregels op te hangen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 04 Mei 2017 12:59

Re: Selfies in Auschwitz

Wat Geel zegt is precies hoe ik er over denk. Eten en drinken moet kunnen vind, je bent daar tenslotte heel lang. Foto's maken vind ik op zich ook geen probleem. Maar doe het gewoon een beetje rustig en subtiel allemaal.
Toen ik er was heb ik ook gewoon gegeten en gedronken, en ook wel foto's gemaakt. Maar ik voelde zelf niet de behoefte om daar zelf op te staan, vond ik echt niet passend en ook niet nodig.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Mei 2017 13:15

Re: Selfies in Auschwitz

Pitty schreef:Ik vind wel dat de makers van deze ongepaste selfies voor de rechter mogen verschijnen.


Om wat te doen? Zolang er geen wet is die het maken van selfies verbiedt, lijkt me dat een nutteloze exercitie.
<<

Anoniem282

Bericht 04 Mei 2017 13:30

Re: Selfies in Auschwitz

Caulfield schreef:
Pitty schreef:Ik vind wel dat de makers van deze ongepaste selfies voor de rechter mogen verschijnen.


Om wat te doen? Zolang er geen wet is die het maken van selfies verbiedt, lijkt me dat een nutteloze exercitie.


Huh? Wat een gekke opmerking. Precies wat Caulfield zegt. Een rechter kan hier niets mee en ik snap ook niet goed waarop je je uitspraak baseert. Een rechter is er niet om standjes te geven, he. :)
<<

Anoniem278

Bericht 04 Mei 2017 13:55

Re: Selfies in Auschwitz

Geel schreef:Ik zou het aanpakken op de manier als in een kerk in het buitenland. Mensen gaan daar redelijk bedekt naar binnen, zijn stil(ler), maken niet te veel lol/selfies/weet ik het, terwijl ze heus wel een slokje water drinken of af en toe een foto maken van iets moois of indrukwekkends dat ze zien. Iedereen weet ongeveer hoe je je in een kerk hoort te gedragen. Wat mij betreft mogen bezoekers van Auschwitz daar best in 'opgevoed' worden, door bijvoorbeeld huisregels op te hangen.


Dit was wat ik gisteren bedoelde.

Want die selfies uit de OP vind ik echt walgelijk.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Mei 2017 15:20

Re: Selfies in Auschwitz

Guattari schreef:
Caulfield schreef:
Pitty schreef:Ik vind wel dat de makers van deze ongepaste selfies voor de rechter mogen verschijnen.


Om wat te doen? Zolang er geen wet is die het maken van selfies verbiedt, lijkt me dat een nutteloze exercitie.


Huh? Wat een gekke opmerking. Precies wat Caulfield zegt. Een rechter kan hier niets mee en ik snap ook niet goed waarop je je uitspraak baseert. Een rechter is er niet om standjes te geven, he. :)

Ik denk dat ze gewoon bedoeld dat het van haar strafbaar mag worden.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 04 Mei 2017 15:46

Re: Selfies in Auschwitz

Geel schreef:Ik zou het aanpakken op de manier als in een kerk in het buitenland. Mensen gaan daar redelijk bedekt naar binnen, zijn stil(ler), maken niet te veel lol/selfies/weet ik het, terwijl ze heus wel een slokje water drinken of af en toe een foto maken van iets moois of indrukwekkends dat ze zien. Iedereen weet ongeveer hoe je je in een kerk hoort te gedragen. Wat mij betreft mogen bezoekers van Auschwitz daar best in 'opgevoed' worden, door bijvoorbeeld huisregels op te hangen.


Mee eens... en heel eerlijk snap ik niet dat dat nodig is, huisregels op plekken als deze.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 04 Mei 2017 16:51

Re: Selfies in Auschwitz

Ik vind het ook ongepast.

Ik wil ze aan raden om met een militair /oud militair die ook in een oorlogsgebied is geweest zoiets te bezoeken en goed op te letten hoe deze man/vrouw zich gedraagt.
Soms voel je gewoon hun pijn of angst.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem282

Bericht 04 Mei 2017 19:42

Re: Selfies in Auschwitz

Cotton schreef:
Guattari schreef:
Caulfield schreef:
Om wat te doen? Zolang er geen wet is die het maken van selfies verbiedt, lijkt me dat een nutteloze exercitie.


Huh? Wat een gekke opmerking. Precies wat Caulfield zegt. Een rechter kan hier niets mee en ik snap ook niet goed waarop je je uitspraak baseert. Een rechter is er niet om standjes te geven, he. :)

Ik denk dat ze gewoon bedoeld dat het van haar strafbaar mag worden.


Ah, zo. Dan snap ik het beter, ook al ben ik het er niet mee eens. Het lijkt me bizar dat je zelf niet kunt bedenken dat je op zo'n plek een selfie maken als blij ei, als vrij ongepast beschouwd kan worden.
<<

Anoniem275

Bericht 04 Mei 2017 20:10

Re: Selfies in Auschwitz

Even wat anders, maar ik zat net de dodenherdenking op de Dam te kijken en daar zat ook een meisje (op de rug van d'r vader geloof ik) tijdens de 2 minuten stilte te filmen met haar telefoon of zo.. Daar had ik als ouder echt wel wat van gezegd!
Echt, waarom doe je dat?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 04 Mei 2017 20:55

Re: Selfies in Auschwitz

bubble schreef:Even wat anders, maar ik zat net de dodenherdenking op de Dam te kijken en daar zat ook een meisje (op de rug van d'r vader geloof ik) tijdens de 2 minuten stilte te filmen met haar telefoon of zo.. Daar had ik als ouder echt wel wat van gezegd!
Echt, waarom doe je dat?


Er waren best veel mensen aan het filmen/foto's maken, ook tijdens de stilte helaas. En van tevoren en tijdens de kranslegging stond er naast me een homokoppel van denk begin 40, die eerst gingen voordringen (echt kom gewoon eerder, jezelf naar voren wurmen bij een festival is al aso maar hier helemaal) en daarna uitgebreid pruilend selfies nemen. Toen hoorde je wel verbazing. Ik heb zelf helemaal geen foto's genomen.

Was er voor het eerst bij. Erg indrukwekkend. Moest stilletjes huilen bij die krans voor babies die de oorlogswinter niet hebben overleefd. Ik had gewoon nog een tante gehad anders. Toen keken er paar mensen raar en paar mensen lief naar mijn gesnuf haha.

Auschwitz heb ik wel foto's genomen, geen selfies en ook geen foto's van mezelf. Ik vond dat ook heel raar, mensen die op de foto gingen in Auschwitz of even poseren in de poort of bij zo'n bord of gaskamer ofzo. Waarom? Zelf vergeet je echt niet meer dat je er was. Aan anderen kun je foto's laten zien waar je niet zelf op stond. Die kun je ook zelf nog eens terugkijken. Ik weet niet, Ik vond het heel vreemd. Iets drinken daar op het terrein vond ik inderdaad ook wel prettig, Ik was er in augustus met dik 40 graden. Werd inderdaad ook benadrukt door de gids van moet je nagaan hoe het was voor de gevangenen onder deze omstandigheden of in de winter etc.
<<

Anoniem243

Bericht 04 Mei 2017 21:15

Re: Selfies in Auschwitz

Dat filmende meisje bij de dodenherdenking viel me ook meteen op ja, dat had ik als ouder niet toegelaten en zelf ook nooit gedaan, in ieder geval niet in de twee minuten stilte.

Wat betreft Auwschwitz eens met Geel. Die selfies vind ik echt heel onbeschoft, maar 'gewoon' foto's maken en wat eten en drinken vind ik wel kunnen.

Ik had eerder als eens het project 'Yococaust' wat hier genoemd werd gezien, en in de reacties daarop werd ook iets gezegd over een kunstwerk dat daar zou staan en juist uitnodigde tot spelen en vrolijke foto's maken (dat zou dan dus ook de bedoeling van de kunstenaar geweest zijn) om zo de tegenstrijdigheid maar ook het vieren van het leven te laten zien. In dat geval vind ik het niet gek dat er dus mensen yoga zitten te doen, een ijsje eten,of 'spring in de lucht-foto's' maken.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 04 Mei 2017 21:24

Re: Selfies in Auschwitz

Maar waarom is een selfie erger dan een foto van jezelf laten maken/foto van een ander maken?

Ik vind dat allebei een beetje gek. Ik vind een foto van jezelf/je gezin/kinderen in Auschwitz ook raar en niet nodig. Dat is toch geen vrolijke vakantie herinnering om thuis te laten zien of uit te printen voor in een album of boven de bank? Waarom dan maken?
<<

Anoniem243

Bericht 04 Mei 2017 21:30

Re: Selfies in Auschwitz

Doel je op mij? Ik bedoelde met 'gewoon' foto's ook foto's van de omgeving, niet van personen inderdaad.
<<

Anoniem210

Bericht 05 Mei 2017 19:05

Re: Selfies in Auschwitz

Femm schreef:
Geel schreef:Ik zou het aanpakken op de manier als in een kerk in het buitenland. Mensen gaan daar redelijk bedekt naar binnen, zijn stil(ler), maken niet te veel lol/selfies/weet ik het, terwijl ze heus wel een slokje water drinken of af en toe een foto maken van iets moois of indrukwekkends dat ze zien. Iedereen weet ongeveer hoe je je in een kerk hoort te gedragen. Wat mij betreft mogen bezoekers van Auschwitz daar best in 'opgevoed' worden, door bijvoorbeeld huisregels op te hangen.


Mee eens... en heel eerlijk snap ik niet dat dat nodig is, huisregels op plekken als deze.


Ook helemaal mee eens.
<<

Anoniem273

Bericht 05 Mei 2017 20:29

Re: Selfies in Auschwitz

Ik ben zo iemand die bijv. in Parijs op een begraafplaats als Père Lachaise op een bankje mijn zelf meegebrachte lunch opeet. Ik vind dat totaal niet respectloos eigenlijk. Ik zit dan gewoon rustig en eet lunch.
Ik kom sinds ik een klein meisje ben bijna wekelijks op een begraafplaats, ik heb er uren rond gewandeld en zat heel vaak bij mijn vaders graf. Dan at en dronk ik daar ook gewoon en toen ik echt heel klein was had ik ook speelgoed bij me. Ik vind begraafplaatsen gewoon heel interessant en rustgevend en kan er uren op een bankje zitten of rondwandelen.

Van die blije selfies maken, bovenop de stenen kruipend op begraafplaatsen, in kerken of bijv. Auschwitz vind ik niet respectvol en verbaast mij ook wel dat mensen dat doen. Verder wat dat betreft eens met Geel.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers