Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #10

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 01 Mei 2017 09:25

Re: Wat eten we vanavond? #10

Wij eten vanavond pannenkoeken (of zoals T. ze noemt 'kakkekoeke')
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Mei 2017 10:56

Re: Wat eten we vanavond? #10

Haha kakkekoeke klinkt niet zo heel lekker, maar pannenkoeken wel! :D

♥♥
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 01 Mei 2017 16:01

Re: Wat eten we vanavond? #10

Haha, leuk Snirp. Hier vanavond vooraf soep van de asperges die gisteren zijn overgebleven. Daarna een bordje lasagne.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Mei 2017 16:13

Re: Wat eten we vanavond? #10

Wij gaan Syrisch bestellen. Volgens mij een soort shoarma, dit is normaliter niet zo mijn ding, maar dit is dan zonder emmer knoflooksaus en patat, maar met citroen en peterselie en flatbread.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Mei 2017 17:01

Re: Wat eten we vanavond? #10

Ik maak een salade met spinazie, kikkererwten, rode biet, chorizo en geitenkaas.
#teammaple🍁
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Mei 2017 17:29

Re: Wat eten we vanavond? #10

Klinkt lekker Caulfield!
Wij hadden spaghetti met een vegetarische tomatensaus met champignons, ui en paprika. Erbij had ik olijven, gerapste kaas en knoflookbrood.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Mei 2017 18:40

Re: Wat eten we vanavond? #10

Was ook echt prima! Ik had lamsvlees met souman bread en een salade van witte kool. Dit zaakje is opgezet door Syrische vluchtelingen, echt een goed initiatief en lekker eten dus.
Jouw spaghetti klinkt ook goed! Ik <3 knoflookbrood.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 01 Mei 2017 20:50

Re: Wat eten we vanavond? #10

Klinkt goed caulfield!

Wij aten kabeljauw met aardappelmousselineen geroosterde bospeen. Vanmiddag mijn kruidentuintje geplant. Dus meteen lekker gekookt met verse kruiden. De vis gebakken met thijm, rozemarijn en oregano. En door de mousseline had ik platte peterselie en bieslook gedaan, en bij de worteltjes oregano en tijm.
<<

Anoniem253

Bericht 02 Mei 2017 08:44

Re: Wat eten we vanavond? #10

Ik ben alleen vanavond dus bak denk ik een eitje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2017 17:11

Re: Wat eten we vanavond? #10

Dat klinkt lekker zeg Kreeft!

Ik heb al kippenpoten in de marinade liggen. Of nou ja, een restje tapenade dient als soort vulling/marinade. Samen met spruitjes en prei (even roerbakken) en pijnboompitten en parmezaanse kaas.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Mei 2017 17:21

Re: Wat eten we vanavond? #10

Mijn man staat nu in de keuken: pittige sperziebonen, rijst, satésaus en Javaanse schijf.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Mei 2017 18:39

Re: Wat eten we vanavond? #10

Ik eet zometeen een restje spaghetti met rode peper en knoflook en daarbij heb ik wat gegrilde aubergine, rucola en parmezaan.
<<

Anoniem195

Bericht 02 Mei 2017 18:52

Re: Wat eten we vanavond? #10

Wij eten spaghetti met een ui, bosui, knoflook, ontbijtspek, champignons, zout, peper, peterselie, parmezaanse kaas, olijfolie en een scheutje slagroom.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Mei 2017 14:40

Re: Wat eten we vanavond? #10

M'n zus en zwager komen eten en ik maak mijn Aziatische salade met garnalen. En daarbij een umami bommetjes noodlesoepje met spek, shii take en runderbouillon.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 03 Mei 2017 15:10

Re: Wat eten we vanavond? #10

Kom maar door met die recepten Marin!

Ik heb nog pompoen en ricotta en lasagne dus ik denk dat ik een pompoenlasagne maak. ;)
<<

Anoniem313

Bericht 03 Mei 2017 15:47

Re: Wat eten we vanavond? #10

Idd Marin, daar wil ik ook het recept wel van!

Hier gebeurt niets bijzonders, voor de jongens is er nog een restje pasta, en omdat ik toch ga sporten, eet ik alleen even een omeletje ofzo.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 03 Mei 2017 15:55

Re: Wat eten we vanavond? #10

Bloemkool, gekookte aardappelen en een kip burger.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Mei 2017 16:00

Re: Wat eten we vanavond? #10

Ik heb toevallig laatst het recept van de salade naar m'n schoonzus gemaild. Even zoeken.

Nou heb ik niet echt één recept, meestal doe ik maar wat. Maar ik zal proberen het op te schrijven:

Ingredienten (voor 2 grote eters maar misschien met z'n viertjes ook wel te doen):

Zakje wortel julienne
1 komkommer
Radijsjes of zakje radijsmix rauwkost
1 a 2 bosuitjes
Andere groenten die evt lekker er in zijn: Taugé, alfafa of andere sprouts, waterkers, wasabi rucola (mits nog te krijgen).
Proteine of your choice: Garnalen, gebakken kipfilet, dungesneden biefstuk. Altijd lekker om even aan te bakken met wat Aziatische kruiden (gember, knoflook, citroengras, etc)
Evt een eitje er in als je zou willen.
Pinda's
Sesamzaadjes

Voor de dressing:
Sojasaus (zes el? Ik doe een vrij grote scheut)
Van die sushi gember in zo'n potje waar ook vocht bij zit (je gebruikt een paar stukjes gember in fijngehakte stukjes en een paar theelepeltjes van het vocht)
Palmsuiker/rietsuiker/honing
Vissaus
Twee limoenen (uitgeperst en evt wat rasp)
Chili pepertje
Sesamolie
Rijstazijn (evt)
Evt verse gember of uit potje

Komkommer halveren, evt zachte midden er uit halen met een theelepel en in halve maantjes snijden. Alle groenten bij elkaar doen in een slakom.
Rooster de pinda's samen met de sesamzaadjes in een pannetje. Daardoor gaan de sesamzaadjes lekker een beetje plakken aan de pinda's.
Mix alle dressing ingredienten bij elkaar in een bakje, goed schudden (deksel er op) en eventueel naar smaak aanpassen. Het moet fris zuur zout met lichte pit zijn.
Meng de proteine of your choice en de dressing en de pinda's met sesamzaadjes door de salade.


En de noodlesoep die ik zo ga maken heeft niet echt een recept maar ik ga eerst het ontbijtspek in stukken snijden (groot stuk spek), dat aanbakken. Knoflook, gember, pepertje en citroengras voor de smaak. Daar dan bleekselderij bij en een uitje. Afblussen met vissaus, sojasaus en ik denk beetje rijstazijn. Shii takes er bij. Runderfond en bouillonblokjes er bij. Denk dat ik zowel runderbouillon als paddenstoelenbouillon gebruik voor de umami smaak. Udon noodles er bij voor het lekkere slurp effect en ik denk een (zacht voor de liefhebber) gekookt eitje er in en garneren met wat bosui.

Ik ga maar eens aan de slag..
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Mei 2017 16:27

Re: Wat eten we vanavond? #10

Lekker marin!

Ik ben een tajine aan het maken met kip, aubergine, abrikozen, paprika en ui. En ik maak er couscous bij met pijnboompitten en munt en koriander.
#teammaple🍁
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Mei 2017 16:39

Re: Wat eten we vanavond? #10

Wij eten zalm met spinazie en aardappeltjes.
2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Mei 2017 16:48

Re: Wat eten we vanavond? #10

Mijn man heeft vanmiddag al moussaka gemaakt. Zin in!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 04 Mei 2017 09:58

Re: Wat eten we vanavond? #10

Noedels met pittige broccoli en cashewnoten. En misschien nog een eitje erbij.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Mei 2017 10:43

Re: Wat eten we vanavond? #10

Ik ga vnv naar m'n favoriete Japanse restaurantje met m'n man.
#teammaple🍁
<<

anoniem203

Bericht 04 Mei 2017 10:47

Re: Wat eten we vanavond? #10

Mijn jongste en ik zijn niet lekker en mijn oudste begint nu denk ik ook. Ik maak het mezelf makkelijk en maak zo een pan tomatensoep en daarbij eten we wat stokbrood.
<<

Anoniem195

Bericht 04 Mei 2017 11:37

Re: Wat eten we vanavond? #10

Wij hadden gister chinees gehaald en nog een restje over, dus dat eten we vanavond.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers