Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Extreem bezuinigen

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Mei 2017 13:43

Extreem bezuinigen

Ik zag dit voorbij komen op Facebook: https://www.fabmama.nl/ouders/ouders-ma ... leen-water

Een interview met drie moeders die extreem bezuinigen. Op zich ben ik van mening dat iedereen vooral moet doen waar hij zich goed bij voelt, maar je kind in een (veel) te kleine jas laten lopen omdat je te gierig bent om een nieuwe te kopen, of mensen laten denken dat je het niet breed hebt zodat zij voor jou gaan betalen? Ik kan er met m'n hoofd niet bij. Hoe durf je? En het dan ook nog voor jezelf goed praten: "Last van haar geweten, krijgt Jessica daar niet echt van. "Vooral omdat het die mensen ook een goed gevoel geeft. Ik laat ze in de waan."" Dit is toch te gênant voor woorden.
Laatst gewijzigd door Elliot op 03 Mei 2017 14:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Mei 2017 13:56

Re: Extreem bezuinigen

Hahahaha! Wat een gekkies. Tuurlijk mag iedereen zelf bepalen hoe die zijn geld uitgeeft, maar profiteren van anderen omdat je zelf te zuinig bent vind ik gewoon misbruik maken van. Je kind alleen brood laten eten zonder beleg vind ik ook een stap te ver gaan en al helemaal als je je kind in een te kleine jas laat lopen!
<<

Anoniem282

Bericht 03 Mei 2017 13:57

Re: Extreem bezuinigen

Precies de voorbeelden die je schetst, vind ik ook heel naar. Wat schaamteloos om anderen voor je te laten betalen, terwijl je zelf gewoon te zuinig bent om geld uit te geven en dan ook die anderen in de waan laat dat je het zelf niet kunt betalen. En van dat kind in te kleine kleding; dan verwaarloos je je kind toch op een bepaalde manier? Ik weet niet hoe ik dat anders moet opvatten en vind het verre van verantwoord om op die manier je kind de dupe te laten worden.
<<

Anoniem193

Bericht 03 Mei 2017 14:13

Re: Extreem bezuinigen

Toevallig kwam bij mij op FB dit artikel voorbij.

https://vrouw.nl/artikel/opgebiecht/436 ... cebookpage


Ik vind het echt bizar hoe sommigen mensen kunnen denken en doen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Mei 2017 14:22

Re: Extreem bezuinigen

Ik vond het ook wel sneu om te lezen dat één moeder haar kinderen als kerstcadeau een lege doos had gegeven. Tuurlijk, een kerstcadeau is een luxe en je kind wordt er niks minder van als het geen cadeau krijgt, maar een lege doos vind ik gewoon sneu. Dan denken ze een cadeau te krijgen, is het een doos. En dan nog zeggen dat ze er heel blij mee waren en er wekenlang mee gespeeld hebben. Ja, ik heb ook wel eens met een doos gespeeld en het is vast heel goed voor de fantasie, maar jeetje. Geef dan helemaal geen cadeau.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Mei 2017 14:31

Re: Extreem bezuinigen

Ja precies. een doos. Je geeft een kind een lege doos. Hartstikke goed dat je ze minimalistisch wil opvoeden maar dit is wel heel erg sneu. Je maakt een kind dan echt blij met letterlijk een lege doos.
<<

ChiQ

Bericht 03 Mei 2017 14:52

Re: Extreem bezuinigen

Ronduit onbeschoft,gehaaid en aso als je anderen laat geloven dat je t echt slecht hebt. Bad karma.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Mei 2017 14:52

Re: Extreem bezuinigen

Zit je dan, over 20 jaar met je dikke bankrekening maar geen vrienden meer.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Mei 2017 15:43

Re: Extreem bezuinigen

Belachelijk!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Mei 2017 16:40

Re: Extreem bezuinigen

Nou inderdaad, prima dat je wil consuminderen en minder geld wil uitgeven maar een jas met de mouwen tot aan de elleboog? Dat is gewoon zielig en dan ben je gewoon een vrek, je kan ook bij de kringloopwinkel voor een heel klein prijsje een jasje kopen, unisex kleertjes kopen zodat broer en zus dezelfde kleren aan kunnen ed. Ook allemaal niet mijn keus maar wel een stuk menselijker.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ik het gezellig zou vinden als dit je vrienden zijn en je daar op bezoek moet, in de kou met een glaasje water als je al iets te drinken krijgt. Denk dat de lol er ook snel vanaf is als alles van 1 kant moet komen en dat je zo weinig mensen om je heen over houdt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Mei 2017 18:10

Re: Extreem bezuinigen

Ik heb dit echt met verbazing zitten lezen. Wat een trieste lui zeg. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze vaak bezoek krijgen inderdaad. ;-)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Mei 2017 20:44

Re: Extreem bezuinigen

Bizar! Ik zou best wat zuiniger kunnen leven, maar dit is gewoon extreem. Precies wat Caro zegt, geld komt je niet opzoeken in het ziekenhuis of als je verdriet hebt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem249

Bericht 03 Mei 2017 20:53

Re: Extreem bezuinigen

Vind het ook maar vreemd dat ze in dat ene gezin alleen maar droog brood eten. Naast dat het niet echt lekker is, moeten kinderen toch juist heel veel vitaminen etc binnen krijgen. En dan 750 euro per maand overhouden...
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Mei 2017 20:55

Re: Extreem bezuinigen

Ik vind het een vorm van verwaarlozing en mishandeling. Ik denk dat je kinderen hierdoor hebberig worden of later materialistisch als ze eigen geld verdienen. Jeugdtraumaatje opgelopen enzo.
Op Facebook zag ik reacties dat die mensen beter helemaal geen kinderen hadden moeten krijgen. Ben ik het best wel mee eens. Kinderen kosten nou eenmaal geld en je wilt je kinderen toch gelukkig zien? Althans ik wel. Het lijkt me sterk dat zulke kinderen gelukkig zijn, ze zien toch dat andere kinderen er mooier uitzien en normaal eten enz en ook speelgoed hebben.
En ja, ik geef (veel te veel) geld uit aan mijn kinderen en vind het heel moeilijk om te bezuinigen en ze hebben overvolle kasten met kleding en bizar veel speelgoed, maar om ze nou droog brood te laten eten en in te kleine kleding laten rondlopen vind ik ronduit triest. Vraag me af of ze zelf ook te kleine schoenen aan hebben en droog brood eten.
En dan te bedenken dat er mensen zijn die ongewenst kinderloos zijn en die kinderen wel alles willen geven. Want ik vind het liefdeloos overkomen. Ongezellig is het sowieso maar bovenal liefdeloos.
04-2014
10-2015
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Mei 2017 21:07

Re: Extreem bezuinigen

OMG, wat erg dit. Ik kan me hier echt helemaal niks bij voorstellen en zou ook niet blij zijn als ik zo'n vriendin zou hebben. Doe even normaal.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem282

Bericht 03 Mei 2017 21:17

Re: Extreem bezuinigen

Claire**** schreef:Vind het ook maar vreemd dat ze in dat ene gezin alleen maar droog brood eten. Naast dat het niet echt lekker is, moeten kinderen toch juist heel veel vitaminen etc binnen krijgen. En dan 750 euro per maand overhouden...


Wat ik niet eens bijzonder veel vind als je al zo sober leeft op alle gebieden.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Mei 2017 22:14

Re: Extreem bezuinigen

Wat een bizarre ideeën houden die mensen er op na. Het lijkt me voor die kinderen enorm beschamend als ze beginnen te beseffen hoe hun moeders (in dit geval) met geld omgaan. Je kunt ook consuminderen en bezuinigen zonder enorm door te slaan.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mei 2017 22:16

Re: Extreem bezuinigen

Waar doe je het voor? Een kist met gouden knoppen? Echt verschrikkelijk zo te moeten leven. Je geeft je kind toch ook geen voorbeeld zo.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mei 2017 22:17

Re: Extreem bezuinigen

Ik ben het wel eens met Fauve eigenlijk. Verwaarlozing.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 04 Mei 2017 06:17

Re: Extreem bezuinigen

Ik zag het een paar dagen geleden ook voorbij komen en heb het met verbazing gelezen.
Brood zonder beleg?! En dat noemt ze dan zoals het hoort.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 04 Mei 2017 09:00

Re: Extreem bezuinigen

Pfff dit is echt te zot voor woorden. Wat Taeda ook al zegt, wij zouden best zuiniger kunnen doen, maar dit is echt extreem. Dingen als een passende winterjas en broodbeleg zijn toch geen luxe producten?
december 2016
juli 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 04 Mei 2017 09:10

Re: Extreem bezuinigen

De voorbeelden zijn zeer extreem en vind ik ook weinig meer te maken hebben met besparen.
Ik ben ook aardig zuinig, maar zal het nooit in mijn hoofd halen om de kinderen geen cadeautje te geven met een verjaardag of sint/kerst. Als mijn kinderen een winterjas nodig hebben, zoek ik op marktplaats een leuke uit. Maar ze hoeven niet in vieze, kapotte of te kleine kleren te lopen. (Trouwens, voor buitenspelen heb ik wel wat oude kleren liggen, maar dan ziet niemand ze en kunnen ze gewoon in de plassen springen enzo)
<<

Anoniem336

Bericht 04 Mei 2017 09:13

Re: Extreem bezuinigen

Ik vind dit inderdaad erg extreem gedrag, en vraag mij af wat nu eigenlijk hun doel is cq doelen zijn. Puur geld besparen, of is het een verslaving, een soort wedstrijd?

Maar, er is ook een andere kant. Als ik soms door de winkel loop, en zie hoe makkelijk ouders hun kinderen 'rommeltjes' toestoppen, dan heb ik daar ook mijn vraagtekens bij. Want wat wil je jouw kind dan meegeven?
Een plastic opwinddier, dat in de auto vervolgens al afgebroken is bijvoorbeeld.

Wij kopen veel speelgoed en ook kleding voor de kinderen, tweedehands. Niet zozeer om het geld, want daar hoeven we het helemaal niet om te laten, maar meer om principiële redenen. Gisteren voor 2 Euro een zgan Lodger wrapper gescoord. Nieuw 40 Euro oid? Waarom dan nieuw kopen?
Ik kom ook in winkels als de Action e.d., maar ik koop daar wel bewust hetgeen ik nodig heb. Maar eigenlijk zijn dit echt slechte winkels voor de maatschappij. Mensen gaan los met consumeren, omdat het "goedkoop is". Hebben hebben hebben.

Maar goed, die zienswijze is natuurlijk anders dan omschreven in dit artikel. Dat is m.i. echt doorslaan en andere doelen voor ogen hebben. Kindermishandeling wil ik het niet noemen. Dan zou het kind helemaal geen boterham krijgen, en überhaupt geen jas dragen. Beleg is in zekere zin wel een luxe product. We eten beleg op het brood, omdat het brood daardoor lekkerder smaakt. Het is niet dat een smeer chocopasta of hagelslag nu bijdraagt aan een betere gezondheid.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Mei 2017 11:19

Re: Extreem bezuinigen

Ik snap ook niet dat die kinderen echt niks op hun brood krijgen. Dat is inderdaad alles behalve gezond maar hoe zou een school daarmee omgaan? Als een kind met droog brood aankomt en continue te kleine kleren?
<<

Elle123

Bericht 04 Mei 2017 12:12

Re: Extreem bezuinigen

Wow wat erg dit! Inderdaad vooral die veel te kleine kleren en geen broodbeleg!
Mijn ouders moesten vroeger rondkomen van 1 salaris met 3 kinderen. Wij kregen kleding van C&A (En de Marca, die bestaat niet meer) en we kregen altijd zakken vol (merk)kleding van onze nichtjes. Daar waren we dan zo blij mee. We speelden ook graag met dozen hoor (en mijn lievelingsding was een soort wagentje wat mijn vader had gemaakt van een wijnkistje waar ik mijn autootjes in stopte), maar we kregen ook echt speelgoed. Met sinterklaas kregen wij zakken vol cadeaus en mijn ouders kochten vaak tweedehands dingen die mijn vader opknapte (fietsjes, tractor, skelter, dat soort dingen). Door op die manier wat te besparen konden wij 3x per jaar op vakantie en kwamen we niks tekort qua eten en hebben we alledrie gestudeerd en konden mijn ouders de huur betalen toen we op kamers gingen.

Dat vind ik dus een mooie manier van besparen, maar dit gaat echt te ver. Ik vind het ook echt zielig. Denk eens na hoe andere kinderen naar jouw kind kijken als die op school verschijnt met een jasje waarvan de mouwen tot zijn ellebogen komen.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers