Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer voel jij je echt moeder?

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Mei 2017 12:18

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Als ik thuiskom na een lange werkdag en T naar mij toe komt kruipen en zijn armpjes uitstrekt :love:
2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 03 Mei 2017 12:38

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Als mensen op straat of in de supermarkt een complimentje maken of iets zeggen over dat ze 'mijn goede hulp (zoontje) wel willen lenen'. Dan ben ik zo trots en bewust dat het mijn kinderen zijn. Ik bedank dan ook altijd netjes en als ze hem/haar willen lenen dan zeg ik altijd dat ik ze echt niet kan missen.
<<

Anoniem321

Bericht 03 Mei 2017 13:00

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Ik voel mij echt moeder als B. dolenthousiast naar mij toe komt waggelen wanneer ik thuis kom!
Maar ook als er geen land mee te bezeilen is en ik er mijn handen vol aan heb. Ook dan voel ik mij echt een moeder haha!

Veel plezier met jullie weekend weg Marin!
<<

Anoniem243

Bericht 03 Mei 2017 13:14

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

De eerste keer dat ik echt zo'n momentje had was toen er een brief op de mat viel met 'aan de ouders/verzorgers van J. Achternaam'. Verder herken ik heel veel van bovengenoemde.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Mei 2017 13:17

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Dank je wel Olifant!

Echt lief al die blije kindjes die hun mama willen.

Ja Sookie, dat had ik ook inderdaad!

SoGood, wat heerlijk, lunchen met je dochter.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 03 Mei 2017 13:56

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

HG, wat jij zegt herken ik wel, daarom 'begreep' ik de vraag in eerste instantie ook niet. Soms voelt het heel bevreemdend dat ík moeder ben. Zeker na een lange dag werken, dan kom ik thuis, zie ik mijn kind en dan schiet het ineens door m'n hoofd: huh, what? Dit is mijn kind? Heel apart.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Mei 2017 14:04

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Maar dan heb je toch juist misschien inderdaad af en toe een momentje dat het je aanvliegt, juist omdat je niet de hele dag dat denkt. Heb ik ook wel hoor, hoewel 't bij mij allemaal nog erg nieuw is, dus ben er wel iets bewuster mee bezig denk ik.

Ik vind het heel leuk om al die momentjes van iedereeen te lezen!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 03 Mei 2017 14:10

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Geel schreef:HG, wat jij zegt herken ik wel, daarom 'begreep' ik de vraag in eerste instantie ook niet. Soms voelt het heel bevreemdend dat ík moeder ben. Zeker na een lange dag werken, dan kom ik thuis, zie ik mijn kind en dan schiet het ineens door m'n hoofd: huh, what? Dit is mijn kind? Heel apart.


Ja dat heb ik dus ook. Alsof het echte besef er nog niet is, pas als ik word aangesproken als moeder. En dan nog denk ik 'ja maar ik ben gewoon Holly'. Met drie kinderen :smile:
<<

Anoniem239

Bericht 03 Mei 2017 14:26

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Wat leuk om te lezen van iedereen!

Ik ben sinds de geboorte van onze oudste zoon een stuk emotioneler geworden. Nieuwsberichten met daarin leed wat kinderen overkomt dat betrek ik heel erg om onze eigen situatie en kan dan bijna misselijk worden van de gedachte dat zoiets met mijn eigen kind zou gebeuren. Dan besef ik mij echt dat die twee kleine ventjes echt van mij/ons zijn en dat ik alleen het allerbeste voor ze wil.

En gister waren de kinderen weer met mij aan het mee eten (ze hadden daarvoor al warm gegeten). Met als resultaat dat ik zelf dus bijna niets had gegeten. Wat ik niet wist is dat mijn vriend foto's had gemaakt en bij het zien van die foto's voelde ik mij ook echt een moeder. Zo zittend met een bordje eten en dan om en om beide kinderen een hap geven.
<<

Anoniem245

Bericht 03 Mei 2017 14:29

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Wat Charles heeft, heb ik ook. Ik ben echt een leeuwin als het om mijn zoon gaat.

Verder vind ik het moeilijk, ik voel mij heel vaak moeder (ik BEN namelijk moeder) maar ben daarnaast ook mijzelf. Hoe weet ik dat ik zo denk/voel omdat ik moeder ben?

Ok, om het luchtig te houden, ik doe nog steeds mijn mond open en dicht als ik andere ouders hun kind zie voeren. Dat is denk ik wel iets wat ik anders niet gedaan zou hebben. Hoop ik.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 03 Mei 2017 15:07

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Het eerste dat in me opkomt is toen J naar school ging en ik door klasgenootjes aangesproken werd met "mama van J"
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Mei 2017 15:23

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Soms zijn er van die momenten van onvoorwaardelijke liefde van S voor mij. Als hij lekker in de ochtend tegen me aan kruipt, zich pijn doet en alleen door mij getroost wil worden, als hij samen met mijn man thuis komt en ik hem buiten al mama, mama hoor roepen, als hij boos op me is maar me een paar minuten later weer knuffelt.

Gewoon de momenten dat ik me realiseer dat hij heel veel lieve mensen om zich heen heeft maar dat ik zijn moeder ben waar hij zich toch het aller fijnst/ het veiligst bij voelt ( overigens geloof ik dat hij dat met mijn man hetzelfde heeft, dus meer dat wij zijn ouders zijn en op dit moment zijn centre of the universe).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem197

Bericht 03 Mei 2017 15:28

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Toen ik in de winkel met de winkelwagen aan het wiegen was terwijl mijn kinderen er niet bij waren.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Mei 2017 16:00

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Er zijn al hele herkenbare dingen genoemd, maar het moment dat ik me echt moeder voel is als ik snot verwijder zonder er vreselijk van te walgen. Pompoen had dat al eens gezegd, maar ik dacht echt snot is snot dus walgelijk en dat mag mijn man lekker voor zijn rekening nemen (niet geheel realistisch natuurlijk maar goed).
L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Mei 2017 16:01

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Wat een leuke verschillende dingen!
Let's discover the world together.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 03 Mei 2017 18:12

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Ik voel me al-tijd moeder. Geen grap. Ik sta altijd in de moedermodus, overdag regel en doe ik natuurlijk de hele dag moeder dingen zoals snot wegvegen, poepluiers verschonen, dokters- en ziekenhuisafspraken, playdates, en snachts ook elke nacht als er weer een wakker wordt, dan ben ik dus ook in de moeder modus. Ik sta al 5,5 jaar non stop aan - ook omdat er in al die tijd nog niet is doorgeslapen, ik fulltime thuis ben en we heel wat ziekenhuizen en instanties hebben afgelopen, dus zelfs als ik met vriendinnen zit te borrelen hoor ik nog huilende kinderen in m'n oren ;-)

Maar het moment dat ik écht merk dat ik moeder ben, is dat als ik zie dat mijn oudste dochter ergens heel veel moeite mee heeft en gaat huilen omdat ze het zo spannend vind zoals zwemles - dan huilt letterlijk mijn moederhart mee.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 03 Mei 2017 18:23

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Gisteren toen we zaten te eten naar de jongste niet wilde en zo moe was dat ik hem tijdens het eten en fles gaf en naar bed bracht. Toen dacht ik echt, ja we zijn ouders, gaat altijd rommelig tijdens het eten.

Ik voel me ook moeder als ik wat leuks doe met mijn kinderen. Dagje uit, naar de speeltuin, kinderboerderij oid.

Toen ik in de 4e klas zat van de middelbare school was er een meisje in mijn klas van 15, die een kindje kreeg. Ze kwam toen haar baby op school showen. Toen ik haar achter de kinderwagen zag lopen, vond ik dat zo'n raar idee dat zij moeder was. Ik kan me dat beeld ook nog zo goed voor me halen en die gedachten. Ik vond het iets heel bijzonders maar ook nog zo ver weg.
Maar zo'n gevoel heb ik nu wel soms zelf. Ik ben gewoon moeder nu.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 03 Mei 2017 20:50

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Één van de (vele) momenten waarop ik me echt moeder voel, is als ik met de kinderwagen door het dorp loop. Ik voelde me op het begin echt lopen! Nu is het al een stuk normaler, maar toch. Dan kan ik me ineens realiseren dat er een kind in de wagen ligt; van mij!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 03 Mei 2017 21:12

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Als ik weer eens naar het kdv of de go moet racen omdat ik ze op moet halen. Dan voel ik me ook heel volwassen haha.

En 's morgens als beide jongens wakker worden en gelijk zo lief zijn. M'n schatjes.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mei 2017 21:21

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Als ik mijn dochter aan het opvoeden (dingen uitleggen, maar ook corrigeren) ben in een openbare ruimte. Dan ben ik me er echt bewust van dat dat míjn taak is en dat ik daar de komende jaren nog mee bezig ben.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 03 Mei 2017 21:59

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Fiwen schreef:Het eerste dat in me opkomt is toen J naar school ging en ik door klasgenootjes aangesproken werd met "mama van J"

Ja, dit dacht ik net precies hetzelfde toen ik het topic opende! En nog steeds voelt het een beetje onwennig als kinderen mij "moeder/mama van N.". Dan denk ik: "Oh ja, ze bedoelen mij!" :laughcry:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 04 Mei 2017 08:24

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Ik voel mij meer ook mijzelf en niet als een moeder.
Maar als E. ligt te huilen en niet in slaap komt en ik hem pak en hij binnen twee minuten in slaap gevallen is tegen mij aan voel ik mij echt moeder.

Of als ze op het kdv vertellen hoe goed hij alles doet dan ben ik zo trots een denk ik dat is gewoon mijn mannetje.

Ook als hij ziek is kan ik erg ongerust zijn zo heeft hij een keer een soort van koortsstuip gehad, maar was wel bij kennis. We mochten gelijk naar de hap komen. Maar niets is gevonden. De ga ik wel bij hem op de kamer slapen om alles zo goed mogelijk te horen.
Hij is ook een keer gebeten in zijn hoofd op het kdv toen hij vier maanden was toen heb ik ook gehuild. Ze hadden mij eigenlijk gelijk moeten bellen toen en niet pas in de avond bij het ophalen het zeggen. De volgende ochtend ook gelijk naar de huisarts gegaan was echt een grote wond.


Toen hij de eerste keer naar het kdv ging heb ik zo hard gehuild zelfs daar al. Ik had nooit gedacht dat ik dat zou doen. Toen voelde ik mij ook echt moeder.
Gelukkig vind hij het hartstikke leuk daar en is hij helemaal opgefokt als hij merkt dat we bij het kdv gestopt zijn. Dan wilt hij zo snel mogelijk naar binnen en ik vind het nu ook wel fijn om gewoon lekker even te werken en niet heel de dag te moederen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem210

Bericht 04 Mei 2017 20:36

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

De eerste keer toen ik zonder dochter ging winkelen, een baby hoorde huilen en mijn borsten hier op reageerden. :laughcry:
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 04 Mei 2017 20:44

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Als ik ze savonds voor ik ga slapen nog even toe dek heb ik dat

Maar ook als ik met een jengelde dreumes en een stampvoetende kleuter in de supermarkt loop ;)
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 05 Mei 2017 11:06

Re: Wanneer voel jij je echt moeder?

Als ik savonds hun brood en fruit sta klaar te maken voor de volgende schooldag. Dan voel ik me vreselijk degelijk en moeder
november 2010-januari 2013-november 2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers