Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

<<

Anoniem250

Bericht 01 Mei 2017 10:09

Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Mijn bijna 10 maanden oude dochter maakt geen enkele aanstalten tot kruipen. Ze roteert en rolt en als je haar neerzet zit ze goed. Ik wil fietsen. Mijn andere kinderen kropen met pak hem beet 8 maanden en konden toen ook zelfstandig zitten. Een goede indicatie om een korte afstand te fietsen. Maar hoe zit dat met een baby die niet kruipt? Moet ik daar op wachten of gelden er dan andere regels. Het is nog steeds koud en de bakfiets is nog niet besteld. Dus ik hoop dat ze opeens het kruiplicht ziet net voordat het echt fietsweer wordt. Maar als ze dat niet doet, en die kans acht ik erg groot. Kan ik dan als ze bijvoorbeeld 12 maanden is en goed zit wel gaan fietsen?
<<

Anoniem193

Bericht 01 Mei 2017 10:15

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Volgens mij is de "regel" dat je echt pas mag fietsen als ze zelf gaan en kunnen blijven zitten.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Mei 2017 10:23

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Dat dacht ik al. Wat jammer. Ik had zoveel zin in een fietszomer. Ze doet echt helemaal niet haar best om te oefenen. Ze vindt het helemaal prima zo. Komt ook eigenlijk door d'r broer en zus, want zij geven haar alles aan wat ze wil hebben.
<<

Geel

Bericht 01 Mei 2017 10:56

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Er zijn wel oefeningen die je zelf met haar kunt doen geloof ik. Misschien even een fysio bellen of even googelen? Dan zou je met haar kunnen oefenen en stimuleren, zodat het een beetje sneller gaat.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Mei 2017 11:02

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Ik las op internet dat alles tot een jaar wel normaal is. Dus vind het een beetje overdreven om naar een fysio te gaan omdat ik wil fietsen. En ik heb ook geen tijd om ook nog naar een fysio te gaan. Geduld is een schone zaak denk ik.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 01 Mei 2017 12:30

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Ik denk inderdaad toch nog even geduld hebben. Mijn kinderen waren ook niet enorm vroeg met gaan zitten, met een maand of 11 konden we beide keren gaan fietsen. En uiteindelijk dat bij de jongste niet eens gedaan omdat het toen winter was en het niet zo geweldig fietsweer was.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Mei 2017 12:52

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Dank Hippie. Een maand of 11 vind ik prima. Dat is over een maand. Ik wacht het af. Er staat me nog jaren fietsplezier te wachten. Ik had gehoopt dat een kind van een maand of 11 die al vanaf 7 maanden zit toch mee kon op de fiets. Maar ik wil geen risico's nemen, dus ik doe het niet. En ze gaat natuurlijk pas kruipen en zelf zitten als ze er zelf aan toe is.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Mei 2017 13:21

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Mijn baby zit ook pas net een week. 3 weken daarvoor begon hij met staan en nu loopt hij langs de tafel en gaat hij zelf zitten. Ook kruipt hij steeds meer ipv tijgeren.
Het kan ineens snel gaan
2016
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Mei 2017 13:25

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Mijn nichtje is dan weer het andere uiterste. Zij is van november 2015 en ze begint nu pas een beetje te staan. Kruipen doet ze nog steeds niet, ze gaat overal heen op haar kont. Dus ze kan wel zitten, maar kruipen? Vindt ze gewoon niet zo nodig. Ze krijgt wel fysio, want ze heeft ook enorme flexibele beentjes, en ik geloof dat ze nét een beetje nu begint te staan.

Dus hou hoop! Misschien kan je je richten op een fiets na-zomer ;-).
<<

Anoniem250

Bericht 01 Mei 2017 13:30

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Ha, dat is wel erg laat. Dan wacht ik op volgend jaar lente. Ik heb als ze één wordt een afspraak bij de orthopeed. Dan krijgt ze een check-up, omdat ze een spreidbroekje heeft gehad. Als ze dan nog niks doet, behalve rollen en roteren, dan vraag ik daar wel even of fysio nodig is.

Maar mijn arme meisje is nu harstikke ziek. Ligt met 40c koorts in bed en dan zit ik te miepen over dat ze niet kruipt. Wat maakt mij het uit. Als ze maar weer snel beter wordt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Mei 2017 13:32

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

T is pas echt een beetje gaan kruipen toen hij ook al kon staan en ging stappen. Haha :) Dus ik zou me focussen op het gaan zitten. Wat onhandig joh!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Mei 2017 13:39

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Wat rot dat ze zo ziek is! Beterschap!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Mei 2017 13:40

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Ah, sneu dat ze ziek is HG!
En ik had me ook al verheugd op fietsen deze zomer, maar dat kan dus nog tegen vallen als ik het hier lees. Gelukkig vind ik wandelen ook leuk :)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 01 Mei 2017 13:51

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Mijn zoon doet hetzelfde als jou dochter. Alleen kan hij nog niet zitten als je hem neerzet dan valt hij gewoon om.

Als het speeltje te ver weg ligt is het roterend op de buik er proberen te komen als dat niet lukt dan gaat hij zich helemaal strekken. Lukt dat ook niet duim in de mond en gewoon lekker rustig gaan liggen.
Het interesseert hem dus ook helemaal niets.
Ik verwacht ook dat het nog even gaat duren.

Wij hoopte eigenlijk dat hij nu ook al ongeveer zou gaan zitten. Want dan kan mijn vriend hem van het kdv ophalen met de fiets.
Laatst gewijzigd door Raven op 01 Mei 2017 15:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem250

Bericht 01 Mei 2017 14:07

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Raven heel herkenbaar. Fietsen met je baby laat zich kennelijk niet plannen. Ik wist trouwens niet dat kinderen zich optrekken tot staan en zitten en kruipen tegelijkertijd gingen doen. Ik dacht dat het begon met kruipen en dan zelfstandig zitten en dan optrekken tot staan. Die andere twee van mij deden dat netjes volgens het boekje.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Mei 2017 14:51

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Mijn jongste is 13 maanden en kan niet uit zichzelf van lig naar zit komen. Hij doet dat nooit iig. Hij kruipt ook niet maar verplaatst zich zittend, hupsend. Ik heb hem al wel een maand of 3 voorop de fiets. Hij zit superstevig en lang achter elkaar op de grond en dat vond ik voldoende overtuigend voor mezelf. Maar het is niet wat geadviseerd wordt.
#teammaple🍁
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Mei 2017 15:20

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Ik ben ook met mijn dochter gaan fietsen toen ze 10,5 maand oud was. Ze was toen al wel aan het tijgeren maar kwam vanuit die positie nog niet zelf tot zit. Wel zat ze stevig als we haar zelf neerzetten. We waren toen net verhuisd en konden niet meer lopend naar het kdv, dus hebben we het er toch maar op gewaagd. Ze zat meteen goed, al had ze soms de neiging iets naar één kant te hangen. Gewoon goed ingesnoerd :)

In jouw situatie zou ik het ook gewoon eens rustig testen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem250

Bericht 01 Mei 2017 15:27

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Kijk, dit zijn de berichten waarop ik zat te wachten. Ik ga het denk ik met 11 maanden voorzichtig proberen. Dan heeft ze nog ruim een maand oefentijd en anders zit ze al ruim 4 maanden als ik haar neerzet. Dat moet toch ook ergens goed voor zijn.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Mei 2017 15:57

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Ach ja en wie weet doet ze het straks allemaal binnen een week opeens, dat kan zomaar!

Mijn zoontje was ook niet bijzonder snel, hij tijgerde met een maand of 9 maar daarna gebeurde er lange tijd niks, hij ging 1 dag voor zijn eerste verjaardag voor het eerst echt zelf zitten. Hij stond al en liep ook al rond de tafel voordat hij opeens door had dat hij ook kon gaan kruipen, dat tijgeren ging zo snel dat kruipen gewoon niet zoveel nut had denk ik. Wij zijn wel pas met hem voor op de fiets gaan fietsen toen hij zelf kon gaan zitten, maar hebben een bakfiets dus we hadden al wel de vrijheid om met hem te fietsen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Geel

Bericht 01 Mei 2017 16:03

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

HollyGolightly schreef:Ik las op internet dat alles tot een jaar wel normaal is. Dus vind het een beetje overdreven om naar een fysio te gaan omdat ik wil fietsen. En ik heb ook geen tijd om ook nog naar een fysio te gaan. Geduld is een schone zaak denk ik.
Ik bedoelde ook niet dat je naar de fysio moet gaan hoor, maar misschien zijn er online tips te vinden hoe je het zitten kunt stimuleren. Was niet helemaal duidelijk inderdaad. :palm: Fijn dat je over een maand al naar de orthopeed kunt!
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Mei 2017 17:51

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Ik heb afgelopen maand het advies gekregen om naar kinderfysio te gaan. Mijn jongste was toen 11 maanden. Ze tijgerde en schoof op haar billen. Van lig naar zit en kruipen deed ze nog niet en was wel heel erg nodig volgens mijn cb. Nu zijn we een maand verder en ze trekt zichzelf op, gaat van lig naar zit, tijgert sneller en schuift nog sneller rond op haar billen. Kruipen doet ze nog niet maar wie weet komt dat ook nog. I. doet het blijkbaar niet volgens het boekje maar het komt wel.
Begin april ben ik voor het eerst met haar gaan fietsen. Zitten kan ze vanaf 8 maanden al heel goed dus met 11 maanden durfde ik het wel aan. Bij mijn oudste ook zo gedaan. Zij heeft nooit laten zien dat ze van lig naar zit kon en kruipen heeft ze ook overgeslagen.

Langer dan 15 min. hebben we trouwens nog niet gefietst.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Pitty

Bericht 01 Mei 2017 18:35

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Wat een verschillen zeg, mijn jongste dochter, van feb 2015, ging pas met 14 maanden zelf zitten en was ook een echte billenschuiver, ze heeft nooit gekropen of getijgerd. Ze liep op 20 januari 2017, drie weken voor haar tweede verjaardag, maar ik heb nooit iets over fysio gehoord.

Mijn oudste dochter was ook een billenschuiver en zij is van september 2012. Wij hebben haar wel met 9 maanden meegenomen op de fiets naar school, dat is drie minuutjes fietsen. Hobbels vermijden en dat ging prima. Ze was ook een stevige tante, maar weigerde gewoon te gaan zitten, dat deed ze pas met 12 maanden ofzo.

Ik zou zeggen, kijk naar je kind en probeer het eens uit een klein stukje. En ja, dat is tegen het advies in.

Wat ik me wel afvroeg: hoe ga je dat doen, met drie kids op de fiets?
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 01 Mei 2017 19:22

Re: Wanneer fietsen met baby die nog niks doet

Snap dat je zin hebt om te gaan fietsen HG! J gaat sinds afgelopen weekend mee op de fiets. Hij tijger en kan zelf goed zitten (al valt hij nog best eens om als hij weer eens van zn drukke buien heeft) vorige week ging hij een keer zo goed als zelf zitten maar dat was blijkbaar maar eenmalig. Ik zou het ook gewoon eens proberen en kijken of ze stevig blijft zitten.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo, Taeda