Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleine irritaties moeder

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mei 2017 14:32

Kleine irritaties moeder

Oké, ik vind mijn moeder echt lief en ze 'doet' het hartstikke goed met onze zoon. Voor wie het zich niet kan herinneren, ik was bang dat m'n moeder met haar complete overenthousiasme bij de bevalling naar het ziekenhuis zou komen, iets wat ik absoluut niet wilde. Daar heeft ze zich keurig aan gehouden en is op dag 1 na een uurtje weer weggegaan. Sindsdien komt ze af en toe een dagje langs en dat gaat allemaal best goed. Ze past soms even een uurtje of wat op, zodat ik iets kan doen, en we brengen gewoon fijne dagen samen door. Lekker wandelen etc.

Maar toch merk ik dat ik kleine irritaties begin te krijgen. Ik erger me aan een paar dingen waarvan ik twijfel of ze groot genoeg zijn om er wat van te zeggen, maar toch begin ik me er steeds meer aan te ergeren eigenlijk. Even een kleine samenvatting:

- Af en toe noemt ze hem 'mijn Olivier'. Op zich onschuldig, maar ik denk dan echt elke keer 'Nee, MIJN/ONZE Olivier, niet die van jou.' Dit doet ze soms op Facebook en soms gewoon op Whatsapp. Kleine irritatie van mijn kant. Misschien ligt dat aan mij, maar ik vind dat toch niet zo leuk.

- Ik stuur haar vrijwel elke dag wel even een fotootje, want dat vindt ze enig. Helemaal prima. Ik stuur echter bewust niet elke foto naar de familiegroepsapp (met moeder, broer en zus) want ik wil niet dat mijn kind de groepsapp domineert, want er is meer in het leven en in de familie dan alleen mijn kind. Zo probeer ik ook echt interesse in broer en zus te tonen. Maar het gebeurt nu steeds dat mijn moeder dan ineens de foto's die ik naar haar doorstuur, dan weer in de groepsapp zet. Dan deelt zij ze dus en gaat alsnog die hele app over hem. En als ze dan ook nog eens inderdaad 'mijn Olivier' zegt, grrr dan vind ik dat eigenlijk echt best heel irritant.

Dat zijn denk ik wel de grootste (kleine) irritaties. Ik vind het ook niet echt heel erg chill dat echt compleet het héle dorp waar m'n moeder woont op de hoogte is, maar anderzijds vind ik dat ook wel weer heel lief en weet ik dat ze ontzettend trots is. Kreeg cadeautjes en kaartjes van collega's van haar en vriendinnen van haar enzo, dat vind ik nog wel heel leuk en snap haar enthousiasme daarin op zich wel dus daar probeer ik me niet aan te ergeren.

Zijn dat dingen waarvan jullie iets zouden zeggen? En hebben jullie zelf soortgelijke 'claimerige' ouders?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 01 Mei 2017 14:43

Re: Kleine irritaties moeder

Mijn schoonmoeder heeft hier een handje van. Bloedirritant maar je doet er weinig aan.
Zoals de band met jouw moeder overkomt, kan je het denk ik best eens bespreekbaar maken over hoe jij je daarbij voelt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Mei 2017 14:50

Re: Kleine irritaties moeder

Geloof me, gaat wel weer over. Ik had hier ook last van en achteraf kwam het ook wel doordat ik moe was.
Het waren van die kleine dingetjes die je dan ineens niet oke vindt.

Dat over die groepsapp kun je haar best zeggen. Dat je dat bewust naar haar alleen stuurt.
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Mei 2017 14:52

Re: Kleine irritaties moeder

Ah ik moet zeggen dat ik dat mijn Olivier ook wel heel aandoenlijk vind, het is toch ook haar kleinkind.

Dat delen van de foto's op de app zou ik gewoon luchtig een keer tegen haar zeggen als je haar ziet. Waarschijnlijk staat ze er helemaal niet bij stil en denkt ze juist dat je zus en broer het ook heel leuk vinden om de foto's te zien.
Persoonlijk wil ik geen foto's van mijn zoon op Facebook en al helemaal niet dat de opa's en oma's dat doen, dat hebben we voor de bevalling al duidelijk gemaakt dus dat is hier niet aan de orde. Ik weet niet zo goed wat ik er van zou vinden, ik denk een foto net na de geboorte of dat ze hem trots vast heeft wel ok zou vinden, maar als ze te pas en te onpas jullie foto's van hem online zet zou ik denk ik wel aangeven dat ik dat liever niet heb.

Mijn moeder trakteerde ook beschuit met muisjes op haar werk toen ze voor het eerst oma geworden was, zo trots was ze. Vond ik alleen maar heel lief en aandoenlijk, ze werkte er al heel lang en bijna al haar collega's hebben mij ook nog als kind gekend, ik kreeg toen ook wel wat kaartjes van haar collega's, dat vond ik vooral attent.

Ik denk dat het ook vooral het eerste enthousiasme is, O is pas een maandje oud, hij is haar eerste kleinkind, straks is de nieuwigheid er vanaf en zwakt het vast wat af. Dingen zoals in de app, gewoon luchtig een keer aankaarten en echt, het nieuwe gaat er vanaf en het wordt vast minder.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Mei 2017 14:58

Re: Kleine irritaties moeder

Ik vind het wel aandoenlijk klinken, ze is gewoon over the moon van trotsheid. Foto's op de groepsapp delen zou ik wel iets van zeggen denk ik, dat zou ik ook irritant vinden. Mijn schoonmoeder heeft de eerste maanden een paar keer een foto die ik haar had gestuurd als profielfoto ingesteld op Facebook. En dan niet foto's van haarzelf met D., maar echt foto's van D. alleen. Dat vond ik wel echt onwijs irritant, en daar hebben we ook iets van gezegd. Sindsdien doet ze het niet meer.
Die irritatie over 'mijn O.' komt denk ik vooral door je hormonen. Ik heb me die eerste weken ook lopen opwinden over de meest bizarre kleine dingetjes, waarvan ik nu denk: Pff doe toch normaal joh. Haha. Je bent gewoon moe, prikkelbaar en nog een beetje hormonaal.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mei 2017 15:08

Re: Kleine irritaties moeder

Ik ben niet eens moe haha, wel hormonaal nog.
Maar inderdaad, ik snap dat ook wel dat het aandoenlijk overkomt. Zo bedoelt ze het natuurlijk ook, heel lief en over de top trots. Maar ik vind het wel een beetje irritant. Ik wil dan elke keer terug zeggen dat het mijn Olivier is niet van haar (en bovenal is ie gewoon van zichzelf natuurlijk). Maar dat doe ik niet hoor. Want ik weet het ze het bedoelt. Komt misschien ook beetje omdat ik de laatste jaren sowieso het idee heeft dat ze een beetje 'door het leven van haar kinderen leeft'. Hoe zeg je dat in het Nederlands? Living vicariously through others. Ze leeft echt voor en door haar kinderen. Heel lief maar soms vind ik 't ook haast een tikkeltje zorgwekkend, een beetje naar de ongezonde kant neigen. Dat vind ik dan best moeilijk. Wij zijn soms iets te veel haar alles. Maar ik probeer daar ook wel begrip voor te hebben.

Dat van die foto's ga ik dan idd misschien wat van zeggen eens, of overmorgen als m'n zus hier eet eens peilen of zij 't ook irritant vindt.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mei 2017 15:12

Re: Kleine irritaties moeder

Minoes, mijn stiefmoeder is ook gaan trakteren op 't werk van m'n vader. Meer dan 40 beschuiten met muisjes heeft ze staan smeren. Dat vond ik ook echt zo lief! Dat is een vorm van trots die ik echt heel lief vind..

Oh en ze zet gelukkig niks zelf online op Facebook bijvoorbeeld. Maar ze stuurt ze dus wel via WhatsApp door. Ach het is ook geen ramp, maar ik probeer er zelf juist beetje bewust mee om te gaan dat niet alles over mijn kind gaat en dan gebeurt dat juist op deze manier.
Let's discover the world together.
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 01 Mei 2017 15:19

Re: Kleine irritaties moeder

Misschien kun je, als je broer en zus het leuk vinden om ook fotos te krijgen, een groepsapp aanmaken met de naam van je zoontje. Zodat je hier fotos van hem in kan plaatsen. De normale familie app blijft dan behouden zodat die niet over je zoontje gaat. Zo hebben wij het ook gedaan, want broer, zus en zwager waren toch een beetje jaloers wanneer mijn moeder alleen een foto kreeg. Ze zijn gewoon trots allemaal, dat wordt vanzelf wel iets minder dan die eerste maanden, hier in ieder geval wel gelukkig, haha.
<<

Geel

Bericht 01 Mei 2017 15:22

Re: Kleine irritaties moeder

Ik denk dat dit iets is wat weer over gaat. Het is haar eerste kleinkind. Dit is gewoon van in het begin. Over een paar maanden/jaar is het voorbij/stuk minder.

Ik erger me aan mijn schoonmoeder, die spreekt altijd over M als het "kind zonder zonden". Omdat ze zo goed slaapt en eet en alles en de rest van haar kleinkinderen dat nooit hebben gedaan. Dat vind ik echt heel irritant. Ten eerste omdat ik er hard voor 'gewerkt' heb, vooral dat slapen. Ten tweede, omdat ik het stom vind voor mijn schoonzussen die ook hun best hebben gedaan. Ten derde, omdat ook zij haar zonden zal kennen en dat dus gewoon niet kan. Grmbl.
Laatst gewijzigd door Geel op 01 Mei 2017 16:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem244

Bericht 01 Mei 2017 15:25

Re: Kleine irritaties moeder

Ik moet zeggen dat ik mijn Olivier wel schattig vind als oma dat zegt.
Het is toch ook haar (kleinzoon) Olivier.

Mijn zusje moet juist de foto's in de familie app zetten, vind dat juist leuk.
Zou het als tante zijnde niet leuk vinden als ze de foto's alleen naar m'n ouders stuurde :-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mei 2017 15:31

Re: Kleine irritaties moeder

Ooh Ja dat herken ik ook Geel.
Dat ie niets mis kan doen en werkelijk alles is schattig. Af en toe pest m'n man 'm een beetje, dat is zijn manier van liefde uiten (z'n voetje 'opeten' enzo) en dat mag dan niet van haar want dat is zielig.
Kan me ook voorstellen dat dat van jouw moeder niet helemaal eerlijk tegenover de andere kleinkinderen voelt. En inderdaad ook naar jou toe. Het is goed bedoeld maar het voelt toch een beetje irritant. Dat snap ik heel goed.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mei 2017 15:32

Re: Kleine irritaties moeder

Bibi schreef:Misschien kun je, als je broer en zus het leuk vinden om ook fotos te krijgen, een groepsapp aanmaken met de naam van je zoontje. Zodat je hier fotos van hem in kan plaatsen. De normale familie app blijft dan behouden zodat die niet over je zoontje gaat. Zo hebben wij het ook gedaan, want broer, zus en zwager waren toch een beetje jaloers wanneer mijn moeder alleen een foto kreeg. Ze zijn gewoon trots allemaal, dat wordt vanzelf wel iets minder dan die eerste maanden, hier in ieder geval wel gelukkig, haha.


Dat is nog wel een idee inderdaad, hoewel het van mij juist ook niet persé hoeft om daar juist een groep voor aan te maken. Weet je ik ga 't eens met m'n zus bespreken. Wil 't ook weer niet voor hen invullen idd.

En het zal idd wel minder worden mettertijd.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Mei 2017 16:03

Re: Kleine irritaties moeder

Mijn zusje is net moeder en ik vind het juist jammer dat ze niet élke dag foto's stuurt. Ik ben juist ook over de moon en een trotse tante maar ik moet echt om foto's vragen anders stuurt ze ze niet.

Verder moet ik zeggen dat het irritante oma-gedoe al een heel stuk is afgenomen, in het begin werd ik er wel eens gek van. Ik heb wel af en toe dingen aangegeven, maar alleen dingen die ik de moeite vond. Dat mijn ouders ongevraagd foto's en video's van hem op Facebook zetten heb ik bijvoorbeeld maar gelaten. Ik vind het vooral irritant dat ze het niet gevraagd hebben, maar verder vind ik het eigenlijk niet zo erg dat ze dat doen, het is eigenlijk vooral mijn vader en het gebeurd maar heel af en toe en zijn altijd leuke schattige filmpjes en foto's.

Maar mijn zusje was laatst wel onaangenaam verrast, allereerst had hij ongevraagd een foto van haar en mijn nichtje genomen een dag na de bevalling, ze hing in haar pyjama onderuit in bed en zag er bepaald niet 'fris' uit. Hoort er bij en mijn vader stuurde eerst die foto naar mij, daarna zette hij die foto in de familiegroepsapp met al zijn broers, zussen inclusief neven en nichten. Dat vond mijn zusje ook al niet tof, maar uiteindelijk belandde die foto op Facebook.
Toen heb ik haar geappt met de vraag of ze dat wist, ze was furieus en wist niet wat ze moest doen. Ik heb gezegd dat het heel simpel is: wil je het niet, dan moet je het bespreken, vind je het daar niet erg voor dan moet je het laten.
Toen heeft ze toch mijn vader maar geappt dat ze het niet heel fijn vond en toen heeft mijn vader gelijk die foto van Facebook verwijderd. Hij had gewoon geen idee, was alleen maar trots.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Mei 2017 16:08

Re: Kleine irritaties moeder

Ik vind beide dingen eigenlijk gewoon schattig. Ik heb bij mijn eigen moeder echt een gi-gan-tische verandering gezien, en hoe mijn moeder zich gedraagt lijkt eigenlijk wel een beetje op hoe jouw moeder nu doet. Mijn moeder was alleen eerst helemaal niet zo, en leek eigenlijk helemaal niet zo geinteresseerd. Blijkbaar is voor het eerst oma worden echt enorm overweldigend en maakt het allerlei gevoelens los die ze niet kan beheersen. Ik word altijd heel trots op T juist als mijn moeder nog extra trots is. En als ik weet dat ze het met mijn zusje over hem heeft gehad bijvoorbeeld.

Ik denk dat het misschien ook wel wat wegebt hoor. Ik heb inmiddels nu ook een losse app met mijn moeder, daar stuur ik iets meer foto's naar dan naar de groepsapp. En dan kan ze zelf kijken wat ze ermee doet. Dat ze die dan vervolgens aan iedereen laat zien wordt al steeds iets 'normaler' haha.

Ik zou het echt niet aankaarten hoor. Als ik jouw moeder was zou ik me erg gekwetst voelen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Geel

Bericht 01 Mei 2017 16:09

Re: Kleine irritaties moeder

Marin schreef:Dat is nog wel een idee inderdaad, hoewel het van mij juist ook niet persé hoeft om daar juist een groep voor aan te maken. Weet je ik ga 't eens met m'n zus bespreken. Wil 't ook weer niet voor hen invullen idd.
Dit zou ik ook doen, gewoon met je zus bespreken hoe zij t vindt. Dan weet ze ook hoe je daar zelf in staat, dat jij dat niet wilt. Als jullie dat hebben uitgesproken, kun je het misschien ook beter laten gaan als gewoon iets van je moeder.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Mei 2017 16:10

Re: Kleine irritaties moeder

Pompoen, ja met FB moet je gewoon meteen maar duidelijk zijn idd. Wij hebben eigenlijk met niks echt op onze strepen gestaan want zijn niet heel moeilijk maar hiervan hebben we echt tegen iedereen gezegd: niemand plaatst foto's van T op FB. Sterker nog, wij doen dat zelf ook niet. Ik vind dat niet kunnen, voor de ouders bepalen of je dat gaat doen of niet. Idd vooral de generatie van onze ouders heeft geen idee he, wie dat allemaal kunnen zien, en hoe ver zo'n bericht kan reiken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Geel

Bericht 01 Mei 2017 16:17

Re: Kleine irritaties moeder

Zora schreef:Ik word altijd heel trots op T juist als mijn moeder nog extra trots is.
Dit heb ik ook! Mijn moeder is erg gek op M en ze verwoordt eigenlijk als enige dingen over haar waarvan ik dan kan (mag?) denken: ahhhh já, wat is ze toch eigenlijk een leuk kind en ze is van mij! Bij anderen ervaar ik dat niet en het voelt sneller als opschepperij als ik er te veel op inga.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 01 Mei 2017 16:20

Re: Kleine irritaties moeder

Pfoe ik denk wees blij! Mijn vader heeft totaal geen interesse in mijn leven. Waar maak je je druk om? En anders zeg je er wat van. Ik vind het overdreven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mei 2017 16:26

Re: Kleine irritaties moeder

Fantine schreef:Pfoe ik denk wees blij! Mijn vader heeft totaal geen interesse in mijn leven. Waar maak je je druk om? En anders zeg je er wat van. Ik vind het overdreven.


Ja dat is ook niet leuk. Mijn vader verbaast me hierin en toont eindelijk interesse en trots. Ik ben daar ook echt heel blij mee.

Ik denk dat je het groter maakt dan dat ik bedoel overigens. Het zijn niet voor niets kleine irritaties. Maar merk dat ik het wel terugkerende puntjes vind. M'n moeder is nogal overweldigend in haar liefde en dat is heel goed bedoeld maar soms lastig mee om te gaan. Maar uiteindelijk natuurlijk goed bedoeld. Het is haar grootste kracht maar ook valkuil.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 01 Mei 2017 16:37

Re: Kleine irritaties moeder

Ow zo herkenbaar! Mijn moeder heeft het ook altijd over 'mijn moppie' en ze stuurt inderdaad ook foto's die ik alleen naar haar stuur dan weer door in de familie app. Ik heb me er enorm over gefrustreerd, maar ik probeer het nu maar zo te laten. Ze is enorm trots en dat is super lief.
Ik heb haar wel heel duidelijk moeten maken dat er niks op FB mag, ze had notabene eerder een foto van M erop gezet na de geboorte dan wijzelf gedaan hadden. Want ze vond dat het wel eens tijd werd om het op FB te zetten :eyes: wij wilden eerst zeker weten dat alle geboortekaartjes aangekomen waren en hebben het pas twee weken na de geboorte op FB gezet. Dat snapte ze dus echt niet, maar mijn moeder snapt ook nog steeds niet hoe FB precies werkt... :laughcry:
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mei 2017 16:45

Re: Kleine irritaties moeder

Oh jee dat is wel heel rot dat ze dat op Facebook heeft gezet. Ook echt omdat het zo lang duurde. :palm:

Wij hebben ook twee weken gewacht daarmee ivm de kaartjes. En toen we 't plaatsten heb ik ook heel duidelijk gezegd dat zij 't bericht niet moet delen. Dat ging gelukkig goed.

Fijn dat jij 't hebt los kunnen laten verder!
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Mei 2017 16:57

Re: Kleine irritaties moeder

Ik heb hier met mijn schoonmoeder ook behoorlijke strijd om gehad.
Tijdens de zwangerschap hebben we heel duidelijk aangegeven dat we zelf wilden bepalen of en welke foto's er online kwamen. Ook de echofoto's die we mailden (want we wonen ver bij elkaar vandaan) waren alleen voor onze ouders en broers bestemd. Niet voor de rest van de familie. Wat doet mijn schoonmoeder? Die print ze op A4 formaat en laat ze aan al haar collega's zien! :palm: Wat waren wij pissig! Vlak voor dat N geboren werd maakte ze ineens een Facebook account aan. Niet veel later kwam daar de eerste foto van N op als profielfoto. Die heeft ze er heeel snel af moeten halen.
Het ging me er niet zozeer om dát ze het deed, maar dat ze het deed nadat we nadrukkelijk (meerdere keren) hadden gezegd dit niet te willen.

Bij J heeft ze het niet meer gedaan :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Mei 2017 17:04

Re: Kleine irritaties moeder

Geel schreef:
Zora schreef:Ik word altijd heel trots op T juist als mijn moeder nog extra trots is.
Dit heb ik ook! Mijn moeder is erg gek op M en ze verwoordt eigenlijk als enige dingen over haar waarvan ik dan kan (mag?) denken: ahhhh já, wat is ze toch eigenlijk een leuk kind en ze is van mij! Bij anderen ervaar ik dat niet en het voelt sneller als opschepperij als ik er te veel op inga.


Ja ik heb dat precies zo. Vet leuk!!

Fantine, wat stom van je vader :( jij hebt geen kinderen toch? Mijn ouders zijn gescheiden maar hadden beide niet erg veel echte interesse in mij. Dat heeft T echt enorm veranderd. Zo bijzonder hoeveel de komst van zon kind kan doen. Erg fijn en ben daar erg gelukkig mee. Hopelijk kan jouw vader, al dan niet door een kindje ooit, ook zo veranderen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 01 Mei 2017 17:57

Re: Kleine irritaties moeder

Volgens mij moeten oma's ook leren hoe ze oma moeten zijn. Mijn schoonzus heeft al twee kids, dus mijn schoonmoeder had al ervaring. Maar toen mijn schoonzus de eerste kreeg, heeft ze zich ook flink geërgerd aan haar moeder. Die had toen het idee dat zij als oma ook 'recht had op haar kleinkind'. Inmiddels heeft ze geleerd om oma te zijn zeg maar. Daarom denk ik dat het bij mijn moeder wel goed zal komen :)
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem272

Bericht 01 Mei 2017 18:10

Re: Kleine irritaties moeder

Ik zou ervoor tekenen.

Mijn moeder heeft letterlijk gezegd dat ze nog helemaal geen oma wilde worden en dat ik beter geen kinderen had kunnen krijgen. Ze toont 0 interesse in de kinderen. Ze spreekt liever af met mij alleen, dat is rustiger.

Nu mijn vader (die wel een trotse opa was) is overleden, doet dit nog extra pijn.

Doe mij dan jouw moeder maar!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers