Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #6

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Apr 2017 18:31

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik heb dinsdag weer een afspraak met mijn psycholoog. Ik ga het daar wel bespreken. Depressies liggen altijd op de loer bij mij. Ik ben deze winter best aardig doorgekomen omdat ik het ook gewoon te druk had om somber te gaan zijn.
Wandelen is heerlijk maar dat kan ik helaas niet goed. Ik probeer me al maanden er toe te zetten om te gaan zwemmen weer, dat heeft op mij hetzelfde soort effect. Ik moet het gewoonte aan doen, daar ben ik me van bewust.

Uitspreken en delen helpt ook, ik praat er ook over met mijn vriend en ook in mijn appgroepjes, maar in real live vind ik dat lastiger, ik wil geen zeurpiet zijn en ik wil op zo'n moment liever afleiding zodat ik het even niet hoef te voelen.
Die afleiding helpt wel om me minder ver te laten afglijden in het verdriet maar niet om me minder verdrietig te voelen, het blijft helaas onder de oppervlak aanwezig.

Oh en ik doe veel meer dan een half uur per dag iets voor mezelf maar ik voel me er altijd schuldig over, heel ingewikkeld.
<<

Anoniem191

Bericht 30 Apr 2017 18:42

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Pompoen schreef:Ik ben deze winter best aardig doorgekomen omdat ik het ook gewoon te druk had om somber te gaan zijn.


Uiteindelijk kan dit ook nogal hard bij je terugkomen.
Ik ben zelf behoorlijk onderuit gegaan met opname en al tijdens mijn laatste fulltime baan.
<<

Anoniem278

Bericht 30 Apr 2017 18:52

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Voor wat het waard is, Pompoen, ik vind jou verre van een zeur. Als iemand hier recht heeft om ook eens wat minder positief te zijn ben jij het wel, en toch ken ik jou niet anders dan hulpvaardig en attent.

Goed dat je het gaat bespreken, depressies zijn stiekeme snoodaards. Voor je het in de gaten hebt zitten ze al in heel je wezen. Ik stel me altijd voor dat het lijkt op een dementor aanval.

Kun je misschien met je vriend een afspraak maken over het zwemmen? Dus dat je het echt even vastzet zodat je daadwerkelijk gaat? Gewoon omdat het je veel geeft?

liefs
<<

Anoniem191

Bericht 30 Apr 2017 19:07

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Quizzle schreef:Ik stel me altijd voor dat het lijkt op een dementor aanval.

Exact, alsof je hele zijn wordt weggezogen. Ik noem me niet voor niets Expecto Patronum.

Sterkte, Pompoen.
<<

Anoniem278

Bericht 30 Apr 2017 19:09

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Wat ik me nu wel afvraag hè, EP, als je de spreuk bént, werkt je Patronus dan wel?
<<

Anoniem282

Bericht 30 Apr 2017 19:24

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Oh sorry, Pompoen. Ik wist niet dat je al bij een psycholoog liep. Dan slaat mijn opmerking over naar de huisarts gaan nergens meer op. Goed van je dat je het deze week bespreekbaar maakt bij de psycholoog. En ik denk dat het logisch is dat je je schuldig voelt. Dit gevoel is namelijk inherent aan het hebben/op de loer liggen van een depressie. Nogmaals veel sterkte gewenst!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Apr 2017 19:37

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik weet het helaas van die depressies. Ze zijn er voor je er erg in hebt. En ik ben er bang voor dat het zo ver is... ik ben eerder depressief geweest, meerdere keren. Het is nooit zo dat ik in een diepe diepe depressie beland en ik heb altijd nog ergens het besef dat ik er ook wel weer uit kom. Maar op dit moment zie ik het wel somber in, heb ik het gevoel dat dit nog eindeloos kan gaan duren, vind ik het hele leven maar ruk en denk ik regelmatig dat mijn gezin beter af zou zijn zonder mij. Niet echt opbeurende gedachten en ik ben me gelukkig van bewust dat dit een ziek stukje is dat mij dit ingeeft. Maar ja, het is er tóch. En het knijpt me voortdurend mijn strot dicht, het doet letterlijk pijn.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Apr 2017 19:39

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Guattari schreef:Oh sorry, Pompoen. Ik wist niet dat je al bij een psycholoog liep. Dan slaat mijn opmerking over naar de huisarts gaan nergens meer op. Goed van je dat je het deze week bespreekbaar maakt bij de psycholoog. En ik denk dat het logisch is dat je je schuldig voelt. Dit gevoel is namelijk inherent aan het hebben/op de loer liggen van een depressie. Nogmaals veel sterkte gewenst!


Geeft niet, ik begreep daaruit dat je het niet wist.
En ik denk dat je gelijk hebt.
<<

Anoniem316

Bericht 30 Apr 2017 19:49

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Zo naar om van je te lezen Pompoen :( Ik voel gewoon je verdriet door de berichtjes heen. Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen en een dikke (virtuele) knuffel geven.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Apr 2017 19:50

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Thanks dames, het is fijn om mijn verhaal hier even te delen.
<<

Anoniem191

Bericht 30 Apr 2017 20:00

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Quizzle schreef:Wat ik me nu wel afvraag hè, EP, als je de spreuk bént, werkt je Patronus dan wel?


O shit, is dat het? :omg:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Apr 2017 20:03

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Expecto Patronum schreef:
Quizzle schreef:Ik stel me altijd voor dat het lijkt op een dementor aanval.

Exact, alsof je hele zijn wordt weggezogen. Ik noem me niet voor niets Expecto Patronum.

Sterkte, Pompoen.


Lekkere vergelijking ook haha. Maar ja, je wordt leeggezogen, dat gevoel dus. En het gevoel dat er vervolgens niet genoeg van je zijn over is om er echt iets aan te doen. Om te zorgen dat het weggaat.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 30 Apr 2017 20:16

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Pompoen ik heb niet echt zinnige woorden te zeggen nu sorry. Maar ik hoop dat je je snel beter voelt :hug:

Ik wil even kwijt dat mijn opa voor de vierde keer in 1,5 jaar tijd op sterven ligt en ik hoop zo dat hij nu eens gaat. Dat zou voor iedereen zoveel rust opleveren..
<<

Anoniem316

Bericht 30 Apr 2017 20:17

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Dat is ook moeilijk Jada. Dan hebben jullie waarschijnlijk ook al 4x afscheid genomen? Sterkte.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 30 Apr 2017 20:20

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ja dit is nu de vierde keer dat we denken nou dit was het, zal een kwestie van uren zijn. Maar goed de vorige keren knapte hij na 12 uur op spontane wijze weer helemaal op zonder medisch ingrijpen. Dus ik probeer nu maar gewoon nergens vanuit te gaan.
<<

Anoniem243

Bericht 30 Apr 2017 20:31

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik kan er niets zinnigs meer aan toevoegen maar wat rot voor je Pompoen! Ik hoop dat je je snel beter voelt.

Wat moeilijk Jada, lijkt me slopend om steeds opnieuw het ergste te verwachten met alle emoties van dien.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Apr 2017 20:38

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Knuffel voor jou Pompoen. Ik herken je stemmingswisselingen helaas wel, vind het ook altijd heel naar.

Jada, sterkte!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Apr 2017 20:40

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Sterkte Jada, dat is ook moeilijk om mee om te gaan lijkt me.
<<

Anoniem278

Bericht 30 Apr 2017 20:53

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Heel veel sterkte lieve Jada. Ik hoop dat hij in rust mag gaan als de tijd daar is.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 30 Apr 2017 21:29

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Dank je wel! Hij slaapt nu dankzij de morfine wel lekker dus hopelijk vind hij snel de rust om daadwerkelijk te gaan.
<<

Anoniem210

Bericht 30 Apr 2017 21:42

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Wat heftig Jada. Heel veel sterkte.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Apr 2017 23:56

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Veel sterkte gewenst, Jada. De dood van een dierbare is altijd verdrietig en heftig, maar als je al meerdere keren hebt gedacht dat het afgelopen zou zijn, kan het daadwerkelijk overlijden bijna als opluchting voelen. Nog steeds verdrietig, maar een lang ziektebed is net zo goed lijden. Ik hoop dat je opa op een dag rustig gaat slapen, om nooit meer wakker te worden (hoe gek dit ook klinkt).
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 01 Mei 2017 04:44

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ikknutsel: :hug: kun je niet even wat voor jezelf doen als R. in bed ligt? E. vermaakt zichzelf wel zeg je. Hoe aantrekkelijk het ook is juist even het huishouden te doen als ze in bed ligt, dit zijn wel de momenten die je voor jezelf kunt pakken. Even een half uurtje een tijdschrift lezen, kopje thee erbij en lekker aan jezelf denken.

Pompoen: wat vervelend dat je je zo voelt. Ik hoop dat je psycholoog wat voor je kan betekenen. Goed dat je aan de bel trekt, want zo te lezen voel je je echt niet fijn.

Fedora: wat maak jij het jezelf soms moeilijk. Volgens mij kun jij veel meer dan dit. Maar bedenk wel, niets doen is ook een keuze.


Ik lig al sinds 1 uur wakker en het voelt niet alsof ik snel weer kan slapen. Wil morgen (nou ja, straks) veel te veel doen dus ben gewoon te druk in mijn hoofd en krijg mijn gedachten even niet leeg. Vind het alleen net te vroeg om op te staan en alvast mijn huishouden te doen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Mei 2017 10:02

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Pompoen: dikke knuffel. Je hoeft niet altijd sterk te zijn en dat vind ik je al zo lang! Goed wel dat je erover praat.

Ik heb trouwens nog 1 Fedora gerelateerde vraag die ik even heb gemist, maar waarom kan jij/Fedora eigenlijk niet gewoon aan het werk? Ik weet dat je in therapie gaat enzo, maar het gaat telkens over wat je vriend wel en niet kan. Maar waarom ben jij niet aan het werk en wordt er vrijwilligerswerk geopperd?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Mei 2017 12:03

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Mijn kleine D. Is al sinds dinsdag ziek en eet en drinkt niet en ademen gaat moeilijk. Gister naar de hap en daae had D een opleving. Huisarts vond hem niet ziek maar met ab naar huis. Hij houdt alleen niks binnen dus de ab ook niet. Net weer naar onze eigen ha en die dacht longontsteking te horen. Nu dus weer naar de kinderarts. M'n arme mannetje :(
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers