Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Douchen/wassen

<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 28 Apr 2017 19:31

Re: Douchen/wassen

De oudste gaat elke dag douchen of in bad in een grote ikea bewaarbak. Wassen inmiddels met gewone zeep en badschuim. Haren wassen is steeds weer grote ellende dus dat doen we 1x per week. Elke dag goed uitspoelen is geen probleem.
De jongste gaat om de dag in de tummytub of mee onder de douche. Andere dag gezicht/handen/ billen wassen met een washandje.
Douchen hoeft niet lang te duren, in anderhalve minuut kan een kinderlijf volledig gewassen en afgespoeld zijn. Haren wassen duurt misschien een halve minuut extra. Als het geen fijne bezigheid is doe het dan lekker snel en ga weer andere dingen doen. Zo deed mijn moeder het vroeger ook bij mijn broertje, die was met geen 10 paarden onder de douche te krijgen. Toen het turbosnel mocht en kon was het veel minder problematisch. Visite vond het altijd grappig. Binnen 5 minuten was hij in pyama en al weer beneden.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Apr 2017 08:00

Re: Douchen/wassen

Mijn kinderen gaan allebei heel graag, maar gaan om de dag, de andere dag even met een washand want het zijn wel vuilmagneten allebei.
Alleen de oudste vind haren wassen vreselijk, maar dit hoeft niet zo vaak. En soms gaat het ineens wel zonder tranen.
Wij hebben alleen een douche, dus ik was ze eerst met zeep en dan mogen ze na het afspoelen in het babybadjes zitten en spelen. (Niet tegelijk hoor, dat past niet)
<<

Anoniem315

Bericht 29 Apr 2017 08:57

Re: Douchen/wassen

Mijn oudste dochter is panisch voor de sproeier, dus dat is elke keer een gevecht met haarwassen. Ze gaat nooit onder de douche.

Hier gaan ze twee keer per week in bad, waarvan 1 keer met haarwassen. Elke dag was ik bij het opstaan hun gezicht en met een billendoekje fris ik 'de onderkant' op.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 29 Apr 2017 09:06

Re: Douchen/wassen

R gaat eens in de drie dagen douchen. Elke ochtend z'n gezicht en onderkant met een washandje en z'n handjes grondig onder de kraan.

Ik vind douchen zelf ook verschrikkelijk. Nouja douchen niet maar ik haat afdrogen en dat je het dan zo koud hebt en je je kleren lastig aan krijgt.
R. 2013
D. 2016
<<

Patsy

Bericht 29 Apr 2017 09:33

Re: Douchen/wassen

Mijn jongens gaan twee keer per week in bad. Indien nodig vaker natuurlijk. Ze zijn allebei bang voor de douchekop, haren uitspoelen gaat gelukkig steeds beter.

Iedere ochtend en avond wassen we ze. De jongste vindt dat ook vreselijk.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Apr 2017 09:49

Re: Douchen/wassen

Spencer schreef:Ik vind douchen zelf ook verschrikkelijk. Nouja douchen niet maar ik haat afdrogen en dat je het dan zo koud hebt en je je kleren lastig aan krijgt.


Volgens mij vindt ze dat ook het ergst, van die kou. Maar omdat ze er zo'n drama van maakt, duurt het alleen maar langer. Haren wassen met shampoo vindt ze ook vreselijk geloof ik. Soms neemt ze potjes en pannetjes mee onder de douche en gaat ze daarmee spelen ondertussen, dan gaat het iets beter, maar nog steeds geen succes.

Ze is trouwens net 7 geworden.
❤ 7 juni 2018
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 29 Apr 2017 10:39

Re: Douchen/wassen

2 x per week.. soms vaker als ze vies zijn.

In de zomer elke dag..
<<

Anoniem245

Bericht 29 Apr 2017 11:40

Re: Douchen/wassen

Mijn zoon is 10 en vind het ook stm. Hij gaat om de dag, soms om de twee dagen als hij het weet te rekken. Maar goed, wat moet dat moet, dus hij heeft dan gewoon pech :)
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 29 Apr 2017 13:46

Re: Douchen/wassen

Hier douchen/badderen ze om de dag en de dagen dat ze niet douchen en badderen worden ze gewassen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Apr 2017 18:51

Re: Douchen/wassen

Hier maken de kinderen er geen drama van. Ik heb ook geen idee hoevaak ze bij hun moeder gaan maar ik vind ze altijd viezig als zr hier aankomen. Dus wij doen altijd grote schoonmaak, onder de douche: haren wassen, handen grondig, voeten grondig en daarna oren schoonmaken. Ik leer de oudste nu hoe ze het zelf kan doen, ze hebben ook allebei eigen douchegel en dat vinden ze prima. Toen ze nog wat jonger waren, hadden ze moeite met haren wassen maar dat vonden we altijd wel een creatieve oplossing op. Voor de jongste bijvoorbeeld een washandje voor zijn ogen.

Wij hebben wel problemen met de toilethygiene. Iedere keer zitten hun hele onderbroeken onder de dikke vegen. En dan niet een beetje, maar helemaal onder. En zelf geven ze er niks om. Moeders zegt er niks van en ik vind het gewoon smerig. Soms ruik ik de poep gewoon erdoorheen (heb helaas een sterke neus) en ik heb voornamelijk nu iedere keer geprobeerd het uit te leggen, iedere keer als ze gaan dan vraag ik 'heb je je afgeveegd', mijn vriend controleert de jongste als hij is geweest maar de oudste zien/merken we dus niet altijd. En dan loopt ze daar de hele dag mee rond. We hebben het meerdere keren bij de moeder ook aangekaart maar die vindt het niet zon issue.
Hoe hebben jullie het aangeleerd? Want naast vies, kan zeker de oudste gewoon ook blaasontstekingen ervan krijgen enzo.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 29 Apr 2017 18:55

Re: Douchen/wassen

Gijs. schreef:Mijn kinderen zouden beide het liefst de hele dag onder de douche staan, dus waarschijnlijk geen vergelijking ;)
Ze douchen elke dag en wassen zichzelf dan met zeep. Haren wassen doe ik te weinig, om de paar dagen. De jongste moppert hier altijd een beetje bij, maar dat is na het uitspoelen ook klaar



+1
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem304

Bericht 29 Apr 2017 18:58

Re: Douchen/wassen

Caro misschien 'werkt' vochtig toiletpapier beter voor ze?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Apr 2017 19:04

Re: Douchen/wassen

Dat is misschien nog wel eens een tip. De oudste heeft sowieso wat moeite met poepen, ze houdt het het liefst op en krijgt dan ook buikpijn. Ze meldt dus ook niet dat ze moet poepen wat het controleren lastig maakt. Ik heb ook het vermoeden dat ze niet weet wát ze moet doen.
<<

ChiQ

Bericht 29 Apr 2017 19:16

Re: Douchen/wassen

Caro schreef:Dat is misschien nog wel eens een tip. De oudste heeft sowieso wat moeite met poepen, ze houdt het het liefst op en krijgt dan ook buikpijn. Ze meldt dus ook niet dat ze moet poepen wat het controleren lastig maakt. Ik heb ook het vermoeden dat ze niet weet wát ze moet doen.



Ja dit wilde ik ook voorstellen idd. Kan zo zijn dat ze het niet weet idd. Bah zo'n luie moeder hebben ze. Althans zo komt ze over. Je stuurt je kinderen toch niet zo naar school ook
<<

Anoniem255

Bericht 29 Apr 2017 20:29

Re: Douchen/wassen

Hier gaan ze 3x per week. En elke dag natuurlijk gezicht, handen, voeten, billen.

Hier staan ze het liefst een uur onder de douche. Krijg ze er met geen mogelijkheid onder uit. Dochter doet het meeste zelf.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 30 Apr 2017 08:45

Re: Douchen/wassen

@caro. Mogen ze van moeder misschien maar een paar velletjes papier gebruiken om af te vegen?
Dat hoorde ik laatst namelijk bij iemand. Voor een plas 2 velletjes en bij poep 5 velletjes.
Ik snap dat het niet de bedoeling is dat ze de halve wc rol gebruiken maar zulke strenge regels vind ik ook niet nodig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Apr 2017 08:48

Re: Douchen/wassen

Caro niks on topic maar ik wil alleen ff zeggen dat ik het echt knap vind hoe je overal mee omgaat met die kids, ook met zo'n onderwerp al dit, waarbij ik het me extra goed van voorstellen dat het een uitdaging is als het niet helemaal 'eigen' voelt. Echt knap. Ik weet niet precies hoe lang je ook alweer bij je vriend bent maar je staat er echt in als een volleerde moeder vind ik. En zo passend bij hoe ik je ken van hier. Echt leuk om te lezen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 30 Apr 2017 08:57

Re: Douchen/wassen

Vervelend Caro. Een vriendinnetje van mijn oudste heeft dat ook vaker, haar moeder vindt dat ze nu oud genoeg is om dat zelf te kunnen. Ben ik het wel mee eens, maar ik merk dat de oudste hier (8 jaar) altijd veel te snel veegt en het te gauw goed vindt. Dus als ze thuis zijn, kijken wij het altijd even na en als ze ergens anders de grote boodschap heeft gedaan, dan zegt ze het meestal en wast ze zich 's avonds even extra en trekt ze een schone onderbroek aan.
Hier wassen ze zich iedere ochtend met een washandje (gezicht, geslachtsdeel, billen) en 3 avonden in de week gaan ze in bad of onder de douche. De oudste probeert er altijd onderuit te komen, maar gaat uiteindelijk toch zonder al te veel morren.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem280

Bericht 30 Apr 2017 12:40

Re: Douchen/wassen

Om de dag gaan ze douchen of in bad.
Haren worden dan ook gewassen.
Ze willen er niet meer onder vandaan, zetten het beide op een brullen wanneer ze onder de douche, of uit bad, vandaan moeten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Apr 2017 12:48

Re: Douchen/wassen

Hier zijn ze ook dol op de douche en in bad gaan, het liefst met z'n tweeen. Haren met shampoo wassen doe ik zelden. Als ze in bad gaan was ik hun haren met het badwater en dus zeep en onder de douche laat ik het meestal. Als ik zelf met een van beiden of allebei douche dan was ik hun haren meestal wel met shampoo. Al met al gaan ze hier dagelijks of om de dag in bad of onder de douche.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 30 Apr 2017 12:50

Re: Douchen/wassen

Hier nagenoeg iedere dag. Alle drie zijn ze er dol op, zowel als in bad gaan als douchen en staan er het liefst uren onder. Dochter mocht laatst zelf een keertje bepalen hoe lang ze wilde douchen, 40 minuten later kwam ze eronder vandaan :smile:

De jongste ging altijd in bad, maar sinds kort vindt hij het ook leuk om te douchen (dat was voorheen altijd drama), dus dat is wel fijn!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Apr 2017 13:50

Re: Douchen/wassen

Wassen vond J niet zo fijn maar douchen is fantastisch. Ik moet ook altijd weg van hem en hij maakt er een heel spelletje van. Als hij in de badkamer komt is het ook altijd da da da en dan wijzen naar de douche. Haren wassen met shampoo is nog nooit gebeurt. En ik gebruik ook bijna geen zeep.

Oud genoeg vinden om je eigen billen af te vegen is gewoon zielig. het moet anatomisch gezien ook kunnen.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Apr 2017 16:44

Re: Douchen/wassen

Vanmorgen hebben we haar ff op turbosnelheid gewassen: gezicht, oksels en vagina (dit klinkt toch raar bij een kind haha) en billen. Ging al iets beter, dus dan maar af en toe zo, dan worden de belangrijkste delen in elk geval schoon :P.
❤ 7 juni 2018
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 30 Apr 2017 22:12

Re: Douchen/wassen

Misschien is een badjas een idee voor na het douchen? Dan heeft ze het niet zo koud en kan ze alvast haar haar afdrogen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Mei 2017 11:52

Re: Douchen/wassen

Zora schreef:Caro niks on topic maar ik wil alleen ff zeggen dat ik het echt knap vind hoe je overal mee omgaat met die kids, ook met zo'n onderwerp al dit, waarbij ik het me extra goed van voorstellen dat het een uitdaging is als het niet helemaal 'eigen' voelt. Echt knap. Ik weet niet precies hoe lang je ook alweer bij je vriend bent maar je staat er echt in als een volleerde moeder vind ik. En zo passend bij hoe ik je ken van hier. Echt leuk om te lezen :)


Ahhh! Dit is inderdaad een mooie veer in mijn k*nt en wat lief vooral! We zijn nu bijna drie jaar samen, dus zolang is dat eigenlijk nog niet. Maar wat lief vooral dat je het zo passen vind van hoe je mij kent. En dat alleen via een schermpje :-).

@Chic: ja ik weet het. Ze is een aardig luie moeder. Of lui het juiste woord is, geen idee maar ik vind haar gewoon laks en onzorgvuldig. En niks is haar schuld natuurlijk. Ik snap uberhaupt niet hoe ze haar kinderen naar school laat gaan, of het nu met ongewassen kleding, vieze billen of zelfs met schimmel in hun bekers is. Iedere keer weer zijn die bekers gewoon smerig en vol schimmel.
@Wasmand: vijf velletjes maar voor als ze gepoept hebben? Wat belachelijk!
@Pineco, ik vind ook al dat ze het zelf moeten leren hoor! Maar goed dat jullie zo controleren!

@Bliss: fijn dat de turbowasmethode nu heeft geholpen ;-). En idd, dan worden de belangrijkste delen schoon. Hopelijk gaat ze het nog wel een keer fijn vinden. Bij moeders is het ook zo drama?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers