Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Nieuwe lay-out forum. Vraag op blz 14

<<

Burgemeester Puck

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 11 Jul 2019 21:16

Nieuwe lay-out forum. Vraag op blz 14

Zoals velen van jullie gemerkt hebben is er de laatste dagen wat onrust op het forum met betrekking tot verschillende punten. Graag willen we het één en ander ophelderen, uitleggen en bespreekbaar maken.

Als eerste willen wij graag onze excuses aanbieden voor onze trage(re) reactietijd. Zoals jullie weten zijn wij ook drukke (werkende) dames en lezen we soms iets zonder direct te kunnen handelen. Vervolgens schiet het er gewoon bij in en zijn we soms zo een paar dagen verder voor iemand het weer opmerkt.
Concrete afspraak die wij gemaakt hebben is dat het in onze app genoemd wordt en de eerste die de mogelijkheid heeft het alsnog afhandelt en dit zowel op het forum terugkoppelt als in onze app.

Daarnaast werd onze anonimiteit aangehaald. Zoals wij al meerdere keren hebben aangegeven kiezen wij er bewust voor anoniem te blijven. Dit willen wij alle 4 graag voortzetten omdat dat voor ons het beste aanvoelt.

Momenteel zijn er 4 burgemeesters, dit is wat ons betreft een prima aantal, het forum is minder actief, waar voorheen elke dag wel een verzoek/handeling verricht moest worden blijft dat nu een stuk beperkter. Indien we voor de toekomst toch denken een extra burgemeester nodig te hebben, zullen we uiteraard een nieuwe oproep plaatsen.

Wat ook werd aangehaald is een stukje financiën. Er komt regelmatig wat geld binnen van google- advertenties, dit bedrag is omdat het een stuk rustiger is geworden ook een stuk omlaag gegaan. Gelukkig begint dat nu weer wat aan te trekken! Er werd geopperd om een soort van abbonement/lidmaatschapsgeld te vragen voor toelating op het forum, voor alsnog heeft dat momenteel geen prioriteit. Misschien komen wij daar later nog op terug.

Dan het laatste punt wat we graag aanhalen. We merken dat jullie dingen anders zouden willen, daarom willen we graag jullie wensen horen. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de statistieken, van forummer van de maand? Missen jullie de rubrieken die eerder werden geplaatst?
Zijn er dingen aan het forum die jullie anders willen? Lay-out, kleur, indeling, afbeeldingen, deel het met ons! Leg duidelijk uit wat je graag wilt, maar ook wat je daarmee verwacht te bereiken.

Niet alles kan aan ieders wens voldoen, maar we willen uiteraard zorg dragen voor ons forum dat dit zo lang mogelijk kan blijven bestaan en het ook aantrekkelijk blijft.

Ons plan van aanpak is als volgt, we gaan jullie punten opsommen en zullen gemiddeld per 2weken een terug koppeling geven van de mogelijkheden. Dit kunnen jullie lezen in deze beginpost. Zo willen we het op 1 plek bundelen en overzichtelijk houden.

Het eerste punt wat we zelf al willen benoemen is een nieuwe pijler. Gericht op nieuws/politiek/actualiteiten. Dit hebben we al een aantal keer als vraag gehad en wellicht is dit het moment om dat door te voeren.

==========

Edit: zoals jullie hebben kunnen zien heeft het forum een andere lay-out gekregen. We zijn nog zoekende en feedback is welkom.
Het kan zijn dat jouw apparaat waarmee je forumt de lay-out nog niet goed heeft overgenomen. Het kan helpen om je cookies te verwijderen. Onderaan de pagina van het forum kun je ook alleen de forumcookies verwijderen.
<<

Exogenesis

Gebruikers-avatar

Stoomboot

Bericht 11 Jul 2019 21:21

Re: Onrust op het forum

Wat fijn dat jullie dit zo oppakken! Top!

Ik ga er er voor mezelf even over nadenken, welke zaken ik daadwerkelijk mis of anders zou willen.
• 6-12-2013 & 30-8-2016 •
<<

Marin

Gebruikers-avatar

HulpSinterklaas

Bericht 11 Jul 2019 21:27

Fijn dat jullie er even op terug komen. En laat ik als eerste beginnen met dat ik het vervelend vind dat jullie het idee hebben dat er veel kritiek is. Dat is misschien ook nu wel zo, maar het is niet alleen maar kritiek. Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik waardeer zeer zeker jullie inzet. Ik hoop dat jullie dat óók zien.

Burgemeester Puck schreef: Er werd geopperd om een soort van abbonement/lidmaatschapsgeld te vragen voor toelating op het forum, voor alsnog heeft dat momenteel geen prioriteit. Misschien komen wij daar later nog op terug.

Waarom is het geen prioriteit als ik vragen mag? Los van hoe je dit in zou vullen (want daar valt over te steggelen), maar naar wat ik uit eerdere berichten van vandaag begreep missen jullie geld en kennis. Geldtekort kan je hiermee oplossen. Ook met die Google advertenties (misschien een herinnering geven van hoe dit werkt? Ik weet het niet meer). Meer geld zorgt m.i. ook voor meer oplossingen kunnen uitvoeren. Investeren in een beter werkende website. Echte updates kunnen uitvoeren, waar inderdaad een financiele investering voor nodig is en (waarschijnlijk) kennis van derden. Of die derden forummers zijn of niet, dat is aan jullie. Er ligt genoeg aanbod op tafel lijkt me.
Lay-out, kleurtjes etc lijken me allemaal secundair. Dat vind ik echt zo futiel dat ik er haast geirriteerd over word dat dat als suggestie wordt genoemt tot verbetering. Ik kan niet voor de rest spreken wederom, maar dit lijken me nou niet echt de issues waarover gesproken wordt.

Die pijler voor nieuws en actualiteiten lijkt me wel een goed plan! Misschien dat er dan ook wat actiever topics in geplaatst worden over die onderwerpen, als er ook een afsplitsing is. Dat vind ik wel het proberen waard in elk geval.

Ik ga verder nog even nadenken. Ik wil heel graag investeren in het forum, want ik vind het forum belangrijk voor mij. Als we dat allemaal nou belangrijk vinden, moet dat toch lukken om samen tot een goedwerkend forum te komen.

Edit: Ja die rubrieken (forummer van de maand, statistieken) vind ik wel leuk. Ik neem iig ook altijd de moeite het te lezen en te reageren. Ik weet alleen niet hoeveel procent van jullie takenpakket dit inneemt. Als dat echt vrij fors is, is dat misschien niet zo heel handig. Of misschien is het handig om een soort 'redactie burgemeester' daarvoor aan te nemen, die dit soort taken op zich neemt, iemand die dat leuk vindt?
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

Carrie

Gebruikers-avatar

Stoomboot

Bericht 11 Jul 2019 22:29

Heel fijn om regelmatig een update te krijgen, mooi.

Mijn verbeterpunt is een groter lettertype zodat ik ook gewoon het forum rechtop kan lezen. En m’n 2e punt is dat het scherm meebeweegt bij het typen van een reactie. Uitzoomen is geen oplossing want dan wordt het lettertype zo iniemini dat het echt onleesbaar is.

Ik heb een iPhone XS. Toen het forum nog van Zusje was had ik hier met kleinere iPhoneschermen geen last van.
dit is mijn Instagram, die is best leuk.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Pakjespiet

Bericht 12 Jul 2019 05:59

Als ik eerlijk mag zijn, denk ik dat betalen om te forummen de 'drukte' op het forum niet ten goede komt. Ook al kom ik hier dagelijks, ik denk dat ik dan toch af zou haken. Ik denk dat dat voor veel meer mensen zal gelden, zeker voor minder actieve forumsters.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Bazinga

Gebruikers-avatar

Pietje Paniek

Bericht 12 Jul 2019 06:01

Marie schreef:Als ik eerlijk mag zijn, denk ik dat betalen om te forummen de 'drukte' op het forum niet ten goede komt. Ook al kom ik hier dagelijks, ik denk dat ik dan toch af zou haken. Ik denk dat dat voor veel meer mensen zal gelden, zeker voor minder actieve forumsters.

Maar er is ook al gezegd dat als het betalend wordt, het meer een soort premium account zou moeten worden. Dus de forummers die niet willen of kunnen betalen, kunnen gewoon blijven forummen. De leden die wel hun account willen upgraden, krijgen meer emoticons bijvoorbeeld.
Our love goes without saying.
<<

Bazinga

Gebruikers-avatar

Pietje Paniek

Bericht 12 Jul 2019 06:06

Carrie, mss is t al eens gezegd of gevraagd, maar ik heb deze optie op mijn Android telefoon:

Afbeelding

Is die optie er niet voor jouw iPhone? Ik kan de optie vinden bij instellingen van m'n browser, onder toegankelijkheid.
Our love goes without saying.
<<

Flo

Rijmpiet

Bericht 12 Jul 2019 06:18

Ik heb de iPhone 8+, die verschilt qua schermgrootte niet veel van de Xs, maar ik vind de letters niet te klein tijdens het lezen van topics. Ik kantel mijn scherm niet, vind ik alleen maar irritant. Wat Carrie beschrijft over het typen van reacties, dat vind ik inderdaad ook vervelend.

Verder: fijn dat het opgepakt wordt! Al heb ik nog steeds het idee dat jullie binnen de bestaande kaders willen blijven handelen. Staan jullie niet open voor hulp die andere forummers kunnen bieden? Om op die manier het forum wat groter, (nog) beter en levendiger te maken?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Pietje Paniek

Bericht 12 Jul 2019 08:03

Ik denk eerlijk gezegd dat de verbeteringen van Carrie mbt lettertype en schaling van het scherm bij mobiel forummen meer te maken hebben met de technische opzet van het forum dan een instelling. Ik gok dat dit namelijk wordt geschaald, en die schaling wordt bepaald door hóe de website is gebouwd. Dat zit echt in de HTML/ CSS class styling.

Maar goed, zover mijn input daarop. Meer om de verwachtingen wat te temperen.

Ik denk oprecht dat jullie dit allemaal met de beste bedoelingen opzetten, onderhouden, er tijd insteken etc etc. Máár het kan dus zijn dat er nu meer gevraagd wordt dan jullie kunnen bieden (of tijd/ geld/ kennis nu de oorzaak is). Mijn inziens zijn de issues dan ook meer van diepere aard dan van uiterlijke aard. Alhoewel een visuele update echt geen kwaad kan om eens een frisse wind erdoorheen te laten gaan! En ook dat kan een hele positieve invloed op ons als gebruikers hebben!
<<

Carrie

Gebruikers-avatar

Stoomboot

Bericht 12 Jul 2019 09:19

Bazinga heb even gekeken en kan inderdaad het lettertype enzo vergroten. Maar dan wordt alles op m’n telefoon vergroot en dat wil ik niet. Ben niet slechtziend, dan is alles veel te groot. Toch bedankt voor het meedenken!

Flo ik vind m’n scherm kantelen ook irritant ja, maar zal toch moeten als ik het forum een beetje normaal wil kunnen lezen.
<<

Anelisan

Rijmpiet

Bericht 12 Jul 2019 09:49

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Jullie geven aan bewust te kiezen voor de anonimiteit maar dan heb ik de vraag waarom. Ik snap dat jullie dat willen maar aan de andere kant is openheid fijner. Niet om jullie prive te stalken of iets maar omdat je dan weet tegen wie je het hebt. En om de afstand tussen beheer en forummers te verkleinen.
Dus mijn vraag wat voor jullie de doorslag geeft hierin.

Over het cadeau van Roodkapje en Bisq, ik vind het echt superleuk dat jullie dit hebben gedaan! En of het nu forumgeld of niet is geweest, ik vind dat een goede beslissing is geweest.

Jullie hebben eerder een keer gedoneerd aan o.a. Sterremaan. Ook hier ben ik over te spreken. Maar ik vraag mij dan ook af of hierin een beleid is.

Verder wil ik jullie bedanken voor de tijd die jullie erin stoppen.
<<

Savi

Gebruikers-avatar

Sinterklaas

Bericht 12 Jul 2019 09:51

Oké even dat scherm probleem inventariseren aangezien er eerder niet echt veel mee gedaan werd.

Is het alleen op iPhone? En in de mobiele versie of desktopversie of beide? Welke browser?
Welke iOS?
Is er ook een screenshotje van?
29032018
<<

Flo

Rijmpiet

Bericht 12 Jul 2019 09:58

Maar Anelisan, als je op het forum tegen mij praat, weet je dan wel tegen wie je het hebt? Ik heb daar eens over na zitten denken, maar eigenlijk is een Burgemeestersaccount daarin toch totaal niet anders dan een ander account? Hooguit duidelijker, want je weet dat alle moderators Burgemeester heten. Je hoeft geen heel rijtje aan verschillende forumnamen te onthouden.

Savi: ik heb dat schermprobleem met het typen inderdaad ook. Alleen op m’n telefoon (iPhone), desktopversie en de nieuwste iOS-versie. Of ik moet uitzoomen en op klein scherm met piepkleine letters typen (wat ik vaak wel doe, is op zich prima leesbaar maar daar moet je wel echt moeite voor doen en dat verklaart ook meteen m’n vele tikfouten waarschijnlijk), óf het scherm is wel groter, prima leesbaar maar je ziet eigenlijk maar een half scherm, dat ook niet eens mee beweegt met typen. Dát vind ik wel irritant.
Qua topics lezen kom ik prima uit de voeten met het lettertype zoals hij is. Het is niet groot, dat klopt, maar wel leesbaar.
<<

Savi

Gebruikers-avatar

Sinterklaas

Bericht 12 Jul 2019 10:05

Okay ik snap wat jullie bedoelen.

Ik heb het ook ja met de desktopversie, maar het woord desktopversie zegt het eigenlijk al.
Misschien kan de mobiele versie verbetert worden met avatars en onderschriften? Zou dat helpen?
29032018
<<

Flo

Rijmpiet

Bericht 12 Jul 2019 10:06

Als dat zou kunnen, in elk geval de avatars, dan zou ik via de mobiele versie gaan forummen. Ik herken forummers altijd aan hun avatars. Namen blijven nauwelijks hangen.
<<

Anelisan

Rijmpiet

Bericht 12 Jul 2019 10:25

Klopt flo maar je weet wel een beetje wie wie is.
Ik denk dat het vooral fijn is als er iets speelt.

En over vriendjespolitiek (waar eerder al over wordt gesproken), ik denk dat je dat gevoel meer krijgt als je niet weet wie erachter zit dan dat je het wel weet.

Ik weet bv ook wie een politie agent is. En ik weet ook waar hij woont, ik ken hem ook prive. Stel ik krijg een boete, ga ik daar niet met hem over in discussie. Maar doe ik iets wat niet mag, dan zal hij mij daar (zowel prive als in uniform) op aanspreken.

Of bv een juffrouw, je weet wie dat is, komt haar in het dorp tegen maar je gaat dan niet de toetsresultaten van jouw kind bespreken.

Ik snap niet waarom dat niet kan met de burgemeesters, die openheid. Vandaar dus mijn vraag wat hun beweegredenen hierin zijn.
<<

Carrie

Gebruikers-avatar

Stoomboot

Bericht 12 Jul 2019 10:29

Savi schreef:Oké even dat scherm probleem inventariseren aangezien er eerder niet echt veel mee gedaan werd.

Is het alleen op iPhone? En in de mobiele versie of desktopversie of beide? Welke browser?
Welke iOS?
Is er ook een screenshotje van?

Ik heb er ooit zelfs een filmpje van gemaakt en geplaatst, maar zie dat het hieronder al goed is uitgelegd. Ik gebruik inderdaad de desktopversie, en de meest recente iOS, zoals altijd.

Maar goed, ik blijf het zeggen, op het forum van Zusje had ik hier dus totaal geen last van, en ook waren de letters niet te klein als ik het forum las en mijn telefoon rechtop hield. Moet moet toch prima wat groter kunnen.
Laatst gewijzigd door Carrie op 12 Jul 2019 10:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Flo

Rijmpiet

Bericht 12 Jul 2019 10:36

Anelisan schreef:Klopt flo maar je weet wel een beetje wie wie is.

En over vriendjespolitiek (waar eerder al over wordt gesproken), ik denk dat je dat gevoel meer krijgt als je niet weet wie erachter zit dan dat je het wel weet.

Ik weet bv ook wie een politie agent is. En ik weet ook waar hij woont, ik ken hem ook prive. Stel ik krijg een boete, ga ik daar niet met hem over in discussie. Maar doe ik iets wat niet mag, dan zal hij mij daar (zowel prive als in uniform) op aanspreken.

Of bv een juffrouw, je weet wie dat is, komt haar in het dorp tegen maar je gaat dan niet de toetsresultaten van jouw kind bespreken.

Ik snap niet waarom dat niet kan met de burgemeesters, die openheid. Vandaar dus mijn vraag wat hun beweegredenen hierin zijn.

Maar heeft het ook een meerwaarde dat je die politieagent privé ook kent, of dat je die juf tegenkomt in het dorp? Zou het erg zijn als dat allemaal níét zo was?
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Schoorsteenpiet

Bericht 12 Jul 2019 10:42

Anelisan schreef:Klopt flo maar je weet wel een beetje wie wie is.

Naja dat doe jij niet. Maar er zijn genoeg mensen die privé en zakelijk echt niet uit elkaar kunnen houden en zelfs als je ze erop aan spreekt doen alsof hun neus bloedt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Mijter

Bericht 12 Jul 2019 11:59

Dat schermprobleem met iPhone is een hele tijd geleden ontstaan na een Apple update. Helaas is het nooit verholpen.

Ik zou graag een tag/@ functie willen. Een nieuwe pijler heb ik persoonlijk geen behoefte aan.
28 april 2015 - Your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Little hero!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Stoomboot

Bericht 12 Jul 2019 14:20

Carrie schreef:Bazinga heb even gekeken en kan inderdaad het lettertype enzo vergroten. Maar dan wordt alles op m’n telefoon vergroot en dat wil ik niet. Ben niet slechtziend, dan is alles veel te groot. Toch bedankt voor het meedenken!

Flo ik vind m’n scherm kantelen ook irritant ja, maar zal toch moeten als ik het forum een beetje normaal wil kunnen lezen.

Hè maar ik snap dit gewoon niet, zo klein dat je het niet kan lezen dat herken ik echt niet. Wel dat probleem dat het scherm niet meebeweegt met je reactieveld en dat is echt onwijs irritant, maar bij mij is het forum qua lettergrootte echt vergelijkbaar met bijvoorbeeld nu.nl. Ik lees dat je er al filmpjes van hebt geüpload dus die ga ik even opzoeken, ben heel nieuwsgierig hoe het er bij jou uitziet dan.

Ik heb een tijdje ook meegeschreven op zwangerschapspagina en daar vind ik het mobiele forum echt fantastisch. Je krijgt sowieso meldingen als er gereageerd wordt op een topic waar je je op abonneert (ik weet dat je hier kunt instellen dat je een mail krijgt maar dat vind ik dan weer overdreven, op dat andere forum krijg je gewoon een melding als je je aanmeldt, net als wanneer je op Fb een melding krijgt zegmaar). Ook kun je daar mensen taggen (ideaal!). Er is daar ook een like-functie maar die vind ik niet nodig; dat neemt heel veel activiteit weg mijns inziens.

Anyhow, fijn te lezen dat een en ander wordt opgepakt en dat jullie open staan voor onze ideeën. Ik ben het wel met Marin eens dat dingen als kleurtjes en afbeeldingen echt een futiliteit zijn, maar bijvoorbeeld Carrie heeft nu echt last van de huidige lay-out dus een update daarvan lijkt me juist goed!

Een nieuws/actualiteitenpijler is voor mij niet zo belangrijk geloof ik, maar ik heb het al vaak voorbij zien komen als suggestie dus daar worden heel veel anderen wel blij van denk ik.

Over verdere ideeën ga ik even nadenken.
2016 ♥
2019 ♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Stoomboot

Bericht 12 Jul 2019 14:27

Ik heb trouwens ook even een screenshot gemaakt van hoe ik het forum zie, dat is prima leesbaar vind ik:
Afbeelding

En dit is dat gezeur met typen, da’s wel echt rete-irritant dus:
Afbeelding

Je ziet hierboven al dat ik de helft van m’n getypte zin niet kan zien. Als ik dat wel wil zien moet ik of handmatig opzij schuiven, of uitzoomen en dan wordt het wel wat klein, kijk maar:
Afbeelding
2016 ♥
2019 ♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

HulpSinterklaas

Bericht 12 Jul 2019 15:04

Oh is dat wat jullie bedoelen? Zo'n half scherm zie ik ook! Maar m'n scherm verschuift dan een beetje mee. Niet bij jullie dus? Ja goed je ziet dan dus niet alles tegelijkertijd, maar dan zoom je daarna toch even uit? Is dit serieus hét issue? Ik lees dan daarna gewoon nog even alles door en klaar. Of is dat van Carrie toch anders?
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Stoomboot

Bericht 12 Jul 2019 15:07

Marin schreef:Oh is dat wat jullie bedoelen? Zo'n half scherm zie ik ook! Maar m'n scherm verschuift dan een beetje mee. Niet bij jullie dus? Ja goed je ziet dan dus niet alles tegelijkertijd, maar dan zoom je daarna toch even uit? Is dit serieus hét issue? Ik lees dan daarna gewoon nog even alles door en klaar. Of is dat van Carrie toch anders?

Nee het schuift dus niet mee. Je moet handmatig opzij schuiven. Of uitzoomen inderdaad, maar dan worden de letters die je typt heel klein.
2016 ♥
2019 ♥♥
<<

Carrie

Gebruikers-avatar

Stoomboot

Bericht 12 Jul 2019 15:23

Ik denk dat dat filmpje niet meer terug te vinden is Elliot, maar jouw print screen laat al goed zien wat er gebeurt betreffende het scherm dat niet meebeweegt met typen.
Geen idee of je zo ziet hoe klein de lettertjes zijn, maar hierbij een print screen:

Afbeelding
Afbeelding

Hm, volgens mij is het niet goed te zien, omdat ik dit nu lees op de computer en het is prima leesbaar zo, schiet niet op zo. Ben er ook wel wat klaar mee haha geloven jullie mij nou maar gewoon op mijn woord als ik dat zeg.

Scherm schuift ook niet mee nee, dat zeg ik toch de hele tijd Marin
Afbeelding

Nou en als je dus uitzoomt tijdens het typen is het zo klein:
Afbeelding

Persoonlijk vind ik dit veel prettiger lezen
Afbeelding

En dat was vroeger dus ook gewoon zo.
Edit: na het plaatsen zie ik inderdaad dat niet overkomt hoe klein de letters in rechtopstaande stand zijn. Ik heb verder niks meer toe te voegen, heb gezegd waar ik tegenaan loop, meer kan ik ook niet doen.
Volgende

Terug naar Algemeen