Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Loopfiets of driewieler?

<<

Anoniem290

Bericht 07 Mrt 2020 19:28

Loopfiets of driewieler?

L heeft op haar 1e verjaardag een bamboe loopfietsje van Kinderfeets gekregen. Daar kon ze toen meteen op. Hij staat inmiddels op de hoogste stand en wordt toch wel klein nu. Op straat schiet het ook voor geen meter op, dus ik overweeg nu een loopfiets met luchtbanden (bv Veloretti). Of zou een soepel fietsende driewieler beter zijn? Ik heb gehoord dat ze met een loopfiets beter voorbereid zijn op een echte fiets. Ze wordt zaterdag 2, dus dan zou ze nog zeker een jaar met de loopfiets kunnen doen. Wat hebben/hadden jullie kindjes? En zijn luchtbanden ook echt zoveel fijner voor buiten?
<<

Anoniem332

Bericht 07 Mrt 2020 19:44

Re: Loopfiets of driewieler?

Ik zou voor een loop fiets gaan!
Want je leert meteen goed balans houden en de overgang naar een echte fiets is veel makkelijker.

Mijn dochter gaat als de brandweer op haar loopfiets met 2 wielen. Van wishbone.

Op een 3 wieler kom je ook niet goed vooruit en dan zitten je trappers aan het wiel waarmee je stuurt. Knetter onhandig vind ik.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 07 Mrt 2020 19:52

Re: Loopfiets of driewieler?

Loopfiets als ze bijna twee wordt, driewieler is zo weer klaar op deze leeftijd!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Mrt 2020 19:55

Re: Loopfiets of driewieler?

Loopfiets schijnt idd beter voor de balans te zijn!
Helaas is het hier een beetje een miskoop geweest. Hij kreeg een toffe Banwood (beetje zelfde als Veloretti) voor z'n tweede verjaardag en hij wordt over drie weken drie en past er nog steeds niet echt op! En hij houdt ook niet echt van fietsen.
Kijk dus wel goed naar de hoogte, dat verschilt per fietsje wel!
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 07 Mrt 2020 19:58

Re: Loopfiets of driewieler?

Komt waarschijnlijk nog wel Marin!
E. wilde er steeds niet op (gekregen met Sint toen ze bijna 2,5 was) maar sinds ze 3,5 was ongeveer gaat ze als een speer.
Heeft trouwens niet geholpen voor fietsen, ze weigert nog steeds zonder zijwieltjes te gaan ?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 07 Mrt 2020 20:07

Re: Loopfiets of driewieler?

J heeft ook een Feets, eentje die om te bouwen is naar 2 wielen. Daar gaat ze heel hard op, ook al is ze er wat groot voor aan het worden. In de supermarkt mag hij niet meer mee, dan rijdt ze iedereen voor de sokken, inclusief slippen. Ik wil komende vrijmarkt even speuren naar iets groters op luchtbandjes. Mag ik ook aan mijn conditie gaan werken vrees ik, moet nu al regelmatig een sprintje trekken.

Ze heeft ook een gewone fiets met zijwieltjes, die kreeg ze voor haar 2e verjaardag. Daar kan ze wel hard op ("zullen we straks pizza kopen", zoef, kind weg), maar dat gaat doorgaans langzamer. Die houd ik bij in een normale looppas.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Mrt 2020 20:08

Re: Loopfiets of driewieler?

Loopfiets! Overgang naar een echte fiets is idd veel kleiner dan.
Wij hebben er voor E 1 gekocht van Bandits & Angels, die zijn er speciaal vanaf 2jr en dus niet zo hoog. Zadel kan wel goed omhoog en het stuur ook, ze past er nu ook nog heel prima op.
30-04-2017
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Mrt 2020 20:24

Re: Loopfiets of driewieler?

Ik zou voor een loopfiets gaan.
Hierdoor leren ze al goed hun balans houden wat weer goed van pas komt straks bij een normale fiets.
<<

Anoniem316

Bericht 07 Mrt 2020 20:50

Re: Loopfiets of driewieler?

100% loopfiets. Een puky is een fijn, stevig modelletje (niet zo kek als Veloretti natuurlijk). Inderdaad het balans leren houden scheelt heel veel voor het echte fietsen straks. L heeft daarom ook zonder zijwieltjes leren fietsen op de grote fiets. Het balans houden kon ze al door de loopfiets.
<<

Anoniem290

Bericht 07 Mrt 2020 21:04

Re: Loopfiets of driewieler?

Schoonfamilie vraagt nu of ze voor haar verjaardag een fietsje met trappers en zijwieltjes zullen geven. Zou ze het beide nodig hebben? Of alleen een van de twee?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 07 Mrt 2020 21:07

Re: Loopfiets of driewieler?

Wij hebben beide (loopfiets en een gewone met zijwieltjes). Is toch heel anders hoor, afzetten met de voetjes of trappen.
Voor een gewoon fietsje is ze nog wel klein hoor, denk niet dat ze het trappen al zal snappen/daar de kracht voor heeft.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Mrt 2020 21:08

Re: Loopfiets of driewieler?

Poppy schreef:Schoonfamilie vraagt nu of ze voor haar verjaardag een fietsje met trappers en zijwieltjes zullen geven. Zou ze het beide nodig hebben? Of alleen een van de twee?


Nou dan zou ik dus zeggen liever een loopfietsje?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem290

Bericht 07 Mrt 2020 21:17

Re: Loopfiets of driewieler?

Marin schreef:
Poppy schreef:Schoonfamilie vraagt nu of ze voor haar verjaardag een fietsje met trappers en zijwieltjes zullen geven. Zou ze het beide nodig hebben? Of alleen een van de twee?


Nou dan zou ik dus zeggen liever een loopfietsje?


Ja ik heb de link van de veloretti doorgestuurd. Dan kunnen ze voor haar 3e verjaardag evt een fietsje met trappers geven.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 07 Mrt 2020 22:00

Re: Loopfiets of driewieler?

J heeft een trybike steel. Vond ik ideaal, het is een tweewieler en driewieler loopfiets in 1. Misschien is dat een goede optie?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2020 22:07

Re: Loopfiets of driewieler?

Ik vind 2 geloof ik nog wat te jong voor een fietsje met zijwieltjes. Dat zou ik pas rond de 3 jaar doen.

Een loopfiets is idd wel goed. Heeft ze al week eens op iets gezeten met trappers?
Ik hoor namelijk dat sommigen daar ook moeite mee hebben.
2014 2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Mrt 2020 22:36

Re: Loopfiets of driewieler?

N krijgt van m'n zusje waarschijnlijk een Veloretti voor haar verjaardag. Lijkt me leuk en passend voor die leeftijd.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mrt 2020 23:42

Re: Loopfiets of driewieler?

Bo had een loopfietsje van Veloretti en voor haar 4e verjaardag een fiets van Veloretti met zijwieltjes die eraf konden en daar fietst ze nu dus op.

Ik zou voor een loopfietsje gaan!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 07 Mrt 2020 23:51

Re: Loopfiets of driewieler?

Hier hebben ze beide een loopfiets (gehad). Zoon had een goede balans voor hij echt leerde fietsen hierdoor. Het enige wat hij niet begreep was hoe hij precies moest trappen. Daarom hebben we een keer de zijwielen erop gezet, toen begreep hij het idee van trappen en hebben we ze er weer af gehaald. Daarna ging hij meteen fietsen. Met 3,5 fietste hij zelfstandig. Dochter heeft ook al een goede balans en gaat binnenkort starten met leren fietsen op haar fiets die ze voor haar verjaardag heeft gehad. Ik ben dus echt een voorstander van een loopfiets. Daarnaast hebben ze er echt tijden plezier van gehad. Zoon rijdt nog steeds wel eens op z’n loopfiets ondanks dat hij nu wat te klein wordt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pitty

Bericht 08 Mrt 2020 00:14

Re: Loopfiets of driewieler?

Een loopfiets! Onze kinderen konden daar voor een tweede verjaardag op fietsen. Wij hadden eentje van Puky, dat zadel kan lekker laag.
<<

Anoniem277

Bericht 08 Mrt 2020 06:36

Re: Loopfiets of driewieler?

Mijn kinderen snappen niet hoe een loopfiets werkt. Ze gaan lopen met dat ding tussen hun benen en snappen niet dat ze moeten zitten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 08 Mrt 2020 08:03

Re: Loopfiets of driewieler?

Hier ook fan van dr loopfiets. De oudste heeft er eentje van Bandits&Angels, die instap is laag. De jongste loopt er nu ook al mee. Dat is nog niet echt fietsen, want hij staat vooral met die fiets tussen zijn benen. Ik verwacht wel dat hij het snel door heeft, op zijn Pukylino gaat hij al als een speer.
Wij hebben ook een Kettler (hoger zadel en instap), daar kon de oudste de eerste tijd niks mee.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Mrt 2020 08:19

Re: Loopfiets of driewieler?

Een goeie loopfiets zou ik doen! Wij hebben een wishbone. Die heeft eerst drie wielen en dan bouw je m om. T van 4 zit er nu nog graag op, maar we hebben m nu weer naar 3 wielen voor M. Die is net 2 en kan er al heel goed op.

Een driewieler met trappers hebben ze beiden nooit echt goed op gezeten.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Mrt 2020 08:52

Re: Loopfiets of driewieler?

M heeft het allemaal ? voor haar 2e verjaardag kreeg ze een loopfiets, maar daar kon ze toen nog niks mee. Dat heeft wel wat maanden geduurd voordat ze dat kon. Een driewieler heb ik via marktplaats gratis opgehaald. Ik zag haar op het kdv vaak op een driewieler zitten en wilde eens kijken hoe dat thuis ging. Hier heeft ze veel opgezeten en ze kon meteen hard. Voor haar 3e verjaardag kreeg ze een fietsje met zijwieltjes en dat is nu haar favoriet. Ze heeft dus maar erg kort iets gedaan met de loopfiets en de driewieler, beetje zonde wel, maar ja.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mrt 2020 08:57

Re: Loopfiets of driewieler?

Misschien is N straks een grote fiets fanaat Niekske! Kan 't allemaal nog een ronde mee. Daar hoop ik maar op met onze loopfietsjes want O is geen fietser duidelijk.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Mrt 2020 09:06

Re: Loopfiets of driewieler?

Marin schreef:Misschien is N straks een grote fiets fanaat Niekske! Kan 't allemaal nog een ronde mee. Daar hoop ik maar op met onze loopfietsjes want O is geen fietser duidelijk.


Ja dat hoop ik wel! Al hebben we voor hem nog een andere loopfiets liggen ? raar verhaal, die heb ik gevonden in het park, een wishbone, heel mooi nog. Geen mensen in de buurt ofzo. Meegenomen, gemeld bij de gemeente, oproepje via sociale media... nul reactie. Bij de gemeente geven ze aan dat ie na een jaar dan voor de vinder is. Toen ik em vond, waren mijn schoonouders al bezig met het opknappen van de loopfiets van M. En ik ging ervanuit dat iemand die wishbone wel kwijt was, maar nee dus. De loopfiets van M is roze, dus op zich is dit wel prima ?
december 2016
juli 2019
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers