Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe trap afwerken?

<<

Anoniem313

Bericht 06 Jan 2020 19:13

Hoe trap afwerken?

Wij wonen sinds een tijdje in onze nieuwbouwwoning en moeten de trap nog doen. Ze zijn kaal (wit hout) opgeleverd en open. Een van de twee laten we in ieder geval (deels) dichtmaken omdat we daar een kast onder willen laten maken. Maar hoe af te werken? Ik neig naar gewoon schilderen, omdat ik wel hou van een beetje een cleane look, maar is dat genoeg, welke kleur, en wat zijn er eigenlijk allemaal nog meer voor opties? Ik weet het niet zo goed.

Dus: waar hebben jullie voor gekozen en waarom?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 06 Jan 2020 19:30

Re: Hoe trap afwerken?

Wij hebben onze trap naar de (woon) kelder wit, met halve maantjes vloerbedekking en het is.... Vreselijk! Je ziet er alles op, ik poets die trap twee keer per week en daartussen is het ook waardeloos. Inmiddels oogt de trap ook vol beschadigingen en lijkt hij daardoor standaard vies, ook als hij net schoon gemaakt is.
Wat dan wel? Ik weet het zelf ook nog niet. Onze trappen naar bovenverdiepingen die zijn van mooi hout. Ook die maak ik twee keer schoon, maar ze ogen toch altijd mooi.
Wij hebben iig spijt van onze keuze voor deze trap naar de kelder (hebben zelf gebouwd, dus zelf gekozen). Die halve maantjes zijn ook niks. Ik heb ze al tig keer opnieuw gelijmd omdat de randen los laten op dn duur.
Een clean look met wit ga je dus niet krijgen. Hoe wel? Daar ga ik voor meelezen in dit topic!
Oh, en wit verkleurd met de jaren is onze ervaring. Onze trap oogt nu daardoor gelig (waars ook wel extra geel doordat er geen daglicht bij kan en ik dus met kunstmatig licht de trap zie)
Juli 2015
Maart 2017
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 06 Jan 2020 19:50

Re: Hoe trap afwerken?

Pure, tegenwoordig wordt er geschilderd met water gedragen lak. Die vergeeld niet. Waarschijnlijk heb jij nog verf op terpentine basis en die wordt geel als er geen licht op komt. Dus daarom lijkt je trap niet extra geel maar is hij dat waarschijnlijk ook gewoon. Je zou hem dus opnieuw kunnen verven met verf op waterbasis.

Wij hebben zelf ook een witte houten trap en willen daar op termijn overzet treden van Can Do op maken. De trap is van zacht hout waardoor de verf snel slijt en er snel lelijk uit ziet. Omdat de zijkanten er ook niet meer uit zagen hebben we nu alles nog eens laten schilderen en zodra dit weer slecht wordt doen we die overzet treden er op. Zoiets:

https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/2443/2443984.jpg
Laatst gewijzigd door Prosecco op 06 Jan 2020 20:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 06 Jan 2020 19:51

Re: Hoe trap afwerken?

Wij hebben ook witte trappen met halve beige maantjes. En wat Pure ook zegt: je ziet er alles op. Een goed alternatief weet ik ook niet, behalve van die mooie houten overzet-treden, maar dat is aardig aan de prijs. Helemaal bekleden zie ik niet zitten. Als ik zie hoeveel stof de trap nu al vangt, wil ik daar echt geen stoffen bekleding op.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem316

Bericht 06 Jan 2020 20:04

Re: Hoe trap afwerken?

Bloom schreef:Wij hebben ook witte trappen met halve beige maantjes. En wat Pure ook zegt: je ziet er alles op. Een goed alternatief weet ik ook niet, behalve van die mooie houten overzet-treden, maar dat is aardig aan de prijs. Helemaal bekleden zie ik niet zitten. Als ik zie hoeveel stof de trap nu al vangt, wil ik daar echt geen stoffen bekleding op.


Dit. Kan elke dag wel 3x de trap stofzuigen. Ik heb het maar los gelaten ?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Jan 2020 20:32

Re: Hoe trap afwerken?

Wij hebben net een nieuwe (dichte) trap naar onze opbouw en die is ook alleen in de grondverf opgeleverd. We gaan die net als de trap beneden goed grondverven en daarna in de trappenlak. Daar zit een korrel in zodat je wat antislip wordt. Beneden hebben we verder geen afwerking, op de trap naar boven komt een dun zwart streepje leer tegen uitglijden. Deze trap is veel steiler dus dat mag ook wel.

Ik vind de trap zo heel mooi!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 06 Jan 2020 20:41

Re: Hoe trap afwerken?

Hier ook nieuwbouw en nog steeds kale trappen. Wij gaan ze binnenkort laten bekleden met vloerbedekking. Wij hebben onwijze kraaktrappen dus we hope dat dit wat meer dempt.

En idd nu ze nog steeds kaal zijn zie je er alles op, vreselijk stoffig.
Hebben ook nog aan bekleden met pvc gedacht omdat we beneden ook pvc hebben maar dat prijskaartje was ons iets te hoog.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 06 Jan 2020 20:45

Re: Hoe trap afwerken?

Wij hebben ze wit geverfd met speciale stroeve verf voor trappen en er zitten zwarte stripjes op. Bevalt prima.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Jan 2020 21:08

Re: Hoe trap afwerken?

Wij moeten het nog gaan doen, maar wij gaan Trapbox gebruiken. Ooh La La heeft daar al ervaring mee.
L2014 & H2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 06 Jan 2020 21:37

Re: Hoe trap afwerken?

Prosecco schreef:Pure, tegenwoordig wordt er geschilderd met water gedragen lak. Die vergeeld niet. Waarschijnlijk heb jij nog verf op terpentine basis en die wordt geel als er geen licht op komt. Dus daarom lijkt je trap niet extra geel maar is hij dat waarschijnlijk ook gewoon. Je zou hem dus opnieuw kunnen verven met verf op waterbasis.

Wij hebben zelf ook een witte houten trap en willen daar op termijn overzet treden van Can Do op maken. De trap is van zacht hout waardoor de verf snel slijt en er snel lelijk uit ziet. Omdat de zijkanten er ook niet meer uit zagen hebben we nu alles nog eens laten schilderen en zodra dit weer slecht wordt doen we die overzet treden er op. Zoiets:

https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/2443/2443984.jpg

Dankje voor de tip! Volgend jaar gaat hij opnieuw in de verf dus dan kunnen we dat iig doen als we voor die tijd niet iets beters verzinnen!
Juli 2015
Maart 2017
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 06 Jan 2020 22:29

Re: Hoe trap afwerken?

Wij hebben de trap eerst grijs geverfd en daarna met Glitsa trappenlak antislip eroverheen. Blijft netjes, niet glad en ziet er strak uit. Ben erg tevreden.
<<

ChiQ

Bericht 06 Jan 2020 22:59

Re: Hoe trap afwerken?

Wij hadden een opentrap. Die is dichtgemaakt en een kast onder laten bouwen. Wij hebben de treden laten bekleden met massief eikenhout.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Jan 2020 23:07

Re: Hoe trap afwerken?

Wij hebben nu ook een witte trap en ik word er knettergek van. Bij ons zitten er van die stoffen halve maantjes op maar die laten inderdaad los. Ik ben al eens met zoon op mijn arm gevallen daardoor.

Over een tijdje krijgen wij een houten vloer en laten we ook meteen met dat hout de trap bekleden. Ik wil het dan net zoals Chiq heeft hebben, super mooi!
Mijn ouders hebben het compleet in houtkleur maar dat vind ik minder mooi.
Voordeel is trouwens wel dat mijn vader parketeur is, dus het kost ons haast niets.
10.04.17
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Jan 2020 23:08

Re: Hoe trap afwerken?

Ik heb ook echt hout. Ja het was een investering, maar ben er heel blij mee! In ons vorige huis kon ik ieder half jaar wel verven, zo snel werd het lelijk.
https://www.instagram.com/p/BjzlJ5fnzLi ... 2yqbd3pg9i
<<

ChiQ

Bericht 06 Jan 2020 23:14

Re: Hoe trap afwerken?

Scandic schreef:Ik heb ook echt hout. Ja het was een investering, maar ben er heel blij mee! In ons vorige huis kon ik ieder half jaar wel verven, zo snel werd het lelijk.
https://www.instagram.com/p/BjzlJ5fnzLi ... 2yqbd3pg9i


Als ik geen kind had en geen kinderen te spelen kreeg had ik ook zonder sliprand laten doen. Maar ik ben dan veel te bang dat er een kind uitglijd. Heb je al stalen armleuningen? Die van mij komen áls t goed is na 10!! weken volgende week.

Het is wel echt duur, ja. Wij hebben €400,- per tree betaald. Maar dat was wel incl dichtmaken en afwerken.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Jan 2020 23:20

Re: Hoe trap afwerken?

Nee nog steeds niet, helaas! Te druk geweest met andere dingen in huis nog. Dus als je een goed adresje hebt?
<<

ChiQ

Bericht 06 Jan 2020 23:21

Re: Hoe trap afwerken?

Scandic schreef:Nee nog steeds niet, helaas! Te druk geweest met andere dingen in huis nog. Dus als je een goed adresje hebt?


Wij hebben hier een heel interieurbureau gehad die alles via hun leveranciers hebben gedaan. Ik heb dus geen idee! Maar ik vraag het voor je.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Jan 2020 23:39

Re: Hoe trap afwerken?

Wit geverfd wat een drama is dat onze trap naar zolder is geverfd en dat gaat ok. In mijn oude huis had ik de trap geverfd idd met speciale verf. Mijn vriend had dat in zijn huis ook maar je ziet werkelijk alles er op. Ik heb heel fijn blond haar en zelfs mijn haren zag je liggen.
2015 💙
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Jan 2020 10:32

Re: Hoe trap afwerken?

Fiederilsje schreef:Wij moeten het nog gaan doen, maar wij gaan Trapbox gebruiken. Ooh La La heeft daar al ervaring mee.


Ik heb de trap ook met de trapbox gedaan. Het viel niet mee maar nu het klaar is ben ik er heel blij mee.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 07 Jan 2020 11:11

Re: Hoe trap afwerken?

Wij hebben onze trap met grijs PVC laten bekleden, dat is wat stroever dan verven en wij vinden het ook mooi. De zoldertrap is tot nu toe alleen nog geverfd, daar moeten nog slipstrips op.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Jan 2020 12:25

Re: Hoe trap afwerken?

Wij hebben onze trap met hetzelfde PVC laten bekleden als de vloeren. Het staat erg fraai!

Afbeelding
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Jan 2020 12:28

Re: Hoe trap afwerken?

post1313783.html#p1313783

Hier staan misschien ook nog tips in.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2020 13:48

Re: Hoe trap afwerken?

ChiQ schreef:
Scandic schreef:Ik heb ook echt hout. Ja het was een investering, maar ben er heel blij mee! In ons vorige huis kon ik ieder half jaar wel verven, zo snel werd het lelijk.
https://www.instagram.com/p/BjzlJ5fnzLi ... 2yqbd3pg9i


Als ik geen kind had en geen kinderen te spelen kreeg had ik ook zonder sliprand laten doen. Maar ik ben dan veel te bang dat er een kind uitglijd. Heb je al stalen armleuningen? Die van mij komen áls t goed is na 10!! weken volgende week.

Het is wel echt duur, ja. Wij hebben €400,- per tree betaald. Maar dat was wel incl dichtmaken en afwerken.


Ik ben zelfs wel van een houten trap met sliprand gevallen. (Vaker dan 1 keer ?)
En ook wel van een trap met vloerbedekking. Dus het zegt niks ?
2014 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2020 13:51

Re: Hoe trap afwerken?

https://www.instagram.com/p/BnF9rOMFwPp/?igshid=n201o2wb15wsen


Krijg geen foto daarom de link gedaan.
Dit is onze trap. Heeft mijn man zelf gedaan met pvc.
2014 2016
<<

Anoniem313

Bericht 07 Jan 2020 14:32

Re: Hoe trap afwerken?

Wow, veel reacties, bedankt allemaal! Wij zijn allebei niet erg handig en houden niet van klussen dus ik denk sowieso dat we het gaan laten doen. Hout (of, wat betaalbaarder, pvc of misschien zelfs laminaat?) vind ik mooi, even kijken hoe dat combineert met de vloer.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers