Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 19 Apr 2014 10:33

Re: Het hardlooptopic

@Poubelle: Goed gedaan!

@Jip83: Ik denk dat een uur wel heel snel is, maar ruim een uur is wel mijn streeftijd. Op wedstrijden ben ik meestal sneller dan in trainingen, hoewel ik gisteren een soort wedstrijd tegen mezelf (en de tijd) heb gelopen. Dit tempo gaat mij redelijk gemakkelijk af. Ik heb deze winter ongeveer 1 keer per week gelopen en het de afgelopen weken opgeschroefd naar twee keer per week. Daardoor is mijn tempo wel omhoog gegaan van ruim 10 km/u richting 11 km/u.

Ik krijg de laatste tijd wel weer vaker steken in mijn zij. Het lijkt weinig met het tijdstip van eten te maken te hebben, want de ene keer krijg ik het als ik een half uur na het ontbijt ga en de andere keer als ik 2 uur na het ontbijt ga. Zou ik toch te snel van start gaan?
<<

Anoniem38

Bericht 19 Apr 2014 18:15

Re: Het hardlooptopic

Handigste is altijd eerst even 'warm' lopen alvorens je de tempotraining gaat doen.

Vanmorgen gelopen op het strand. 50minuten. Ik hield mijn vriend 20minuten bij..toen was mijn hartslag zo hoog dat mijn ontbijt omhoog kwam en ben ik wat rustiger gaan lopen. Niet de 5uur gehaald, deze week, maar wel 4u50 :-)
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 19 Apr 2014 18:28

Re: Het hardlooptopic

Poubelle: wat goed! Lekker gevoel hè, de 1ste x dat je weer 5 km achter elkaar loopt?

Zonnetje: wat loop jij snel zeg!

Ik heb vandaag voor het eerst 10 km achter elkaar gelopen :banaan: . In 1 uur en 5 minuten. Ben echt mega trots op mezelf. En ik heb besloten dat ik eind juni mee ga doen aan een loop van 10 km hier in de buurt.
<<

Anoniem38

Bericht 20 Apr 2014 07:59

Re: Het hardlooptopic

Ik zou jouw tempo ook wel bij moeten houden zonnetje, als ik het terug reken. Je liep 11,3 ongeveer, 5'30op een km.

Ik heb lekker rust vandaag. Mijn vriend is net wel wezen lopen op het strand.
<<

Anoniem260

Bericht 20 Apr 2014 11:02

Re: Het hardlooptopic

Jip83 schreef:Aan het wandelen met hartslag 170? Phoe.. Het is wel een kwestie van stug volhouden wil je die hartslag omlaag krijgen, als je dat wil. Als dat niet wil omdat je gewoon wil rennen, dan is dat ook goed natuurlijk :-)



Als je al ruim 6 jaar regelmatig hardloopt en andere sporten doet, zou je normaal gesproken toch een beetje verwachten dat die hartslag wel zou zakken?
<<

Anoniem156

Bericht 20 Apr 2014 12:21

Re: Het hardlooptopic

Wat goed, Jules!
Lekker bezig iedereen hoor!

Ik heb zojuist mijn eerste ervaring met uitgescholden worden tijdens het hardlopen opgedaan. Ok, nou ben ik zelf ook niet helemaal heilig maar ik vind het niet tof als ik eerst bijna aangereden word door een fietser die daarna nog vanalles in m´n oor gaat lopen blèren. Dus daar zei ik wat van en toen was ik dik, lelijk en een hoer en wat nog meer.
Achja, sneu mannetje.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6248

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 20 Apr 2014 12:39

Re: Het hardlooptopic

Ik ben vandaag voor de 4e keer wezen hardlopen. Ik ga 2 x per week. Meestal op woensdag en op zondag. Heb de eerste week 2 x 2,5km gedaan en deze week 2 x 3,5 km gedaan. Ik moet zeggen het gaat best lekker en merkte dat ik vandaag al 2 minuten sneller was dan afgelopen woensdag. Heerlijk om weer in beweging te zijn.

Gebruiken jullie gewoon je telefoon voor Runkeeper oid? Ik heb een Samsung galaxy en deze kan steeds geen gps vinden. Dan sta je dus maar te wachten tot je kunt vertrekken en vervolgens kom je thuis en heeft hij nog maar de helft geregistreerd :12:
2016
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1344

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 21 Apr 2014 19:56

Re: Het hardlooptopic

He dames!

Ik wil ook gaan hardlopen alleen hoe doen jullie dat met app/muziek oid? Wat hierboven ook gevraagd wordt (A) want de Apps die ik downloadde waren niet gratis als je verder wou. Ik zal beginnen met evy of een ander hardloopschema maar wat is handig om de minuten bij te houden?
Wat als het lukt
<<

Anoniem156

Bericht 22 Apr 2014 09:16

Re: Het hardlooptopic

Ik heb de app van Evy, om 5km te lopen heb ik een paar euro betaald. Heb ook de podcasts maar dke muziek is echt te verschrikkelijk dus met de app kun je spotify gewoon aanzetten.
Alleen de laatste drie weken vind ij zo raar opgebouwd dus daar ben ik mee gestopt en ben met runkeeper gaan lopen, telkens twee minuten langer.
<<

Anoniem38

Bericht 22 Apr 2014 09:25

Re: Het hardlooptopic

Een klokje met stopwatch is een handig middel. Mijn moeder liep vroeger met de eierwekker in haar hand ;-)

Ik heb nooit met een beginnersschema gelopen. Om nu mijn minuten (als mijn training is onververdeeld in blokken, zoals vandaag) bij te houden heb ik een horloge om.

Mijn samsung galaxy advance vind de GPS wel snel!
<<

Anoniem40

Bericht 22 Apr 2014 09:35

Re: Het hardlooptopic

Tulp; ik heb die loop in Utrecht 2 jaar geleden gedaan. Was heel leuk en goed geregeld!

Ik loop met een polar horloge met gps en zonder muziek. Soms doet ie er lang over om het gps signaal te vinden, dus ik zet hem altijd aan voordat ik ga omkleden en dan vindt ie t wel tegen de tijd dat ik ga hardlopen.

Ik ben afgelopen week op vakantie geweest, veel te veel paaseitjes gegeten en maar 1 keer gaan hardlopen. Nu ga ik dus maar een mooi schema zoeken en de komende weken opbouwen tot 10 km.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 22 Apr 2014 14:53

Re: Het hardlooptopic

De GPS op mijn Samsung Galaxy Advance is ook snel.

Ik ben toentertijd begonnen met een schema van internet en de stopwatch van mijn telefoon om de minuten bij te houden dat ik moest hardlopen en wandelen, dus ik kan geen tips geven over apps met beginnersschema's.

Net weer een lekker rondje gelopen in het zonnetje.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 22 Apr 2014 17:21

Re: Het hardlooptopic

Ik heb een vraagje voor de meiden die veel hardlopen? Hebben/gebruiken jullie een voedingsschema met hardlopen?

Ik loop zelf ook veel hard en het verschild van 5 tot 11 km. Heb laatst ook een wedstrijd gelopen van 10 km en daar deed ik 56 min over, maar ik was wel erg moe en heb erg slecht gelopen. Wil niet weten hoe hoog mijn hartslag was.
Ik wil langzaam naar de 15 km gaan, maar ik weet nooit zo goed hoe ik zoveel km combineer met eten. Ik kan geen uur lopen op een banaan of een boterham. Ik merk dat ik dan veel sneller last van mijn lichaam krijg. Ik probeer trouwens 3 keer in de week te lopen. Vanmiddag een interval training gedaan maar dat was erg pittig vond ik zelf.
Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 22 Apr 2014 17:56

Re: Het hardlooptopic

Interessante vraag, Raaf. Ik sport 3-4 keer per week: 1-2x hardlopen, 1x spinning en 1x steps en ik heb geen speciaal voedingsschema. Over het algemeen eet ik wel gezond en voor een vrouw ook vrij veel. Als ik ga sporten, zorg ik altijd dat ik 1,5 tot 2 uur van tevoren niets eet en daarvoor een goede maaltijd. Ook na het sporten eet ik vaak een stuk fruit, een gekookt eitje en/of een cracker met beleg als tussendoortje of een maaltijd als het daar alweer tijd voor is.
Ik ben benieuwd naar antwoorden van anderen op deze vraag.
<<

Anoniem38

Bericht 22 Apr 2014 18:17

Re: Het hardlooptopic

Ik sport 6dagen in de week en 15-18uur. Ik volg geen voedingsschema als in een dieet (behalve dingen die ik niet mag ivm intolerantie). Ik eet wel wat te weinig voor de hoeveelheid wat ik sport, maar ik blijf nu stabiel in gewicht. Na zware lange trainingen neem ik een eiwitshake en ik probeer altijd na het sporten wat te eten, liefste eiwitrijk (tenzij ik al een shake gehad heb). Bij lange duurlopen neem ik drinken mee en een sportgel. bij lange fietstochten neem ik behalve sportdrank ook repen en/of vijgen en dadels mee.

Op zich kun je een uur voor een wedstrijd een banaan nog helemaal fijnkauwen en 250ml water erbij nemen. Daar zou je een 10km of een uur makkelijk op moeten kunnen lopen, tenzij je er anderhalf uur over doet.

Ik heb net een uur intervaltraining gedaan van hardlopen. Om 14:30 at ik nog wat noten en om 16:00 nog een rijstewafel. Ik hen rond 17:20gaan lopen. Erna een groot glas diksap gedronken (300ml) ik wacht nog even tot het avond eten klaar is. Ik vind een eiwitshake nu niet echt nodig.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 22 Apr 2014 19:09

Re: Het hardlooptopic

Ik heb nu een hardloopschema om mijn lopen te verbeteren en wil dat met de juiste voeding goed combineren. Ik probeer goed te eten, maar ik ben ook een snoepert. Als ik in de ochtend ga lopen eet ik het liefste een banaan. Maar is het nu beter om na het hardlopen ook iets te eten? Ik merk vaak dan ik dan niet echt honger heb en wacht tot de lunch.
Afbeelding
<<

Anoniem38

Bericht 22 Apr 2014 19:18

Re: Het hardlooptopic

Op zich hoef je voor drie keer in de week hardlopen, als je dat 'alleen' doet (kan het even niet anders omschrijven...maar wil niet dat het minachtend overkomt!), dan hoef je niet een heel voedingsschema aan te houden. Gewoon drie maaltijden en drie tussendoortjes zou het moeten doen dan.

Je kunt inderdaad proberen minder te snoepen. Van snelle suikers word je ook moe.

Slecht slapen en moe na een wedstrijd zijn normale dingen overigens! Goed drinken is wel belangrijk.

Als ik in de ochtend loop, dan loop ik meestal hele rustig en ontbijt ik pas na het trainen (max1u15 loop ik voor ontbijt) of ik ontbijt en wacht dan anderhalf tot 2uur. Ik drink nog wel water voor ik wegga.
Als je zwaar gelopen hebt, dan is het goed om binnen 20minuten wat te eten.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 23 Apr 2014 08:00

Re: Het hardlooptopic

Anoniem ik fitness er ook nog bij. Ik wil wat bewuster met mijn eetgedrag en het sporten omgaan. En omdat ik merk dat ik snel last heb van mijn spieren en na ongeveer 8 a 9 flauw begin te worden, misschien toch meer baat heb bij goed voeding.

Ik heb de laatste tijd ook veel last van a.o mijn beenspieren met af en toe vervelende kramp. Vooral in de ochtend bij het wakker worden.
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8070

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Apr 2014 08:33

Re: Het hardlooptopic

Veel drinken en vlak voor het sporten je koolhydraten apart eten van je proteine en groenten.
Sport je vooral savonds, smorgens of smiddags?

Wat ik dus aanraad is om 6x per dag (iedere 3u) iets te eten en dan iig voor dat je honger hebt. Ook maximaal 2x koolhydraten op een dag. Ga je bv savonds sporten dan eet je smorgens kwark met wat fruit, tussendoor wat noten bv, lunch:omelet oid, tussendoor kleine salade met avocado en vis, avondeten: vlees met groenten, zoeteaardappels met groenten (gegrilled bv)
30-04-2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 23 Apr 2014 08:36

Re: Het hardlooptopic

Zo, ben ik ook weer. Inmiddels drie keer hardgelopen sinds vorige week. De tweede keer ging het niet zo lekker. Veel moeten wandelen i.v.m. steken in mijn zij. De derde keer (afgelopen zondag) heb ik voor het eerste gelopen op (geleende) hardloopschoenen i.p.v. mijn tennisschoenen. Wat een verademing! Ik heb 5,5 km gelopen in 40 min. Was er best trots op, voor een derde keer. Ik heb de tip gelezen om met gebalde vuisten te lopen, duimen helemaal omsloten door je vingers, dit zou ervoor zorgen dat je geen steken in je zij krijgt. Of het daar nou aan lag of aan iets anders, maar ik heb in ieder geval geen steken gehad. Vandaar dat ik dus een heel stuk door heb kunnen lopen.

Heb gisteren hardloopschoenen gekocht, morgen ga ik samen met mijn vriend weer lopen. Ben benieuwd hoe het gaat!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8070

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Apr 2014 10:26

Re: Het hardlooptopic

Met gebalde vuisten lopen ja?? Ik probeer juist zo ontspannen mogelijk te lopen zodat alles lekker kan doorbloeden en ik geen blokkades opwerp door te veel spanning. Ik zou denken dan je met gebalde vuisten meer spanning in je armen en schouders krijgt.....

Verder: SUPER gedaan!
30-04-2017
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 23 Apr 2014 11:16

Re: Het hardlooptopic

Met gebalde vuisten lopen doe ik alleen als ik steken in mij zij heb. Gelukkig heb ik hier weinig last van. Heeft volgens mij ook met je ademhaling te maken. Lees op internet dat als je je buikspieren traint het een stuk minder wordt. Volgens de site van Runnersworld dan hè. ;)

Parisienne, Goed bezig hoor! :thumbup:
Siepie, Dat 6 keer op een dag eten zal ik echt moeten aanleren. Ik doe het meestal met 3 maaltijden op een dag en vaak een stuk fruit als tussendoortje. Voor de bloedsuikerspiegel is het in ieder geval wel beter.
Afbeelding
<<

Anoniem62

Bericht 23 Apr 2014 17:49

Re: Het hardlooptopic

Parisienne: Wauw goed gedaan, voor je derde keer al 5.5 km! Ben benieuwd hoe het gaat nu je hardloopschoenen hebt.
Raaf: Qua eten doe ik niks anders, dus helaas geen tips.

Vanmorgen ook weer heerlijk hardgelopen in het zonnetje. Mijn standaard rondje ging een beetje vervelen, dus ik had een andere route uitgestippeld. Helaas had ik me op de afstand een beetje verkeken en was ik na mijn training van 40 minuten nog lang niet thuis. Een klein stukje gelopen en toen besloten om de rest toch maar hard te lopen om eerder thuis te zijn. Uiteindelijk totaal dus 52 minuten gelopen en 8 km afgelegd. Was wel bekaf daarna ;)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8070

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Apr 2014 18:52

Re: Het hardlooptopic

Lekker bezig kater!

Iemand was toch op zoek naar een timer app oid voor interval trainingen? Ik kwam deze toevallig net tegen. Geen idee of het iets is....


https://play.google.com/store/apps/deta ... droid.hiit
30-04-2017
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 23 Apr 2014 20:33

Re: Het hardlooptopic

Mijn vroegere gymleraar heeft mij geleerd om inderdaad met gebalde vuisten te lopen, dus je vingers om je duim heeft sluiten. Ik loop nu altijd zo, meteen als ik begin en heb nooit meer steken terwijl ik dat vroeger altijd had. Echte aanrader dus..

Ga me ook maar bij jullie voegen, loop nu altijd met een mp3 op met evy erop. (heb het programma een tijdje terug eens gedownload). Ben ook benieuwd hoe jullie dat doen?

Heb al een paar keer de 5 km gelopen maar door ziekte helaas weer moeten opgeven en nu kan ik weer overnieuw beginnen.. :nopompom:
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers