Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Augustus/september/oktober 2020 Mama's

<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 21 Okt 2020 10:55

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Ik ben ook benieuwd of Tazz al bevallen is!

Namaste, hoe gaat het met jou? Hoe gaan de nachten nu?

Marin, wat fijn dat bij jullie de nachten goed gaan! Bij ons gaat het goed totdat ze haar voeding krijgt rond 3u ‘s nachts. Daarna slaapt ze misschien nog een uurtje en dan krijgt ze last van krampjes denk ik. Het enige wat dan helpt is als ik haar uit bed haal en ik ga dan met haar in de huiskamer zitten.

Ik kolf inderdaad nog full time, al 8 weken nu. Het is intens en ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoudt. Ik heb veel te veel melk, veel meer dan E kan drinken. De vriezer ligt ondertussen vol. Ik kolf 4 x overdag (in de ochtend, lunch tijd, rond 5 en voor bed) en 1 x midden in de nacht. Ik pomp tussen de 200ml-300ml per keer en E drinkt ongeveer 500-600ml per 24 uur dus ik wil kijken hoe ik de productie minder kan krijgen en of ik minder vaak kan kolven. Ik wil hier wat advies over inwinnen. Het is ook ontzettend pijnlijk als ik minder vaak kolf.

E was de eerste 5 weken goed gegroeid maar de laatste 2 weken niet. Ze eet ook minder maar langzaamaan eet ze elke dag weer iets meer. Over haar hoofdje is nooit meer iets gezegd.

Hoe gaat het met de andere meiden?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Okt 2020 11:22

*breekt even in* ik zou opletten met anijs, cashewnoten en chocolade, dat stimuleert de BV. Afbouwen met kolven kun je doen met een minuut per keer, of wat langer er tussen gaan laten. Niet helemaal leeg kolven. Saliethee remt ook. Op facebook is een fijne groep: Fulltime Kolvers, daar kun je veel tips vinden en krijgen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Okt 2020 12:11

Havermout werkt ook productieverhogend en is iets wat je misschien wel zou eten.
Salie werkt idd remmend ja. Daarom eet ik m'n favoriete kruid (wat nu juist zo lekker past in de herfst) niet.😭😅

Fijn en lastig tegelijkertijd dat je zoveel melk hebt. Zou er zeker advies over inwinnen ja. Ik geloof niet dat ik tips heb.
Wel fijn dat je waarschijnlijk lang nog bv uit de vriezer kunt geven als je al gestopt bent dan. Zo kan je de overgang naar kv straks geleidelijker laten gaan.
Ik kan me voorstellen dat het heel intens is. Het kost extra tijd en het is niet het leukste klusje (hoewel ik het ook altijd wel satisfying vind).
En lastig dat ze na drieën niet zo goed meer slaapt en je in de woonkamer moet gaan zitten. Gek dat ze 's nachts alleen krampjes krijgt. Zou dat te maken kunnen hebben met wat jij 's avonds gegeten hebt oid? Misschien kan je eens gekolfde melk uit de middag van vóór 't avondeten geven ofzo. Kijken of dat wat doet? Ik geloof dat de samenstelling van de melk door de dag heen ook verschilt. Krampjes zijn sowieso niet leuk lijkt me maar 's nachts lijkt 't me extra vervelend.
Maar fijn dat t verder goed gaat! Beetje gewend aan het leventje met z'n drietjes al? Kunnen jullie in Engeland nog wat buitenshuis doen corona technisch of is alles ook weer dicht?
Lieve kleine man. 01-04-2017
Lief klein meisje. 22-09-2020

Afbeelding

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Okt 2020 13:55

Ohja havermout heb ik hier op het forum ook al zo vaak genoemd als verhogend.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 21 Okt 2020 21:17

Jip schreef:*breekt even in* ik zou opletten met anijs, cashewnoten en chocolade, dat stimuleert de BV. Afbouwen met kolven kun je doen met een minuut per keer, of wat langer er tussen gaan laten. Niet helemaal leeg kolven. Saliethee remt ook. Op facebook is een fijne groep: Fulltime Kolvers, daar kun je veel tips vinden en krijgen!

Dank je - dit zijn goede tips, wat fijn! Ik heb vandaag met mijn huisarts en health visitor gesproken en ze steunen mijn keuze om af te bouwen/stoppen met BV niet. In Engeland zijn ze mega pro BV en ze vonden het absurd dat ik op FV wilde overgaan. Vandaag zat ik er zo doorheen, ik denk voor mijn mentale gezondheid ik toch echt moet stoppen met kolven en het doet zo’n pijn maar ik ga me aanmelden bij de Facebook groep en misschien krijg ik daar weer wat energie van. Ik ga de salie thee proberen!
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 21 Okt 2020 21:23

Marin, ik denk dat ze de hele dag wel last heeft van krampjes maar dat ze na de nacht voeding er meer last van heeft en ook meer huid honger heeft. E krijgt niet altijd gelijk de verse melk, soms ook die al in de koelkast stond dus lastig te zeggen of het iets is wat ik gegeten heb.

Ja, we zijn al gewend met ons drietjes maar we missen familie om ons heen! Hier in Engeland zijn er weer nieuwe regels dus echt buitenshuis iets leuks doen zit er niet echt in.
<<

Housebird

Kletskop

Bericht 21 Okt 2020 21:41

Succes met afbouwen nien, ik ben vorige week gestopt na 8 weken. Hier geen over productie. Maar ik ben gestopt met live voeden en heb de druk er elke keer vanaf gekolfd. Dit deed de eerste dagen best veel pijn. Na 3 dagen was de productie zo goed als weg.
Ik vond het emotioneel (weer) een moeilijke beslissing. Baby maalt er niet onder en is nog steeds dik tevreden. Voel mij ook weer beter, iets meer energie en ik kijk weer zonder druk naar mijn baby. Er is een fijne rust gekomen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Okt 2020 09:12

Ach Nien, wat vervelend (en slecht) dat ze je keuze niet steunen. Het blijft jouw lichaam en jouw kindje hè. Weet je wat ik altijd een mooie uitspraak vind? Fed is best. Niet breast is best, maar fed is best. Op wat voor manier dan ook. Jammer dat dit soort keuzes bij anderen dan weerstand oproepen en dat dit soort hulpverleners niet verder kijken naar de mentale gezondheid van de moeder. Ik herken die mentale struggle heel erg van de vorige keer dat ik borstvoeding gaf en dat is heftig. Maak je eigen keuze en dan doe je het altijd goed. Sterkte met afbouwen, hopelijk gaat dat een beetje pijnloos en redelijk rap. Je doet het goed hoor. 😘

Wat fijn dat het voor jou zo snel en goed is gegaan Housebird. Die rust snap en herken ik! Jij ook 😘.

Mijn baby is vandaag 1 maand! 🎉

Afbeelding

Afbeelding
<<

Housebird

Kletskop

Bericht 22 Okt 2020 15:33

Mooi gezegd marin! Ik ben er ook blij mee dat het snel gestopt is.

En gefeliciteerd met M al weer een hele maand :-)
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 22 Okt 2020 22:23

1 maand alweer! Gefeliciteerd M!!!
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 30 Okt 2020 10:00

Hoe gaat het met alle mamma’s en babies van dit topic?

Hier gaat ons meisje steeds meer lachen, heerlijk! Ze is ondertussen alweer 9,5 week.

Ik ben toch deze week doorgegaan met kolven. Ik bekijk het per week en heb de salie thee wel al in huis. E. eet heel slecht en ze was niet genoeg aangekomen, 200gr in 3 weken maar. Ze wordt vanaf nu elke twee weken gewogen om het zo bij te houden. Ze drinkt ongeveer 7-8 flesjes BV op een dag, verschillend tussen 40ml-100ml en totaal maar rond de 450ml. We bieden haar zo vaak mogelijk een flesje aan maar ze slaapt nog heel veel! Ik vraag me af of ze met FV wel beter zal drinken maar ik weet niet of dat haar krampjes erger zal maken als ik dat ga combineren? Bij het consultatiebureau hier vonden ze het echt absurd dat ik FV erbij wilden gaan geven 🤨 dus ik twijfel weer!
<<

Ilske

Noob

Bericht 30 Okt 2020 21:58

Hier gaat het goed. J. Is vandaag precies 1 maand.
Hij drinkt alleen behoorlijk veel. We zitten nu op 7 flessen van 135 cc. Hiervan drinkt hij per keer zeker 100 cc op en ook regelmatig zelfs de volledige fles. Ik ben bang dat hij teveel krijgt, maar nog steeds komt hij regelmatig om de 2,5/3 uur alweer voor een flesje. Komende week hebben we een afspraak op het consultatiebureau en dan wil ik dit ook gaan bespreken. Het is een flink verschil met wat jouw dochter drinkt Nien.
Verder heeft hij af en toe wat last van krampjes. Zo sneu om te zien.
Ook wil hij heel graag bij mij liggen. Naast de nacht waarin hij meestal goed slaapt heeft hij overdag 1 goed slaapje. De andere slaapjes zijn vooral op mijn schoot...
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Nov 2020 10:41

Wat vliegt de tijd hè. Ons dametje is ondertussen weeral een maand en we beginnen ondertussen wat ritme te krijgen in onze dagen. De nachten zijn helaas nog wel redelijk opgebroken, ze drinkt vaak nog wel 2 of 3 keer na haar laatste voeding van 22.00u. Haar gewicht is ondertussen bijna 4 kg, nog steeds lichter dan haar zus was bij de geboorte. Het is ook echt een fijn, klein meisje. Nu net richting maatje 56.

Nien, knap dat je het nog steeds volhoudt! Lijkt me heel lastig als je te veel melk aanmaakt, wat het voor jullie dochter onmogelijk maakt om aan de borst te drinken. Wat balen ook dat ze niet goed groeit. Mij lijkt niet dat de combinatie kunst en borstvoeding voor meer krampjes zorgt, volgens mij doen wel meer mensen dat. Maar dat weet ik ook niet zeker.

Ilske, ook alweer een maandje oud! Dat slapen op schoot is herkenbaar, hoe fijn het knuffelen ook is...Je kunt zo weinig doen hè. Wel fijn dat zijn nachten al goed zijn.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Expecting october 2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Nov 2020 20:24

Leuk om wat te horen over jullie kindjes en hoe het met jullie gaat!

Nien, goed dat je voor nu het maar even aankijkt met het kolven. Heb je haar nog gewogen recentelijk? Hoe gaat het nu?
Bv en fv combineren heb ik wel ervaring mee bij zoontje maar pas vanaf 4 maanden toen gedaan dus zat ie al wel op ander schema. Bij zoontje zorgde het iig niet voor krampjes maar die heeft ie sowieso nooit echt gehad. Bizar dat ze zo tegen fv zijn daar zeg!

Gefeliciteerd met jullie maandige kindjes, Ilske en Namasté!

Ik heb even geen fv schema voor ogen Ilske maar zou het idd overleggen met het cb. Intussen gedaan? En had je er wat aan? Zolang hij z'n eigen curve volgt (voor zover je dat al kunt zien) zal het wel oké zijn toch? Sneu van de krampjes zeg! Slaapt hij daarom veel op schoot ook? Heb je een draagdoek/zak? Vaak werkt dat ook bij krampjes en is ie lekker bij je.

Namasté, fijn dat het zo goed gaat met J! Lief zo'n fijn klein meisje. Hoe vinden haar grote broer en zussen haar? Red jij het een beetje met school schema's enzo?

Onze dochter heeft vannacht voor 't eerst een beetje doorgeslapen van 12 tot 6! Eigenlijk maak ik haar nog steeds wakker voor een voeding want ik vind het nog een beetje spannend s nachts zo lang zonder voeding. Maar vannacht viel ik per ongeluk weer in slaap na de wekker om 3 uur, werd na een tijdje wakker en dacht ach ik kijk wel hoe 't gaat. Wel heel licht en alert geslapen maar ze werd pas om kwart voor 6 wakker. Best wel heel fijn toch!
Gezien ze echt goed groeit (afgelopen week 270 gr) kan het ook wel prima eigenlijk. Overdag komt ze nog wel vaak elke 2.5 a 3 uur. Van de week had ze al haar eerste truitje in maat 62 aan. Zó anders dan zoontje.

Ze heeft helaas wel wat krampjes af en toe, dat is wel heel zielig. Verder gaat 't heel goed, ze groeit zo goed en ze is gewoon zo lief! Ik kan zo genieten van het samen cocoonen, al dat lieve gelach naar mij en zit best wel op een roze wolk met mijn lekkere chubby fluff-haar. ❤️

Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen