Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 14 Nov 2019 13:39

14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Wat doe je graag in je vrije tijd als dagje uit? Heb je ergens een abbo op (als in dierentuin of attractiepark)?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 14 Nov 2019 13:42

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Deze vraag komt heel verrassend vanuit de Efteling.
Wij hebben dus een abonnement op de Efteling voor een jaar.
En naar een dierentuin gaan vinden we ook wel leuk met de kinderen.
Verder gaan we ook graag een dag zwemmen of als we maar een halve dag hebben naar het bos.
Laatst gewijzigd door High Heels op 14 Nov 2019 16:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem279

Bericht 14 Nov 2019 13:47

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Wij hadden ooit een abbo op Ouwehands Dierenpark maar hebben die vanwege geldgebrek destijds stopgezet. Nu even niets van dat, hoewel we wel af en toe naar zoiets kijken. Of bijvoorbeeld een museumjaarkaart. Diep van binnen zou ik héél graag een Disneyabbonnement hebben ?

Verder wandel ik momenteel graag en ga ik vaak even een blokje om, zeker nu, in de herfst/winter. Maak graag foto’s en wil ik me daar nog altijd verder in verdiepen (ik krijg een fotocursus van m’n vriend voor mijn verjaardag ?). Of zit ik graag wat doelloos onder een dekentje op de bank door m’n telefoon te scrollen of tv te kijken, met de katten tegen me aan.
<<

Anoniem271

Bericht 14 Nov 2019 13:49

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Ik heb ook een Efteling abonnement. Ben er helaas al te lang niet meer geweest, binnenkort echt weer eens gaan.

Ik vind het ook leuk om als uitje een voor mijn vriend en mij nieuwe stad te ontdekken in Nederland. Op tijd weg rijden, daar lunchen en rond wandelen en eind van de dag weer lekker naar huis.
<<

Anoniem326

Bericht 14 Nov 2019 13:54

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Wij hebben een Efteling abonnement gekregen, maar daar maak ik eigenlijk alleen maar gebruik van tijdens studiedagen van de kinderen.

Verder ga ik graag naar lokale dingen als:
Pompoen uithollen bij de boer
Pepernoten bakken in de bibliotheek
Paddenstoelenwandeling in het park
Schaapscheerdagen
Appelplukdagen
Poppenkast in het park
Kabouteren in het park
Kinderboerderij
Naar het bos
In de zomer picknicken


Ik houd de lokale krantjes en fb bij en daar haal ik veel inspiratie uit. In mijn dorp wordt ook veel georganiseerd voor kinderen en als het even kan doen we mee.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Nov 2019 13:59

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

We hebben een Efteling abonnement waar we veel gebruik van maken. Daarnaast ook een abonnement op de Beekse Bergen maar dat is vooral omdat het op dat moment goedkoper was om een abonnement af te sluiten dan los er naartoe te gaan. Nogal verwend dus! Beekse Bergen zijn we nu een keer of 6 geweest denk ik (incl.op warme dagen bij speelland zwemmen). We verlengen het abonnement op de Beekse Bergen niet meer.

We denken erover om een museum jaarkaart aan te schaffen. Verder gaan we graag naar het strand. Zwemmen vinden de kinderen heel leuk maar ik wat minder dus dat doen ze af en toe samen met mijn man, maar dan is dat geen hele dag. Naar het bos valt voor mij ook niet onder een dagje uit. Dat doen we eigenlijk elke week wel en gaan dan maximaal twee uurtjes denk ik. Langer vindt mijn peuter niet leuk. Theatervoorstellingen vinden we ook leuk met het gezin maar dat is ook niet dagvullend doorgaans. Ik ga ook graag met een vriendin naar de sauna. De pluktuin vinden de kinderen altijd heel leuk.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Nov 2019 14:03

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Heel verschillend. Het hangt af van het weer en het seizoen.
We hebben geen abonnement op een park oid.

Onze zoon is bijna 4. Een dagje naar een speelpark is leuk of naar een dierentuin.
Of de kinderboerderij of naar het strand of bos icm picknicken.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Nov 2019 14:09

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

We hebben geen abonnementen. We gaan regelmatig naar een speeltuin hier in de buurt, wandelen in het bos, naar het zwembad of we doen een spelletje of kijken een film.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 14 Nov 2019 14:33

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Wij doen dan vooral dingen voor/met de kinderen.
Dit kan een stuk wandelen zijn, of naar een lokaal iets. Soms gaan we naar een dierentuin of een stad bezoeken. Het is maar net waar we zin in hebben die dag en wat voor weer het is.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 14 Nov 2019 15:28

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Ik zou dan dagje naar Amsterdam gaan. Ben dol op die stad en ik kom er graag. Ga nu ook al regelmatig.

Voor iets in de buurt zou ik gaan lunchen, naar het bos, kroegje in, met mooi weer gaan zwemmen. Vind veel leuk, behalve winkelen. Daar heb ik echt een hekel aan.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Nov 2019 15:57

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Nieuwe plaatsen ontdekken via geocaching. Dat kan een bos/plaats of stad zijn.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Nov 2019 16:01

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Met de kinderen is het vaak iets van naar een speeltuin, strand, museuem. We hebben een stadspas waarmee we veel dingen gratis of met korting kunnen doen.

Zonder kinderen vind je mij echt niet in pretparken of dierentuinen. Winkelen vind ik ook niet leuk. Maar wandelen/fietsen/hardlopen in de natuur wel, en lekker ergens lunchen en borrelen ook. En ik ga graag in mijn eentje naar de film.
<<

Anoniem300

Bericht 14 Nov 2019 17:35

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Wij hebben op het moment geen abonnement ergens op, voorheen ook jaren van de Efteling.

W ijj gaan graag geocachen met de kids, nieuwe plekjes ontdekken in eigen woonplaats of erbuiten heerlijk.
Bij goed weer gaan we ook graag naar een grote speeltuin hier vlakbij,meestal fietsen we daar dan ook lekker naartoe.
Bij slecht weer ook wel eens naar een binnenspeeltuin maar vinden ze hier minder leuk.
Ik ga ook graag naar de bioscoop met of zonder kinderen.
<<

Anoniem284

Bericht 14 Nov 2019 17:37

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Als dochter ouder is, zullen we vast dingen gaan doen die voor haar leuk zijn. Nu vinden we het leuk om gewoon even ergens te gaan lunchen bijvoorbeeld.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 14 Nov 2019 17:47

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Hier geen abonnement maar graag lekker naar buiten strand of bos of gewoon een speeltuinen fietstocht langs speeltuinen in de buurt
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Nov 2019 17:50

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Mijn eigen favo vrijetijdsbesteding is niet perse met m’n gezin. Echt vrije tijd zie ik als tijd waarin ik echt helemaal zelf kan kiezen wat ik wil doen.

Ik heb een museumjaarkaart en vind het leuk om musea te bezoeken. Ook hou ik van wandelen+podcasts luisteren. Naar een saunacomplex vind ik ook heerlijk. Ik ben net terug van een kleine week ierland in m’n eentje, zoiets wil ik ook vaker gaan doen. Heerlijk om even in m’n uppie te zijn.

Met m’n gezin samen doen we ook musea (m’n man en oudste hebben ook een museumjaarkaart), of we gaan naar het Amsterdamse bos/geitenboerderij, zwemmen.
#teammaple🍁
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 14 Nov 2019 18:24

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Als het weer het toelaat zit ik op m'n motor richting het strand om daar dan lekker uitgebreid te lunchen en met een koffie over het strand te wandelen.

Ook wandel ik heel graag met een hond, vind ik ook heel fijn om dan ergens een drankje te doen, boekje lezen.

En SUPpen vind ik erg ontspannend maar ik moet nog even een board kopen voor volgende zomer!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Nov 2019 19:11

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Wij hebben geen kinderen en geen abo's ergens op. In onze vrije tijd gaan we graag ergens lunchen of borrelen. Of zoeken we een route uit in de natuur om te gaan wandelen. Ik ben ook graag alleen en heb doordeweeks sowieso altijd een dag voor mezelf. Ik doe dan vaak niet zo veel, lekker luieren in pyjama met Netflix.
<<

Anoniem269

Bericht 14 Nov 2019 20:02

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Sauna en strand (elk jaargetijde) zijn mijn favoriete dagjes weg, maar ik ben ook dol op varen. Alleen vind ik dat t leukst bij mooi weer.

Voor halve dagjes ga ik graag wandelen in het park, ik volg graag workshops op t gebied van yoga, uitgebreid uit lunchen en ik ga vaak musea af (heb een jaarkaart).
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Nov 2019 20:17

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Ik Google regelmatig op rondleidingen en open dagen van bv bedrijven. Ga daar grasg naar toe op bv Dag van de Bouw, Dag van de Chemie, Dag van de Architectuur, Open Monumentendag, Bunkerdag etc. Ik heb dit jaar bv rondleiding gedaan door het Concertgebouw in Amsterdam, de Huisvuilcentrale in Alkmaar en binnenkort bij de Nationale Opera en Ballet in Amsterdam. Ik heb een museumkaart en maak daar regelmatig gebruik van. Binnenkort bv naar de tentoonstelling over Design in het Derde Rijk in Den Bosch, de Vikingen tentoonstelling in het Fries Museum. Afgelopen zaterdag ben ik naar Museum Bescherming Bevolking geweest in Grou. Naarden Vesting. Paar weken geleden naar Smalspoorbaan Rijssen rondje op de trein gereden. Ik ga graag naar het theater of een concert. Bekijk graag gebouwen met speciale architectuur. En combineer deze dingen dan graag met een lunch in een leuk restaurant en een bezoek aan een lokale bakker.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Nov 2019 21:00

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Wij hebben nergens een abonnement op. Ik denk niet dat dat heel erg aan ons besteed is, al zou een museumjaarkaart op den duur wel leuk zijn misschien. Al moet ik zeggen dat ik meer geinteresseerd in kunst ben dan m'n man, maar als gezin naar musea zou ik op den duur wel leuk vinden, al doe ik dat dan toch eerder op vakantie denk ik. Als ik alleen reis, ga ik wel heel graag naar musea, met name moderne kunst.

Eigenlijk, en dat is wel vrij typerend aan ons, draait het toch al gauw om eten en drinken bij ons. We gaan graag lunchen, met z'n tweetjes of z'n drietjes (of ik lunch ook graag ergens in m'n eentje trouwens, ook geen problemen mee) of natuurlijk uiteten. Wijnproeverijen vind ik ook leuke uitjes. Ergens op een terras of in een barretje een biertje of wijntje drinken en wat borrelen ook.

Ik vind het bos ook leuk, maar daar kom ik eigenlijk niet heel vaak. Het strand heb ik een hekel aan en daar kom ik eigenlijk vaker.

Met onze zoon gaan we natuurlijk wel veel naar speeltuinen
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Nov 2019 22:19

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Wij hebben nergens een abonnement op of zo. Vroeger wel een paar keer een museumkaart gehad, dat vond ik wel echt superleuk. Misschien dat we dat over een paar jaar, als zoontje wat groter is, wel weer eens doen. Nu vind ik dat niks.
Wat we met zijn drietjes leuk vinden om te doen is ergens mooi wandelen, kinderboerderij, lunchen, leuke stadjes bezoeken. Zonder zoontje doen we wel andere dingen, uit eten gaan, concert of theater, iets leuks met vrienden als bowlen of escape room, pubquiz.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Nov 2019 07:42

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Wij hebben nu een abonnement op de dierentuin in Amersfoort en gaan daar ook regelmatig heen, soms laten we de kinderen gewoon een paar uur los in de speeltuin alleen en gaan we daarna weer naar huis.

Als de jongste iets groter is wil ik graag voor het hele gezin een museumkaart. Er zijn veel musea die met kinderen leuk zijn, zo wil ik dan weer een keer naar Nemo en het Tropen museum in ons oude buurtje. Maar ook naar het mobiliteitsmuseum in Almere, het openluchtmuseum in Arnhem, het Zuiderzeemuseum, Beeld en geluid er is zoveel te vinden wat leuk is voor het hele gezin.

Verder gaan wij regelmatig naar de hei, een buiten speeltuin met goed restaurant, waren we gisteren in Pieterburen bijvoorbeeld, maar soms gaan we ook gewoon fietsen en picknicken.

Ook de uitjes in de omgeving hou ik in de gaten door het plaatselijke krantje, we waren bij de open molendag dit jaar en een open dag van de brandweer o.a.

Een pretpark doen we de afgelopen jaren toevallig 1 per jaar, dit jaar waren we in Legoland, vorig jaar een dagje in de Efteling en we zijn ook al in Plopsa geweest. Zonder kinderen zou ik daar niet heen gaan maar met het gezin vermaak ik me er prima.

Zonder kinderen vind ik zo af en toe een museum wel leuk, ga ik graag winkelen maar is het dan ook wel belangrijk om tussendoor te stoppen voor een lekker hapje en drankje en ga ik ook graag uit eten. En op stedentripjes in binnen en buitenland, dit jaar waren man en ik in Antwerpen en aten we bij The Jane.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem308

Bericht 15 Nov 2019 09:51

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Wij hebben een abo op dierenpark Amersfoort. Jaar gehad en zeker wel 10x geweest, erg leuk.
Hij loopt volgende week af. Gaan nu niet verlengen ivm zwangerschap. Ik wil volgend jaar wel weer iets nemen, mss eens dierentuin Rhenen.

Ik ga vaak iets doen met dochter zoals zwemmen, ergens koffie drinken, naar het bos. Gewoon een paar uurtjes op pad. Altijd gezellig.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 15 Nov 2019 09:59

Re: 14-11; een vrije tijdsbesteding vraag

Met het gezin gaan we regelmatig naar het bos, zoveel dat ze er nu geen zin meer heeft (zondag gaan we weer dus ze heeft pech ?) We gaan ook regelmatig de stad in. Drinken, wandelen en eten wat. Naar de bios gaan we ook vaak en soms naar een pretpark zoals de Efteling.

Alleen met mijn man gebeurd te weinig maar dan problemen we zoveel mogelijk te doen. Meestal winkelen, bios en uiteten.

Vrije tijd voor mezelf is sporten (regelmatig) kapper (soms) of een dagdeel helemaal niks doen, maar ik kan me niet meer herinneren wanneer dat voor het laatst is geweest.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers