Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Contact buren

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Apr 2019 13:06

Re: Contact buren

Elliot schreef:
Marin schreef:En ze zijn ook wat moeilijker, ze zouden't liefst een groot hek tussen ons in willen maar dat willen wij niet, dus voor hun gaan we nu een soort klimopschutting plaatsen met als eis van ons dat het voorste deel lager is zodat wij nog wat meer zicht op straat hebben.

Ik weet niet hoe de situatie precies is maar gaat dit om een hek in de voortuin? Want het is niet toegestaan om in voorerfgebied (in de meeste gevallen is dat in ieder geval het gebied voor de voorgevel van je huis en het verlengde daarvan, via Google kun je daar wel plaatjes van vinden) een bouwwerk hoger dan 1 meter te plaatsen zonder vergunning. Een klimopschutting wordt ook gezien als bouwwerk en mag dus in principe maar een meter hoog zijn. Misschien iets om aan je buren mee te geven :)

Ja we hadden de vergunning ervoor zelfs aangevraagd maar die hoefde dus niet omdat het voorste deel lager wordt. Dus het wordt sowieso lager dan één meter. Zouden zij liever anders zien maar we doen dit min of meer al voor hen (want wij vinden het lage hekje nu eigenlijk ook prima), dus dit is een mooi compromis. Aan de andere kant (waar we op de drukke straat uitkijken en dus wél een hogere schutting wilden) hebben we dus wel een hogere schutting met vergunning gekregen. Die staat al een paar maanden en de klimop begint mooi te groeien nu.
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Apr 2019 14:07

Aan de ene kant woont een jongen alleen en daar heb ik totaal geen last van.
Buren aan de andere kant is een Turks gezin met twee jonge kinderen. Daar ben ik wat minder over te spreken. Regelmatig geluidsoverlast en de buurman zet zijn auto nog wel eens deels op mijn parkeerplaats (iedereen heeft zijn eigen parkeerplek). Heb hem meerdere keren gevraagd erop te letten, maar hij wil het niet snappen, geloof ik.
Saying everything without making a sound
<<

Oreo

Kletskop

Bericht 17 Apr 2019 20:26

Wij zijn verhuisd naar een nieuwbouwwijk en hebben met onze buren heel leuk contact. De mannen van ons blok gaan volgende week met zn allen dingen in de tuin aanleggen.
Elk weekend drinken we wel koffie met elkaar als de tuindeuren open staan (we hebben nog geen schuttingen). En onze zoon heeft de buurvrouwen om zijn vingers gewikkeld :)
22112014 / 042019

Afbeelding
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje