Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Stakingen basisonderwijs

<<

Bergkristal

Kwebbel

Bericht 12 Mrt 2019 10:29

Re: Stakingen basisonderwijs

Bij ons is de school ook dicht maar de BSO is speciaal hiervoor de hele dag open gelukkig
Carpe Diem
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mrt 2019 10:32

Groot gelijk dat ze gaan staken, ik hoop dat er iets gaat veranderen!
Ik heb die dag al vrij dus geen opvang probleem.
2014
2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mrt 2019 10:40

Ik werk in het VO en moet vrijdag weer beginnen. Ik ga wel naar school maar hoef nog niet voor de klas. Ik werk op een vmbo BB en KB school en daar zijn de verschillen zo ontzettend groot. Leerlingen die maar in het regulier onderwijs moeten blijven wat eigenlijk gewoon onmogelijk is. Er gaat zoveel tijd naar die leerlingen dat ik de leerlingen die eigenlijk wel een niveau hoger zouden kunnen maar meer doeners ipv. denkers zijn te kort doe, gevolg deze leerlingen gaan onderpresteren.

Ik hoef niet meer salaris, ik ben tevreden met hetgeen ik verdien maar kleinere klassen zou zo fijn zijn. We hebben momenteel brugklassen van 24 leerlingen, dat is gewoon teveel maar een extra klas maken gaat niet omdat er geen geld is.
september 2015 ♥
december 2018 ♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Mrt 2019 10:59

Ik snap de staking ook zeker.
Heb zelf een blauwe maandag in het basisonderwijs gewerkt en er is een reden dat ik dat niet meer doen, haha. De (werk)druk is gewoon behoorlijk hoog. Je zou als leerkracht soms zoveel willen doen voor je klas of een bepaald kind, maar hebt daar lang niet altijd de mogelijkheden voor.

Snap overigens ook dat het voor de ouders wel heel vervelend kan zijn, vooral als je werk hebt waar lastig iets te regelen is.
❤ 08-08-2015
❤ 20-06-2018
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Mrt 2019 11:39

Ik werk in het VO, zo meteen weer een 4TL klasvoor mijn neus met 32 leerlingen, deze kinderen zaten in de tweede en derde klas ook met 32 bij elkaar, echt geen doen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mrt 2019 14:39

32 is echt veel MrsMath! Niet alleen omdat het druk is en om de aandacht maar 4TL zijn ook allemaal grote "mensen" Heb je wel genoeg fysieke ruimte in een lokaal?
september 2015 ♥
december 2018 ♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Mrt 2019 14:09

Arwyn schreef:Ik snap de staking ook zeker.
Heb zelf een blauwe maandag in het basisonderwijs gewerkt en er is een reden dat ik dat niet meer doen, haha. De (werk)druk is gewoon behoorlijk hoog. Je zou als leerkracht soms zoveel willen doen voor je klas of een bepaald kind, maar hebt daar lang niet altijd de mogelijkheden voor.

Snap overigens ook dat het voor de ouders wel heel vervelend kan zijn, vooral als je werk hebt waar lastig iets te regelen is.

Precies dit.

Wat ik trouwens onhandig vind is dat ik meerdere berichten lamgs heb zien komen van een uitgebreide lunch, shopsessie, wijntje met de tekst #ikstaak. Daarmee zet je een verkeerd beeld van het staken neer mijn inziens. Het doel van de staking wordt niet benoemd en zo lijkt het meer een luxe dagje vrij. Dan vraag ik me af waarvoor je staakt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018
Vorige

Terug naar Algemeen