Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gyno Daktarin tijdens zwangerschap

<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 18 Feb 2019 15:46

Gyno Daktarin tijdens zwangerschap

Ik heb sinds december last van vaginale ongemakken, daarvoor gelukkig nog nooit gehad. Dus ik wist even niet wat mij overkwam. Het jeukt, het is branderig (ook bij plassen) en gewoon niet fijn.

Dit direct aangekaart bij mijn gyn en die kon niets vinden, alleen heel sporadisch candida. Daar kreeg ik dus niets voor, behalve een zalf met vaseline, wat alleen voor verlichting zorgt en de klacht zelf niet aanpakt. Na een maand weer aangegeven dat het zo niet langer door kon gaan, en toen nogmaals een kweek; ook daar kwam niets uit. Maar heb wel miconazolnitraat/hydrocortison zalf gekregen, wat goed hielp. Maar dat mag je dus niet langer gebruiken dan 10 dagen. En de klachten kwamen dus weer ‘vrolijk’ terug. Nu Gyno Daktarin (1 capsule) gekregen, en het branderige en jeukerige gevoel is vreselijk.

Iemand ervaring met dezelfde perikelen tijdens de zwangerschap? Kan het na de bevalling vanzelf over gaan? Dit is geheel nieuw voor mij, maar wil er ook graag vanaf, voordat ik ga bevallen. :palm:
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 18 Feb 2019 16:02

Re: Gyno Daktarin tijdens zwangerschap

Wat vervelend Jasmina :( Na de zwangerschap kom je er sowieso van af, want dan mag je sterkere middelen inzetten.

Maar voor nu zou het fijn zijn om ook er vanaf te komen. Dat ei brandt wel ja, maar dat is even doorbijten helaas. Je hebt geloof ik ook een kuur met 3 eitjes. Maar zodra het ei is ingebracht kan het nog 3 dagen duren eer dat de klachten weggaan. Ik had het tijdens mijn 2e zwangerschap ook en ik meen dat na dat ene ei en een kuur van vaginor (teatree vaginale zetpillen, wat een uitvinding is dat) het bij mij is weggebleven. Nu heb ik er nooit meer last van. Sterkte ermee, het is erg rot als je er middenin zit. :hug:
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 18 Feb 2019 16:10

Re: Gyno Daktarin tijdens zwangerschap

Ik heb er ook last gehad. Ik gebruikte witte natuurzijde om mijn vagina oh neutraal te krijgen: Vaginale schimmelinfectie
De candida schimmel is de meest bekende schimmel die bij vrouwen zorgt voor een vaginale schimmelinfectie. De zuurgraad van de vagina is door deze schimmel verstoord en brengt klachten met zich mee, zoals jeuk, roodheid en pijn. Om deze klachten tegen de gaan kun je azijn gebruiken. Het stilt direct de jeuk en de pijn en zorgt ervoor dat de zuurgraad van de vagina weer in balans komt. Je kunt azijn op verschillende manieren aanbrengen:
Je kunt bij de apotheek een vaginale douche kopen. Vul deze douche met een oplossing van water en azijn, de verhouding is 1:1 en spoel hiermee je vagina.
Je kunt ook de vagina deppen met een azijnspoeling. Gebruik hiervoor ene oplossing van water en azijn, de verhouding bij deze spoeling is ook 1:1 en maak gebruik van wattenschijfjes (bijvoorbeeld de wattenschijfjes die gebruikt worden om make-up te verwijderen). Doop dit wattenschijfje in de spoeling en dep hiermee de hele vagina vochtig. Ga ook goed lang de binnenste en buitenste schaamlippen en dep deze voorzichtig en ga ook voorzichtig langs het plasgaatje en dep iets in de vagina. Om dieper in de vagina te komen, kun je een in azijn gedrenkte tampon in de vagina in brengen. Dep als laatste ook het perineum en de anus om alle schimmels te bereiken. De jeuk en de pijn worden direct gestild.
<<

Anoniem269

Bericht 18 Feb 2019 16:35

Re: Gyno Daktarin tijdens zwangerschap

Let er wel op dat je het ei niet te diep inbrengt. Nu je zwanger bent mag het ei niet (te dicht) tegen de baarmoedermond komen.

Je kan evt ook spoelen met tea trea olie. Lauw water in een fles (die kan je bij oa het Kruidvat halen) en een stuk of 12 druppels erbij doen. Dit twee keer per dag doen icm met de zalf die je gekregen hebt. Als je denkt dat het over is altijd nog twee dagen doorgaan.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 18 Feb 2019 17:48

Re: Gyno Daktarin tijdens zwangerschap

Ik had dat ook zo erg tijdens de zwangerschap van de jongste. Ik kreeg van die vaginale capsules mee. Ik mocht er 1 per week geloof ik en kreeg er meteen 8 mee. Als ik niet doorging na een week kwam het meteen weer terug. Dus op een moment ben ik het gewoon blijven gebruiken tot aan de bevalling.

Nooit begrepen dat het gevaarlijk kan zijn eigenlijk. De huisarts kwam er zelf mee
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 18 Feb 2019 19:31

Re: Gyno Daktarin tijdens zwangerschap

Bij mijn tweede zwangerschap had ik ook zo'n jeuk. Zo min mogelijk suiker eten hielp erg goed en ik smeerde met kokosolie.
Bleef tot de bevalling en daarna was het gelukkig meteen over
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 20 Feb 2019 22:26

Re: Gyno Daktarin tijdens zwangerschap

Thanks voor jullie reacties! Inmiddels geen klachten meer, hopen dat het zo blijft. :banaan:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan, Tom