Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pcos ervaringen

<<

Arlo

Bericht 15 Nov 2018 10:48

Pcos ervaringen

Hoi,

Ik had een vraag in het stomme vragen topic getypt maar omdat het wel redelijk specifiek is open ik toch maar even een apart topic. Ik heb wat vragen over het clomid-traject namelijk.

Ik heb vorige week een vijfdaagse kuur Duphaston-10 gekregen en heb maandag de laatste pil geslikt. Vooralsnog geen (tekenen van) bloeding te bekennen. De gyn zei alleen maar dat het “een paar dagen” kon duren. Is er hier iemand die ook deze medicatie heeft gebruikt en mij kan vertellen hoe lang het bij jou duurde?

Moesten jullie ook op de 5e dag van de bloeding starten met Clomid? Ik lees op internet ook veel over de 3e dag en ben nu bang dat ik het verkeerd heb onthouden. :laughcry:
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 15 Nov 2018 11:53

Re: Pcos ervaringen

Ah, lieverd, ik heb hier echt totaal geen ervaring mee dus kan niks zinvols voor je betekenen, maar dat het allemaal aanvoelt als medische abacadabra kan ik me wel voorstellen. Hoop dat er iemand is die iets van betekenis aan je kan vertellen, en dat het jullie helpt!
<<

Anoniem328

Bericht 15 Nov 2018 12:26

Re: Pcos ervaringen

Ik heb ook meermalen Duphaston geslikt en werd meestal een week na de laatste pil ongesteld.
Ik moest altijd op de derde dag met Clomid beginnen maar dat zal wellicht verschillen per kliniek/ziekenhuis.

Bel anders gewoon even! Het is heel vervelend als je in zo'n traject zit en je weet niet precies hoe en wat. Daar kun je zo onzeker door worden. Dus gewoon even bellen en navraag doen!!
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 15 Nov 2018 12:34

Re: Pcos ervaringen

Ik werd een paar dagen na de laatste pil ongesteld. Ik denk een dag of drie.

En ik moet inderdaad ook op de derde dag beginnen met Clomid maar ik heb ook wel eens gehoord over dag 5. Bij mijn ziekenhuis hebben ze elke dag bij de fertiliteitspoli een telefonisch spreekuur voor zulke vragen. En anders bel ik gewoon de poli gynaecologie. Als je niet zeker bent, gewoon even bellen inderdaad!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 15 Nov 2018 15:11

Re: Pcos ervaringen

Ik zou even bellen inderdaad.

Ik ben ook zwanger geworden met Clomid, maar kreeg volgens mij iets anders om een bloeding op te wekken. Maar eerlijk gezegd weet ik niet meer precies wat dat was en wanneer ik dan met Clomid moest beginnen (het was in 2010/2011 dus al even geleden). Ik wens je veel sterkte en hoop voor je dat het aanslaat.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 15 Nov 2018 17:47

Re: Pcos ervaringen

Duphaston deed bij mij niks dus kreeg wat anders, maar ik weet niet meer wat. Daarna kwam het wel op gang. Ik heb ook Clomid gebruikt. 3 rondes met 50 mg dat deed niks helaas, maar de eerste keer met 100 mg was raak. Hoe het verder precies ging weet ik niet meer. Het is inmiddels 10 jaar geleden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Arlo

Bericht 16 Nov 2018 09:22

Re: Pcos ervaringen

Bedankt voor jullie reacties meiden! Vanmorgen ben ik ongesteld geworden, hoera! Ik heb vanmorgen gebeld (moest sowieso bellen omdat ik dus die bloeding heb, dus ik moest een echo inplannen de 10e dag). Ik moet toch echt vanaf dag 5 tot en met dag 9 Clomid slikken. Fingers crossed dat het iets doet!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 16 Nov 2018 09:34

Re: Pcos ervaringen

Fijn dat je duidelijkheid hebt, Arlo! Ik duim voor je dat de Clomid zijn werk doet.

Ik moest zelf altijd Lutenyl gebruiken om mijn menstruatie op te wekken en dan van dag 3 tem dag 7 Clomid nemen. Ik werk op gynaecologie en wij behandelen ook fertiliteitspatiënten. Bij ons starten de meeste patiënten op dag 3, maar in sommige gevallen starten patiënten ook pas op dag 5 bij ons.
2012 & 2016
<<

Arlo

Bericht 21 Nov 2018 09:49

Re: Pcos ervaringen

Inmiddels zit ik op dag 6 van m’n menstruatie en dag 2 van de Clomid. Maandag heb ik een echo in het ziekenhuis om te checken of er iets gaande is. Tot die tijd heeft het denk ik nog geen zin om ovulatietesten te gebruiken denk ik? Hoe deden jullie dat?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 21 Nov 2018 10:02

Re: Pcos ervaringen

Ik gebruikte geen ovulatietesten toen ik Clomid gebruikte omdat op de echo's altijd wel duidelijk was of er iets aan het groeien was. Overigens kunnen ovulatietesten bij PCO een vertekend beeld geven. Sommige vrouwen die PCO hebben, hebben standaard verhoogde LH-waardes waardoor bij deze vrouwen ovulatietesten niet betrouwbaar zijn.

Mocht je toch ovulatietesten willen gebruiken, zou ik sowieso niet starten voor dag 10/11/12 van je cyclus.
2012 & 2016
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 21 Nov 2018 10:04

Re: Pcos ervaringen

Ik doe ovulatietesten vanaf dag 10. De ervaring leert dat ik toch nooit eerder dan dag 14 ovuleer maar ik neem dag 10 voor de zekerheid. In mijn ziekenhuis zeggen ze trouwens dat ovulatietesten niet echt nodig zijn door de echo’s maar ik hou wel van het gevoel van controle :12:

Edit: bij mij werken de ovu testen trouwens wel goed! Duidelijke piek en ook naderhand met echo’s en bloedonderzoek ‘bewezen’.
<<

Arlo

Bericht 26 Nov 2018 17:40

Re: Pcos ervaringen

Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik had vandaag de echo, m’n baarmoederslijmvlies was 6 mm, rechts een follikel van 10 mm en links een van 10,5 mm en een van 12 mm. Woensdag weer een echo om te kijken of het gegroeid is. Ik ben erg benieuwd. De echoscopiste zei dat deze uitslagen nog niet heel veel zeiden. Kan nog alle kanten op.
<<

Arlo

Bericht 28 Nov 2018 12:57

Re: Pcos ervaringen

Het wordt een beetje een monoloog maar net heb ik weer een echo gehad. Één follikel was inmiddels gegroeid naar 17 mm, en nog twee anderen waren nu 15 mm. Ik heb het “coïtusadvies” (haha) meegekregen, met wel extra benadrukt dat de kans op een meerling aanzienlijk is. Ik vind het nu wel spannend hoor. Mijn eisprong vindt waarschijnlijk vrijdag plaats.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 28 Nov 2018 13:40

Re: Pcos ervaringen

Wat spannend Arlo! Ook dat de kans op een meerling zo groot is. Ik heb er totaal geen verstand van dus sorry als ik iets doms zeg.. maar is dit de eerste 'ronde' met medische hulp? En je zou nu in theorie 'gewoon' zwanger moeten kunnen worden? Succes en hopelijk is het snel raak!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Nov 2018 13:40

Re: Pcos ervaringen

Spannend. Succes!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Nov 2018 13:49

Re: Pcos ervaringen

Spannend Arlo, succes!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Arlo

Bericht 28 Nov 2018 13:57

Re: Pcos ervaringen

Bedankt!

Joey, het is inderdaad de eerste ronde met medische hulp. Ons enige probleem was mijn eisprong die niet spontaan komt, dus nu die wel komt hebben we volgens mij evenveel kans als ieder ander.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 28 Nov 2018 14:18

Re: Pcos ervaringen

Arlo, ik ben bij onze oudste ook zwanger geworden mbv clomid 50 mg. Daarmee inderdaad een goede eisprong en in 1x zwanger. Bij kind 2 en 3 spontaan zwanger in de eerste ronde. Hopelijk krijg jij ook het kortste medische traject denkbaar. Heel veel succes!
<<

Arlo

Bericht 28 Nov 2018 19:50

Re: Pcos ervaringen

Wat fijn Mouette! Had jij na je eerste zwangerschap gewoon een regelmatige cyclus? Ik heb al een kindje, destijds ben ik spontaan zwanger geraakt. Wel na enige tijd pas, maar ook toen werd ik heel onregelmatig ongesteld.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 28 Nov 2018 20:13

Re: Pcos ervaringen

Na de eerste zwangerschap werd het niet zo regelmatig dat je er de klok op gelijk kan zetten, maar wel tussen de 30 en 35 dagen en met een duidelijk herkenbare ovulatie.
Vanaf het stoppen met de pil omdat ik zwanger wilde worden van de eerste is het 1,5 jaar veel onregelmatiger geweest, met uitschieters naar 60 dagen en eigenlijk bijna nooit een herkenbare ovulatie, ook niet in de relatief korte cycli.

Best gek, de eerste zwangerschap is net een soort reset geweest dus, hoewel dat volgens mij officieel niet echt kan. Maar verder kan ik het ook niet verklaren, ik heb geen overgewicht, eerder ondergewicht, ben niet aangekomen of afgevallen, niet anders gaan eten.

Fijn dat jullie eerste wel spontaan ging, is dat een toevalstreffer geweest denk je? Spannend de verhoogde kans op een meerling nu. Gaan jullie dat 'risico' wel nemen?
<<

Anoniem315

Bericht 28 Nov 2018 20:37

Re: Pcos ervaringen

Arlo, wat spannend dat de kans op een meerling groter wordt!

Hopelijk heb je gauw mooi nieuws... Het komt vast goed!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 28 Nov 2018 21:01

Re: Pcos ervaringen

Spannend Arlo! Hopelijk groeit één van deze follikels uit tot een mooie embryo!
2012 & 2016
<<

Arlo

Bericht 29 Nov 2018 09:09

Re: Pcos ervaringen

Wat bijzonder Mouette, en fijn ook! Onze eerste was wel een toevalstreffer. Tenminste, ik was destijds al vrij lang niet ongesteld geweest en deed vanwege wat vage klachten een ovulatietest en die was positief. Ik bleek toen ook zwanger twee weken later, dus dat was echt bijzonder. Wij gaan nu het risico wel nemen, volgens de meting had ik 1 follikel van 17 mm en twee van 14-15 mm dus die ene lijkt wel dominant te zijn. Maar goed, die andere twee zijn in twee dagen tijd zo groot geworden want op de echo van maandag waren ze nog maar 10 mm. Het kan dus alle kanten op. Ik ben benieuwd, ik hoop op 1 kindje maar 2 of 3 zou ik wel heel bijzonder vinden. Het is voor ons geen reden om een ronde over te slaan.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 29 Nov 2018 17:43

Re: Pcos ervaringen

Wat fijn dat je bij de eerste ronde al mooie follikel hebt!
Voor mij is het al wel even geleden maar wij hadden er ook 3. 13, 16 en 18 mm. Voor ons werd het een tweeling.
Ik moet zeggen dat wanneer die van 13 groter was geweest wij denk ik een ronde hadden overgeslagen.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Arlo

Bericht 29 Nov 2018 18:33

Re: Pcos ervaringen

Ja ik kan me die overweging voorstellen hoor Myloon! Wij hebben besloten het advies op te volgen, als de kans op een drieling echt zo groot is hadden ze ons negatief advies gegeven. Bij mij was dat ene follikel wel beduidend groter dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. Bijzonder dat het bij jullie een tweeling is geworden! Twee-eiig dus ook?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron