Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Embryo te klein voor zwangerschapsduur

<<

BlackFriday

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 07 Jul 2018 10:40

Bericht 07 Jul 2018 10:53

Embryo te klein voor zwangerschapsduur

Wie heeft hier ervaring mee? Volgens mijn eigen berekening was ik afgelopen donderdag 7 weken en 1 dag zwanger. De echo gaf echter aan dat ik maar 6 weken zwanger zou zijn. We hebben wel een goed kloppend hartje gezien. Ik weet precies wanneer mijn eisprong was en schoot meteen in de stress. Dit kan niet goed zijn dacht ik. Degene die de echo deed kon mij natuurlijk geen garantie geven dat het goed zal gaan en dat embryo volgende week groter is gegroeid maar ze was ook niet heel ongerust. Ze zei dat ik er van uit moest gaan dat ik toch gewoon minder ver zwanger ben.

Ik moet aankomende donderdag weer komen voor een echo. Mijn verloskundige zei ook dat een millimeter verschil in de meting al voor een week achterstand kan zorgen. Dat ovulatietesten leuk zijn maar dat je dan nog niet weet wanneer je bevrucht bent en dat dat dus ook nog een paar dagen kan schelen. En dat het al positief was dat we goed kloppend hartje hebben gezien.

Ik word ondertussen gek. Ik wil zo graag dat dit goed gaat.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Jul 2018 10:55

Re: Embryo te klein voor zwangerschapsduur

Ja ik. Maar uiteindelijk bleek het termijn dat ik in gedachten had gewoon te kloppen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pitty

Bericht 07 Jul 2018 10:57

Re: Embryo te klein voor zwangerschapsduur

Ik ook. Ik dacht al een week verder te zijn en had ook een dikke streep op de test maar toch bleek ik nog vroeg te zijn. Wegens omstandigheden had ik al een echo met 3 weken en 6 dagen. Ik dacht al 5 of 6 weken zwNger te zijn. Er was ook heel weinig te zien, maar ik moest steeds bloedprikken en het hcg steeg steeds.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 07 Jul 2018 11:02

Re: Embryo te klein voor zwangerschapsduur

Ik heb dit rond die termijn ook gehad. Ruim een week minder ver dan dat ik dacht. Rond de 8/9 weken nog een keer gemeten, toen weer wat verder. Bij de termijnecho de definitieve meting gehad, die klopte op een dag na met mijn eigen berekening. Inmiddels ben ik 13,5 week zwanger.

Bij zo'n korte zwangerschapsduur moeten ze meten in mm, wat betekent dat als ze er een mm naast zitten dit al aardig wat dagen kan schelen. Daarnaast kan een innesteling ook een paar dagen duren. Ik zou de onrust dus proberen los te laten, het komt echt vaker voor.
<<

Melisande

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:03

Bericht 07 Jul 2018 11:05

Re: Embryo te klein voor zwangerschapsduur

Weg
Laatst gewijzigd door Melisande op 10 Jun 2020 20:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 07 Jul 2018 11:16

Re: Embryo te klein voor zwangerschapsduur

Ik dacht bij mijn oudste ook zeker te weten wanneer mijn eisprong was (ovulatietest), toch ben ik alle echo's een week terug gezet. Ik snap er nog steeds niks van. Bij deze zwangerschap ben ik ook weer 4 dagen terug gezet met alle echo's en weer ovulatietesten gedaan.
Een kloppend hartje is iig heel goed, ik zou me nog niet echt zorgen maken.
<<

BlackFriday

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 07 Jul 2018 10:40

Bericht 07 Jul 2018 11:19

Re: Embryo te klein voor zwangerschapsduur

Jullie zijn lief! Dank je voor het delen van jullie ervaringen. En jij ook natuurlijk Melisande al ging het bij jou fout. Ik hoop dat het nu wel goed zal gaan! (Had even in het andere topic gelezen.) Ik ga me zo rustig mogelijk houden. Ik zal blijven updaten hier.
<<

BlackFriday

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 07 Jul 2018 10:40

Bericht 07 Jul 2018 11:23

Re: Embryo te klein voor zwangerschapsduur

Rayna schreef:Ik dacht bij mijn oudste ook zeker te weten wanneer mijn eisprong was (ovulatietest), toch ben ik alle echo's een week terug gezet. Ik snap er nog steeds niks van. Bij deze zwangerschap ben ik ook weer 4 dagen terug gezet met alle echo's en weer ovulatietesten gedaan.
Een kloppend hartje is iig heel goed, ik zou me nog niet echt zorgen maken.



Ik begrijp er idd ook niks van. Zo blijkt maar weer dat zwanger worden/zijn en alles daar omheen geen exacte science is. Ik dacht echt meteen dit zit fout. Ik weet wanneer mijn ovulatie was. Dit kan niet! Terwijl als ik niet geweten had wanneer mijn ovulatie was er niks aan de hand was geweest en gewoon dacht had, mooi ik ben 6 weken zwanger en ik zie een goed kloppend hartje.
<<

Foxtrot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 19 Nov 2017 21:25

Bericht 07 Jul 2018 12:36

Re: Embryo te klein voor zwangerschapsduur

Ik heb dit ook (gehad). Ik ben in het begin 6 dagen terug gezet (van 25 naar 31 juli). Ik maakte me toen ook heel veel zorgen, inmiddels ben ik bijna 37 weken zwanger!

Ik vind het nog altijd gek dat ik terug gezet ben in tijd. Volgens onze eigen berekeningen (en ovulatietest) kan het überhaupt niet. Afgelopen week had ik nog een echo en toen stond opeens wel weer op de echo dat volgens de berekeningen de uitgerekende datum 25 juli is, maar de vraag is hoe betrouwbaar dat bij deze termijn nog is...
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jul 2018 12:39

Re: Embryo te klein voor zwangerschapsduur

Zelfs al weet je wanneer je ovulatie is, dan nog weet je niet precies wanneer de bevruchting en de innesteling plaats hebben gevonden. Dat kan allemaal net uitmakend en met die termijn kan dat nog enorm verschil uitmaken. Ik zou er van uit gaan dat het goed blijft gaan, je mag best positief denken, al snap ik je zorgen natuurlijk erg goed.
Let's discover the world together.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers