Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nutramigen vies?

<<

Anoniem241

Bericht 11 Jun 2018 11:37

Nutramigen vies?

Mijn dochter krijgt sinds anderhalve maand Nutramigen voeding, in combinatie met Zantac tegen reflux. Dat ging een tijdje best goed. Maar sinds een week of 2 is het zo'n enorm gevecht met de fles elke keer. Steeds 3 slokken drinken en dan huilen en protesteren. Ik heb alle merken flessen geprobeerd en de brede Difrax S-fles werkt voor haar het beste. Eerst met de speen die daar standaard bij zit (S) en sinds deze week heb ik maat M erop gezet. Het duurde namelijk een uur voor ze 150cc op had (als ze enigszins wilde drinken, meestal komen we niet verder dan 100cc).

Nou weet ik dat die melk heel vies is. Zou het daardoor komen dat het zo'n strijd is elke keer? En zou ik daar iets aan kunnen doen? Ik las ergens op internet dat iemand er een zoetje bij deed, maar dat lijkt me ook niet echt gezond toch?

We zaten tot 2 wk geleden op 5 flessen van 150 cc. Door deze strijd zitten we inmiddels op 2 volle flessen (7.0 en 23.00 als we geluk hebben) en de andere krijgt ze sowieso niet (half) leeg, dus dat is elk uur of elke 2 uur maar weer kleine flesjes geven Ze is trouwens 12,5 weken.
<<

Anoniem236

Bericht 11 Jun 2018 12:43

Re: Nutramigen vies?

Maar ze heeft ze dus wel een tijd geleden goed gedronken? Dan lijkt het mij niet alsof het dan nu ineens vies is.

Je had evt in het begin kunnen mengen met de oude voeding, steeds verder een schepje nutragimen erbij, maar dat heeft nu geen zin meer.
Ik zou als ik jou was geven waar ze om vraagt, plasluiers en gewicht goed in de gaten houden.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 11 Jun 2018 18:38

Re: Nutramigen vies?

Nutramigen is heel heel vies. Dus dat kan best dat het daardoor elke keer een strijd is. Aan de andere kant, ze is de melk gewend dus ze zou "niet beter weten" moeten.

Ik zou het even aankijken, en wellicht even extra naar het weguurtje gaan om bij te houden hoe het gaat.
22112014 / 10042019
<<

Anoniem241

Bericht 11 Jun 2018 19:46

Re: Nutramigen vies?

Dat vond ik inderdaad ook vreemd, in het begin ging het wel best goed. Een stuk langzamer, maar zonder huilen en weigeren. Ze heeft vandaag 2 flessen gemist, als ze tenminste nog een fles wil om 23. Ze slaapt net, nadat ze om 18u naar bed is gegaan. Dus nu weer wakker maken doen we even niet.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 12 Jun 2018 06:38

Re: Nutramigen vies?

Ik heb helaas geen tips voor je, maar ik wil wel even zeggen dat ik met je meeleef. Het huilen, het niet goed willen slapen en nu het eten weer. Het is niet niks allemaal! Ik hoop dat het snel wat makkelijker gaat worden voor jullie.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem241

Bericht 12 Jun 2018 08:05

Re: Nutramigen vies?

Dankjewel Islandgirl. Elke keer denken we, nu zal het vast wel voorbij zijn met de tegenslag, maar het lijkt maar door te gaan. Ik ga er vanuit dat we straks echt extra gaan genieten als het eindelijk allemaal goed gaat. Dat doen we nu al, alle kleine dingetjes laten ons zo intens genieten.
<<

Geel

Bericht 12 Jun 2018 12:51

Re: Nutramigen vies?

Ik herken het ontzettend van mijn dochter, bijna al je klachten. Die van mij stopte uiteindelijk helemaal met drinken rond deze leeftijd en krijg toen een tijdje sondevoeding in het ziekenhuis. We hebben haar toen met behulp van logopedie en fysiotherapie weer aan het drinken gekregen.

Los van dat ik achteraf pas snap dat het door de reflux kwam, dat ik dat niet wist en daardoor grote flessen bleef geven, terwijl dat veel te veel was voor een refluxbaby, kregen we daar wel tips waar we verder mee konden.

- gebruik een kleine speen, zei onze logopedist. Dus of de smalle speen van Difrax of de smalle van Dr. Brown. En zorg dat de lipjes er goed omheen zitten. En een snellere speen doet reflux meestal geen goed.

- houd haar rechtop tijdens het drinken.

- praat rustig en aanmoedigend tijdens het drinken.

- laat haar veel boeren tussendoor. Dus stokt het na drie slokken al? Gewoon omhoog houden, even rust, even een boertje, even wachten en weer proberen. Na drie slokken weer? Hup, gewoon weer proberen.

- wij gingen in het ziekenhuis echt weer opbouwen met kleine beetjes en kregen uiteindelijk een strak schema van 6x120. Om de drie uur dus maar 120 cc. We begonnen natuurlijk met 30cc en dan de rest via sonde en hoogden dat steeds een beetje op, maar dat is op jou niet van toepassing. Die grote flessen van meer dan 120 kunnen die refluxbaby's meestal gewoon niet aan. Dat zuur komt er gelijk bij en het hoopt zich op in die slokdarm, waardoor dat weer gaat irriteren en ze nóg minder aankunnen. Dus alsjeblieft, laat je baby'tje het zelf aangeven wat ze aankan. Daarmee voorkom je erger.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Jun 2018 13:49

Re: Nutramigen vies?

Ik ben gisteren bij de osteopaat geweest en die zag een verborgen reflux bij J. Ik moet nu twee keer per dag met een vinger lichte druk geven in het maagkuiltje en dan je vinger een centimeter of vier naar beneden strijken. Dit schijnt heel effectief te zijn. Misschien kun je het ook proberen?
Laatst gewijzigd door Lady op 13 Jun 2018 11:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Geel

Bericht 13 Jun 2018 10:25

Re: Nutramigen vies?

Waar zit het maagkuiltje, wat is dat?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Jun 2018 11:09

Re: Nutramigen vies?

Geel schreef:Waar zit het maagkuiltje, wat is dat?


Daar waar de ribben bij elkaar komen, in het midden van je buik, onderaan je borstkas. Daaronder zit een soepel kuiltje als je jet indrukt, je maagkuiltje.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem241

Bericht 13 Jun 2018 14:58

Re: Nutramigen vies?

Lady, zou dat de reflux verminderen? Of de pijn verlichten? De medicatie lijkt hier wel echt aan te slaan gelukkig. Ze huilt tijdens de fles volgens mij ook niet vanwege pijn. Ik heb eerder het idee dat ze geen honger meer heeft. We blijven nu gewoon 5x150 aanbieden, evt de eerste en laatste van de dag 180. 9 van de 10 flessen gaan niet leeg, maar zs groeit gewoon goed, dus dan zal het wel voldoende zijn. Op het consultatiebureau zeiden ze dat we meer moesten geven per fles, maar dat lijkt me geen optie. Dan liever een flesje extra. Binnenkort moeten we weer naar de kinderarts dus ik kijk het nog even aan. Mocht het nou echt niet veranderen of het wordt nog erger dan bel ik eerder.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Jun 2018 15:17

Re: Nutramigen vies?

V heeft heel lang ook maar kleine flessen gedronken. Die had er gewoon genoeg aan. Ze had af en toe wel een soort regeldagen, dan dronk ze wel een liter per dag, maar dat was dan wel over 8 voedingen (dus maar 125ml).
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers