Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe hiermee om te gaan (inslapen poes)

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Aug 2018 08:14

Hoe hiermee om te gaan (inslapen poes)

Aanstaande maandag moet ik mijn poes in laten slapen. Voor J is ze er altijd geweest ze was er al toen hij geboren werd. Maar hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
2015 💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Aug 2018 08:16

Re: Hoe hiermee om te gaan (inslapen poes)

Wat rot voor jullie!
Zijn hier geen boekjes ofzo over die je samen kan lezen?
30-04-2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Aug 2018 08:32

Re: Hoe hiermee om te gaan (inslapen poes)

Wat verdrietig! Vorig jaar is onze poes aangereden en overleden. We hadden geen voorbereidingstijd natuurlijk, maar we hebben haar samen opgehaald bij de dierenambulance. De kinderen hebben haar nog gezien en geaaid, ze lag er mooi bij. En we hebben haar samen begraven. Mijn dochter heeft het nog steeds regelmatig over haar.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Aug 2018 08:47

Re: Hoe hiermee om te gaan (inslapen poes)

Bij mijn zus zijn het afgelopen jaar beide katten overleden. Beide onverwachts, maar de eerste was toch wel heftiger voor de jongens.
Gelukkig hadden ze een dierenarts waarbij de kinderen ook langs mochten komen om afscheid te nemen van de kat. Daarna merkte mij zus ook dat het lastig was voor de oudste en toen hebben ze samen foto’s uitgezocht die ze op het digitale fotolijsten voorbij lieten komen de hele dag. Op deze manier konden de jongens het een plekje geven. Toen de tweede een half jaar later overleed was het minder heftig, mede doordat de kat suiker had. Ook van deze kat hebben ze in het digitale fotolijsten foto’s gestopt.

Nu een half jaar laten lopen er twee kittens rond in huis, want ze merkte toch wel dat de jongens daardoor rustiger zijn en toegankelijker naar elkaar. Ze hebben hier wel bewust mee gewacht zodat de jongens ze niet als vervanging zien voor de andere twee katten.

Sterkte maandag.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem315

Bericht 17 Aug 2018 09:14

Re: Hoe hiermee om te gaan (inslapen poes)

Hoe oud is J nu?
Ik heb met mijn oudste dochter de dood van een konijn, maar ook van oma meegemaakt. Van oma heeft ze nog afscheid genomen, door bloemen uit de tuin voor haar te plukken en nog even met haar te praten. Oma lag op bed en was heel ziek en was stervende. Dit hebben we haar ook gewoon verteld. N. was toen nog geen 3. Ze is niet mee geweest op begrafenis, en heeft oma niet meer gezien na haar overlijden. Maar ze begrijpt prima dat oma er niet meer is en niet meer terugkomt.
Toen het konijn een halfjaar later (plotseling) doodging, hebben we direct gerefereerd aan oma. N. wist dit prima te plaatsen. Het maakte wel indruk, maar het was ook gewoon zoals het was en het hoort bij het leven.

Qua voorbereiding zou ik dus zo open en eerlijk mogelijk zijn, een boekje lezen en rustig samen afscheid nemen.

Sterkte! Een dier kan zo speciaal zijn.... :(
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Aug 2018 09:29

Re: Hoe hiermee om te gaan (inslapen poes)

Wat naar Minx. Onze kat moest worden ingeslapen toen mijn zoon bijna 3 was. We hebben geheel open kaart gespeeld en gezegd dat de kat dood ging, omdat ze heel oud was en haar lijf niet meer kon. We hebben het woord inslapen wel vermeden, omdat ik bang was dat hij bang zou worden om te slapen. Hij is niet bij het inslapen geweest dacht ik. Ik heb de weken erna nog regelmatig gehuild (hij niet) en heb hem toen laten weten dat ik verdrietig was dat de kat dood is en ik d’r mis. Mijn zoon is inmiddels ruim 4,5 en heeft het nog steeds weleens over de kat, ook nu we al geruime tijd een nieuwe poes hebben. Meestal vertelt hij het ‘juiste’ verhaal, soms weet hij de naam van onze ‘vorige poes’ niet meer, andere keren weer wel.

Sterkte met jullie verlies, het is heel verdrietig om mee te maken.
L2014 & H2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny