Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alternatief voor ‘echte’ babyshower

<<

Pixie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 04 Jun 2020 20:49

Bericht 05 Jun 2020 08:54

Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Een vriendin van me is zwanger. Maanden terug hebben we het er over gehad om in mei/juni een babyshower voor haar te organiseren... maar toen kwam natuurlijk corona.

Ik zou graag toch nog iets speciaals voor haar regelen, om haar een hart onder de riem te steken. Ze zit al een aantal weken thuis met burn-out klachten, mede omdat ze erg bang is dat ze zelf ziek wordt. Een feestje op afstand is daarom ook geen goed idee, ze zal zich alleen maar zorgen maken of ze niet tóch iets oploopt.

Ik zat zelf te denken in de richting van iets leuks op te sturen. We kunnen natuurlijk een groot cadeau kopen met zn allen of juist een aantal kleine cadeautjes, maar het lijkt me ook leuk om het iets meer ‘aan te kleden’ met bijvoorbeeld opdrachten of spelletjes er bij voor haar (dat we allemaal babyfotos meesturen en dat ze dan moet raden wie-wie is bv). Ik heb alleen niet zo veel inspiratie.

Hebben jullie nog leuke ideëen?
Hebben jullie al een corona-proof babyshower meegemaakt en hoe ging dat?
04-2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2020 09:31

Re: Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Wat lief dat je dit wilt oppakken Pixie!

Ik heb zelf nog niet zo'n soort babyshower meegemaakt, maar wil best even meedenken. Hier in de buurt is een tearoom die high teas to go maakt, en zij bezorgen ook. Is er zoiets ook bij jullie? Het lijkt me namelijk wel leuk om haar wat lekkers op te sturen. Daarnaast weet ik niet hoe het contact met haar partner is, maar misschien is hij/zij bereid om jullie hierbij te helpen? Dat jullie bijvoorbeeld cadeaus opsturen en dat haar partner ze onderschept en verstopt, en dat jullie dan een speurtocht via whatsapp uitzetten naar de cadeaus. Op mijn babyshower moest ik van babyfoto's raden wie erop stond, dit kun je ook digitaal doen. Elke keer als ik het goed geraden had, kreeg ik van de betreffende persoon een cadeautje. (Oh, ik zie dat je deze opdracht zelf ook al noemt, haha.)

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jun 2020 09:38

Re: Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Lief idee! Ik zou inderdaad net als Elliot een soort high tea laten bezorgen. Hebben wij laatst gedaan met moederdag en vond m'n moeder heel leuk. Sowieso vind ik Elliot's ideeën heel leuk.
En dan aan het einde een Zoom meeting met iedereen terwijl ze de cadeautjes uitpakt ofzo (de hele speurtocht zoom meeten lijkt me niet handig).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2020 09:40

Re: Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Ik heb gister samen met een vriendin 2 dozen cinnabons laten bezorgen op haar eerste zwangerschapsverlofdag. Ze was erg enthousiast ?

https://cinnabon.nl/

Is weer eens iets anders dan bloemen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Jun 2020 09:51

Re: Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Ja of iets via zoom organiseren en dan bij iedereen die meedoet aan de ‘shower’ een taartje ofzo laten bezorgen. Die dan tijdens de zoom met elkaar eten. Iedereen kadootje laten versturen en dat ze die dan kan uitpakken tijdens taartje eten :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 05 Jun 2020 09:59

Re: Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Ik zag laatst bij iemand, die kreeg 2 weken lang iedere dag een kaartjes en kleine cadeautjes voor haar zelf en de baby. En als afsluiter stonden er ook nog een paar vriendinnen voor de deur met een groter cadeau. En van alles op de stoep geschreven met stoepkrijt.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jun 2020 10:11

Re: Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Ik heb onlangs een digitale babyshower gehad. Voor de zwangere had iemand cadeautjes gekocht (wij hadden geld ingelegd). Op afgesproken tijdstip was iedereen online via Skype. Aan de zwangere werden wat vragen gesteld (die haar man ook had beantwoord) en na elke vraag mocht ze iets uitpakken. Iedereen kon ook zo meegenieten.

Een van de cadeaus was een fotoboekje met tekst door ons allen geschreven. Dat leverde wel wat tranen op!
08/2018
05/2021
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 05 Jun 2020 13:02

Re: Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Ik zou het ook digitaal doen! Eventueel een high tea laten bezorgen en wat kleine cadeautjes van jullie allemaal. Man het huis laten versieren en dan via Skype iets doen met babyfoto's ofzo.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 05 Jun 2020 16:32

Re: Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Wij hebben het toch op afstand in de tuin gedaan maar hadden als plan anders nog om als versiering ook een fotoslinger met foto's van ons te laten maken.
<<

Pixie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 04 Jun 2020 20:49

Bericht 05 Jun 2020 20:27

Re: Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Wat hebben jullie allemaal leuke ideeën! Het was nog helemaal niet in me opgekomen om iets lekkers te laten bezorgen. En ik vind het ook super leuk om ook juist bij de ‘gasten’ iets lekkers te laten bezorgen, dan is het voor iedereen wat meer een feestje ^^
En een speurtocht in huis, top idee! Haar man wil daar zeker wel aan meewerken. En stoepkrijten voor haar deur... oh jongens dit gaat helemaal goed komen, bedankt voor het meedenken allemaal <3
04-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Jun 2020 21:06

Re: Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Leuk Pixie! Succes!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 16 Jun 2020 13:34

Re: Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Ik weet niet of ik al te laat ben, maar Mascha van beautygloss postte net iets over haar babyshower. Daar hadden alle vriendinnen en aanstaande oma's en tantes een boekje gemaakt met foto's en verhalen en wensen etc. Dit vond ik ook erg leuk!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Jun 2020 14:46

Re: Alternatief voor ‘echte’ babyshower

Ik ken iemand die een babyshower had via stay@homegames: https://www.stay-at-home.nl/pakketten en dan dus het babyshower pakket. Ik was er zelf niet bij dus kan er niet echt over oordelen maar zij was er heel enthousiast over.

Eventueel vooraf nog wat cadeautjes inclusief iets lekkers afgegeven aan haar man/ vriend zodat ze die ook op dat moment kan opeten en uitpakken.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers