Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Feb 2019 20:38

Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Hoe lossen jullie dit op? Laatst is m'n vriend een paar dagen thuis geweest toen ze ziek was, maar nu heeft ze weer koorts en ik vrees dat ze morgen niet naar het kdv kan. Er komen tandjes door, denk dat ze daar last van heeft. Ze oogt niet heel ziek. Maar goed, m'n manager doet nogal moeilijk op dit vlak (niet dat ik me daar nog veel van aantrek, want over een paar weken ben ik hier weg). Ze vindt het in principe niet goed als mensen thuis aan het werk gaan, ze wil dan dat je gewoon een vrije dag opneemt. Maar daar heb ik geen zin in, ik wil morgen wel gewoon thuis wat doen. En een collega stuurde laatst een link door van de vakbond, daarin stond dat je voor zieke kinderen gewoon calamiteitenverlof moet krijgen. Edit: even gegoogeld en dat is als je je kind plotseling uit de opvang moet halen bijvoorbeeld. Als je kind 's morgens al meteen ziek is, kun je zorgverlof aanvragen.

Hoe doen jullie dit?
Laatst gewijzigd door Bliss op 25 Feb 2019 21:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Feb 2019 20:41

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Ik ben ook van mening dat je daar een vrije dag voor op moet nemen. Dat doe ik dan dus ook. Ik probeer het samen op te lossen met mijn man en soms met oma. Het is super vervelend maar mijn werkgever moet daar zo min mogelijk last van ondervinden.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 25 Feb 2019 20:44

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Hier is het maar één keer echt nodig geweest. Toen moest ik rond de lunch weg. Ze zeiden toen ook tegen me dat dit me een vrije dag kostte. Ik heb toen alleen gewoon gebluft naar mijn detacheerder dat dit echt calamiteitenverlof was en zo is het uiteindelijk doorberekend.
Mijn vriend en ik blijven een beetje om en om thuis. Ik meestal de acute omdat ik dichterbij werk, mijn vriend kan makkelijker een hele dag thuisblijven.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 25 Feb 2019 20:45

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Ik vind het trouwens wel echt lastig. Als J de dag voor een werkdag ziek wordt kan ik daar echt wel stress van hebben. Voel me dan lastig.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Feb 2019 20:47

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Ja ik ook Nan, ik vind het ook echt vervelend. Ik wil morgen gewoon aan het werk, heb nog genoeg te doen! Maar als ik dus toch thuis moet blijven, zou ik wel thuis aan het werk willen. Het zal dan misschien geen acht uur zijn, maar denk dat ik dan nog aardig wat uurtjes kan maken.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Feb 2019 20:48

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

M'n vriend meldt trouwens gewoon op z'n werk dat hij dan thuis aan de slag gaat en niemand doet moeilijk. Maar dit heeft hij dus laatst gedaan omdat ik toen een paar dagen écht niet weg kon blijven van het werk en nu is het net anderhalve week ziek geweest, dus ik voel me toch wel verplicht om nu zelf thuis te blijven.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem269

Bericht 25 Feb 2019 20:49

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Dan komt een van de oma’s hier in huis. En anders kost het mij inderdaad een vrije dag of mijn man blijft thuis. Die levert dan niks in want die werkt iedere week al ver boven zijn contract uren. Maar tot nu toe hebben we het altijd met de oma’s op kunnen lossen gelukkig.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 25 Feb 2019 20:59

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Ik kan niet gemakkelijk thuisblijven van mijn werk voor een ziek kind (kan geen vrije dagen opnemen) en het kost mijn man een vrije dag. Meestal gaan ze naar mijn moeder wanneer ze ziek zijn. De jongste mag in principe met koorts naar het kdv, mits hij daarnaast wel redelijk fit is. Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat je daarvoor een vrije dag moet opnemen. Met een dreumes die echt flink ziek is zou ik echt niet kunnen thuiswerken.
2011 2012 2017
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 25 Feb 2019 21:03

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Wij doen een beetje om en om en vaak ook wel afhankelijk van de werkafspraken. Als de één een belangrijke vergadering heeft en de ander niet dan is de keuze makkelijk. Toevallig zit mijn man nu nog veel thuis vanwege een burnout dus is de keuze nog makkelijker.

Wij werken beide bij de overheid en dat scheelt enorm in flexibiliteit. Wij hebben inderdaad calamiteitenverlof voor zoiets en anders kortdurend zorgverlof. Ik heb nog nooit mijn eigen uren ingezet. We kunnen ook beide vanuit huis werken dus dat doen we dan ook wel en dat mag dan in die gevallen.

Onze gastouder belt echt pas als ons kind in de weg zit voor haar. Anders laat ze haar lekker uitzieken en doet ze gewoon rustig die dag.
Op school en de BSO bellen ze ook niet zo snel. Pas als het echt niet meer gaat.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 25 Feb 2019 21:04

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Ik kan als docent niet makkelijk vrij nemen.. Mijn man werk voor zichzelf dus die blijft dan vaak thuis als het nodig is.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem279

Bericht 25 Feb 2019 21:06

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Bliss, zou N haar ziektedag niet met een andere dag mogen ruilen op het kdv? Stel, maandag is haar vaste kdv-dag en ze is later deze week weer opgeknapt, dat ze donderdag dan de dag van vandaag inhaalt bijvoorbeeld, eb jij donderdag gaat werken?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Feb 2019 21:09

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Ik heb vanochtend gewoon gebeld. Kreeg Mn manager aan de telefoon en heb vandaag thuis gewerkt. Morgen werk ik weer op kantoor.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2019 21:10

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Ik blijf thuis. Neem vrij of werk thuis, geen probleem.
Als het echt echt niet anders kan gaat ze naar m'n schoonouders. Opa en oma zorgen goed voor haar als ze ziek is en die hebben liever dat ze met koorts bij hun is, dan op de opvang.

Maar G is gelukkig nog nooit echt ziek geweest. Afkloppen!
<<

Pitty

Bericht 25 Feb 2019 21:12

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Flo schreef:Bliss, zou N haar ziektedag niet met een andere dag mogen ruilen op het kdv? Stel, maandag is haar vaste kdv-dag en ze is later deze week weer opgeknapt, dat ze donderdag dan de dag van vandaag inhaalt bijvoorbeeld, eb jij donderdag gaat werken?


Dan kan hier ook, maar in de praktijk is dat eigenlijk niet mogelijk. Zeker nu de leidster-kind ratio is aangepast.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 25 Feb 2019 21:13

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Volgens mij mogen ze je niet verplichten een vrije dag op te nemen. In ieder geval niet op de 1e ziektedag. Dan is het zorgverlof en daarna vanaf 2e ziektedag is het of vrij nemen of iets anders (oppas) regelen? Weet ook nooit precies hoe het zit.

Man en ik kijken altijd wie er die dag de minst dringende afspraken heeft en diegene blijft thuis. Als het lukt werken we dan wat vanuit huis, eventueel inbellen naar vergaderingen. De uren die we missen halen er vaak op ander tijdstip wel weer in. Toen dochter kleiner was probeerde ik zoveel mogelijk thuis te blijven ivm borstvoeding wat altijd goed werkt bij ziekte (krijgt ze iig vocht binnen/ troost / lukt het om te slapen). We hebben tot nu toe geluk dat dochter zelden ziek is geweest en als ziek vaak in weekend of op dagen dat 1 van ons toch al
Thuis is (afkloppen!!), als je kind of kinderen vaker ziek zijn wordt dat wel steeds lastiger natuurlijk.
Laatst gewijzigd door SophieZMY op 25 Feb 2019 21:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Feb 2019 21:13

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Neemt niemand zorgverlof op? Ik zit echt omhoog als het gaat om opa’s en oma’s (of andere alternatieven) en we kijken echt goed naar wie van ons twee het beste in de gelegenheid is. Ik heb het nog niet aan de hand gehad op mijn nieuwe werk, maar ik heb wel horen zeggen ‘thuis werken’ of ‘dag opnemen’. Ik ga er geen issue van maken als het nog niet aan de hand is, maar ik zou wel graag van het zorgverlof gebruik willen maken. Ik snap dat de werkgever er niets aan kan doen, maar ik toch net zo min?
L2014 & H2017
<<

Anoniem279

Bericht 25 Feb 2019 21:20

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Pitty schreef:
Flo schreef:Bliss, zou N haar ziektedag niet met een andere dag mogen ruilen op het kdv? Stel, maandag is haar vaste kdv-dag en ze is later deze week weer opgeknapt, dat ze donderdag dan de dag van vandaag inhaalt bijvoorbeeld, eb jij donderdag gaat werken?


Dan kan hier ook, maar in de praktijk is dat eigenlijk niet mogelijk. Zeker nu de leidster-kind ratio is aangepast.

Bij ons zijn er vaak nog wel iets mogelijkheden. Beetje ‘niet geschoten, altijd mis’.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Feb 2019 21:29

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Ik neem dan een vrije dag of zorgverlof op of zet wat overuren in (al heb ik nu dankzij de zwangerschap geen overuren staan, heb al moeite om m’n reguliere 8 uur per dag vol te maken zonder in te storten). Mijn schoonmoeder kan in zulke gevallen ook vaak bijspringen.

Toevallig zit ik net te dubben hoe ik het morgen ga doen, mijn zoon kreeg vanavond ineens hoge koorts dus ik vermoed dat hij morgen niet naar de opvang kan.

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Feb 2019 21:29

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Flo schreef:
Pitty schreef:
Flo schreef:Bliss, zou N haar ziektedag niet met een andere dag mogen ruilen op het kdv? Stel, maandag is haar vaste kdv-dag en ze is later deze week weer opgeknapt, dat ze donderdag dan de dag van vandaag inhaalt bijvoorbeeld, eb jij donderdag gaat werken?


Dan kan hier ook, maar in de praktijk is dat eigenlijk niet mogelijk. Zeker nu de leidster-kind ratio is aangepast.

Bij ons zijn er vaak nog wel iets mogelijkheden. Beetje ‘niet geschoten, altijd mis’.


Dit is lastig inderdaad, want de meeste dagen zitten vol en anders hebben ze bijvoorbeeld een leidster minder en dan mag er ook geen kind bij.

Maarrr: ik heb m'n schoonmoeder geappt en ze komt morgen oppassen! :hulde:
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Feb 2019 21:32

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Ik vraag dan of ze naar 1 van de oma's kan.
Vorige week donderdag ben ik met haar naar de ha geweest omdat ze het benauwd had, ze was wel vrolijk en levendig maar gewoon erg benauwd.
Bij de ha bleek ze hele erge ontstoken keelamandelen te hebben en kreeg ze antibiotica. Voor vrijdag heb ik dus een oma geregeld maar ze was eigenlijk hartstikke fit hoorde ik later.
Als ik het vooraf zie aankomen dan vraag ik alvast of 1 van de oma's haar zonodig kan ophalen bij het kdv. Als ik er vooraf echt geen vertrouwen in heb dan breng ik ze in de ochtend al gelijk maar oma.
Mochten beide oma's niet kunnen dan neemt 1 van ons een dag(deel) op. Bij m'n vorige baan was dat echt een no go, bij deze heb ik het nog niet aan de hand gehad.
30-04-2017
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 25 Feb 2019 21:33

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

We hebben dit probleem gelukkig niet. Een van ons is altijd thuis, dit is ook wel een van de redenen dat we ervoor gekozen hebben om onze uren langs elkaar heen te werken.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem281

Bericht 25 Feb 2019 21:37

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Ik overleg met m'n man wie het drukker heeft. Soms begin ik later en m'n man vroeger dan normaal, dan werken we allebei een paar uur minder en lossen we elkaar af. Of we vragen de oma's. Vooralsnog heb ik er nog geen zorgverlof voor aangevraagd in ieder geval.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Feb 2019 21:41

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Ik probeer iets met mijn schoonouders of ouders te regelen en heel soms kan mijn man thuisblijven. Ik sta voor de klas, dus dat gaat helemaal niet gemakkelijk.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Feb 2019 21:43

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Ik vraag eerst mijn ouders of ze daar heen kunnen. Vaak kan dat wel, zo niet dan ben ik de enige die dan thuis kan blijven. Als ik geen afspraken heb probeer ik zoveel mogelijk uren thuis te maken, als ik wel afspraken heb dan moet ik die afzeggen en probeer ik als nog zoveel mogelijk uren thuis te maken. Echt vrij nemen heb ik nog niet gedaan omdat wij wel thuis mogen werken.
:heart: :heart: 2011
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Feb 2019 21:46

Re: Wat doe je als je kind ziek is en je moet werken?

Dat vind ik het enige nadeel aan kinderen, dat ze ziek worden.
Ik probeer meestal vrij te regelen. Anders mijn man of onze ouders.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers