Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Mei 2018 06:42

Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

Hoi!

Ik weet even niet meer hoe we dit met T deden, maar ik kan me niet herinneren dat het heel moeizaam ging ofzo (oohh 1 van de lastige dingen aan een 2e vind ik. Dat we denken dat we met T allerlei slimme dingen deden waardoor het heel goed ging, maar ws deden we maar wat, wat per ongeluk goed ging. En zijn we nu op zoek naar een niet bestaande holy grail haha).

Anyway, M zit nog een beetje in de fase dat hij 's avonds onrustig is, lijkt te clusteren, een aantal keer drinkt bij mij, en als ik hem niet vasthou, dan is het veel huilen. Meestal valt hij dan rond 21/22u in een echt diepe slaap, en als hij dan nog even bij mij heeft geleden, kunnen we 'm zo in zijn bedje leggen. Maar hoe krijgen we die avonden ook alweer terug. Als we hem nu 'te vroeg' in zijn bedje leggen dan gaat ie vooralsnog echt niet slapen. Meteen huilen, onrustig, tot ik hem weer pak. Hoe krijgen we de avonden ook alweer terug? Of zouden we dit echt even moeten uitzitten en is 'ie blijkbaar niet moe genoeg, of nog teveel trek... Hoe deden jullie dat?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 19 Mei 2018 06:53

Re: Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

Ik zat laatst precies hetzelfde te denken. Ook omdat ze nu in de avond vanaf 20:00 best goed op mij slaapt. Ik denk dat ik haar dan wel in bedje kan leggen.
Maar durf dat niet, omdat ik bang ben dat ze weer gaat huilen.
Volgens mij gingen wij het bij onze zoon rond de 3/4 maanden doen. Maar dat weet ik dus ook niet meer.

Zolang M nog onrustig is in de avonden zou ik het nog uitstellen tot die onrust eraf is.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 19 Mei 2018 07:15

Re: Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

Ik zou dat gewoon afwachten, ik heb met Naomi ook heel lang elke avond op haar bed gezeten (of ja, op Elena's bed dan tot ze sliep) was ik m'n avonden ook kwijt. Op een gegeven moment was het over, ze zal het wel nodig gehad hebben.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Mei 2018 07:23

Re: Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

Ja he, eigenlijk neig ik daar ook naar, maar geloof dat vriend het een beetje op zijn heupen krijgt dat ik over paar weken weer ga werken en dat we dan al helemaal nergens meer tijd voor hebben...

Maar, als je het afwacht, zou de onrust dan gewoon uiteindelijk minder worden, zodat 'ie eerder/makkelijker weggelegd kan worden, of zouden we dan nog wel echt actief 'iets' moeten doen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 19 Mei 2018 08:48

Re: Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

Hier ging dat na een maand of 4 vanzelf. Tot die tijd lag I. Altijd op mij in de avond.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 19 Mei 2018 11:04

Re: Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

Nee maar ja, het is een baby. Die weet niet dat papa en mama quality time willen samen. En ik heb ook wel zitten balen hoor, waarom kon ze niet alleen slapen? En mijn man baalde net zo hard want ik was elke avond weg. En nu mis ik die afhankelijkheid soms :') maar het was na een maand of 6 echt over, toen sliep ze zelf. Of althans, toen werd het beduidend minder. Ze is nu 3,5 en heeft me 's nachts na een dag vol nieuwe indrukken nog nodig.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Mei 2018 11:08

Re: Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

Hier sliep zoon ook een tijd bij ons beneden, omdat het boven na de fles van 19 uur standaard onrust was. Uuuteindelijk lukte het ons om hem wel in bed te leggen, en dan met behulp van speen, muziekje en onze handen op hem en zo viel hij in slaap.. En dat konden we uiteindelijk af bouwen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Mei 2018 13:19

Re: Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

Hier is dat ook langzaam vanzelf verschoven. Zoon clusterde in het begin hele avonden en gingen we pas laat samen naar boven omdat hij dan pas goed sliep. Toen werd het een tijdje 20 uur en kon ik weer naar beneden. Inmiddels slaapt hij rond 19 uur en wordt pas tegen 22 of 23 uur weer wakker voor een voeding.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Mei 2018 13:52

Re: Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

Fijn dames! Ik vind het wel fijn het gewoon even aan te zien :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 19 Mei 2018 14:27

Re: Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

Ik lag trouwens gewoon met baby op de bank. Kop thee bij de hand en Netflix. Ik vond het meestal prima. Alleen met visite niet altijd handig.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 19 Mei 2018 14:47

Re: Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

klinkt als de avonden hier. wij zitten savonds ook met zn 3tjes beneden met de tv aan. zoon ligt tussen de voedingen door bij mijn man maar sommige avonden lijkt een grote voeding te zijn. en inderdaad lange leve netflix.
tussen 10 en 11 vertrekken we naar boven voor de laatste voeding en daarna slaapt hij zonder problemen in zijn bedje. ik vind het wel prima zo, heb liever onrustige avonden dan onrustige nachten.
Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 21 Mei 2018 15:16

Re: Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

Hier lag ik ook hele avonden op de bank. Weet eigenlijk niet eens meer wanneer het echt over ging. Maar hij had het clusteren echt nodig. Maar ondertussen is het al een hele tijd over.
10-08-2017 ♥
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 21 Mei 2018 21:29

Re: Hoe overgang naar eigen bed (vanaf op de borst)

Mijn oudste lag 's avonds tussen ons in (op zijn buik) op de bank. Alleen dan sliep hij. Het heeft echt wel even geduurd voor hij in zijn wiegje wilde slapen 's avonds. Na de laatste avondvoeding wiegde mijn man hem in slaap en dan liet hij zich wel wegleggen. Toen was hij wel een maand of 4 denk ik.

Mijn jongste hebben we tot een week of 10 beneden gehouden tot de laatste voeding. In het begin was dat rond 22.00u, daarna even in de wipper (een Baby Bjorn balance, echt een uitvinding). Mijn man hield die wipper met zijn voet in beweging. Zodra ze wat slomer werd, kon hij haar zo wegleggen. We zijn die laatste voeding steeds iets gaan vervroegen en vervolgens de wippertijd ingekort. Met 10 weken sliep ze de klok rond in de co sleeper.

Twee totaal verschillende verhalen. Beide borstvoeding, maar bij mijn oudste al vroeg fulltime gaan kolven. Mijn jongste had meer behoefte aan clusteren en voedde ik toen ook nog live. Ondanks dat vanaf begin af aan goede nachten. Wel bewust bepaalde handelingen door mijn man laten doen en toen ze wat ouder werd direct na het voeden aan hem overgegeven.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers