Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mrt 2018 20:13

Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ik vind namelijk dat m'n stiefdochter wel érg vaak thuis wordt gehouden door haar moeder. Bij elke verkoudheid hoor ik weer dat ze niet naar school is geweest, zo ook vandaag weer. Ze is net hier en loopt gewoon door de kamer te dansen, dus zo ziek is ze niet. Beetje hoesten en snotteren. Dat is toch geen reden om niet naar school te gaan? Het is mijn zaak niet misschien, maar ik erger me er toch aan. :silent:

Hoe doen jullie dit?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem231

Bericht 09 Mrt 2018 20:16

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Niet snel.
Zoon gaf vanmorgen over bij zijn ontbijt maar daarna was alles weer goed. Speelde vlot en was lekker druk. Dus hij ging gewoon naar school. Hij was niet ziek.
Een verkoudheid zoals wij allemaal wel eens hebben, vind ik geen reden om thuis te blijven.
Je merkt het wel als een kind echt ziek is en beter thuis kan blijven.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Mrt 2018 20:22

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

T gaat natuurlijk nog lang niet naar school maar wel naar de opvang.
Ik hou hem thuis bij koorts en als hij overgeeft. Maar dan inderdaad wat Pollepel zegt.
2016
<<

Anoniem315

Bericht 09 Mrt 2018 20:39

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ik vind dat echt kleinzerig overkomen. Als een kind echt koorts heeft of veel moet overgeven, dan vind ik dat reden om hem/haar thuis te houden. Anders gewoon gaan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mrt 2018 20:44

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ja ik ben het dus helemaal met jullie eens. M'n vriend heeft het al eens tegen z'n ex gezegd, maar die trekt zich er volgens mij niks van aan. Het jammere vind ik ook dat stiefdochter zelf het ook totaal niet erg vindt om thuis te blijven, die vindt het allang prima geloof ik. Ik had graag gezien dat ze zelf ook gewoon graag naar school zou gaan, maar ze is liever thuis volgens mij.
❤ 7 juni 2018
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 09 Mrt 2018 20:45

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Alleen bij koorts, overgeven of als hij echt zwakjes is. Dat laatste is geweest toen hij de waterpokken had.

Hij geeft in de ochtend wel eens over als hij overstuur is omdat hij zijn boterham moet opeten maar dan gaat ie wel gewoon. Net als wat pollepel benoemt.

Ik ben ook opgevoed met de tekst: ga maar proberen. Als het echt niet gaat dan belt de juf of meester wel.

Als ik hem bij verkoudheid thuis zou houden gaat ie van oktober t/m maart niet naar school.

Dochter gaat naar een gastouder. Zij is enorm flexibel. Bij koorts en normaal actief kind mag ze gewoon komen. Dat is bij de creche wel anders qua regels.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 09 Mrt 2018 20:47

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Exogenesis schreef:Ik vind dat echt kleinzerig overkomen. Als een kind echt koorts heeft of veel moet overgeven, dan vind ik dat reden om hem/haar thuis te houden. Anders gewoon gaan.


Dit inderdaad.

Mijn dochters gaan altijd gewoon naar school, gaat het niet dan belt de juf wel. Ze moeten ook wel echt beroerd zijn willen ze zelf zeggen thuis te willen blijven. Meestal willen ze gewoon naar school.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Mrt 2018 20:50

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Niet meteen bij een verkoudheid, maar ook niet per se pas bij koorts of overgeven. Ik heb daar geen vaststaande regeltjes voor, ik beoordeel dat gewoon als het aan de orde is en buiten die momenten denk ik er niet over na. Zolang ze niet om de haverklap thuis (willen) blijven zie ik het nut er sowieso niet zo van in om keiharde criteria te hanteren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Mrt 2018 20:50

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Hier blijven ze niet snel thuis, alleen wanneer ze écht goed ziek zijn houd ik ze thuis. Ik zeg vaak dat ze het even moeten proberen, ik kan binnen een half uur thuis zijn van mijn werk als dat nodig is en mijn schoonmoeder woont naast school mocht het écht niet meer gaan.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Mrt 2018 21:18

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Miccie schreef:
Dochter gaat naar een gastouder. Zij is enorm flexibel. Bij koorts en normaal actief kind mag ze gewoon komen. Dat is bij de creche wel anders qua regels.

Bij de crèches die ik ken niet hoor. Mijn zoon mag ook gewoon komen als hij koorts heeft en normaal actief is. Dat is ook zo bij de crèches van mijn beide neefjes. Pas als ze echt heel hangerig en huilerig zijn worden de ouders gebeld, als het kind echt niet meer normaal mee kan draaien op de groep omdat het te ziek is.

Ik houd D. nu ook niet snel thuis, hij heeft heel snel koorts maar zolang hij nog gewoon speelt breng ik hem weg. Als het echt niet gaat bellen ze wel. Zo wil ik dat straks op school ook gaan doen. Verkouden is absoluut geen reden om thuis te blijven, tenzij het zo heftig is dat je echt niets meer kan.

♥♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Mrt 2018 21:33

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Als ik het nodig vind.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 09 Mrt 2018 21:34

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Vandaag had werd ze wakker met koorts. Dus heb ik haar thuis gehouden.
Als ze echt ziek is, koorts of buikgriep oid dan houd ik gaat thuis.
Maar als ze verkouden is of zegt dat ze buikpijn heeft, gaat ze gewoon naar school. Juf kan altijd bellen als het niet gaat. Maar dit is nog nooit gebeurd.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem236

Bericht 09 Mrt 2018 21:44

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Het klinkt misschien raar, maar ik merk heel snel aan mijn zoon of hij te ziek is voor school. Dan is ie ook echt te ziek.
Bij twijfel gaat hij gewoon en zeg ik het tegen de juf. Dan kan ze altijd bellen als het niet gaat.

Maar zoals je stiefdochter is, alleen snotterig, hou ik hem zeker niet thuis.
<<

Anoniem248

Bericht 09 Mrt 2018 21:46

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Elliot schreef:
Miccie schreef:
Dochter gaat naar een gastouder. Zij is enorm flexibel. Bij koorts en normaal actief kind mag ze gewoon komen. Dat is bij de creche wel anders qua regels.

Bij de crèches die ik ken niet hoor. Mijn zoon mag ook gewoon komen als hij koorts heeft en normaal actief is. Dat is ook zo bij de crèches van mijn beide neefjes. Pas als ze echt heel hangerig en huilerig zijn worden de ouders gebeld, als het kind echt niet meer normaal mee kan draaien op de groep omdat het te ziek is.


Dit is bij ons idd ook zo. Als een kind gewoon mee kan draaien is er niets aan de hand, ik probeer me vaak ook te verplaatsen in de ouder, fijn toch als zij dan toch nog even een paar uurtjes werk kunnen doen. Als het kind echt ongelukkig is en/of de koorts te hoog (alles boven de 39,5) dan bel ik ouders toch wel met het verzoek het kind te komen halen. Anders hebben we gewoon geregeld contact via de app.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mrt 2018 21:48

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Blij dat jullie mijn gevoel hierover bevestigen. Verder kan ik er weinig aan doen vrees ik, maar mijn dochter zal ik later in elk geval niet zomaar thuis houden, dat weet ik wel.
❤ 7 juni 2018
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 09 Mrt 2018 21:56

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Bij ons op de crèche geldt dat je een kind met meer dan 39 graden koorts niet mag brengen. Ook mag je in geval van koorts geen zetpil geven en hem/haar dan als nog brengen.

Ik houd mijn zoon met verhoging al thuis, maar dat heeft te maken met zijn achtergrond. Dat zal straks met school die eerste paar jaar ook wel zo zijn ben ik bang. Een prima gezond (en nog actief) kind kan wat mij betreft gerust met koorts/verkoudheid naar de crèche of school.
<<

ChiQ

Bericht 09 Mrt 2018 22:02

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Maar Bliss, je zegt: ze danst en springt door de kamer. Je zal straks als je zelf moeder bent merken dat kinderen plotseling ziek kunnen worden, en hoe ze in de ochtend zijn niets zegt over hoe ze in de avond zijn. Soms is er helemaal niets aan de hand met Julian, en dan ineens is hij ziek; met hoge koorts, en dan savonds alsof er niets is gebeurd opgeknapt. Nu denk ik dat je dit niet basseert op een eenmalige gebeurtenis maar misschien wel handig te weten.

Ik heb ook zeker geen richtlijn, net als Susan kijk ik gewoon hoe en wat. Soms heeft Julian 39,5 graden koorts maar is springlevend, en soms lijkt er los van wat gesnotter niet zoveel aan de hand maar is hij heel beroerd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mrt 2018 22:05

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ja dat weet ik wel ChiQ, maar in het geval van m'n stiefdochter valt het vaak echt wel mee. Maar goed, maar dan het nog eens benoemen bij haar moeder kunnen wij helaas niet doen vrees ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mrt 2018 22:08

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Laatst was ze in de ochtend naar de tandarts geweest en dan wordt ze ook de hele dag thuis gehouden omdat het allemaal wel spannend was geweest (ze moest een gaatje laten vullen). Haar moeder zegt dan dat ze in de middag toch niks mist, want ze had alleen taal en gym. Maar ze heeft een motorische achterstand en in mijn ogen is een gymles dus juist belangrijk voor haar. Ik vind het zo gemakzuchtig allemaal. :palm:
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 09 Mrt 2018 22:10

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Nee, inderdaad meer valt er niet te doen. Ik vind hem thuishouden trouwens mega vervelend. Eerste twee uur is het leuk maar daarna verveelt hij zich en wordt het zeuren.
<<

ChiQ

Bericht 09 Mrt 2018 22:13

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Nou, ik ken je stiefdochter natuurlijk niet maar ik vind dit wel een beetje gemakzucht inderdaad. Zou ook nooit een kind thuishouden met de mededeling: mist toch niets, het gaat ook niet om iets missen - ze dient gewoon op school te zijn en als gaatjes vullen spannend is, dan gaan we na school ipv tijdens school.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mrt 2018 22:14

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Precies, vind ik dus ook.
❤ 7 juni 2018
<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 13:50

Bericht 09 Mrt 2018 22:22

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ik houd mijn kinderen ook wel eens thuis terwijl dat misschien niet heel erg noodzakelijk is. Als ik denk dat ze daar baat bij hebben, dan kan ik daar ook wel makkelijk in zijn. Ze gaan uiteraard gewoon naar school als ze geen zin hebben, maar na een paar dagen ziek zijn, dan houd ik ze wel eens één of twee extra dagen thuis. En ook bij een flinke verkoudheid heb ik ze wel eens thuis gehouden, daar kun je je natuurlijk ook echt wel naar bij voelen.

Verder zou ik het niet waarderen als de stiefmoeder van mijn kind op deze manier over mij op internet zou schrijven. Ik heb het je vaker zien doen. Zou ik een beetje mee uitkijken.
Laatst gewijzigd door DoubleFun op 09 Mrt 2018 22:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Mrt 2018 22:23

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Hier houden we hem echt niet snel thuis. En de tandarts doen we nooit onder schooltijd, dat kan ook prima daarna?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 09 Mrt 2018 22:34

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ik denk dat ik de kinderen iets sneller dan gemiddeld thuis hou. Aan de andere kant hou ik ze echt niet zomaar thuis en dingen als afspraken probeer ik altijd waar mogelijk allemaal buiten schooltijd te doen.

En als ze een beetje verkouden zijn kunnen ze ook gewoon naar school. Maar als ze aangeven zich echt niet lekker te voelen, of als dat sowieso overduidelijk is door bijvoorbeeld koorts of spugen, dan hou ik ze thuis.

Vooral de jongste, die kwakkelt veel met zijn gezondheid en ik heb gemerkt dat hij er meer baat heeft even rustig aan te doen thuis, dan dat ik hem bij twijfel toch naar de psz liet gaan. Vaak stortte hij daarna toch in en waren we verder van huis. Daarna geprobeerd hem dan juist een dagje rustig aan te laten doen en daar had hij vaak meer baat bij en was sneller weer fit.

Scheelt misschien ook dat ze hier op zich niet snel aangeven zich niet lekker te voelen, dus als ze dat dan wel doen dan neem ik dat altijd serieus. En over het algemeen kan ik het ook prima inschatten, een beetje 'schoolziek' kijk ik wel doorheen, en komt gelukkig ook niet vaak voor hier, ze gaan graag naar school.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers